17-02-2005: sc Heerenveen-Newcastle United (1-2, UEFA Cup)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Ik heb een 2-tal foto's gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Helaas zat ik op de verkeerde tribune om echt mooie foto's te kunnen maken..

Maar goed, ik ben zelf nog behoorlijk ziek van de wedstrijd. Zelf zo goed spelen (beste wedstrijd onder Verbeek denk ik), en dan nog 2-1 verliezen. Echt balen. Die goal van Huntelaar was natuurlijk fantastisch, die van Shearer zat er ook lekker in en de winnende van Bowyer was gewoon gelukkig. Tot slot een compliment aan de mannen van NN, het was (opnieuw) een prachtige sfeeractie.

PS: waarom deed Radomski eigenlijk niet mee?
Romano for president
Selectiespeler
Berichten: 551
Lid geworden op: 22-05-2003 12:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Romano for president »

Trots op dit Heerenveen, zowel spelers als supporters!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als we volgend jaar maar de helft van de sfeer hebben zoals gisteren ben ik een tevreden man.

Prager, wat een topper.


Tiisdei al nei Ingelan
Tink om de beam!!!!!
Angerfist
Bankzitter
Berichten: 160
Lid geworden op: 20-04-2004 16:06
Locatie: Drachten

Bericht door Angerfist »

Robert schreef:Ik heb een 2-tal foto's gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Helaas zat ik op de verkeerde tribune om echt mooie foto's te kunnen maken..

Maar goed, ik ben zelf nog behoorlijk ziek van de wedstrijd. Zelf zo goed spelen (beste wedstrijd onder Verbeek denk ik), en dan nog 2-1 verliezen. Echt balen. Die goal van Huntelaar was natuurlijk fantastisch, die van Shearer zat er ook lekker in en de winnende van Bowyer was gewoon gelukkig. Tot slot een compliment aan de mannen van NN, het was (opnieuw) een prachtige sfeeractie.

PS: waarom deed Radomski eigenlijk niet mee?
Die van Bowyer eenllucky goal???

bekijk de herhalingen maar, het was bewust achter het standbeenlangs, gewooneen klasse goal, neemt nietweg dat Bowyer bij de eerste gele kaart rood had moeten hebben voor eenelleboogstoot.
Strukeduker
Bankzitter
Berichten: 227
Lid geworden op: 18-11-2004 21:00
Locatie: Drylts!
Contacteer:

Bericht door Strukeduker »

Geweldig sfeertje gisteravond!! Vooral eerste helft... mah jah dat kwam mede door de tegengoals dacht k... jammer dat h'veen der ni nog eentje in tikte...

Prager speelde trouwens ook een top wedstrijd!!!!

Mah jah dan moeten we t donderdag mah afmaken!!!! :mrgreen:

Nog 5 nachtjes!!!!! :mrgreen: :stan:
Wij zijn Fries, Wij zijn één, wij zijn Sc Heerenveen!!! :stan:
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Die van Bowyer eenllucky goal???

bekijk de herhalingen maar, het was bewust achter het standbeenlangs, gewooneen klasse goal, neemt nietweg dat Bowyer bij de eerste gele kaart rood had moeten hebben voor eenelleboogstoot.
Hij werd vlak daarvoor aangeraakt toch? Weet het niet zeker omdat ik de beelden op tv nog niet gezien heb..[/quote]
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Bowyer zelf over de goal:
Carrsy put a great ball in and it was just a reaction from me to flick the ball into the net with the backheel.
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Oke, om maar niet negatief te beginnen. Bij opkomst zag het er leuk uit, en ook tot aan de 1-1 was de sfeer wel aardig voor zover ik dat mee kon krijgen via de tv. Mag wel bij gezegd worden dat er allemaal liedjes worden gezongen die overal wel worden gezongen. Geen originaliteit dus. Overal is wel een lied weggeplukt. Waarom maken jullie je zo druk om een fakkel? Is toch mooi. en tevens sfeerverhogend. Tegenwoordig zie je in Nederland bij elke club wel eens een fakkel. Blijkbaar is men toch nog steeds zo braaf in friesland. Uitslag is ook niet om ontevreden over te zijn denk ik. 1-2 is niet verkeerd hoewel er meer in zat voor jullie. Hopelijk zijn jullie internethelden nu weer een tijdje rustig.
Nou jou neem ik dus echt niet serieus! :blbl: :blbl: :blbl:
Heb de hele wedstrijd voorin het vak gestaan en amper Engelsen gehoord. Een voormalig collega van me zat op oost, dus tussen het Engelse kamp en ons vak, en hoorde alleen maar gezang van Friese kant! En ja ik heb gister nacht ook nog de wedstrijd in zijn geheel terug gezien op video. Daar waren dus wel Engelsen te horen, maar dat heeft dan toch te maken met het plaatsen van de diverse microfoons...
Sfeer was eerste helft echt super. Dat was natuurlijk ook een interactie met het geen dat op het veld gebeurde. De tomeloze inzet van de spelers, de naam Prager moet in deze context echt even vallen, was hartverwarmend! Na een uur zaten een aantal spelers er gewoon doorheen. En dan zie je dat de Engelsen even wat vaker een wedstrijd met dit tempo hebben gespeeld. Doodzonde van die tweede tegengoal nu ga je toch met een ander gevoel de boot opstappen woensdag..
Al met al een heerlijke avond. Een gelijkspel was meer dan verdiend geweest. Ook aldus Evert ten Napel, wat heeft hij trouwens Kluivert ontzettend hoog zitten. Het was Kluivert voor Kluivert na in zijn commentaar.. :huh:
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Wil dat tape je eigenlijk ook wel even zien, heb geen video meer, dus wordt lastig om op te nemen en heb er niet aan gedacht om iemand te vragen.

Sfeer was super! Had vochtend geen stem meer. En ja na de 1-1 was het mider met de sfeer, maar dat komt denk ik omdat het meerendeel zoiets had van: He? 1-1? Maar goed, het was al met al een stuk beter dan sommige andere wedstrijden, moeten ook niet in 1 keer 90 minuten lang sfeer brengen he, dat kan de rest van het stadion niet aan! :-P
Heb gisteren een mooie pot voetbal gezien, die wel een beetje in een kater eindigde ja!
Die bal van Mika had er in gemogen, maar volgens mij schoot hij hem ook super in en was het eigenlijk meer een klasse redding van Given!
Enneh, als Heerenveen zo blijft spelen dan gaan we nog een paar mooie wedstrijden zien! Bruggink was inderdaad (eindelijk) goed! Maar ik vond niemand echt slecht! En dan die paar foutjes die worden gemaakt, worden genadeloos afgestraft, maar dat ligt hem dan ook meer in de klasse van een ploeg als Newcastle.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Zijn er trouwens al foto's online van de sfeervakken??
Heerenveen in mijn hart
Nieuw talent
Berichten: 130
Lid geworden op: 07-08-2004 02:15
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Heerenveen in mijn hart »

Fantastische wedstrijd hoor!!!

Geweldige sfeer alleen ik lag ziek op mijn bed met de radio aan,maar volgens mij hebben ze daar de microfoons niet open staan.Hoorde wel,van de commentator,dat er een geweldige sfeer hing maar hoorde de supporters niet zo hard :roll:

Vandaag de wedstrijd gezien op video en JA DE SFEER WAS PRACHTIG!!

Iedereen knokte er hard voor en dat is weleens anders geweest.Nu maar met 2-3 winnen op Sint James Park en we benne door :mrgreen:

Heb er zin in!!!!
Met nieuwnoord op weg naar een sfeervol ABE Lenstra Stadion!
Wicky de Viking
Invaller
Berichten: 403
Lid geworden op: 16-12-2003 14:14
Locatie: Ljouwert

Bericht door Wicky de Viking »

Toen de 1-2 viel stond Breuer op de middenlijn..............................Dat doe je toch niet bij zo'n stand. Beetje jammer.
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Ik denk dat we trots kunnen zijn op het spel maar terleurgestled moeten zijn in het resultaat, ik heb in ieder geval een mooie pot voetbal gezien. Veel strijd en een goede sfeer in het ALS! :mrgreen:

Op mijn website, http://www.kingbee.nl heb ik ongeveer 25 foto's staan. Klik op foto's vervolgens op foto's 2005.
Net fan dat benaude!
Scoobix
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 15-12-2004 17:09
Locatie: Heerenveen

Bericht door Scoobix »

jammer dat we verloren hebben ,... maar als je bedenkt dat deze ploeg nog zo jong is en nog zo makkelijk kan groeien ? .. dan krijgk nu al zin in volgend seizoen :P ..., prager vond ik erg fel spelen klasse ! en tsjah de enige die mij een beetje tegenviel (zoals gewoonlijk) was rzasa ...
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Man van de wedstrijd: De Newcastlesupporter die in zijn wit-zwarte badjas zelfs bij 1-0 de ballen had om zijn eigen sfeeracties te beginnen. Niet dat de man enig besef van het wedstrijdverloop had, hij was behoorlijk smoor. Maar toch een klasse gast.
Hahha jah prachtige vent was dat, ook nog in het centrum mee staan praten (hij lag op de grond te slapen ofzo :mrgreen: ) Verder voor de wedstrijd nog even wat connecties geregeld voor volgende week :upto:
Wedstrijd zelf was top, supersfeer alleen erg jammer van die (lucky?) 1-2.
Na de wedstrijd werd ik en 10 newcastle supporters die naar a'dam gingen opgewacht door 30 agenten en 4 honden :?: Jah erg noodzakelijk die politie en erg duur!
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

Een voormalig collega van me zat op oost, dus tussen het Engelse kamp en ons vak, en hoorde alleen maar gezang van Friese kant!
Ik zat zelfs in 16, en heb die engelsen echt amper gehoord! Tsjah, wel even toen ze met 1-2 voorstonden :?

En wat werd er gezongen over Kluivert? Dat ie naar Cmbr ging? :lol:
rodion
Basisspeler
Berichten: 803
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05

Bericht door rodion »

Iedereen krijgt van mij een compliment!!! Heb een erg leuke avond gehad.
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Een geweldige wedstrijd gezien!

Absolute topper vond ik Thomas Prager! Wat kan die jongen bikkelen op het veld en heeft totaal geen angst om er volop in te gaan. Wat mij betreft mag deze speler gewoon een vaste basisplaats krijgen. Het viel me op dat de spelers van New Castle net dieseltjes waren. Hadden in eerste instantie moeite om op gang te komen, maar toen ze warm waren gingen bepaalden ze wel voor een groot deel het hoge tempo.

Mooiste spreekkoor wat ik vanuit vak 5 opving:

Kluivert naar Cambuur olé olé!! :mrgreen: :mrgreen:

Gert jan was in de persconferentie weer lekker op dreef. Gaf een welverdiende pluim aan het voltallige team voor hun inzet in deze wedstrijd en dat is ook volledig terecht naar mijn mening.

Ik ga nu mijn kater wegspoelen :wink:
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Zijn er trouwens al foto's online van de sfeervakken??
Op de site van Mustafa staan ook al een aantal foto's. --> http://www.fotoredactie.nl
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

André schreef: Op de site van Mustafa staan ook al een aantal foto's. --> http://www.fotoredactie.nl
Thanx!!
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Respect voor KINGBEE!!!!!!!! Hij heeft de vallende gele kaart op de foto!!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Heerlijke mannelijke wedstrijd. We hadden meer verdiend dan dit in ieder geval, er word voor elke meter geknokt en gestreden, heb een aantal prachtige overtredingen gezien, zoals het hoort. Er werd strijdlust getoond, iets wat we de laatste jaren onder Foppe niet tot weinig hebben gezien.

Toch jammer van het resultaat, er had zeker meer in gezeten maar na 70 minuten waren we gewoon leeg. Bruggink kon geen stap meer verzetten, je kon gewoon zien dat er echt heel zwaar geknokt is voor een overwinning, helaas niet loon naar werken maar oké.

Helaas zijn we nu wel zo goed als uitgeschakeld denk ik. Twee goals scoren thuis bij Newcastle is net iets teveel van het goeie denk ik.

Over goals gesproken, wat een supertalent toch die Huntelaar. Ze hebben bij PSV stront in hun ogen zitten. Jarenlang zit deze jongen bij je in de jeugdopleiding en dan laat je hem zo gaan, dan klopt er iets niet volgens mij. Uit bij Zagreb schopt hij er heel koelbloedig even een beslissende penalty in, in de 90e minuut. In de competitie heeft hij er al 12 in liggen. Ik ben bang dat we hem niet langer dan 2 seizoenen kunnen bezichtigen in het ALS.

Ooooh ja, nog even iets leuks. Ik weet niet wie gisteren het wedstrijdverslag voor de TV deed, maar tijdens het volkslied zei hij: "Ik praat niet door het Nederlands volkslied heen, dan doe ik dat ook niet door het Fries volkslied." :D
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Venderwel schreef:Respect voor KINGBEE!!!!!!!! Hij heeft de vallende gele kaart op de foto!!
Hij is goed hé!!! :mrgreen: :lol: :mrgreen:
Net fan dat benaude!
Gebruikersavatar
Noukske
Invaller
Berichten: 293
Lid geworden op: 08-09-2003 21:18
Locatie: Amsterdam

Bericht door Noukske »

André schreef:
Heb de hele wedstrijd voorin het vak gestaan en amper Engelsen gehoord. Een voormalig collega van me zat op oost, dus tussen het Engelse kamp en ons vak, en hoorde alleen maar gezang van Friese kant! En ja ik heb gister nacht ook nog de wedstrijd in zijn geheel terug gezien op video. Daar waren dus wel Engelsen te horen, maar dat heeft dan toch te maken met het plaatsen van de diverse microfoons...
Iemand van de F-side stond bij de Newcastle supporters in het vak, en zelfs hij was verbaasd over het kabaal dat de Engelsen wisten te produceren! Ik heb ze zelf niet gehoord, en hij heeft ons niet gehoord.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Nou ja als je er tussen staat, dan horo je toch niks van de andere partij!
Arjanz
Bankzitter
Berichten: 215
Lid geworden op: 07-12-2002 11:56
Locatie: Franeker

Bericht door Arjanz »

Ik zat in vak 8 en heb bijna de hele wedstrijd alleen maar die Engelsen gehoord, die toch behoorlijk wat lawaai maakten naar mijn mening. Helaas heb ik dus niet zoveel meegekregen van de zang van de :stan: vakken.

Er zaten ook een paar nac fans in het uitvak, die maar wat dom meehuppelden en schreeuwden op de liedjes van Newcastle.
Anti-vlaggetjes
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Toen ik vanochtend wakker werd en de tuin inkeek, zat daar een hele groep eksters !
En ik verbeeldde me dat ze een beetje zaten te lachen ......
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Arnoud schreef:Toen ik vanochtend wakker werd en de tuin inkeek, zat daar een hele groep eksters !
En ik verbeeldde me dat ze een beetje zaten te lachen ......
Nou, toen ik vannacht thuis kwam, dacht ik een roze olifant op mijn stoep te zien. Gelukkig mocht ik er gewoon langs waggelen. Vanochtend was hij er trouwens niet meer.
Wie moet er kapot?
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Waren het zwart witte eksters Arnoud? :D
Foppe is fan van Joey, ik niet. Foppe is mijn held.
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

Fotze Bumser schreef: Nou, toen ik vannacht thuis kwam, dacht ik een roze olifant op mijn stoep te zien. Gelukkig mocht ik er gewoon langs waggelen. Vanochtend was hij er trouwens niet meer.
klopt hij moest nog naar de jouwer :D
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Gebruikersavatar
Fladian
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 15-07-2004 12:34
Locatie: Arnhem

Bericht door Fladian »

Frisian Viking schreef:Ooooh ja, nog even iets leuks. Ik weet niet wie gisteren het wedstrijdverslag voor de TV deed, maar tijdens het volkslied zei hij: "Ik praat niet door het Nederlands volkslied heen, dan doe ik dat ook niet door het Fries volkslied." :D
Inderdaad, ik hoor niet elke dag zo'n positieve presentator/verslag gever over Heerenveen. Normaal gesproken krijg je van dat negatief gedoe, maar ik vond dit wel fijn om te horen :mrgreen:

Ik vond 't wel bijzonder om NAC supporters te zien op TV :mrgreen: Niet bepaald wat ik had verwacht.

Maar hoewel ik het toch alleen heb gezien op TV, blijft het wel geschrift in me geheugen :D

Prager heeft ook nog een keer duidelijk laten zien dat de jeugd ook een eerlijke kans mag krijgen in de wedstrijden. Prager heeft definintief de motivatie als ik alle reacties lees en wat ik zie op TV (wat eigenlijk niet zo heel veel is).
Gesloten