24-01-2004: Vitesse-sc Heerenveen (0-1)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Nielshh schreef:Kom op Jaap, niet zo makkelijk...

Hij kan dan wel roepen dat de supporters fout waren - en een aantal was dat natuurlijk ook - maar die andere 99% is door hem ook afgeschilderd als losgeslagen hooligan. Dat kan natuurlijk niet.

Meneer Atsma hoort zich, ook gezien zijn publieke functie, gewoon aan de feiten te houden. Ook al schrijft hij een column, zo'n persoon kan er niet zomaar op los schrijven in mijn ogen!
Ben ik helemaal met je eens hoor Niels. Ik zat meer hard op na te denken of het zin heeft verder met hem in discussie te gaan, en op wat voor manier. Ik sta ook maar aan de zijlijn en ben niet van alle feiten goed op de hoogte, net als hem, vermoed ik. Hij heeft een beeld gevormd, en daar wil hij niet van afwijken, vermoed ik. En helaas: hij kan er wel zomaar op los schrijven :evil:
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Tja, ik weet dat columnisten wat dat bterft een hoop vrijheid hebben. Maar in dit geval vind ik het toch anders. Hij is volksvertegenwoordiger en mag zich niet zomaar zo laatdunkend uitlaten vind ik. Wie weet zaten er wel mensen in due trein die niks gedaan hebben en die op hem op vriend JPB hebben gestemd... :upto:

Als ik jou was zou ik nog een ingezonden brief richting het FD sturen. Misschien bereik je dan toch nog iets. Je column zou je ook kunnen opsturen.
MJP
Nieuw talent
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-08-2003 13:30

Bericht door MJP »

Is alles niet van te voren door SC HEERENVEEN zo gepland?

Nu mogen de supporters / aanhangers NIET meer met eigen vervoer naar een uitwedstrijd. Voor de bekerwedstrijd krijgen alleen groepen korting en wordt er NIETS voor het trouwe publiek gedaan. Zij mogen lekker 15 euro betalen voor een kaartje.

In Spanje bij de finale Intertoto-cup mogen de "bobo's" plaatsnemen op de eretribune en dient het "klootjesvolk" plaats te nemen in het kleine uitvak.


Komt Nieuw Noord nou echt in het nieuwe stadion? Ik denk dat het bestuur er wel een stokje voor gaat steken. Ze hebben nu weer iets waar ze mee kunnen schermen.

Tsja zeer triest voor iedereen die het heeft ondergaan. Ook triest voor iedere echte supporter die nu weer met de JJ-express naar uitwedstrijden moet gaan. Of -wat dat heeft SC Heerenveen eigenlijk toch veel liever- er gaan binnenkort helemaal geen echte supporters mee.
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Ik kan nog niet eens rustig op vakantie gaan 8)

In Barcelona kreeg ik de eerste berichten over het terugsturen van de trein al te horen. Na alle smsjes nu maar even de piste in de steek gelaten om de afdaling naar Ax les Thermes te maken om een internet cafe te zoeken.

Ik kan in elk geval uit de verschillende berichten opmaken dat het allemaal qqrdig uit de hand is gelopen, en ik hoop dat de mensen die daar verantwoordelijk voor zijn hun straf niet ontlopen!

Gezien het feit dat Edith mijn vriendin een Vitesse supporter is en tevens een seizoenkaart heeft, kan ik melden dat ik deze week de friese vlag vol trots aan het balkon heb gehangen en dat ik hier met een big smile met mijn :stan: rondloop!

(overigens veel sneeuw hier en het sneeuwt nog steeds)
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
COR
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-12-2002 15:45
Locatie: Duiven

Bericht door COR »

Zie het nog enigszins positief jullie kunnen nog met de busexpres. Velen kunnen niet eens meer een uitwedstrijd bijwonen omdat ze simpelweg te verweg wonen...

Onbegrijpelijk dat supporters die er niet eens bij waren zaterdag nu ook gepakt worden.
Groningen - Heerenveen 0-3
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Na ff de scanner weer geluisterd te hebben ff een toevoeging op de opmerkingen van Beetle:

na 4.30 minuten wordt gezegd: "ennuh, proberen alles vast te zetten, we willen ze de stad niet in hebben". De essentiele fout ligt trouwens al na 12 seconden...

Later meer.
Ik ruik corruptie...
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Nielshh schreef: Als ik jou was zou ik nog een ingezonden brief richting het FD sturen. Misschien bereik je dan toch nog iets. Je column zou je ook kunnen opsturen.
Aangezien het het FD betreft, vergeet niet een paar heerlijke krachttermen toe te voegen. :mrgreen:

Ik heb met de club gebeld, en Riemer zelf gesproken, en op dit moment zijn ze de boel een beetje op een rijtje aan het zetten. Ze zijn inmiddels wel van mening dat het niet zo zwart/wit is als met in de media denkt. Vooralsnog wordt even een mediastilte toegepast aangezien er nog steeds een hoop gemanipuleerd wordt. Hier in het forum kunnen we makkelijker free-wheelen dan de club. Die heeft een veel grotere buitenwacht om te verantwoorden.

Voor RKC uit is niets te doen. Zoals de zaken nu zijn wordt het busvervoer. (Kan ik toch niet, het is midweeks.) Iedereen; schik je in je lot op dit moment. De club staat achter je. (Geldt voor iedereen die niet bij de vernielingen betrokken was)

Ik kan me het standpunt goed voorstellen en ben het er ook mee eens. Ik ben net nog door OF gebeld maar heb gezegd dat ik even de reactie van de club afwacht. Verder was het een verhelderend gesprek. Ze hebben inmiddels al een transscript binnen van het gesprek. Ik weet niet of ze mijn conclusies hebben bekeken. Ik zal het vanavond overhandigen.

Amusant trouwens dat ze het downloaden van mp3 bestanden bij OF volledig hebben dichtgetimmerd.... Ze kunnen het scannergebral niet eens downloaden.

We houden ons hier op de hoogte maar houden het voorlopig bij het forum.
Laatst gewijzigd door Beetle op 28-01-2004 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Wéér uit!!!!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ook ik ben net weer gebeld door Omrop Fryslan. Ik vind het prima, want ik heb nog wel een aantal meningen, die ik wil uiten.

Over Atsma in het FD
Over Willem Bosma in het LC
Over Jaap Jongedijk
Over Riemer in de media
Over de sancties de club oplegt

Het gaat OF echter waarschijnlijk puur om de scanner. Tsja, die begrijpen ook dat dit bewijsmateriaal is voor de blunders die de politie Ijsselland gemaakt heeft. Misschien laat ik de camara nog wel bij de computer om de desbetreffende scanner te laten horen. Verder nog tips?

Verder wil ik er niet te veel woorden meer aan vuil maken. Ook ik wil eerst afwachten wat de club van plan is. Ik wil alleen maar gerechtigheid. En dat kan alleen maar gebeuren als de politie toegeeft fouten gemaakt te hebben en als Riemer zijn sancties voor het eigen vervoer terugneemt en toegeeft dat 99% er niks mee te maken had.

En hoe zit het, Beetle, met het overdragen van de mp3 van de scanner aan de gebroeders Anker?
Riepko
Nieuw talent
Berichten: 105
Lid geworden op: 03-12-2002 18:11
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Riepko »

Pfff... Wat een gedoe allemaal zeg. Ik ben net terug van een mini-vakantie, vandaar de late reactie. Ben blij dat ik door omstandigheden vanuit Amsterdam ben gereisd, 't geluk is met de dommen :mrgreen: . Ik zat lekker op de oosttribune tussen de Arnhemse koffiekanners en vond het uitvak al opvallend leeg. Had toen echter nog geen flauw benul wat er aan de hand was.

De wedstrijd was eerder spannend dan goed, Heerenveen was inderdaad veel beter maar vergat de wedstrijd te beslissen. Uiteindelijk moest Vonk de punten nog veiligstellen. Een paar opvallende dingen:

- Kaartje oosttribune (op de middenlijn): kosten Euro 10. (Vergelijk dat eens met de Euro 21 die je daar in Heerenveen voor neer moet tellen).
- Gehoord op de tribune: "Heerenveen is veel feller en fanatieker, 't kan dus wel!"

Dan de problemen met de terugreis: wat een sukkels, daar gaat ons vrij vervoer! Ik ben nu duidelijk genuanceerder, maar vrees dat het ondanks de goede bedoelingen lsatig zal worden om de publieke opninie te veranderen. Tegenwoordig denkt iedereen er het zelfde over: relschoppers, probleemkinderen en wie dan ook, moeten keihard worden aangepakt om Randstad-taferelen te voorkomen. Slechts een heel klein precentage verdiept zich verder in de gang van zaken. De rest zal alleen de eerste beeldvorming onthouden.

Maar desalniettemin: heel veel succes bij het zuiveren van onze/jullie naam!
G.S.V.V. The Knickerbockers
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Vandaag heeft Nieuw Noord een persbericht uit doen gaan naar de regionale media. De inhoud staat hieronder,
Reactie Nieuw Noord op gebeurtenissen rond wedstrijd Vitesse – SC Heerenveen

Via dit bericht wil supportersvereniging Nieuw Noord een reactie geven op de gebeurtenissen rond de wedstrijd Vitesse – SC Heerenveen van zaterdag 24 januari 2004.

Nieuw Noord veroordeelt de vernielingen aan treinstellen van de NS door supporters van SC Heerenveen zoals die afgelopen zaterdag hebben plaatsgevonden. Nieuw Noord heeft geen enkel begrip voor dit zinloze vandalisme. Het besluit om de groep terug te sturen is in onze ogen niet de juiste geweest, maar dat mag géén excuus zijn om verlichting, banken en ander treinmeubilair te vernielen. Ook brandstichting en/of pogingen hiertoe zijn in de ogen van Nieuw Noord volstrekt onnodig. Bovendien brengen de daders van dit laatste feit ook andere supporters in gevaar.
Ook wil Nieuw Noord nogmaals duidelijk maken geen deel te hebben in de organisatie van de reis.

Nieuw Noord betreurt dat door de berichtgeving in de media en enkele uitlatingen van betrokkenen rond de club, de indruk is ontstaan dat alle aanwezigen als vandaal c.q. hooligan kunnen worden aangemerkt. Daar mag is geen sprake van. Ook dit keer was het, zoals zo vaak, een kleine groep die het voor de massa verstierd heeft. Laat daarom duidelijk zijn dat niet elke supporter die zaterdagavond op het station in Leeuwarden uit het treinstel kwam stappen een schuldige is.

Bovendien wil Nieuw Noord duidelijk stellen dat het optreden van de politie in Zwolle niet goed te praten valt. In onze ogen was er geen enkele gegronde reden voor de politie om in te grijpen op de wijze waarop dat gegaan is. Er was geen enkele reden voor de politie om met geweld in te grijpen aangezien er vanuit de supporters ook geen geweld jegens de politie werd gebruikt. Hierbij zijn onschuldige supporters flink toegetakeld door zowel agenten zelf als door politiehonden. De politie toonde geen enkel begrip voor de omstandigheden van dat moment. Supporters die niet snel genoeg de trein weer in gingen werden hardhandig aangepakt, zonder daarbij te kijken of die desbetreffende supporters wel naar binnen konden op dat moment.
Nieuw Noord wil graag van de politie een verklaring waarin duidelijk uiteen wordt gezet wat nu precies de aanleiding was voor de politie om op te treden zoals dat gebeurd is. Het kan niet zo zijn dat één gesneuveld treinraam reden is om een groep van zo’n tachtig supporters terug naar Heerenveen te sturen. Bovendien was op dat moment al aangeboden door de supporters om de schade aan het treinstel te vergoeden. Hier was de NS op dat moment reeds van op de hoogte.
Berichten vanuit de politie dat er ook op de heenweg al een TL-buis zou zijn gesneuveld zijn in onze ogen niet waar. Waar de politie dit vandaan haalt is ons dan ook een raadsel.

Nieuw Noord zal kijken wat het kan doen om te zorgen dat de gedupeerde supporters, waarvan duidelijk is dat ze onschuldig zijn, de gemaakte kosten voor het wedstrijdkaartje en mogelijk ook het treinkaartje te vergoeden. Nieuw Noord vindt het niet meer dan redelijk dat de supporters hun geld in deze terugkrijgen aangezien ze betaald hebben voor iets waar ze door aanwijsbare schuld van anderen geen gebruik van hebben kunnen maken.
Ter ondersteuning heeft Nieuw Noord hiervoor ook contact opgenomen met de overkoepelende supportersorganisatie SOVS.

Als laatste wil Nieuw Noord het misverstand uit de wereld helpen dat er sprake zou zijn van confrontaties met andere supportersgroepen op het stadion in Zwolle. Er waren géén Feyenoord-supporters aanwezig en met de enkele Zwolle-aanhanger die toevallig op het station aanwezig was, heeft zich ook geen enkel onderling incident voorgedaan. Berichten van het ANP hierover zijn pertinent onjuist. We verwachten dan ook dat het persbureau haar berichtgeving in deze zal aanpassen, simpelweg omdat hier geen enkel bewijs voor te vinden valt. Het zijn slechts indianenverhalen die het makkelijker maken om een en ander aan de buitenwacht te verkopen.

Supportersvereniging Nieuw Noord
Sportclub Heerenveen
COR
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-12-2002 15:45
Locatie: Duiven

Bericht door COR »

Keurig persbericht. Verder ben ik nog heel erg benieuwd hoelang de vb van kracht blijft.. :(
Groningen - Heerenveen 0-3
Patrick
Invaller
Berichten: 265
Lid geworden op: 10-12-2002 13:42
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Bericht door Patrick »

Dikke prima dit! Complimenten voor NieuwNoord! Gelukkig wel een supportersvereniging die ook echt opkomt voor de belangen in tegenstelling tot de officiele 'Supporters'vereninging! Nogmaals top jongens!!
Romano for president
Selectiespeler
Berichten: 551
Lid geworden op: 22-05-2003 12:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Romano for president »

Riepko, Heb je die vechtpartij ook gezien op oost ook gezien tussen die 60-jarige en die jongen van 25. Was wel even een wespennest.
Tink om de beam!!!!!
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Goed persbericht. Volgens mij staat zelfs het motief voor het terugsturen van de trein erin...
Ik ruik corruptie...
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Het persbericht staat vrij uitvoerig in de LC!
Riepko
Nieuw talent
Berichten: 105
Lid geworden op: 03-12-2002 18:11
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Riepko »

Romano, heb die vechtpartij zelf niet gezien. Iedereen ging op een gegeven moment staan namelijk... snap nu waarom.

Prima persbericht, goede zaak dat ie in de LC staat.
G.S.V.V. The Knickerbockers
Romano for president
Selectiespeler
Berichten: 551
Lid geworden op: 22-05-2003 12:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Romano for president »

een man van 60 gaf die ander een ram en toen ging het even los. DE 25 jarige werd van de tribune gehaald en naar beneden meegenomen door stewards. 10 seconden later stond die jongen weer boven op die ouwe man in te hakken. Toen kwamen er een stuk of 10/15 anderen opaf die zich er ook meee gingen bemoeien.
Tink om de beam!!!!!
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Straks net na 5 uur zal op omroep friesland een verhaal verteld worden over de scanner van politie.

Ben benieuwd.
Lang leve het censuur
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Goed stuk op OF, je hoort de scanner en de verslaggevers halen onze naam omhoog, ook de woordvoerder is ervoor geweest, maar die lult zich lekker vrij, bedoel hij zegt dat het gaat om het roken in de trein en het vuurwerk, we hadden ons al teveel misdragen volgens de woordvoerder.
Wat een lul. hij kon geen duidelijke antwoorden geven op de vragen van OF.
Er wordt door OF gevraagd wat die bus van Conexion er moest en waarom we niet verder mochten, maar ook daar loopt hij omheen te lullen.
Lang leve het censuur
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Ook Riemer is er net voor geweest en die zegt ook dat de spopo niet echt op de hoogte is. Toch houd hij een slag om de arm dat hij beide kanten opkan, ik denk wel dat NN gister zijn best heeft gedaan.
Lang leve het censuur
remko
Nieuw talent
Berichten: 143
Lid geworden op: 03-12-2002 16:51

Bericht door remko »

Maar hij zei ook dat het vrij reizen naar uitwedstrijden is afgeschaft om reden van wat er op de heenweg is gebeurd.
Dus dat kapotte raam, het vuurwerk en het roken in de trein.
Hetzelfde wat die man vd spopo aangaf als reden om de supporters weer terug te sturen.
Gebruikersavatar
BlueWhiteBoy
Jeugdspeler
Berichten: 47
Lid geworden op: 02-12-2002 21:55
Locatie: HEERENVEEN

Bericht door BlueWhiteBoy »

Zo die gast van de KLPD gaat ff op z'n bek... :lol:

Echt, toen OF vroeg of het niet vreemd was dat men niet door mocht naar Arnhem maar dat er wel bussen waren om naar het stadion van Zwolle te gaan was het 1 grote stilte.......

Die gast kon het niet echt verdedigen, het was dus wel overduidelijk
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

De trein reed niet door naar Arnhem, omdat er gesloopt en gerookt werd.

Nooit geweten dat een trein uit de richting Heerenveen naar Arnhem rijdt! Das een beste oversteek! :lol:
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Ach dat woordvoedertje van de KLPD kan er ook niks aan doen hij krijgt gewoon wat geld van zijn baas en dan kan hij mooi het vuile werk op knappen.
Het was ook wel logisch dat die woordvoerder op zijn bek ging; het optreden van de politie is gewoon niet goed te praten.
Het is nu wel overduidelijk geworden dat zelfs bij de politie nog grote fouten gemaakt worden.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Fouten van politie, als dat bewezen wordt is het enige gevolg vrijspraak....
Lang leve het censuur
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Zo simpel ligt het niet helemaal Cross. Dat geldt dan eventueel alleen voor wat de jongens die gepakt zijn in Zwolle voor geweld tegen de politie. Al het andere - zoals de vernielingen in de trein - blijft dan gewoon staan...
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Ja, vrijspraak is een wat ongelukkige uitdrukking. Ik hoop wel en reken erop dat vastgesteld zal worden dat de trein ten onrechte is teruggestuurd. De verklaringen van een aantal mensen en de scanner kunnen hierbij zeker helpen...

Nog twee opmerkingen:

Sinds wanneer stuurt de spopo om genoemde feiten supporters terug?

Wat was er gebeurt als we teruggestuurd waren en de trein was niet geskoopt en niemand was opgepakt?

Ik kan het antwoord op de laatste vraag raden...
Ik ruik corruptie...
fuss
Bankzitter
Berichten: 165
Lid geworden op: 15-05-2003 20:41

Bericht door fuss »

BBB schreef:Ja, vrijspraak is een wat ongelukkige uitdrukking. Ik hoop wel en reken erop dat vastgesteld zal worden dat de trein ten onrechte is teruggestuurd. De verklaringen van een aantal mensen en de scanner kunnen hierbij zeker helpen...

Nog twee opmerkingen:

Sinds wanneer stuurt de spopo om genoemde feiten supporters terug?

Wat was er gebeurt als we teruggestuurd waren en de trein was niet geskoopt en niemand was opgepakt?

Ik kan het antwoord op de laatste vraag raden...
ze zeggen dat ze ons terugstuurden voor roken en vernielen van ruit....dan zouden we dus zobieszo al naar lwd zijn verscheept :?:
Eerdere verklaringen wezen uit dat dit pas tijdens de terugweg beslist werd...

kortom,

De Spopo lult er wat slap omheen en neemt niet zn verantwoordelijkheid.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

heeft iemand dit opgenomen? ik heb het gemist :cry:
Ladies and gentleman: We've got him!
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Als het goed is kun je Omrop Fryslân Aktueel ook via hun site terug beluisteren! Wanneer het er precies op staat weet ik niet, maar het is mogelijk.
Gesloten