15-05-2005: FC Groningen-sc Heerenveen (1-2)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Huh? Waar is die post gebleven? Heeft de beheerder van abelenstra.com beheerdersrechten in dit forum?
Wéér uit!!!!
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Europees halen in Groningen!!!! YES!!!!
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Geweldige wedstrijd. Nu al zin in volgende wedstrijd tegen NEC. Daarna huldiging
Een onderschrift: wat is dat?
scheerenveen_meid
Jeugdspeler
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-05-2005 15:32
Locatie: burgum

Bericht door scheerenveen_meid »

robke schreef:Wat is dit toch een heerlijk gevoel. Europees voetbal halen in Groningen. Als ik zo het commentaar hoorde op de radio was de winst verdiend!!!
Was Dikk verdient..
Zeker heerlijk gevoel..
Eindelijk hebben we bewezen wie hier nou eigenlijk de trots van het noorden is!!!! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Fladian
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 15-07-2004 12:34
Locatie: Arnhem

Bericht door Fladian »

Gefeliciteerd mensen :D Het is fantastisch :!: :D
scheerenveen_meid
Jeugdspeler
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-05-2005 15:32
Locatie: burgum

Bericht door scheerenveen_meid »

ALS 26.000 schreef:Terug naar waar het om gaat; de wedstrijd, het voetbal. Wij moeten gewoon Europees halen en niet zo zeer de derby winnen.

AZ staat op scherp na actie van CO dus Twente komt, denk ik, niet verder dan een gelijk spel (doelpunt Twente aan einde van wedstrijd? ;-)
Vitesse moet gewoon kunnen winnen thuis van een gehavend en uitgespeeld Ajax.
Groningen is op dit moment zeker een lastige tegenstander, maar misschien is het wel een voordeel dat wij uit spelen, we zijn uit sterker dan thuis. Ik verwacht dat Samaras (ik zou met Samaras beginnen in uitwedstrijden om zijn snelheid) er eerst weer in moet komen om in de 2e helft het verschil te maken. Mika is akkoord met PSV, de last is vd schouders, dus die kan ook wel eens belangrijk zijn. Het zou me niks verbazen als we eerst op achterstand komen door Seedorf of Nevland en dat we dat in de 2e helft recht moeten zetten. Het wordt een knap nerveuze middag dat is zeker.
Hehe,, Je hebt het net verkeerd...
Ajax wint.. Twente ook.,. :angry:
Gebruikersavatar
Akkrum fan
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 06-01-2005 11:59
Locatie: Akkrum

Bericht door Akkrum fan »

VI schreef:Heerenveen stelt 'UEFA Cup' veilig bij erfvijand

15/5/2005

Voor FC Groningen stond er in de derby slechts prestige op het spel, maar SC Heerenveen moést winnen om Europees veilig te stellen. Toch zat het verschil tussen beide ploegen zondagmiddag niet in de instelling. Het was simpelweg de kwaliteit die de doorslag gaf: 0-1.

Ondanks de vriendschappelijke banden die er tussen beide clubbesturen bestaan was FC Groningen geenszins van plan om de Friese erfvijand ook maar iets cadeau te doen. De Groningers waren met messen in de schoenen het veld opgestapt, en kleunden er vanaf het beginsignaal van scheidsrechter René Temmink vol op.

SC Heerenveen moest daar even aan wennen, maar slaagde er al snel in om het duel naar zich toe te trekken. Toch was de allerbeste kans, halverwege de eerste helft, voor de Groningers. Danny Buijs had, uit een ouderwetse scrimmage, moéten scoren, maar hij strandde op een Fries been.

De ploeg van Gertjan Verbeek deed het even later beter. Klaas Jan Huntelaar miste nog in vrije positie, maar de minuut was nog niet verstreken of Ugur Yildirim had de bal op het hoofd van Daniel Berg Hestad laten vallen, 0-1.

Die stand was terecht, omdat Heerenveen veelal het beste van het spel had. De voorsprong kwam ook niet meer in gevaar na de pauze stelde de ploeg deelname aan Europees voetbal definitief veilig, toen Bas Roorda ongelukkig wegwerkte en Huntelaar kon profiteren: 0-2.

Danny Buijs (assist Fledderus) deed namens FC Groningen een kwartier voor tijd weliswaar nog even wat terug (1-2), maar dat bleek niet meer dan een stuiptrekking.
Gebruikersavatar
villa Cruoninga
Invaller
Berichten: 291
Lid geworden op: 05-12-2002 17:01

Bericht door villa Cruoninga »

Wat is een 'erfvijand'? Die term zegt me niets.

Een redelijk furieus begin van FCG-kant wat leidde tot een mogelijkheid en een tamelijk grote kans, maar daarna was het armoede troef. In het begin hing er ook echt een soort 'derby-spanning' maar die was na het gezapig optreden van de FCG-11 te snel verdwenen. Heerenveen speelde met meer lijn in het spel en won daarom verdiend.

Gefeliciteerd met het behalen van de Uefa cup en tot volgend jaar, misschien nog eenmaal in het Oosterpark.
Gebruikersavatar
Florre
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 13-05-2005 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Florre »

Verdiend was het misschien wel... maar niet door jullie eigen spel. Het was gewoon slecht (FCG) tegen minder slecht (SCH). :?

Vanuit Groningen gefeliciteerd. Het was weer eens een hele slechte wedstrijd waar Heerenveen de minst slechte was. 0-1 van Hestad was een mooie kopbal na een dito voorzet van Yildirim. 0-2 was voor sommigen dubieus, maar in mijn ogen een zuivere goal. Hij had kunnen fluiten, omdat Roorda met een hoofdblessure op de grond lag, maar het duel daarna was fair... Van der Linden kwam gewoon als een wijf het duel in.
1-2 was een mooie kopgoal van Buijs na een voorzet van Fledderus. Echt zo'n wedstrijd waar beiden niets verdienden..

Succes in Europa....
En zo is het maar net!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Zo, Europees halen in het hol van de leeuw, geweldig. Groningen heeft dus niet zo kunnen vlammen zoals de supporters zo graag hadden gewild. Nu tegen NEC lekker voetballen en feest vieren.

Trouwens, ik denk dat die goal toch op naam van Nilsson gaat komen, die tikte de bal nog niet voor de lijn tussen de palen.

Edit: Trouwens, we hebben nu al vijf uitwedstrijden op rij gewonnen. Weet iemand ook of dat al zo'n beetje een clubrecord is?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Florre
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 13-05-2005 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Florre »

Frisian Viking schreef:Trouwens, ik denk dat die goal toch op naam van Nilsson gaat komen, die tikte de bal nog niet voor de lijn tussen de palen.
Ik zat ook raar te kijken..Huntelaar won het duel van vd Linden waarna Nilsson binnen tikte.. maar ik zat er twintig meter vanaf, dus dan zie je zulke dingen slecht :wink:
En zo is het maar net!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Harris schreef:Ik ervaar de beleving rondom de clubs in elk geval als totaal verschillend. Het wat rauwere fanatisme tegenover het wat meer gemoedelijke.
Dat zou idd wel kunnen, ik heb maar een wedstrijdje bekeken dus daar vel ik geen oordeel over.


De wedstrijd was leuk, de ophef over de groninger hooligans behoorlijk overdreven. Qua stand komt Groningen met 1-2 goed weg. Had ook zo 1-5 kunnen zijn.
Geluid heb ik van groninger kant niet mogen bespeuren, maar eerlijk is eerlijk bij ons heb ik ze wel goed gehoord. Drent had rood moeten hebben en wij hadden eigenlijk stil moeten zijn bij het afscheid van de Groningen spelers, andersom hadden we dat ook verwacht.
Gebruikersavatar
Florre
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 13-05-2005 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Florre »

vlqrt schreef: De wedstrijd was leuk, de ophef over de groninger hooligans behoorlijk overdreven. Qua stand komt Groningen met 1-2 goed weg. Had ook zo 1-5 kunnen zijn.
De wedstrijd was zwaar ruk..slechte derby
Drent had rood moeten hebben en wij hadden eigenlijk stil moeten zijn bij het afscheid van de Groningen spelers, andersom hadden we dat ook verwacht.
Drent had zn tweede gele moeten hebben in het opstootje met Bruggink. Buijs had direct rood moeten hebben...net als Matthijs. En het viel me inderdaad tegen dat het uitvak niet stil was bij het afscheid.[/quote]
En zo is het maar net!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Henk Kok van LDL gaf de goal aan Huntelaar, Teletekst ook. De commentator van Radio Noord gaf de goal aan Nilsson. Ik ben niet zeker. Wat wel zeker is, is dat die goal betekent dat we volgend jaar wee Europa in gaan en voor zo'n seizoen als dit teken ik!
Florre schreef: En het viel me inderdaad tegen dat het uitvak niet stil was bij het afscheid.
Valt wel mee, als je de toespraak van Drent beluistert.


Maar als Heerenveen zich stil moeten houden als het de tegenstander uitkomt, waarom krijgen wij niet datzelfde respect als het volklied wordt gespeeld? Hou dan je smoel als je niks zinnigs te vertellen hebt.
Laatst gewijzigd door Beetle op 15-05-2005 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
villa Cruoninga
Invaller
Berichten: 291
Lid geworden op: 05-12-2002 17:01

Bericht door villa Cruoninga »

Beetle schreef:Valt wel mee, als je de toespraak van Drent beluistert.
Toen waren jullie al halverwege Drachten...
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

De wedstrijd was niet echt geweldig ben er ff geweest. Heerenveen speelde veel beter dan groningen maar omdat de scheids veel toeliet kon groningen dit compenseren door veel te schoppen. Maar overwinning was terecht.

Btw nog ff over het stil zijn van het frieze publiek. Als ik daar nog 1 groninger of hoor dan moeten ze eerst maar eens goed in hun eigen stadion gaan sfeer maken. Wat een stel dooie muizen daar. Als het heerenveen publiek niet zong was het gewoon muis en muis stil. Alleen na de 1-2 werd er ff 2 min sfeer gemaakt door de gastheren maar daarna weer muis en muis stil
Gebruikersavatar
Florre
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 13-05-2005 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Florre »

Currahee schreef:Btw nog ff over het stil zijn van het frieze publiek. Als ik daar nog 1 groninger of hoor dan moeten ze eerst maar eens goed in hun eigen stadion gaan sfeer maken. Wat een stel dooie muizen daar. Als het Heerenveen publiek niet zong was het gewoon muis en muis stil. Alleen na de 1-2 werd er ff 2 min sfeer gemaakt door de gastheren maar daarna weer muis en muis stil
Helemaal waar! Maar bij geen enkele club is er sfeer als het 'minder' gaat. Bij 1-2 heb ik jullie ook niet gehoord. Pas toen het bijna tijd was weer. Mensen die beweren dat ze altijd achter hun club staan met sfeer maken, lullen uit hun nek. You only sing when you're winning is overal toe te passen. Bij ons, bij jullie...(en vooral bij Ajax :P )
En zo is het maar net!
Sneeuwbal
Selectiespeler
Berichten: 500
Lid geworden op: 02-01-2005 23:21

Bericht door Sneeuwbal »

Wat een onzin dat we stil hadden moeten zijn toen bij Drent. We mogen ons feestje wel vieren toch? En voor iemand als Drent ben ik zowiezo niet stil. En ik kan me nog herinneren dat de Groningen supporters bij de wedstrijd in Heerenveen tijdens de minuut stilte ook niet stil waren. Verder matige wedstrijd maar het belangrijkste is het behalen van weer Europees voetbal.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

En dan zeggen ze dat wij bioscoop-publiek zijn whahaha... Hoezo onzin? Fantastisch wat de mannen gepresteerd hebben! In het seizoen ver komen in uefa cup en dan ook nog competitie wedstrijden spelen. Dikke prima. Wat een fantastische dag in dat krot van een oosterpark. 1 ding is zeker; SCH is de trots van het Noorden :stan:
SCH
Gebruikersavatar
Florre
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 13-05-2005 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Florre »

Sneeuwbal schreef:Wat een onzin dat we stil hadden moeten zijn toen bij Drent. We mogen ons feestje wel vieren toch? En voor iemand als Drent ben ik zowiezo niet stil. En ik kan me nog herinneren dat de Groningen supporters bij de wedstrijd in Heerenveen tijdens de minuut stilte ook niet stil waren.
Dus als Jantje in de sloot springt, spring jij ook? Het goede voorbeeld geven door niet zo respectloos te handelen als onze supporters deden (waar ik me diep voor schaamde toen ik de wedstrijd op tv zag :oops: ) was een stuk beter geweest. :mrgreen:
En zo is het maar net!
Gebruikersavatar
Hannuzz
Jeugdspeler
Berichten: 28
Lid geworden op: 21-01-2005 21:54

Bericht door Hannuzz »

wacht dan ff met het afscheid nemen van spelers als de uitspelende ploeg europees voetbal haalt!!! das wel zo slim, laat ze ff feest vieren....schop ze het stadion uit en neem dan afscheid van je eigen helden!! :roll:
Gebruikersavatar
Florre
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 13-05-2005 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Florre »

De regelaars bij de FC en het woordje slim gaan slecht samen. :shock:
En zo is het maar net!
30plus
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 25-01-2004 04:42
Locatie: Heerenveen

Bericht door 30plus »

iedereen zat na afloop redelijk snel in de bussen, dan hadden ze bij Groningen maar even moeten wachten met de huldigingen todat wij weg waren. Of moesten die huurauto's voor 5 uur weer ingeleverd worden??
Sneeuwbal
Selectiespeler
Berichten: 500
Lid geworden op: 02-01-2005 23:21

Bericht door Sneeuwbal »

Mee eens, was trouwens rustig in het centrum net. Volgende week nog maar even een feestje bouwen dan. De selectie ging gezamenlijk uit eten.
Jesper
Invaller
Berichten: 260
Lid geworden op: 02-03-2005 09:49
Locatie: Heerenveen

Bericht door Jesper »

Het was weer eens een mooi middagje voetbal!! EUROPA WE KOMEN ER WEER AAN!!
Wat?
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

Wat een fantastische middag daar in Groningen! Begon wat minder..12 uur aanwezig (11.45 er zijn) en pas om 13.10 vertrekken, maar ja, dat kon niet anders.. Wel jammer dat ze dat niet even aangaven ter plekke..

Om 14.15 in stadion en vanaf toen 2,5 uur gezongen, gesprongen en gefeest! Wedstrijd was niet goed, wel boeiend (in tegenstelling tot de afgelopen edities)...Bruggink niet gezien (was dat ook de reden van de wissel, of was het een blessure oid?)..

Waterman oogde weer erg onzeker bij hoge ballen..Is geloof ik niet één keer uit z'n doel gekomen bij een corner of vrije trap/voorzet van de zijkant, terwijil de situatie daar af en toe wel om vroeg..Geluk dat daar niet vaker van geprofiteerd is door bijv. de kopsterke Drent..

Verdediging was verder ok..niet uitstekend - Hansson die af en toe een paar slordigheidsfoutjes maakte, Seip ook een paar keer, maar goed..

Wat is het toch jammer dat Hestad vertrekt uit Friesland! Vond'm vandaag weer super spelen en wat mij betreft The Man Of The Match! Vayrynen meer dan degelijk en Radomski had geen bijzondere inbreng vandaag vond ik..

Dan de aanval nog even natuurlijk..Klaas-Jan & Ugur konden de stempel op de wedstrijd niet drukken naar mijn mening.. Nilsson had zeker een paar goede acties, maar liet heel soms ook een steekje vallen..Prima wedstrijd gespeeld verder!

En tsjaa..Ze kunnen het ons niet kwalijk nemen dat we even tien/vijftien minuten gefeest hebben na afloop hoor..Hadden ze maar even moeten wachten! Zo lang bleven we niet..! Kinderachtig dat de megafoon werd afgepakt trouwens.. :crying:

WE GAAN EUROPA IN!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :stan: :stan:
Gebruikersavatar
Hannuzz
Jeugdspeler
Berichten: 28
Lid geworden op: 21-01-2005 21:54

Bericht door Hannuzz »

ik heb die megafoon niet gemist eigenlijk,
vond het wel lekker rustig zonder die opmerkingen :!: 8)

haha....sfeer was goed!!! niks mis mee....beter dan van Groningen kant, stoere jongens met hun verhalen altijd maar heb ze niet gehoord!!

hoop dat het volgende week in ALS net zo gezellig is met een goed feestje na de wedstrijd!!!
Gebruikersavatar
Florre
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 13-05-2005 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Florre »

Enneh, nog telefoonnummer van die leuke fotografe gescoord? :wink:
En zo is het maar net!
Elwin
Nieuw talent
Berichten: 105
Lid geworden op: 03-02-2005 13:46
Locatie: Katlijk
Contacteer:

Bericht door Elwin »

Wie heeft nog shirtje gevongen?? Mooie wedstrijd,jammer dat m'n trommel niet meemocht, snap niet dat er meer dan 1 meemocht?
Gesloten