24-01-2004: Vitesse-sc Heerenveen (0-1)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
montana
Invaller
Berichten: 477
Lid geworden op: 03-05-2003 17:46
Locatie: 015

Bericht door montana »

Ik stel voor om morgen massaal ingezonden brieven te sturen naar aanleiding van het artikel van Willem Bosma in de LC van maandag. Dit artikel staat vol met onwaarheden en zo hebben de lezers van de LC een verkeerd(er) beeld van heerenveensupporters gekregen. Als dit massaal gebeurd kan de LC er niet onderuit en zal Dhr Bosma hier minstens op worden aangesproken. Het lijkt zelfs wel of hij aanwezig was tijdens de treinreis ...
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Vooral grappig vond ik de opmerking over de vijf bussen van de supportersclub. Hij heeft duidelijk niet de moeite genomen om te checken want ik zat in de tweede en daarna kwam echt niets meer, volgens mij...
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ik krijg zo langzamerhand steeds meer rillingen over mijn lichaam door dit hele verhaal. Alles wat er zaterdagavond is gebeurd, is verschrikkelijk. Althans, alles wat er is gebeurd nadat we werden terug gestuurd door de Spoorwegpolitie. Degenen die de vernielingen aangericht hebben in de trein moeten gewoon opstaan en het toegeven! En natuurlijk is het optreden van de politie Ijsselland in combinatie met de spoorwegpolitie onacceptabel. Niet alleen omdat het zo agressief optrad, ook omdat het keer op keer de verkeerde beslissingen gemaakt heeft.

Maar het ergste is datgene wat er vandaag is gebeurd. De journalist die het artikel op pagina elf geschreven heeft, moet meteen ontslagen worden. Geen enkele journalist neemt iets letterlijk over van gastenboeken of fora. Dat doe je niet! Er is geen sprake van hoor -en wederhoor en er staan geen bronnen bij vermeld. Als ik de tijd heb, ga ik proberen dit artikel voor de Raad van de Journalisitke te gooien. Wie weet stuur ik het betreffende artikel ook wel naar 'De leugen regeert'.

Ook verschrikkelijk is de opmerking van Jaap Jongedijk, de voorzitter van de 'supporters'vereniging'. Jongedijk oordeelt over iets waar hij niks van weet. Als hij gehoord heeft dat er wat gaat gebeuren, dan kan hij gelijk hebben. Er gaan namelijk 80 man een feestje bouwen in Arnhem. Want dat was gebeurt als we daar aangekomen waren. Jongedijk ziet waarschijnlijk al eurotekens. Als het inderdaad doorgezet wordt, dat we voortaan verplicht met een bus-combi naar uitwedstrijden moeten, dan moet iedereen wel lid worden van de supportersvereniging. En dat levert geld op. De supportersvereniging moet er staan voor de supporters en niet voor hun zelf!

Nee, dan kun je beter een voorbeeld nemen aan NieuwNoord. Een veer in hun reet nu misschien, maar die komen, voor zover mogelijk, op voor de belangen van de supporter. En ik neem aan dat NieuwNoord morgen in het gesprek met de club met de vuist op de tafel en het mes in de handen het gesprek in gaat. Neem geen genoegen met het volgende en eis alsjeblieft het volgende:
  • zorg er voor dat Riemer via de media zijn excuses aanbiedt aan alle supporters die wel aangepakt zijn, door Riemer uitgemaakt zijn voor 'supporters, die geen supporters zijn' en laat hem publiek duidelijk maken dat hij zich distantieert van de uitspraken van Jaap Jongedijk. Ik voel me niet allen als crimineel behandelt door de politie, maar ook door de club. En van zo'n club wil ik geen supporter zijn. Ik schaam me er diep voor;
  • zorg ervoor dat de club bemiddelt in het terugkrijgen van het geld dat besteedt is aan het voetbalkaartje en het treinkaartje. Ik ben zonder mijn schuld 40 euro in de min gekomen. De club zal daar misschien niet alles aan kunnen doen, ze kunnen zich wel van hun beste kant laten zien;
  • zorg ervoor dat het bezoeken van uitwedstrijden op eigen vervoer mogelijk blijft. Want, dit staat op zichzelf. Riemer typeert dit incident als 'geen kleinigheid', maar dat is het natuurlijk wel! Als er op het station in Zwolle niks was gebeurd, dan was dat ruitje het enige kleinigheidje gebleven. Ik wil straks weer met Zwollesupporters en honderd Heerenveensupporters een biertje drinken in het Zwolse Centrum, net als vorig jaar. Ik weer met de auto naar Enschede en Rotterdam. Riemer, neem ons dat gewoon niet af!
  • zorg ervoor dat de club een bijeenkomst houd voor alle betrokken supporters. Er zijn genoeg mensen geschaad. Ongeruste oma's of tante's bellen, een kwade baas op je dak omdat hij je zo op televisie zag en heel Friesland heeft je gezien in verband vandalisme en hooliganisme. Ik zie nog beelden voor me van jankende meiden. Uiteindelijk zagen we in de cel in Leeuwarden, dat die jongen uit Steenwijk zelfs mee was. Ik weet niet of ik hem verstandelijk gehandicapt, maar dat werd wel gezegd.
    Dit zijn niet allemaal mijn ervaringen, maar wel wat ik veel om me heen hoor.
Ik zeg niet wat je, als NN zijnde, moet doen, maar dit zou ik wel doen. Ga niet, net als het overleg over het eigen vak, te slap het gesprek in. Over het eigen vak wil je niet dat, dat doel uiteindelijk verloren gaat. Hierbij heb je niks te verliezen. Ik zou er graag bij willen zijn. Succes ermee!!!

Nog een paar dingen. Er wordt gesproken over het misbruiken van de noodrem. Welke dwaas heeft besloten om de noordrem uit te schakelen? Toen die enorme dwaas probeerde te fikkie stoken in de trein, is er, logischerwijs, naar mijn weten aan de noodrem getrokken. Stel nou dat het brandje echt ontstaan was, dan zaten we als ratten in de val. Van misbruiken van de noordrem was dus geen sprake. Degene die dat fikke aanstak moet een levenslang stadionverbod krijgen en een werkstraf van hier naar Tokio. Diegene die de noordrem uit heeft geschakeld moet naast diezelfde jongen die werkstraf uitvoeren. Wat dom!

Dan de conductrice van treinstel 10762. Daar heb ik, omdat ik me nogal afzijdig heb proberen te houden, een tijdje mee staan te praten. Erg leuke vrouw en ik zag dat er bij de ingang toen de trein nog reed, leuk met haar gepraat werd. Ze voelde haar niet aangevallen. En ze was zelfs, samen met de machinist, nogal kwaad op de politie. Ze zei, letterlijk, dat we een leuke groep waren en dat ze het waardeerde dat er meteen gezegd werd, dat het raampje betaald zou worden door middel van wat geld bijelkaar lappen. Ik mocht haar bellen en eventueel haar naam gebruiken voor het terugvorderen van mijn geld voor het treinkaartje. Want ik neem aan dat, dat via de Spoorwegpolitie zal gaan.

Volgens mij ook een compliment voor de stewards die mee waren. Er wordt nog wel eens gezeikt op hen, maar van wat ik gehoord heb, zijn ze totdat de laatste uit de cel kwam, gebleven. Zij hebben hun werk gedaan en volgens mij gaan ze zelfs positief getuigen in deze zaak. In ieder geval tegenover de club. Tenminste, daar ga ik van uit.

En die scanner. Meesterlijk voor degene die dat op internet gezet heeft. Als je hoort hoe de politie communiceert met elkaar, dan kun je horen dat ze zonder iets te weten te werk gaan. Toont maar weer aan dat je met een ITO-opleiding al politieagent kunt worden. Wat een dom praat zo nu en dan zeg!

Mooi item op de radio van OF inderdaad. Ik denk dat we dat ook voor een gedeelte te danken hebben aan één van onze forumleden, die er wat werkzaamheden verricht. Alles keurig journalistiek behandeld.

De beste opmerking is totnogtoe gemaakt door Beetle. Die zei, dat ie nu wist hoe Oudkerk zich heeft gevoeld. Veroordeelt zijn, voordat je veroordeelt wordt.

Poe, dit was het wel zo'n beetje. Moest het toch kwijt.

Oh ja, 0-1 gewonnen :D
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Ik heb na het overleg vanmiddag het volgende begrepen:

1) Iemand heeft een flesje Breezer tegen die ruit gegooid
2) Iemand heeft een blikje bier uit de trein gegooid
3) Iemand heeft vuurwerk uit de trein gegooid

Deze drie mensen hebben een 'probleem'. De rest van de groep hoeft zich in principe nergens druk om te maken. Ik weet niet waaruit dat probleem precies gaat bestaan, maar ik neem aan dat dat een stadionverbod is. De rest van de groep zal wel op gesprek mogen. Gezellig!
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Forza schreef:Ik heb na het overleg vanmiddag het volgende begrepen:

1) Iemand heeft een flesje Breezer tegen die ruit gegooid
2) Iemand heeft een blikje bier uit de trein gegooid
3) Iemand heeft vuurwerk uit de trein gegooid

Deze drie mensen hebben een 'probleem'. De rest van de groep hoeft zich in principe nergens druk om te maken. Ik weet niet waaruit dat probleem precies gaat bestaan, maar ik neem aan dat dat een stadionverbod is. De rest van de groep zal wel op gesprek mogen. Gezellig!
Wie wil nou bewijzen wie wat gedaan heeft, zeker weten kunnen ze het nooit alleen van het raam want dat is bekend, denk dat er weer verkeerde mensen op gaan draaien voor bepaalde dingen.
Lang leve het censuur
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Dat weet ik verder niet. De club/de politie zeggen van deze drie dingen te weten wie het geweest zijn. Verder weten ze het blijkbaar ook allemaal even niet meer. Ik weet niet of ze de goede mensen op het oog hebben. Dat merken die mensen (of een paar anderen :shock: ) vanzelf, neem ik aan.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Morgen weer een dag. Ik ga nu al smullen!
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
IL Fenomeno
Bankzitter
Berichten: 237
Lid geworden op: 23-12-2002 17:09

Bericht door IL Fenomeno »

http://teletekst.nos.nl/gif/826-03.html
Met deze tekst op de clubpagina bewijst de club maar weer hoe goed ze kunnen generaliseren. Als reden voor het einde van het 'vrij reizen-tijdperk' wordt het "wangedrag van 80 'fans' " gegeven. Dit komt er dus op neer dat álle 80 Heerenveenfans die in de trein zaten als schuldigen worden gezien door de club :evil:
30plus
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 25-01-2004 04:42
Locatie: Heerenveen

Bericht door 30plus »

Vandaag overleg met sc Heerenveen over de "treinreis" naar Zwolle. Toen ik op teletekst las dat heerenveensupporters met de trein teruggestuurd waren baalde ik als een stekker, wat een klootzakken. Naar het zich nu laat aanzien liggen de zaken wel wat anders en is het bij velen onduidelijk waarom de heerenveensupporters teruggestuurd werden. Riemer reageerde waarschijnlijk te impulsief door maandag meteen het vrije vervoer te verbieden.
Onderzocht moet worden waarom besloten werd om de heerenveensupporters weer terug te sturen. Er was een raam kapot maar blijkbaar was de afwikkeling van de schade al geregeld of was men daartoe bereid. Als blijkt dat door miscommunicatie bij de politie besloten is om de trein terug te sturen dan moet dat voor sc Heerenveen reden zijn om het reizen per vrij vervoer gewoon in ere te houden. De personen die op de terugreis de vernielingen aangericht hebben moeten daarvoor gestrafd worden.
Bij het invoeren van verplichte buscombi's straf je supporters die aan de gebeurtenissen van zaterdag part noch deel hadden.
Als blijkt dat de groep onterecht teruggestuurd is dan is er nog de vraag hoe deze supporters genoegdoening moeten krijgen. Men heeft een treinkaartje gekocht, tenminste dat mag ik hopen en natuurlijk de toegangskaart. Over de toegangskaart kunnen we kort zijn, sc Heerenveen zet deze kaarten op de ticketbox en ontvangt daarvan dus het geld. De toegangskaarten die men bij het Gelredome zou hebben ontvangen hoefde sc Heerenveen dus niet af te rekenen en dus heeft sc Heerenveen het geld van deze kaarten nog in bezit. De kosten van de treinkaart zullen wellicht m.b.v. sc Heerenveen teruggekregen kunnen worden. Daarmee kan sc Heerenveen gelijk goodwill kweken bij de supporters die onterecht als "hooligans" werden afgeschilderd.
Stel dat sc Heerenveen vast houdt aan verplichte buscombi's dan kan sc Heerenveen de prijs van de buskaarten wellicht verlagen. Nu heeft men nog de keuze eigen vervoer of met de bus waarbij je als niet-donateur nog 10 euro extra moet betalen. Bij verplichte combi's dus geen keuze meer en het zou dan een geste zijn om als we toch allemaal met de bus moeten/mogen om die prijs dan ook aantrekkelijk te maken.

Wat betreft de busreizen nog het volgende: sommigen menen dat de supclub niet voldoende mensen heeft om de bussen te bemannen. Niets is minder waar een aantal jaren terug reden we met 15 bussen naar de Arena dus het bemannen van de bussen is geen probleem. De bussen voor Vitesse werden maandag 12 januari besteld, toen waren er 96 kaarten verkocht waarop besloten werd om 2 bussen te bestellen, 1x een 49-er en 1x de 67-er. Het aantal buskaarten werd stopgezet op 110. We hebben al eerder aangegeven dat iedereen tot 1 week voor de wedstrijd altijd buskaarten kan kopen maar nadat de bussen besteld zijn er nog maar een beperkt aantal kaarten beschikbaar zijn. We bestellen geen bus in de hoop dat er nog 47 buskaarten voor verkocht worden.
Jelle E
Nieuw talent
Berichten: 142
Lid geworden op: 02-12-2002 16:52
Locatie: Nunspeet

Bericht door Jelle E »

Ten eerste mijn excusses voor mijn eerdere uitlatingen, ze waren ongenuanceerd en berust op frustratie. Ik heb de ware toedracht van Eric en hier gelezen gekregen.
Mijn eerste reaktie was, verdomme daar gaan mijn paar mogelijkheden om met wat vrienden naar een uitwedstrijd te kunnen en dat zullen er naar alle waarschijnlijkheid niet al te veel meer wezen. De supportersclub en Riemer moeten vandaag aangepakt worden door NN, en daar hebben ze mijns inziens voldoende capaciteiten voor, ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in, bewijzen zat hier op het forum.
Dhr 30plus hierboven begint ook al wat terug te krabbelen, maar één ding is zeker, ze krijgen mij niet in een verplichte combi.
We're still a bunch of tough bastards.
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Zeker niet nu dhr. Jongedijk een one man show aan het opvoeren is om zijn eigen bus- vriendenclubje te vrijwaren van alles. Hij is voorzitter van alle supporters en niet alleen van de bingo-busbobo's.
Het moet toch mogelijk zijn en blijven om met de auto naar uitwedstrijden te gaan?!
Ben benieuwd naar het persbericht dat vandaag afgegeven gaat worden. Weet iemand hoe laat dat zal zijn??
Laatst gewijzigd door Arjen op 27-01-2004 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Willem Bosma wel, denk ik. Die is zo goed geïnformeerd :lol:
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Roelof, goed en duidelijk verhaal en vooral je adviezen aan Nieuw Noord - sta ik helemaal achter. Het zou onzinnig zijn om op basis van een incident alles wat er is opgebouwd weer te gaan afbreken

Maar jongens, vergeet niet wat er op de terugweg is gebeurd - daar besteedt Roelof maar twee regeltjes aan, terwijl die gebeurtenissen het hele verhaal ondergraven omdat er geen excuses voor zijn. Tot die tijd stonden de supporters volledig in hun gelijk, als ik zo op alle verhalen af ga, behalve dat gebroken ruitje misschien. Degenen die voor de rotzooi op de terugweg verantwoordelijk zijn, zouden zich bekend moeten maken. Toen stoer - nu ook stoer! Als dat gebeurt dan kan Jongedijk op zijn falen worden gewezen. Ik vind dat hij nogal stemmingmakend bezig is en zijn positie totaal verkeerd gebruikt.

Als hij al op de hoogte was van aangekondigde zaken, dan had hij daar vooraf iets mee moeten doen. Je mag van een voorzitter van een supportersvereniging verwachten dat hij achter de supporters staat: daar reken ik mezelf ook toe. Dus als hij op de hoogte is van voornemens van een groepje sukkels die het voor mij en anderen verknallen, dan moet hij daar actie tegen ondernemen.

Wat is er trouwens waar van de opmerkingen van zijn kant dat er op de crosside-fansite acties waren aangekondigd? Dat staat ook in de landelijke kranten vanochtend.

En voor de goede orde: met mijn opmerking "bedankt jongens" van gisteren, bedoelde ik de jongens die verantwoordelijk zijn voor de vernielingen. Het blijft me storen dat het vooral een slachtoffer-verhaal aan het worden is.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Ik zou het fideel vinden van de club als ze besluiten om de toegangskaart van Vitesse om te laten wisselen voor een kaart voor RKC of een andere uitwedstrijd, mochten ze het geld niet terug geven of niet terug kunnen geven. En aan iedereen, ga de boel nu niet forceren door met grote stelligheid te zeggen dat je toch eigen vervoer gaat genieten. Onderga even je lot als het gaat om uitwedstrijden.

We zijn uit op eerherstel. We slaan de politie met eigen wapens terug. Het fragment van de scanner is ons wapen. We zijn verkeerd beoordeeld en daarmee collectief gebrandmerkt als hooligans. Voor wie erbij was, kom bijeen in de gracht voor de wedstrijd en probeer de Anker boys te spreken te krijgen. Ik ga de beeld en geluidsfragmenten branden op disk en overhandig het. Erik en ik zullen de foto's wel verzorgen. ;)
Wéér uit!!!!
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Heerenveen-fans eisen geld voor kaartje terug
HEERENVEEN - Ze zijn als criminelen behandeld, vinden ze. En dat pikken ze niet. Zich van geen kwaad bewust werden tientallen Heerenveen-supporters zaterdagavond op het station van Zwolle tegengehouden. Ze eisen nu bij de spoorwegpolitie de €40 voor het trein- en stadionkaartje terug.
In plaats van het Vitessestadion Gelredome wachtte zaterdag het Leeuwarder politiebureau. En dat, terwijl ze helemaal niets hadden gedaan. Althans, de meeste van hen waren onschuldig. Vinden ze.

Voor de eerste maal reisde André (20) uit De Knipe met zijn maat Erik per trein naar een uitwedstrijd van de club, die hij al vanaf zijn negende volgt. Op het station van Zwolle moest de groep overstappen om aansluiting te krijgen naar Arnhem.

Toen de menigte supporters vervolgens naar het perron met de trein naar de Gelderse hoofdstad wilde lopen, versperde de spoorwegpolitie hen de weg. Alleen niet-supporters mochten verder. Wie zichtbaar voetbalfan was, moest blijven staan. ,,In Hearrenfeansjaaltsje om'e nekke wie genôch'', zegt Willem Andries (34) uit Stiens.

Er was namelijk een ruitje van een coupé gesneuveld en dit zouden de Heerenveners hebben gedaan. Deze beschuldiging trekken velen in twijfel. ,,Toen ik instapte, was het ruitje al kapot'', zegt Caspar uit Heerenveen. Roelof (20) uit Leeuwarder beaamt dit. ,,Er zat al een ster in.''

Uit protest hielden de supporters daarop een zitactie. ,,Wy woene gewoan fierder, it fuotbaljen sjen'', zegt Willem Andries. Maar met stokken en honden joeg de politie de groep de trein weer in. De supporters moesten terug naar Friesland. En onderweg ging het echt goed mis.

In plaats van in Heerenveen stopte de trein in Leeuwarden. Daar wachtten politie de menigte op, die vervolgens in bussen naar het bureau werd vervoerd en uren moest wachten. ,,Yn 'e kjeld mei in folle blaas'', vertelt Oosterhof. Uiteindelijk is iedereen een voor een verhoord.

In geval van 'openlijke geweldpleging' mag de politie een grote groep aanhouden, ook in de wetenschap dat er onschuldigen tussen zitten, meldt politiewoordvoerder Dickey Gardenier. Ze laat verder nog weten dat er behalve een treinruitje op de heenreis ook al een tl- buis sneuvelde. Toen supporters op het perron in Zwolle vuurwerk opstaken en met glas gooiden, was de maat vol. ,,Daarop is besloten de groep terug te sturen.''

Van Oosterhof, maar ook van Roelof, Caspar en André kan de spoorwegpolitie een claim tegemoet zien van €40. ,,Voor het kaartje van de trein en het stadion'', zegt Caspar. Over de behandeling door de politie zijn de onschuldige supporters ontevreden. ,,We waren al veroordeeld voordat we werden veroordeeld'', aldus Roelof.
Bron LC (regio)

TL-buis????
Ik ruik corruptie...
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Blijkbaar. Daar had Riemer het vanochtend niet over. Maar t staat in de LC, dus helemaal zeker weet je het nooit.
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Dickey Gardenier van de politie Fryslân heeft het er over dat er tijdens de heenreis een tl-buis is gesneuveld. Daar is volgens mij geen sprake van geweest. Ik heb dat feit in iedergeval niet geconstateerd.

Klasse verhaal van Roelof en Beetle.

Zoals anderen al vermelden....ik ga er vanuit dat NN vanavond keihard gaat onderhandelen met de club. En de uitkomsten mogen wat mij betreft tijdens een speciale ledenvergadering, die we dan misschien kunnen combineren met een gesprek met de leiding van de club, worden mede gedeeld. Zodat we gelijk kunnen reageren op de resultaten van het gesprek tussen de club en NN. Hoe denken de anderen daarover??
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Niels, laat ze hun werk beter doen bij de politie daar! Ik heb ook nog gezegd dat ik niet wist of er een ster in het ruit zat, maar dat ik dat van horen zeggen had. Weer verkeerd geciteerd. geen probleem, mar ik neem aan dat ze het toch ook opnemen als ze telefonisch een interview doen!
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Ik begrijp dat degene die het raam(pje) vernield heeft, kan rekenen op een stadioverbod voor het leven... Een paar anderen op een tijdelijk verbod en de rest op een goed gesprek... Vanmiddag is er een persverklaring.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Niet te geloven , deze journalist neemt een stuk uit de leeuwarder over oid
Via het GPD verspreid TORCIDA.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

We zijn op de achtergrond druk bezig de goede naam van de supporters van Heerenveen terug te verdienen. We zijn achtereenvolgens vals beschuldigd door de politie, de pers, het publiek en sinds gisteren ook de politiek. In het FD staat in de kantlijn een column te lezen van Joop Atsma, voorzitter van de Koninklijke Wielren Unie (KNWU en Tweede kamerlid voor het CDA.

Ik heb om hem om uitleg gevraagd over de uitlatingen die hij in het FD doet. Helaas was hij op dat moment niet telefonisch te bereiken (vergaderingen en zo) en dat zou tot een uur of vijf duren. Ik heb zijn sectretaresse uitvoerig uit de doeken gedaan hoe de vork werkelijk in de steel zat.

De uitlatingen die Atsma deed zijn:

- "De voetbaltrein maakte in Zwolle rechtsomkeer omdat de zaak op stelten was gezet."
- " Het is te hopen dat de tientallen doorgedraaide Friese Hooligans lik op stuk krijgen en hard worden aangepakt."
- "Als ze een seizoenskaart hebben moet die onmiddellijk worden afgenomen."
- "En de kosten? Natuurlijk moet alles tot op de laatste cent worden verhaald."

Kortom: populistisch gebral van iemand die van de hoed noch de rand weet. Ik vind het vreselijk dat zo iemand, volksvertegenwoordiger voor het CDA, dit zo durft te stellen zonder zich van de bijzonderheden op de hoogte te stellen.

Ik heb mijn telefoonnummer achter gelaten en hoop dat hij mij terugbelt!
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
BlueWhiteBoy
Jeugdspeler
Berichten: 47
Lid geworden op: 02-12-2002 21:55
Locatie: HEERENVEEN

Bericht door BlueWhiteBoy »

Beetle schreef:In feite worden we helemaal vrij gepleit!!

Yo... :shock: dit gaat me wel iets te ver en ik denk dat dit eenzijdig bekeken wordt. Er bestaat ook zoiets als openbare orde en normaal gedrag. Wat er gebeurt is, ook voor Zwolle, gaat alle boekjes te buiten en dan doel ik op het gooien van blikjes, vuurwerk en flesje bij de perrons. Dit heeft niets met het steunen van je ploeg te maken!

Uiteraard zijn er fouten gemaakt, maar niet dat wij nu zo heilig zijn!
Gebruikersavatar
kingvak13
Bankzitter
Berichten: 150
Lid geworden op: 23-11-2003 16:58
Locatie: Zwolle

Bericht door kingvak13 »

Beetle schreef:Ik raad je aan het fragment van de scanner te beluisteren. Ik zal misschien morgen een transcript maken van de tekst.
Consider it done!

Ben daar gisteravond (tot laat!) mee bezig geweest. Ik heb zo goed en zo kwaad als het kon, het gezegde op de scanner proberen te ontcijferen. Er staan hier en daar nog wel wat vraagtekens tussen haakjes. Dat wil zeggen dat ik denk dat dat gezegd wordt, maar kan ook wat anders wezen.

Als mensen interesse in dit tekstdocumentje hebben, dan wil ik het wel even opsturen.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Ik heb de column van Atsma ook gelezen en hij gaat echt te ver. Hij weet van toeten noch blazen maar heeft al een oordeel klaar. Terecht dat je hier achteraan zit Beetle.

Ook deze 'meneer' dient enkele woorden terug te trekken in mijn ogen, ondanks dat er sprake is van een column.
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Weet ook niets van een TL buis. En een sv voor het gooien van een blikje uit de trein?? sorry hoor een vermaning lijkt me dan voldoende.

Gooien van glas en blikjes in Zwolle?? Glas is niet gegooid maar op de grond gegooid en das wat anders dan doelbewust mikken op bijv. de politie.

Nogmaals vernielingen waren waanzin, maar een reden tot terugsturen en geweld was en is er nog steeds niet!

Over de pers: de eerste berichtgeving blijft voor een journalist altijd de belangrijkste. Kun je hoog of laag springen maar journalisten/ kranten blijven hier vaak bij, anders moeten ze toegeven dat ze ernaast zaten.

Hulde aan eenieder die zijn of haar verhaal heeft gedaan bij de pers.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

BlueWhiteBoy schreef:
Yo... :shock: dit gaat me wel iets te ver en ik denk dat dit eenzijdig bekeken wordt. Er bestaat ook zoiets als openbare orde en normaal gedrag. Wat er gebeurt is, ook voor Zwolle, gaat alle boekjes te buiten en dan doel ik op het gooien van blikjes, vuurwerk en flesje bij de perrons. Dit heeft niets met het steunen van je ploeg te maken!

Uiteraard zijn er fouten gemaakt, maar niet dat wij nu zo heilig zijn!
Was inderdaad iets te enthousiast van me. Het was geplaatst na de eerste keer luisteren en ik draafde op dat moment een beetje door. Niet alles is weg te poetsen met dat fragment. Excuses.

De vernielingen zijn niet goed te praten en daarvoor zullen een paar gaan bloeden. Maar het geeft wel aan dat we niet als enigen verantwoordelijk zijn voor wat er allemaal gebeurd is en dat het optreden van de politie echt niet brandschoon was...
Ik blijf erbij dat de meeste rotzooi volgde op de mededeling dat de boel terug moest. De manier over hoe die beslissing is genomen is zeer onterecht geweest.
Wéér uit!!!!
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Is het gooien van een blikje uit een trein (niet richting iemand natuurlijk) een strafbaar feit? Ik heb zaterdagavond iemand gesproken die zei van niet...

Edit: Het belangrijkste van dit alles is om er achter te komen of de supporters terecht zijn teruggestuurd. Pas dan kan er denk ik gerectificeerd of gereclameerd worden. Wat mij betreft moet dat dan ook tot op de bodem gedaan worden...
Laatst gewijzigd door BBB op 27-01-2004 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ruik corruptie...
Gesloten