Veiligheid stadion

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Naar wat ik had gelezen (weet helaas niet meer waar vlgns mij wast nu.nl) stond dat er vaak brandtesten waren gedaan met de stoeltjes in de euroborg en dat ze dan niet branden. Denk dat als ze echt zouden branden er nog wel meer verbrand zouden zijn. Lijkt mij dat ze dan dus alleen volledig zijn gesmolten door de vele ladingen wc papier die erop lagen :wink:

Niet dat het daar zoveel beter van wordt aangezien dat wc papier ook nog wel wat wou opwaaien e.d. en het ook enorme bergen waren. Vraag me dus wel af hoe het zou gaan bij ons in het ALS maar hoop dat het niet op zo'n manier wordt getest.
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Niemand zat voor het gebeuren bij Grunn te zeuren over megadoeken die wel veilig waren dus snap het probleem niet. Het valt allemaal wel wat mee.
feanfanhannes
Basisspeler
Berichten: 832
Lid geworden op: 13-02-2007 19:50
Locatie: balk
Contacteer:

Bericht door feanfanhannes »

sch4-live schreef:Niemand zat voor het gebeuren bij Grunn te zeuren over megadoeken die wel veilig waren dus snap het probleem niet. Het valt allemaal wel wat mee.
Inderdaad, snap niet waar we over zeuren was dat van Grunn niet gebeurt was dit nooit gezegt allemaal.
Dat van Grunn kwam gewoon door paar jochies die het stoer vonden WC-Papier in de fik te steken.
Zoiets zal echt niet gebeuren bij Heerenveen laat staan dat iemand een fakkel tegen het doek aan houdt.
En dan nog dat doek is niet te als dat wc-Papier in een paar seconden op geflikt hoor!
Belachelijk dus dat we hier over discuseren!
Als de brandveiligheid bij Grunn slecht is is dat bij ons dus ook?
Laatst gewijzigd door Superfries88' op 18-04-2008 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Lees je post a.u.b. even een keertje over: leest wat beter.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Dus jullie zeggen gewoon dat zolang er niks gebeurd moet je er ook niet over praten of nadenken?
Lekker is dat, zo los je wereld problemen op.

Uit een heel andere categorie maar op 28 mei 1985 dachten ze in Brussel ook dat het allemaal goed zou gaan, een dag later waren de gevolgen bekend.
Niemand beweerd hier dat er in het Abe Lenstra stadion ook maar iets zal gebeuren maar daarom kan je er je gedachten wel eens over laten gaan.
Anti anti. :)
feanfanhannes
Basisspeler
Berichten: 832
Lid geworden op: 13-02-2007 19:50
Locatie: balk
Contacteer:

Bericht door feanfanhannes »

Freezeman schreef:Dus jullie zeggen gewoon dat zolang er niks gebeurd moet je er ook niet over praten of nadenken?
Lekker is dat, zo los je wereld problemen op.
Voordat dat van Grunn was gebeurt werd er hier en ergens anders ook niet over de Brandveiligheid in het ALS gesproken.
Dus jij doet precies hetzelfde eerst gebeurd er iets (bij grunn in dit geval) en dan begin jij (en anderen) erover te praten.
Of zie ik dat fout?
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Men ziet vaak dat pas als er wat gebeurt dat er dan over gesproken wordt, niks mis mee toch?
Lijkt me nuttig dat er hier wel over gesproken wordt als men daar behoefte aan heeft.

Bovendien is complete onzin om te zeggen dat het bij Heerenveen niet zal gebeuren dat er kwa jongen ies in de fik steken...waarom is dat bij Groningen wel ' logisch' en bij ons niet? Bij ons lopen er ook genoeg kwajongens rond die zoiets best eens zouden kunnen doen na een paar biertjes en wat ze al niet meer gebruiken. ZEKER nu na het gebeuren bij grunn....op 1 of andere manier zijn er dan altijd mensen die dat ook eens uit willen proberen, want dat is vet grappig!
Ik zeg niet dat het gebeurt, maar de kans is er zeker wel.

Ik heb het hier overigens niet over het dan maar verbieden van sfeeracties he, helemaal niet. Alleen dat men de kop er even bij moet houden he! :mrgreen:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Corruption is everywhere, fight it!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Breng ze in Groningen nou niet op ideeën!
Gebruikersavatar
Willyfean
Invaller
Berichten: 493
Lid geworden op: 03-01-2008 19:46
Locatie: Sneek

Bericht door Willyfean »

Superfries88' schreef: Bron: OF-website

Korte vertaling voor de niet-Friezen: volgens Yme Kuiper zijn de blusapparaten en de nooduitgangen in het ALS prima. De kans op dezelfde situatie in Heerenveen is niet groot en ze controleren streng bij de ingangen.

Merkwaardig, want ze controleren mij rond thuiswedstrijden eigenlijk nooit. Zelfs een tas is geen probleem. Ben ik trouwens blij om, maar dat terzijde.
Afgelopen vrijdag voor de eerste keer een wedstrijd tot het fluitsignaal uitgezeten. In verband met claustrofobische klachten vertrok ik vaak zo'n vijf minuten eerder van een wedstrijd. Ik dacht, ach die drukte, dat valt wel mee.... NOT! Zo hé wat een drukte! Loopt totaal niet door en ik moet er werkelijk niet aan denken als de paniek daar toeslaat. Dat wordt een enorme chaos.
Deze reactie van het bestuur vind ik een beetje naief trouwens. Is hetzelfde als je zegt "als een piloot goed vliegt, stort die ook niet neer", of "als die boef niet vuurtje had gestoken waren er ook niet elf doden gevallen destijds op Schiphol". Er wordt niets gezegd over de nooduitgangen, meer over brandblusapparaten en wat mensen wel of niet moeten doen.
Daarmee gaan ze het echt niet redden hoor, als verklaring achteraf mocht iets fout gaan.

Ik snap heus dat van muggen geen olifanten gemaakt moeten worden, maar twee mini-uitgangetjes voor zoveel mensen? Dat valt mij wat tegen. Waarom plakken ze geen mega-trap aan de achterzijde die open is bij opening en einde wedstrijd?
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Ik denk dat Yme bedoelt dat de brandblussers werken (waar ze bij Groningen het niet deden) en dat de Nooduitgangen open gaan. (waar die bij Groningen dicht bleven)
Maar als er echt paniek uitbreekt in een dergelijk stadion, dan kan je maar tekenen maar dat is denk ik overal het geval.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Als er een noodsituatie is, komen er meer uitgangen, dus zou het makkelijker doorstromen moeten zijn.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

Bij noodsituaties moet het stadion (ik meen) binnen 15 minuten leeg kunnen zijn. Ik ga er van uit dat het ALS daaraan in normale situaties (dat wil zeggen als er geen uitgangen wegens verbouwing gesloten zijn) voldoet. Ik weet dat de club tijdens de vorige verbouwingen gedispenseerd was, of dat nog zo is weet ik niet.

Verder is de club niet zo stom om 5.000 wc rollen in het stadion toe te staan om een sfeeractie mee te houden. Dat wel doen zou pas naief zijn want je kunt dan op narigheid wachten. Het door de sfeerteams van NN en FF gebruikte materiaal is brandwerend gemaakt en daarvoor ook gecertificeerd. De certificaten gaan vefrvolgens netjes naar de club zodat die dat ook kunnen aantonen. Soms is dat wel eens lastig voor de sfeerteams maar uiteindelijk wel zo veilig voor ons allemaal.

@Willyfean
Dus jij bent 1 van die irritante mensen die zonodig bij iedereen door het beeld heen moet lopen en zo nodig eerder weg moet! Ook in die laatste 5 minuten heeft het team de steun vaak nog hard nodig. De drukte na de wedstrijd vind ik niet zo'n goed excuus want als je gewoon even wacht tot na de ere ronde dan nog even wat drinkt en de persconferentie kijkt dan heb je ook nergens meer last van. Bovendien erger je dan ook niemand, aleen maar voordelen dus.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Vreeze
Nieuw talent
Berichten: 74
Lid geworden op: 09-02-2006 22:21

Bericht door Vreeze »

Willyfean schreef:Afgelopen vrijdag voor de eerste keer een wedstrijd tot het fluitsignaal uitgezeten. In verband met claustrofobische klachten vertrok ik vaak zo'n vijf minuten eerder van een wedstrijd. Ik dacht, ach die drukte, dat valt wel mee.... NOT! Zo hé wat een drukte! Loopt totaal niet door en ik moet er werkelijk niet aan denken als de paniek daar toeslaat. Dat wordt een enorme chaos.
Deze drukte heeft te maken met dat een gedeelte van de fans naar feanplaza gaat en dus tegen de richting in loopt, nog ff een snack haalt of nog even een praatje maakt in de gracht. Kortom allemaal opstoppingen die het verlaten niet echt bevorderen. Denk niet dat dit zal gaan gebeuren bij noodgevallen.

Al lijkt t trouwens uren te duren voordat je t stadion uit bent, neem de tijd maar eens op voordat je werkelijk buiten staat. Je zal zien dat dit beduidend sneller is dan je denkt. Helemaal als al de helft 5 min voor het einder weg is :P

In een noodgeval krijg je idd trouwens een stuk of wat meer uitgangen tot je beschikking. oa de noodtrap achter de noordtribune en het hek bij het uitvak. Hoe het boven in zuid zit weet ik niet want daar ben k nog nooit geweest.

Tuurlijk kan bij SCH het ook een keer fout gaan net als in de Euroborg, t is ook wel heel naief om te denken dat dat niet gaat gebeuren. Denk echter dat het dan eerder een brand is in de ruimtes onder of achter de tribunes dan erop.
Plaats reactie