17-02-2005: sc Heerenveen-Newcastle United (1-2, UEFA Cup)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Helemaal mee eens! Je zou hem zelfs toe moeten juichen, toch een jongen die misschien wel domme dingen heeft gedaan prive, maar als voetballer veel heeft betekend voor ook het Nederlands elftal. Denk aan het EK 2000 in eigen land waar hij topscorer was en dan met name de wedtsrijd Nederland-Joegoslavie. Wat hebben we toen gejuichd voor Patrick. Laten wij nu anders zijn dan die andere clubs en Patrick met een applaus verwelkomen, dat is pas stijl!
Foppe is fan van Joey, ik niet. Foppe is mijn held.
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Kom op zeg....toejuichen :urgs:

Iemand als hij met zo'n verleden, daar ga ik echt niet voor klappen :urgs: Ik zeg niet dat we hem massaal uit moeten schelden, maar voor hem klappen...NOOIT.

En Arnoud, niet echt netjes van je :?
rodion
Basisspeler
Berichten: 803
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05

Bericht door rodion »

Wil hem ook toejuichen. Heeft veel betekend voor het nederlandse voetbal. Waarom moeten sommige mensen nu weer negatief zijn?
proudofthenorth
Nieuw talent
Berichten: 145
Lid geworden op: 21-08-2004 10:23
Locatie: Hallum

Bericht door proudofthenorth »

Leuk intervieuw met Arek op http://www.sc-heerenveen.nl/
Ga hem niet helemaal kopieren! 8)
De enige echte trots van het noorden!!
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Toejuichen natuurlijk! Een beetje chauvinisme kan geen kwaad!

Die jongen heeft toch nooit iet negatiefs gedaan jegens SC Heerenveen? Of net NL-11-tal?

Het is gewoon een klasse voetballer, moet je respect voor hebben.
Net fan dat benaude!
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Nog minder dan 36 uur en de wedstrijd is los!

Ik begin inmiddels de kriebels te krijgen. Wat me opvalt is dat er in de kranten weinig tot geen aandacht aan de wedstrijd wordt besteed. Misschien dat er morgen een artikel in de krant staat over de wedstrijd.

Ik denk dat ik rond 17.30 uur in Heerenveen ben en dan even lekker een biertje ga drinken in het centrum. Om daarna met een goed gesmeerde keel richting de NN vakken te gaan.

En na afloop van de wedstrijd moet de keel natuurlijk nog een paar keer goed door gesmeerd worden. :mrgreen:
Wie moet er kapot?
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Leg dat 'ludieks' eens even uit, Arnoud? Je weet dat ik soms braakneigingen van je krijg, maar wat wil The Godfather hier nou weer mee?

Als Kluivert een schwalbe maakt ben ik de eerste die hem wil uitfluiten. Maar als er geen aanleiding voor is doe ik dat ook niet. Jan de Visser noemde zijn oud collega Lurling een matennaaier en Feyenoord ging niet voor het Fries volkslied in de rij staan; reden genoeg voor mij om redelijk pissig te reageren.
chrissie
Basisspeler
Berichten: 998
Lid geworden op: 17-09-2004 23:11
Locatie: sneek

Bericht door chrissie »

frisian schreef:Helemaal mee eens.
Gewoon VOOR SC Heerenveen zingen.
En vooral niet tegen Kluivert.
Overal in Nederland worden spelers uitgefloten of uitgescholden, laat dat nu hier eens niet gebeuren.
Sta ik helemaal achter, positieve support voor ons eigen team.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

the rockII schreef:Feit blijft dat de heer P.K. een ongelofelijke eikel is :evil:
Amen...
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Misschien zijn er nog wel wat spreekkoren te bedenken Roelof (remember NEC- Hveen in december)
Mijn post was een vervolg op de bovenstaande uitspraak van Fotze Bumser. En de spreekkoren tijdens NEC-scH staan me nog duidelijk voor de geest. Vandaar mijn opmerking. En dan kunnen Torcida en RdV wel verschrikkelijk beledigd doen en mij voor van alles en nog wat uitmaken, ik zie geen reden iets in mijn tekst te schrappen of te veranderen.
en als ik iets roep doe ik dat niet uit naam van Nieuw Noord
Waar staat hier dan geschreven dat ik dat beweer ?

Uitfluiten van spelers die schwalbes uitvoeren, die andere spelers een kaart aansmeren, het uitfluiten van scheidsrechters of grensrechters die wezenlijk foute beslissingen nemen, prima, zo oud als de weg naar Rome. Doe ik ook vrolijk aan mee. Maar aan spreekkoren, en zeker beledigende, zal ik inderdaad nooit deelnemen. Of ik dan meteen voor oude lul uitgemaakt moet worden ?
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

TORCIDA schreef:nee maar wel op het feit dat eventuele "ludieke" acties zoals jij ze omschrijft door mij worden rondgeroepen en dat iedereen mij zal gaan volgen en vervolgens volgend jaar in het nn vak het niet incidenteel, maar aan de orde van de wedstrijdag zou kunnen komen.

mocht ik iets roepen dan doe ik dat niet door de megafoon
mocht ik iets roepen dan kan een andere zelf bepalen dat ook te doen of niet !
mocht ik iets roepen dan is dat mijn verantwoording
en ik weet van mezelf en dat weten anderen ach schijt toch ook op ik hoef me helemaal niet te verantwoorden voor moraalridders..

maar goed arnoud jij weet altijd zeer goed met je vingertje naar anderen te wijzen
lekker suggestief en speculeren ! op voorhand al veroordelen wordt ook wel eens uitgelegd als "demoniseren" helaas moet ik jou nu ook onder deze groep scharen.

meer zeg ik er niet meer over
Oh ben jij die gast met de megafoon!!
Volgens mij ben je de volgende dag ook altijd schor of niet?? :P
Gebruikersavatar
kingvak13
Bankzitter
Berichten: 150
Lid geworden op: 23-11-2003 16:58
Locatie: Zwolle

Bericht door kingvak13 »

Weet iemand eigenlijk ook of het uitvak ook uitverkocht is en hoeveel Newcastle Fans er dus deze kant opkomen (uitverkocht=1000, want staanplaatsen?)?

Ik hoop op een spannende pot voetbal, van mij mag het lang 0-0 blijven! En wie weet dat er 'per ongeluk' nog een doelpuntje vlak voor tijd valt, die het stadion op z'n grondvesten laat schudden! ;) :mrgreen:
Gebruikersavatar
AldeboarNN Fans
Basisspeler
Berichten: 795
Lid geworden op: 20-12-2004 18:08
Locatie: Aldeboarn

Bericht door AldeboarNN Fans »

Het uitvak is geen staantribune, Uefa regels. Daardoor kunnen er ongeveer
750 supporters van Newcastle in het vak.
Ik heb er nu al zin. En mijn gevoel zegt dat we met 2-0 gaan winnen.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Voor zover ik begrepen heb hebben ze bij NUFC 600 kaarten gekregen voor de supporters. En het uitvak is zeker uitverkocht, want diverse Engelse fans zijn al op diverse manieren achter kaarten aan geweest.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

meer zeg ik er niet meer over
Eindelijk iets verstandigs !
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Het is nog erg onduidelijk met welke opstelling Newcastle morgen tegen ons zal spelen. Daarom maar ff een overzichtje:

Newcastle speelt altijd in een 4-4-2 formatie, met 1 controlerende centrale middenvelder en 1 aanvallende. De rechter- en linkerkant spelen meestal behoorlijk naar binnen en zijn dus niet echte 'wingers'. Via de lange bal zullen veelvuldig proberen Shearer en Kluivert te bereiken.

Op de goal staat hoe dan ook Shay Given. Deze keeper heeft geweldige reflexen, maar is een matige meevoetballer en maakt soms nogal een nerveuse indruk.

De verdediging is tijdens de winterstop enorm versterkt. Voordeel is dat Boumsong niet mee mag doen omdat hij met Rangers al Europees gevoetbald heeft. O'Brien speelt sowieso in het centrum. Zijn kompaan in het centrum is hoogst waarschijnlijk Bramble, hoewel ook Hughes kans maakt op een basisplaats. O'Brien vindt ik een matige verdediger. Sterk in de lucht, maar opbouwend zeer zwak en bovendien lang niet altijd foutloos. Bramble is vooral ontzettend sterk in de lucht en bovendien enorm sterk wat fysiek betreft. Op de backs spelen hoogstwaarschijnlijk Babayaro en Taylor. Over Taylor zijn de meeste mensen lyrisch volgens mij. Zeer jonge speler die zowel verdedigend als aanvallend zijn mannetje zal staan. Sikora/Bruggink zal het daar ontzettend moeilijk mee krijgen. Babayaro speelt dus op de rechterkant tegenover Yildrim. De Nigeriaan heeft lange tijd niet gevoetbald maar is in de winterstop overgehaald van Chelsea. Hij heeft inmiddels 6 wedstrijden voor de Magpies gespeelt en begint steeds meer in vorm te raken. Ook voor Yildrim oppassen dus.

Vooral op het middenveld heeft Sounness enorm veel keus. Jermaine Jenas en Lee Bowyer zijn er niet weg te denken, maar verder is het nog maar de vraag wie er zullen spelen. Aangezien iedereen weer fit is, heeft Sounness keuze uit Laurent Robert (links), Nicky Butt (centraal), Stephen Carr (rechts), Andy Faye (centraal), Kieron Dyer (centraal/rechts) en James Milner. Ik durf niet te zeggen wie er spelen, maar wanneer Robert meedoet is Newcastle enorm gevaarlijk in de vrije trappen en corners. Voordeel is dan echter weer dat Bakkati veelvuldig mee kan doen in de aanval omdat Robert weinig meeverdedigd. Bowyer speelt de laatste tijd fantastisch en is een soort Mark van Bommel. Wat verder aan hem opvalt is dat hij dit seizoen al 9 gele en 1 rode kaart ontvangen heeft. Het is dus ook een schopper en hij is vrij eenvoudig uit de wedstrijd te halen. Vayrynen of Hestad zal het er echter lastig mee krijgen. Jenas is altijd vrij ontzichtbaar tijdens de wedstrijd maar staat vooral verdedigend zijn mannetje.

De spelers die in de aanval zullen spelen zijn al duidelijk. Shearer en Kluivert dus. Kluivert heeft genoeg redenen om goed te presteren. Hij wil weer terug in het Nederlands elftal, wil weer in de basis bij Newcastle en wil vooral bewijzen dat hij nog wel goed kan voetballen. Alternatief in de aanval is Shola Ameobi.

Zo! :stan:
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Mijn post was een vervolg op de bovenstaande uitspraak van Fotze Bumser.
Zorg ik in ieder geval voor een beetje leven op het forum! :wink:

Nu allemaal de kopjes dezelfde kant op en vol voor de winst morgen.
Wie moet er kapot?
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

Arnoud toch...wat wil jij nou telkens bereiken met je dat gezeik van je? Er wordt niemand, maar dan ook helemaal niemand beter van lijkt me... :?

Najah, morgen is de game en dan willen we gelukkig nog steeds allemaal hetzelfde zien, een winnend SCH... :stan:
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2456
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Robert schreef:De spelers die in de aanval zullen spelen zijn al duidelijk. Shearer en Kluivert dus. Kluivert heeft genoeg redenen om goed te presteren. Hij wil weer terug in het Nederlands elftal, wil weer in de basis bij Newcastle en wil vooral bewijzen dat hij nog wel goed kan voetballen. Alternatief in de aanval is Shola Ameobi.
Shearer en Kluivert, leuke tegenstanders voor Breuer en Hansson :D :mrgreen:
Fluffy schreef:Arnoud toch...wat wil jij nou telkens bereiken met je dat gezeik van je? Er wordt niemand, maar dan ook helemaal niemand beter van lijkt me... :?
Amen :)
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Arnoud toch...wat wil jij nou telkens bereiken met je dat gezeik van je? Er wordt niemand, maar dan ook helemaal niemand beter van lijkt me
Dit is toch een discussieforum over voetbal en de scHeerenveen ? En dat wil ik bereiken, discussie. En volgens mij wordt daar in ieder geval niemand slechter van !
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2456
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Arnoud schreef: Dit is toch een discussieforum over voetbal en de scHeerenveen ? En dat wil ik bereiken, discussie. En volgens mij wordt daar in ieder geval niemand slechter van !
Alleen is jouw discussie techniek de laatste tijd veel mensen op de tenen trappen. Zoiets lijkt me niet helemaal correct.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Tenzij ze erg lange tenen hebben, en dat gevoel heb ik wel regelmatig. Mijn stijl van posten is niet anders dan sinds ik enige jaren geleden op het Forum kwam, dus met name Forummers van het eerste uur als Roelof de Vries en Torcida zouden niet verbaasd moeten zijn.
Atom
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-12-2002 12:40
Locatie: Grunn

Bericht door Atom »

The latest news from Newcastle:

UEFA Cup:
Midfielders missing

Newcastle jetted out from Tyneside this morning en route to the Netherlands without midfield duo Kieron Dyer and Nicky Butt.

Dyer is said to be suffering from flu, while Butt has a troublesome ankle problem.

Given that both Faye and Bowyer are suspended for Sunday's FA Cup tie with Chelsea, then Souness looks to have opted not to risk the England pair at this stage.

Squad: Given, Harper, Carr, Taylor, Babayaro, Bramble, O'Brien, Hughes, Ramage, Jenas, Robert, Bowyer, Ambrose, Milner, Faye, N'Zogbia, Shearer, Ameobi, Kluivert.

United defender Jean Alain-Boumsong is ineligible for this game, having played for Rangers in the competition earlier this season.

However he's been allowed to return to France amid concerns over a hamstring problem, that the player is having checked by medical staff in his own country.

At Tuesday's press call, Manager Graeme Souness confirmed that Patrick Kluivert would be in the starting XI as he returns to his homeland.

Kickoff at the Abe Lenstra Stadium is 8.45pm local time (7.45pm GMT) on Tbursday. Live coverage is on 5.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

UEFA-BEKER

Huntelaar en Bruggink in basis tegen Newcastle

HEERENVEEN (ANP) - Heerenveen speelt donderdag in het
UEFA-bekerduel thuis tegen Newcastle United met Klaas Jan Huntelaar
en Arnold Bruggink in de basis. Huntelaar kampt met pijn in lies en
buik, maar is toch voldoende fit. Bruggink is hersteld van griep.
Beiden misten het duel afgelopen zaterdag met Roda JC (3-2).
Wie moet er kapot?
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Zit ik braaf een nieuwsbericht in elkaar te tikken voor de Fansite, pleurt hij hier weer zo'n ANP-berichtje de internet-ether in... :mrgreen:
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

:D Goed nieuws! Samaras is een betere invaller dan basiskracht op dit moment, ik ben blij om dit te horen.

De opstelling kan ik wel mee leven!
Net fan dat benaude!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Er is wel degelijk een verschil Arnoud. Je geniet ervan en vindt het heerlijk om anderen op de teentjes te trappen. Ik heb het er helemaal mee gehad. Discussieren is iets anders dan shockeren, irriteren of iemand in het harnas jagen.
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

Discussieren is iets anders dan shockeren, irriteren of iemand in het harnas jagen.
Shockeren!? :lol:
Anyway, heb veel te veel zin in morgen om hier nog over te zeuren! :stan:
Gesloten