Derksen...

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Glick
Selectiespeler
Berichten: 502
Lid geworden op: 14-01-2003 15:43
Locatie: Oudeschoot

Derksen...

Bericht door Glick »

In zijn nieuwe column op de VI-site zit hij zoals vanouds weer te mekkeren...

http://www.vi.nl/vi/show/id=59381/sc=47 ... r te lezen

Hij zegt o.a. dat trainers de spelers niet beter maken in Nederland, terwijl Foppe toch een Allbäck, Edman, Radomski en nog wel meer spelers heeft beter gemaakt zodat ze voor hun eigen nationale team uitkomen!
en wat te denken van Van Nistelrooy, Europese topspits maar vergeten waar hij bij gespeeld heeft meneer Derksen? :blbl:
Tomasson, AC Milan, houdt Rivaldo uit de basis... ex-heerenveen :angry:

wat kan ik me druk maken om die sigaarrokende STAKKER

Trouwens... volgens mij schrijft hij zijn columns helemaal niet zelf maar laat hij dat zown pikkie van vi.nl doen
Alles wat in de column staat heeft hij vrijdagavond bij voetbal insite op RTL 5 gezegd
Hij zit gewoon een herhaling te kijken op zondag en daar van uit maken ze een leuk verhaaltje. BULLSHIT :evil: :evil:


[/b]
Legendarysk
Glick
Selectiespeler
Berichten: 502
Lid geworden op: 14-01-2003 15:43
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Glick »

Legendarysk
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

En hij was gisteren ook al niet echt op de hoogte over de jeugdopleiding van Heerenveen. Zijn er inderdaad nog maar weinig echt doorgebroken. Maar heb t gevoel dat dit jaar wel gaat gebeuren.
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

En toch mag ik altijd graag naar Derksen luisteren... :)
Glick
Selectiespeler
Berichten: 502
Lid geworden op: 14-01-2003 15:43
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Glick »

tja hij kan leuk vertellen maar zijn verhalen bestaan voor 50% uit onwaarheden
hij ziet het niet, of wil het domweg niet zien...
Legendarysk
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Altijd leuk om naar derksen te luisteren, maar de helft van zijn "vertrouwde bronnen" klopt niet...
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Glick. schreef:tja hij kan leuk vertellen maar zijn verhalen bestaan voor 50% uit onwaarheden
hij ziet het niet, of wil het domweg niet zien...
Of hij weet het niet :wink:
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

Als ik die Derksen zie is het tijd om te zappen.
Mister Grie
Invaller
Berichten: 265
Lid geworden op: 02-12-2002 17:39
Locatie: Woudsend
Contacteer:

Bericht door Mister Grie »

Derksen bracht ook naar voren dat Van Bommel weer in de belangstelling staat van Man U!

Greetz,
Mr.Grie
Gabber Ben Je Niet Even, Gabber Ben Je Voor Het Leven!!
Glick
Selectiespeler
Berichten: 502
Lid geworden op: 14-01-2003 15:43
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Glick »

Tja van Bommel naar Man utd?
Als hij dat gerucht gehoord zou hebben waarom zet ie et dan nie op vi.nl
is hij de 1e met het nieuws....

maar er zal wel weer niets van waar zijn, hij wil gewoon een gerucht levend maken zodat hij met zijn vi er geld aan kan verdienen...

bah.. ziek persoontje :angry:
Legendarysk
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Derksen heeft in iedergeval gewaagde, pittige uitspraken. Ik ben het bijna nooit eens met hem maar toch luiser ik graag {net als bv Booijstra} naar hem.
Roelos
Bankzitter
Berichten: 179
Lid geworden op: 10-03-2003 19:20
Locatie: Het Zonnige Zuiden

Bericht door Roelos »

Tja, ik moet ook zeggen dat ik het vaak niet eens ben met zijn standpunten maar toch vindt ik Derksen een verademing tussen al die grijze muizen in het voetbal.

Voetbal Insite met alleen Hans Kraaij zou bijvoorbeeld niet uit te houden zijn ...
SCH-Maastricht.
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 12-08-2003 13:15

Bericht door SCH-Maastricht. »

[quote="Riemer"]En hij was gisteren ook al niet echt op de hoogte over de jeugdopleiding van Heerenveen.
[/quote]


Als je eerlijk bent dan stelt de jeugdopleiding op zich ook niet zo veel voor. De A's en B's worden bij elkaar gekocht uit andere jeugdopleidingen om vervolgens ondanks goede prestaties in het belofteteam weer te worden afgesoupeerd. Een beetje op de manier van PSV alleen dan minder effectief. Als je het over een goede jeugdopleiding hebt moet je naar Ajax, Feyenoord & Vittesse kijken…

Edit Nielshh: voortaan graag gewoon de clubnaam gebruiken. Zo nee, wis ik de volgende keer het hele bericht! Wij willen ook liever geen H*erenveen genoemd worden. Dank u! :grmbl:
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Elke jeugdopleiding is een bij elkaar gezocht zwikje spelers, de clubs die jij noemt doen hetzelfde, alleen is er in die regio misschien meer talent. Als er minder talent in je regio zit, kijk je om je heen.

En ook die clubs hebben buitenlandse spelers die zich bij een club voor een proefperiode aanmelden.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Jelle E
Nieuw talent
Berichten: 142
Lid geworden op: 02-12-2002 16:52
Locatie: Nunspeet

Bericht door Jelle E »

alleen is er in die regio misschien meer talent.
Is niet helemaal waar Heert Jan, Ajax , Feyenoord en Vitesse halen ze in die volgorde hier uit de buurt vandaan. Daarna komen Heerenveen , Zwolle en zelfs Groningen hier de krenten uit de pap halen. Jammer maar waar, dat verklaart dat wij zo veel buitenlanders in de jeugd hebben, daar hebben we wel een goede naam.
We're still a bunch of tough bastards.
SCH-Maastricht.
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 12-08-2003 13:15

Bericht door SCH-Maastricht. »

Die clubs die ik noemde hebben wel degelijk talenten uit hun eigen regio die ze al vanaf de C's opleiden en dan ook nog eens doorbreken of verkocht worden aan H.C.clubs. De meest talentvolle jongens bij ons stromen er meestal pas bij de A's in en daar breekt er eigenlijk nooit 1 van door. We hebben het hier geweldig voor elkaar als club zijnde net als de manier waarop we nu met de A’s en de beloften bezig zijn gezien hun prestaties (ondanks het feit er geen doorbreekt)… maar ik vind niet dat het ’t predikaat JEUGDOPLEIDING verdient.
Glick
Selectiespeler
Berichten: 502
Lid geworden op: 14-01-2003 15:43
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Glick »

Jelle E zei:
Jammer maar waar, dat verklaart dat wij zo veel buitenlanders in de jeugd hebben, daar hebben we wel een goede naam.
Volgens Derksen geen goede naam...
Hij vindt de buitenlanders die in de HCE spelen maar 2e rangsspelers...

maarja wie is Derksen nou :twisted:
Legendarysk
Finuh
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 17-12-2002 18:51
Locatie: Sneek

Bericht door Finuh »

Ach erger jullie niet aan dat figuur, ik luister er niet eens naar.
devito
Nieuw talent
Berichten: 60
Lid geworden op: 11-04-2003 16:32
Locatie: Gorredijk

Bericht door devito »

Johan Derksen is op zich best leuk om naar te kijken. Vooral in de goede oude tijd van Sport aan Tafel was het vaak smullen geblazen. Alleen valt hij tegenwoordig wel heel veel in herhaling, je voelt de opmerkingen al ver van te voren aankomen.
Zoals overal bekend heeft Derksen het niet op 'schoolmeesters' zoals Foppe de Haan, Van Gaal en Adriaanse. En ook zijn kritiek op de jeugdopleiding vind ik zwaar overdreven. Hij kijkt alleen maar naar de spelers die vanuit de luiers bij de club worden opgeleid en vervolgens jarenlang in het eerste voetballen. Een beetje kortzichtig lijkt mij. Er worden ook heel veel spelers opgeleid die uiteindelijk jarenlang meegaan in het profvoetbal, maar bij andere clubs. Denkt Derksen soms dat de meeste profvoetballers nooit in een jeugdopleiding hebben gezeten en alleen maar hebben leren voetballen op straat?

Foppe de Haan, Van Gaal en Adriaanse hebben in hun carriere overigens meer dan eens bewezen dat ze individuele spelers in korte tijd veel beter hebben laten voetballen. Ik noem Van Nistelrooy (gekocht voor f 1 miljoen en een jaar later verkocht voor 15!), Allback (van bankzitter tot basisspeler in het Zweedse elftal). Van Gaal heeft bewezen wat hij kan in 1995 met 7/8 jeugdspelers. Deze zelfde spelers waren grotendeels opgeleid door Adriaanse en momenteel staan er in het eerste van Ajax ook nog een groot aantal spelers die Adriaanse naar de club haalde.

Ik denk zelfs dat de jeugd het bij Heerenveen momenteel grandioos doet. Als ik het team van gisteren bekijk: Seip, Bakkati, Denneboom uit eigen jeugd. Klompe en Radomski al sinds hun 18e/19e bij de club. De beste voetballer van Heerenveen, Vayrynen, sinds zijn 17e bij de club, net als Samaras. De periode 17-23 jaar is toch ook nog een heel belangrijk deel van de opleiding en in dat deel is Heerenveen ijzer sterk!

Derksen mag wel eens naar zijn eigen jeugdopleiding kijken bij VI, zodat hij een opvolger heeft als er straks longkanker wordt geconstateerd.
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Derksen.. als ie langer aan het praten is (een lang verhaal) dan kun je gewoon merken dat ie maar wat zegt.. als het bijv. over transfers gaat :mrgreen:


(off topic het gemiddelde van de spelers van Sc Heerenveen (die er vaak instaan) is net onder de 25)
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Sch geen goede jeugdopleiding?
Ze zijn pas veel later begonnen dan bovengenoemde clubs, het is nog niet zo lang
geleden dat de opleiding van sch pas bij B-junioren begon!! (afgezien van die ene middag
voetbalschool in de week) Sindsdien is Heerenveen aan het bouwen en zie het resultaat:
kampioenen!
Of de jeugd ook doorstroomt en/ of een blijvertje is zal de tijd ons leren maar dit was in
ieder geval nog maar het begin.

ps. Dit heb ik Derksen nog nooit horen zeggen :blbl:
de boswachter
Nieuw talent
Berichten: 87
Lid geworden op: 07-02-2003 22:49
Locatie: tegenover de 7 dwergen
Contacteer:

Bericht door de boswachter »

je merkt aan alles wat hij zecht dat ie zwaar antie fries is. kijk naar zijn laatste collum in de vi. een stakker is het een blaaskaak ook wel genoemd.
laat ze maar lullen, een olifant heeft toch de dikste
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Iets vroeger dan normaal:

Het jaarlijkse gezeik in de VI

check dit:

http://www.vi.nl/vi/show/id=110323/sc=d931a3


Heeft de VI dan echt niets nieuws te melden of begint Derksen te dementeren?
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Hmm, helaas sponsoren mijn ouders mijn abonnementje niet meer, maar ik ga geen 3,95 betalen om me te ergeren aan een dwaas stuk. Ik hoor het hier vast wel wat er in staat... :)
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Ik ook niet, maar altijd leuk om te weten welke 'uit de oude doos' er nu weer in de VI staat.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Gurbe
Invaller
Berichten: 286
Lid geworden op: 03-12-2002 16:04
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Gurbe »

Oud en ex-spelers komen aan het woord over het keurslijf bij Heerenveen

oa dennis en gerard, abgar, romano, santi, mark van eyck, ebbinge, sinouh, echteld, suurbier en verder de roemenen en nigerianen van 5 jaar terug. En dat heerenveen nu veel scandinaviers haalt omdat zich makkelijker aanpassen.

Het is verder het bekende verhaal, wil je je niet aanpassen aan de regels van de club, dan pas je simpelweg niet bij SC Heerenveen. Wie zich zo nodig moet profileren, kan maar beter met een grote boog om het ALS heen lopen
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Het wordt tijd dat de VI weer eens een echte journalist als hoofdredacteur krijgt...
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Uiteraard heb ik een kopietje verstrekt gekregen van mijn FCG-vrienden/collega's. Met een markeerstift hebben ze netjes alle negatieve uitspraken geel gemaakt, zodat ik niet het hele verhaal hoefde te lezen. Toch aardig van ze. :twisted:

Ach, wat moet je er verder mee..... Het is de VI.
Afbeelding
Roelos
Bankzitter
Berichten: 179
Lid geworden op: 10-03-2003 19:20
Locatie: Het Zonnige Zuiden

Bericht door Roelos »

Al die spelers moeten niet zeuren, als je een contract tekent bij Heerenveen weet je wat er van je gevraagt wordt. Al die regeltjes staan zwart op wit in je contract en het is erg laf om achteraf als je het bij de club niet hebt gemaakt te gaan klagen over dit soort bijzaken.

Wel opvallend dat het allemaal Westerlingen zijn die veel commentaar hebben (op Arjan na dan maar die zeurde ook het minste). Een heel ander volkje is dat :roll: .
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Toch het verhaal maar eens gelezen. Prima gedaan Johan!
Heerenveen is een eigenzinnige club (dat wisten we al), bedankt voor de notie.
Verder is er wel commentaar maar ik hoor maar weinig spelers zeggen dat ze er slechter
van geworden zijn, sterker nog, velen laten wel noteren dat ze beter geworden zijn.

Zelf heb ik wat dit betreft niet echt commentaar op de staf, sch heeft een beleid en dat is
anders dan dat van de meeste clubs, so what! Ze komen gewoon uit voor dit beleid en
boeken daar tot nog toe redelijke successen mee!
als de heren journalisten het zo consequent beter weten moeten ze eens een club gaan
leiden en met die club consequent hoger eindigen op de ranglijst.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Plaats reactie