15-05-2005: FC Groningen-sc Heerenveen (1-2)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Ze maakten het zichzelf moeilijk om de 0-3 niet te maken.
Toen maakte groningen 2-1 en toen kregen ze het nog moeilijk.
Maar uiteindelijk is het toch wel een terechte uitslag.
Waterman was niet al te best bezig, uittrappen inleveren en de uitgooi naar Drost sloeg helemaal nergens op, je gooit geen bal op borsthoogte aan.

Wie was toch die man naast Riemer? Op de trap van de hoofdtribune :wink:
In ieder geval hebben we drie Poenkten :wink: :mrgreen:
supporter: in voor en tegenspoed
Gebruikersavatar
fcdinamo
Selectiespeler
Berichten: 698
Lid geworden op: 02-12-2002 16:39
Locatie: Heerenveen

Bericht door fcdinamo »

Drei Poenkte!! :wink: in een luidruchtig Oosterpark (zonder bijdrage van de thuissupporters :blbl: ).

Verdiende zege en hoe lekker voelt het om Europees veilig te stellen bij onze vrienden uit Grunn. Op eenzame hoogte, dat was vanmiddag weer duidelijk :mrgreen: Jammer dat Drent er niet afging met rood,was een leuk en passend afscheid geweest voor hem.

Maar nogmaals: lekker om daar Europees te halen en volgende week lekker feessie bouwen.

Enige minpuntje van vandaag: Heerenveen moet van te voren aangeven dat er in 2 groepen vertrokken zal worden,want zonder enige berichtgeving de supporters drie kwartier in de bus laten zitten wachten kan echt niet :urgs:
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

MM ja...Heerenveen had indd genoeg kansen op de 0-3..De scheidsrechter ontnam er ook één toen Samaras werd neergehaald en hij geen penalty gaf..Had ie alsnog moeten doen..Maar daar is Temmink te scheiterig voor..

En de sfeer bij Groningen viel me indd tegen..Altijd grote mond dat het daar zo goed is (alhoewel ik ook wat andere geluiden heb gehoorde laatste tijd) en het bij Heerenveen stil is, maar ik heb ze maar hoogstens vijf minuten gehoord en dat waren de vijf minuten na de 1-2...
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

fcdinamo schreef: Enige minpuntje van vandaag: Heerenveen moet van te voren aangeven dat er in 2 groepen vertrokken zal worden,want zonder enige berichtgeving de supporters drie kwartier in de bus laten zitten wachten kan echt niet :urgs:
Dat zei ik dus ook: :? Was indd wel beetje jammer..

Begon wat minder..12 uur aanwezig (11.45 er zijn) en pas om 13.10 vertrekken, maar ja, dat kon niet anders.. Wel jammer dat ze dat niet even aangaven ter plekke..
Sneeuwbal
Selectiespeler
Berichten: 500
Lid geworden op: 02-01-2005 23:21

Bericht door Sneeuwbal »

Wat verder opvallend was, was dat er naast een uitvak een persoon stond die waarschijnlijk op weekendverlof uit een psyciatrische inrichting was aan zijn gedrag te zien.
Gebruikersavatar
Lennart
Bankzitter
Berichten: 244
Lid geworden op: 23-12-2002 14:21
Locatie: Duiven

Bericht door Lennart »

Zoo ben net een kwartiertje thuis... heerlijke dag gehad en genoten van de blijdschap onder de supporters en spelers! Maarjah een goede overwinning die 0-3 had moeten zijn, want volgens mij werd Samaras zijn broek en shirt uitgetrokken en werd hij van achter aangepakt en kreeg hij nog geen penalty :?

We zijn nu toch duidelijk DE trots van het Noorden als het om kwalitiet gaat...!! Dit was mijn laatste wedstrijd van dit seizoen helaas... volgende week moet ik leren voor examens maar tot volgend jaar maar weer in het sfeervak!

PS: leuk voor Hestad dat hij scoorde!
St James' Park!!!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Mooie foto in de Telegraaf!

Afbeelding
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Florre
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 13-05-2005 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Florre »

Zoo ben net een kwartiertje thuis... heerlijke dag gehad en genoten van de blijdschap onder de supporters en spelers! Maarjah een goede overwinning die 0-3 had moeten zijn, want volgens mij werd Samaras zijn broek en shirt uitgetrokken en werd hij van achter aangepakt en kreeg hij nog geen penalty
Ja, dat was rood voor Kruiswijk en een penalty.. maar als Samaras gewoon doorgaat en om Roorda heen gaat, kan ik me voorstellen dat ie voordeel krijgt en geen penalty.
En zo is het maar net!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Vorig jaar bij de laatste wedstrijd in Enschede was er veel repect voor Twente na afloop. De supporters weigerden de bussen in te gaan. Er werd destijds afscheid genomen van een 8-tal Twente spelers. De Heerenveenfans bleven in het vak en hoopten dat Sibon en De Haan zich nog eens zouden laten zien. Dat gebeurde niet, toen hebben we maar genoten van de afscheidsceremonie van Twente.
Hetzelfde gebeurde een jaar ervoor in Amsterdam. Destijds nam die club afscheid van Witsche en Winter.
Wéér uit!!!!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ook een mooie foto 8)
Afbeelding

Fraaie overwinning in het Oosterpark, naar mijn idee verdiend, de slotfase liet mijn hartslag echter een beetje hoger liggen dan normaal. Europees voetbal veiliggesteld en volgende week maar even het feestje compleet maken tegen NEC, hopelijk kunnen we de selectie een beetje bij elkaar houden. Dit seizoen hebben we vooral punten verspeeld door het volle schema en het wennen aan de eredivisie, volgend seizoen zal dit minder het geval zijn mag ik aannemen.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Zo ik ben ook weer terug uit het groningse stiltegebied.Matige wedstrijd machtig resultaat.Europees halen bij onze vrienden :mrgreen: in groningen.Ben blij dat m.drent niet meer in de eredivisie speelt.
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Yes drie punkten ut het Greenslan weggesleept! En nog verdiend ook. De spelers en de technische staf gefeliciteerd (en wij uiteraard ook)! Volgende week maar ff een feest maken in het ALS of het centrum van het dorp. Valt het jullie ook op dat onze grote vriend Punkt zich niet laat horen? Uithuilen en opnieuw beginnen zou ik zeggen. Volgend jaar weer nieuwe speelrondes en nieuwe kansen en uiteraard weer 6 punkten tegen Groningen pakken!!!
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Makkum8 schreef: Valt het jullie ook op dat onze grote vriend Punkt zich niet laat horen?
Rustig aan hoor.
Hij is even met zn voetbalvrienden een pilsje aan het pakken, geef hem even de tijd.
Mag de man geen sociaal leven meer hebben dan? :wink:
supporter: in voor en tegenspoed
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Als je met M.Drent in de kantine/kroeg zit ben je voorlopig niet thuis. :lol:
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Ik ben trouwens weldenkend en heb de schurft aan Friesland en SCH
Volgens mij is dit onmogelijk: weldenkend zijn en ergens de "schurft" aan hebben.
Maar laat maar - we hebben de drie punten mee naar huis genomen en jouw botte mening doet er absoluut niet meer toe.
Poenkt, we konden het niet laten het over je te hebben, zeker nadat we je volop in beeld gehad hebben naast ons aller vriend Rimmer.
1-2Poenktnl - het klinkt toch wel heel plezierig.
Jammer dat de man aan de megafoon niet iets langer z'n mond kon houden - dan hadden we echt kunnen genieten van de doodse stilte die er in het Oosterpark heerste.
Wat me opviel bij het verlaten van Groningen dat er aanzienlijk minder middenvingers opgestoken werden dan vorige keren - nee, er werd zelf veelvuldig vriendelijk naar ons gezwaaid en er werden duimen opgestoken. Je zou haast zeggen dat veel Groningers ons het behalen van de UEFA-cup toch wel gunden !
Opvallend was hoe rustig het in het centrum van Heerevenveen was. Meer dan een man of 200 was er niet en voor de spelers en technische staf (+Riemer en Annie) was het bepaald een makkie om zich op de Koemarkt te melden voor een italiaans etentje.
Al met al een fantastisch einde van een seizoen waar we met grote vraagtekens aan begonnen en waar we ons na de wedstrijden tegen Twente uit en Roda thuis serieus afvroegen waar dit zou eindigen. Wel, vooralsnog staan we op een vijfde plaats - bij winst op NEC en bij verlies van Feyenoord tegen ADO zouden we zomaar als vierde kunnen eindigen. Bjusterbaerlik moai, net ?
Laatst gewijzigd door Arnoud op 15-05-2005 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Net terug uit het centrum van Heerenveen. Wat een geweldige dag.

Ik wil niemand meer horen over de "sfeer" in het OPS. Wat een drama!! Ik had verwacht dat de GF groots ging uitpakken vandaag, maar helaas niks van dit alles. De sfeer in het uitvak was super. Respect voor onze trommelaar... :stan:

Tenslotte wil ik Samaras nog bedanken voor het mooie shirt wat ik van hem heb gekregen. Efgaristo, oftewel bedankt!.

:stan: :stan:
Gebruikersavatar
Jazzy F.
Invaller
Berichten: 299
Lid geworden op: 30-01-2005 17:05

Bericht door Jazzy F. »

Ook net een uurtje thuis... In een café in het centrum naast zo'n pizzeria even een paar biertjes gedronken met de spelers en staf... Stelletje gekken zijn het :)
Gebruikersavatar
Fladian
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 15-07-2004 12:34
Locatie: Arnhem

Bericht door Fladian »

Florre schreef: Ja, dat was rood voor Kruiswijk en een penalty.. maar als Samaras gewoon doorgaat en om Roorda heen gaat, kan ik me voorstellen dat ie voordeel krijgt en geen penalty.
Was er ook niet zo'n situatie met Huntelaar tegen Feyenoord voor de winterstop?
Gebruikersavatar
Jukke
Invaller
Berichten: 250
Lid geworden op: 15-05-2005 22:27
Locatie: Hoornsterzwaag / Jubbega

Bericht door Jukke »

Mooie overwinning, ben benieuwd wat het excuus nu weer is van FCGrunn.

Maarre hebben zij wel een actie teruggedaan? :?:
Superfriesk Ût Jobbegea
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Iemand van de GF is nu online. Ben benieuwd naar zijn uitleg. Nemen er spelers afscheid en dan hou je die banners maar even omhoog. Reden: supporters zien niks van het afscheid en worden kwaad :lol:
Laatst gewijzigd door Eastermar op 15-05-2005 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Zij hadden een vlamende aktie,maar die hebben we toch maar mooi geblust.
GF Grunn
Nieuw talent
Berichten: 61
Lid geworden op: 07-12-2004 10:36

Bericht door GF Grunn »

Ik wil niemand meer horen over de "sfeer" in het OPS. Wat een drama!! Ik had verwacht dat de GF groots ging uitpakken vandaag, maar helaas niks van dit alles. De sfeer in het uitvak was super. Respect voor onze trommelaar...
Heb je het dan over sfeer of sfeeracties? Qua sfeeracties was het nog best ok anders, volgens mij bescheiden weldenkende mening. Check:
[spammodus]http://www.groningenfanatics.nl/?go=040 ... veenthuis1[/spammodus]

Helaas voor u is de naam in bovenstaande link niet anders :D
Thank God I'm a country boy! ;)
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

En de friese vlag die wappert fier hier in vlaaienland!

Ik hou van Tjibbe![/b]
Miereneukert!
The_Hunter
Selectiespeler
Berichten: 503
Lid geworden op: 28-02-2005 14:19

Bericht door The_Hunter »

Die 'fuck SCH' was echt van geen kant te lezen
het is vandaag weer bewezen dat wij jullie gewoon op alle manieren overtreffen
oftewel we staan op eenzame hoogte
Poke
Invaller
Berichten: 415
Lid geworden op: 29-08-2004 15:51
Locatie: Assen

Bericht door Poke »

Tja, heb me al vaker afgevraagd waarom sc-Heerenveen in de competitie de naam van bioscoop-publiek heeft want echt, ben toch al in aardig wat stadions geweest en in vele daarvan was het thuispubliek stiller dan bij ons. Jajaja, moeilijk voor te stellen ja, maar het is zo! Dus denk dat we ons het meer aan laten praten dan dat het werkelijk zo is.
Van de sfeer van Groningen kant stond ik niet te kijken want heb daar al meer van dit soort relax-middagen meegemaakt.
Het meest opvallend was idd het lauwe ontvangst in t Oosterpark en helemaal het verlaten ervan! Kregen idd meer duimen als middelvingers te zien en heb geen enkel opgefokt hoofd gezien.....
Beetje jammer waren de pr Grunnigers die met glas gooiden toen we het stadion verlieten. Er liepen verdorie ook een stel kleine kinderen tussen......( maar goed, geloof dat t allemaal goed is afgelopen )
En dat we niet stil waren leek me logisch, we hadden namelijk net Europees veilig gesteld!
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

het is vandaag weer bewezen dat wij jullie gewoon op alle manieren overtreffen
oftewel we staan op eenzame hoogte

Het mocht vandaag wel stil zijn in het oosterpark, maar dat is vaak bij ons ook zo...
Dus niet zo arro, hoe stil het soms ook was....

Stadion met publiek wat 90 minuten lang zingt is haast niet meer te vinden in NL.
Gebruikersavatar
Jukke
Invaller
Berichten: 250
Lid geworden op: 15-05-2005 22:27
Locatie: Hoornsterzwaag / Jubbega

Bericht door Jukke »

Ze hebben dus geen grote acties gedaan?
Superfriesk Ût Jobbegea
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Zooooooooo net terug uit het home van de FCG. Errug relaxt een biertje gedronken met diverse prominente Groningers waaronder Poenkt en Harris. Kan niet anders zeggen dan dat is daar prima gastvrij ontvangen ben. Dankzij de hoerige kutstewards van Heerenveen heb ik plaats moeten nemen in het vak ONO naast het uitvak, waar overigens meerdere heerenveenfans zaten. Gelukkig wel prima kunnen juichen voor SCH.
montana
Invaller
Berichten: 477
Lid geworden op: 03-05-2003 17:46
Locatie: 015

Bericht door montana »

The_Hunter schreef:Die 'fuck SCH' was echt van geen kant te lezen
het is vandaag weer bewezen dat wij jullie gewoon op alle manieren overtreffen
oftewel we staan op eenzame hoogte
Op alle manieren? Dit is net wat 1920 zegt wel heel arrogant. Misschien dat het uitvak vandaag uidruchtiger was, maar bij de thuiswedstrijden is Heerenveen toch heel wat stiller dan groningen vandaag was.

Ik vond het megadoek van groningen erg mooi. Dat "f*ck SCH" was (gelukkig) onleesbaar (ik kwam er zonnet pas achter dat het er stond). Bij aankomst in het oosterpark vreesde ik even dat de wedstrijd al in het Euroborg stadion was, want er was echt geen probleemwijker te vinden.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Fuck SCH was prima te lezen. Prima choreografie, ondanks de uiteraard dubieuze tekst.
Gesloten