Newcastle United - SC Heerenveen

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Angerfist
Bankzitter
Berichten: 160
Lid geworden op: 20-04-2004 16:06
Locatie: Drachten

Bericht door Angerfist »

Stuurde net een sms naar Engeland of het de Heerenveen supporters die je de hele 2e helft nu al hoort, dat was het geval......KIPPENVEL...

2-0 achter en nog de sfeer maken boven de engelsen uit.
Tokstra
Nieuw talent
Berichten: 137
Lid geworden op: 22-01-2005 15:12
Locatie: De Rottefalle
Contacteer:

Bericht door Tokstra »

jaaaaaaaaaaaaaa bruggink 2-1 noch 2 te gean...
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Tokstra schreef:jaaaaaaaaaaaaaa bruggink 2-1 noch 2 te gean...
Yup, Bruggink vanaf elf meter.
Sikora was net dichtbij de gelijkmaker, het zou toch wat zijn hé..
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

2e helft was minder tot de laatste 10 minuten a la Zagreb.
Goed genomen penalty van Bruggink, mooi schot van Sikora.
In de laatse minuut, Mika De Kans......... :shock:
Hij kiest de verkeerde hoek. :|
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2451
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

We hebben verloren maar we kunnen toch nog op een redelijke ronde terugkijken. Jammer dat we thuis niet hebben gewonnen dan hadden we misschien nog kans gehad.

Dan volgend jaar maar de UEFA Cup winnen :D
Scoobix
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 15-12-2004 17:09
Locatie: Heerenveen

Bericht door Scoobix »

sorry voor mun vorige post ... was enorm gefrustreerd en emotioneel :P ..... ben toch wel trots om te zeggen dat wij met "maar" 2-1 verloren hebben van het "grote" Newcastle United !
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

voor liefhebbers die het nog eens na willen kijken en op DVD willen hebben:


http://tracker.bittorrent.to:9898/torre ... 65.torrent
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Klasse van de meegereisde Fans, ze blijven kabaal maken ook bij een 2-0 achterstand.(zou ook in thuiswedstrijden zo moeten zijn )
Ze komen zelfs boven de NUFC fans uit, de overgins maar met een 25.000 man aanwezig zijn.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

De wedstrijd was volgens mij helemaal zo slecht nog niet, we zijn iig niet weggespeelt.
Brian liet/laat regelmatig een bal springen, dat is absoluut een verbeterpunt.
De eigengoal van Breuer was gewoon een beetje pech en mis communicatie :(
Sikora kende een goeie invalbeurt, ik denk dat de beste jongen steeds beter in vorm gaat komen. :)
Voor de rest kan je het een beetje zien als een oefenwedstrijd denk ik, ik hoop dat de spelers zich ook niet te veel uit de naden hebben gewerkt ivm de wedstrijd van zondag, hoewel mika er later erg moe uit zag.

Het publiek van sc Heerenveen was op tv regelmatig te horen, grote klasse dus. :)
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Tja, gewogen en net iets te licht bevonden zou je kunnen zeggen.
We hebben het over twee duels Newcastle heel lastig gemaakt, in de vorige ronde's ook goed gespeeld dus we mogen met een goed gevoel terugkijken op het Europese avontuur.

Er had meer in gezeten, maar dan kom je bij het welbekende als verhaal..
Aangezien we uit de AC liggen kunnen we ons nu richten op Europees voetbal, we liggen op schema. Komende zondag pakken we PSV dan maar :wink:
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Stukje van de internetsite van de Engelse kwaliteitskrant The Guardian. Dan blijken wij in de ogen van die Engelsen toch maar een heeeel klein clubje te zijn...

http://football.guardian.co.uk/Match_Re ... 89,00.html
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Op de samenvatting waren de supporters zeer goed te horen, dus die hebben zich van hun goede kant laten zien! :D Als een vierde van dit deel nu ook eens naar uitwedstrijden zouden gaan in de competitie........... (nee, ik was er inderdaad ook niet)
De wedstijd was natuurlijk snel gespeeld na twee individuele fouten. Al met al zeker geen wonderploeg dat Newcastle waar we met een beetje geluk best van hadden kunnen winnen over twee wedstrijden.
TheArjan
Bankzitter
Berichten: 177
Lid geworden op: 08-10-2004 10:21

Bericht door TheArjan »

Edmanian Devil schreef:Stukje van de internetsite van de Engelse kwaliteitskrant The Guardian. Dan blijken wij in de ogen van die Engelsen toch maar een heeeel klein clubje te zijn...

http://football.guardian.co.uk/Match_Re ... 89,00.html
Wat een vervelend stuk zeg, het blijven arrogante lui die engelsen.
Paulus de B
Nieuw talent
Berichten: 64
Lid geworden op: 25-02-2005 16:14

Bericht door Paulus de B »

voor liefhebbers die het nog eens na willen kijken en op DVD willen hebben:
Wat is dat voor een bestand? RMBV bestand?? Ik hebt er nog nooit van gehoord.
tis allemaal de schuld van die clown en accrobaat
Heerenveen in mijn hart
Nieuw talent
Berichten: 130
Lid geworden op: 07-08-2004 02:15
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Heerenveen in mijn hart »

Hier een reactie vanuit Newcastle:

Het was een mooie en leuke wedstrijd waarin we duidelijk de mindere ploeg waren.Ik heb niet veel kunnen zien overigens.Maar de sfeer zat er goed in.Er waren wel veel mensen die normaal gezien niet voor Heerenveen zijn,maar een uitje naar Engeland wel zagen zitten.Ben wel schor vandaag :mrgreen:

Prachtig dat we boven die Engelsen uitkwamen :asian:

Vanaf vandaag ben ik weer aangewezen op de radio :urgs:

Maar dit was iets om niet te vergeten!!!!
Op naar volgend jaar.... :stan:
Met nieuwnoord op weg naar een sfeervol ABE Lenstra Stadion!
Gebruikersavatar
IL Fenomeno
Bankzitter
Berichten: 237
Lid geworden op: 23-12-2002 17:09

Bericht door IL Fenomeno »

Ik ben nu net een uurtje thuis. Ondanks het verlies was het één groot feest!

Hier enkele foto´s:

http://members.home.nl/johanhuisman/index/nufcsch/
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Rmbv bestand is voor real player.
Misschien toch wat minder geschikt voor DVD :?
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Weer terug: wat een feest.

Jammer dat het tussen de oortjes zo snel misgaat bij een achterstand. Maar bij de supporters bleef het tussen de oortjes allemaal okay!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

17:48 uur. Dat betekent dus 17 uur en 48 minuten onderweg geweest maar ik ben eindelijk thuis....
Arjen de Boer (Omrop Fryslân) ging terug met het vliegtuig... Hij wel.
Laatst gewijzigd door Beetle op 25-02-2005 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

In de samenvatting op RTL5 was een keer een shot van de Heerenveen-aanhang te zien, daar zaten de mensen :roll:

Verder bijna elke keer als Verbeek gefilmd werd schudde hij zijn hoofd, terwijl ik ons in de samenvatting zeker niet minder vond.
Het is dan toch jammer dat je net niet de kansen maakt(Huntelaar, Breuer, Radomski en Bruggink), die dit soort grote wedstrijden beslissen denk ik.

Jammer
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
rolandos
Invaller
Berichten: 488
Lid geworden op: 25-01-2005 18:02
Locatie: akkrum

Bericht door rolandos »

ach het is jammer dat zeker maar ik vind dat de ploeg een groot compilment mag hebben hoor als je ziet hoe heerenveen thuis speelde?dan ben je niks minder dan new castle maarja volgend seizoen weer dan gaan we weer een ronde verder :stan:
Nieuw Noord
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Michel Breur op Omrop Fryslân:
Ik denk dat het zaak is geen goals weg te geven.
Achteraf: :mrgreen: :mrgreen:
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Wij hoeven ons in ieder geval niet zo te schamen voor deze prestatie als Feyenoord, Ajax, en misschien ook AZ nog wel. We kunnen tevreden terugkijken naar de prestaties die we in Europa hebben geleverd dit seizoen. De spelers hebben veel geleerd en laten we hopen dat we dit team bijelkaar kunnen houden, dat zou hele mooie perspectieven voor het komende seizoen bieden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Lennart
Bankzitter
Berichten: 244
Lid geworden op: 23-12-2002 14:21
Locatie: Duiven

Bericht door Lennart »

Wat een prachtig reisje was dit toch :D Hoewel we erg veel in de bus/boot zaten heb ik me goed vermaakt... En de sfeer was super!
St James' Park!!!
Gebruikersavatar
g11
Basisspeler
Berichten: 768
Lid geworden op: 10-01-2005 22:26
Locatie: Heerenveen

Bericht door g11 »

Inderdaad, lekker met veel supporters naast het fanatieke vak van NUFC, geen grote hekken tussen de vakken, alleen een paar bobby's. Fantastisch sfeertje over en weer.

shall we sing a song for you...

heb alleen de derde helft een klein beetje gemist, was achteraf wel tijd voor
Ik pas hier niet
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Het AD is mild.
Heerenveen hoeft zich niet te schamen
Geheel in de lijn der verwachtingen is SC Heerenveen door Newcastle United van het Europese toneel gestoten. De Friese club moest zich gisteravond in St. James Park een 2-1 nederlaag laten welgevallen, na de heenwedstrijd al met dezelfde cijfers te hebben verloren.

Voor zover bij Heerenveen nog de hoop op stuntwerk leefde, werd die voor 26.156 toeschouwers onder wie 2000 per boot en vliegtuig aangereisde Friezen - binnen de kortste keren aan flarden geschoten. Met een schot op de vuisten van doelman Shay Given tekende Klaas-Jan Huntelaar weliswaar voor de eerste kans van de wedstrijd, maar in het kwartier erna verwerd Heerenveen tot speelbal in een kat-en-muis-spelletje. Newcastle United, dat niet over Patrick Kluivert (dijbeenblessure) kon beschikken, luisterde het lesje in voetbal op met vier doelrijpe kansen.

De twee Engelse doelpunten vielen echter uit twee ogenschijnlijk minder gevaarlijke momenten. In de 11de minuut werkte Michel Breuer de bal uit een voorzet van Laurent Robert achter zijn eigen doelman Brian Vandenbussche en in de 25ste minuut verdubbelde Alan Shearer de marge uit een vrije trap. Newcastle United had het gewenste verschil gemaakt, liet zich terugplooien en gunde Heerenveen bij tijd en wijle het balbezit, zonder ook maar een moment in de problemen te geraken. De patstelling leek gedurende de rest van de wedstrijd aan te houden. De thuisploeg, 13de in de Premier League, wenste zich niet bovenmatig in te spannen en Heerenveen, subtopper in de eredivisie, was allang blij dat een strafexpeditie uitbleef. Toch kwamen de Friezen terug in de wedstrijd. In de 80ste minuut leidde een handsbal van Shola Ameobi vanuit het niets tot een strafschop, die door Arnold Bruggink werd benut. De invallers Victor Sikora en Georgios Samaras hadden zelfs de 2-2 nog op hun schoen, maar dat zou teveel van het goede zijn geweest.

Hoe kansloos de missie aan de boorden van de Tyne uiteindelijk ook bleek, SC Heerenveen hoeft zich geenszins te schamen voor de Europese eliminatie. Vergeleken bij de financiële huishouding van Newcastle United, die 130 miljoen euro beslaat, werkt Heerenveen met slechts 17 miljoen.

Verbeek: ,,We hebben ons niet laten wegspelen en er in de slotfase nog een wedstrijd van kunnen maken. Gelet op de onervarenheid van de selectie hebben we een uitstekende serie neergezet. Daar kan ik alleen maar trots op zijn.''

In de heenwedstrijd dwong de ploeg van trainer Gertjan Verbeek het respect van de voetbalwereld af, door het sterrenensemble uit Noord-Engeland met energiek en hartstochtelijk spel de stuipen op het lijf te jagen. Heerenveen kan sowieso terugkijken op een geslaagde Europese campagne. Met een nieuwe, deels uit de eerste divisie gerecruteerde spelersgroep (Huntelaar, Yildirim, Rose, Breuer) wist het voor het eerst Europees te overwinteren, een primeur in de clubhistorie.
Jammer ook dat ze doorhadden dat ik aan het filmen was. :mrgreen:

Geen materiaal dus.
Wéér uit!!!!
Poke
Invaller
Berichten: 415
Lid geworden op: 29-08-2004 15:51
Locatie: Assen

Bericht door Poke »

Zeer leuke trip!!! Ga een volgende keer ook zeker weer mee. Helemaal tof was de sfeer van onze zijde. Met name vanaf het begin v/d 2de helft. De fanatieke aanhang van Newcastle wist niet wat ze daar mee aan moesten en hadden er ook zeker geen weerwoord op! We overklasten hun gewoon!!! Super. Bijzonder ook is om mee te maken dat er slechts een gangpad met een pr agentjes tussen het uit-& thuis publiek zat. Geen schermen, hekken, netten, etc. Je kon mekaar zo de handschudden! Kon dat hier ook maar :stan:
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

Net van bed af,we waren gisternacht om half 1 weer thuis .We zijn met het vliegtuig gegaan. Prachtige dagen die ze mij nooit meer afnemen. Nog wat andere forum leden ontmoet Arnoud met paraplu,Beetle Romano en nog een paar.We zijn vrijdag naar de training geweest en heb ik de treden even geteld het waren er ongeveer 160.We hebben nog wat foto,s gemaakt in de dugout.En nog even met de speaker gesproken,deze man is een nederlander die al jaren in Newcastle woont.

Na de wedstrijd hebben we even gewacht bij de spelers bus Bruggink bedankte ons nog voor de aanwezigheid en nog even met Gert-Jan gesproken.Wat mij zeer ontroerde was Die invalide heerenveen suporter die met iedereen op de foto ging op zijn verjaardag.Met Foppe Riemer en Gert-Jan.Even later zocht Gert-Jan onder in de bus om een shirt en hij kreeg het shirt van Drost.

Mijn zoon en ik hebben een taxi geregeld en zijn naar het spelers hotel gereden.Daar was het erg gezellig.Annie van Riemer kwam bij ons zitten en daar hebben we nog leuk gepraat en gedronken. Mijn zoon heeft nog even gekaart met Breuer.Marcel Seip en Rose.Dat kwam omdat ze even moesten wachten op Yilderim, die het later weer overnam
Tot zo ver mijn verhaal van 3 prachtige dagen
Irnsum Fans
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 26-01-2004 12:36

Bericht door Irnsum Fans »

Wij zijn ook weer thuis.. waren super dagen..
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Gisteravond was ik weer terug en ik ben nog steeds aan het bijkomen. Het was een prachtig reisje, beregezellig in de pubs, in het stadion en (tot een bepaald tijdstip) op de boot. Ik ben er maar weer eens achtergekomen waarom ik geen zeeman ben geworden want mensen wat voelde ik me op een gegeven moment beroerd. De volgende keer toch maar met het vliegtuig.
Tja....
Gesloten