Grootheidswaan in Friesland?

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Het stadion uitbreiden naar 28.000 zitplaatsen

Nog te weinig
8
14%
Precies goed
24
41%
20.000 plaatsen is ook mooi
24
41%
uitbreiding helemaal niet nodig
2
3%
 
Totaal aantal stemmen : 58

Berichtdoor HermaN AFCA » 11-08-2003 11:52

Satyr schreef:28.000 plaatsen lijkt me veel te veel, maar Riemer zal toch geen onnodige (financiele) risico`s nemen?

Waarom niet, omdat hij een nuchtere Fries is? Omdat hij al jaren goed bezig is voor SC Heerenveen? Ik zou er niet zo zeker van zijn. Er is niemand die Riemer van der Velde kan tegenspreken, hij is zo'n beetje de officieuze koning van Friesland en al jaren heeft hij bij SC Heerenveen de touwtjes in handen. Karel Aalbers werd ook altijd geroemd om z'n goede beleid en z'n grootse plannen, maar omdat hij zo op een voetstuk stond was er niemand die een keer tegen hem zei: ''doe het nu eens wat rustiger aan, misschien ga je nu wel te ver Karel.'' Dat is hem opgebroken. Een organisatie kan alleen gezond blijven als interne kritiek mogelijk is. Gebeurt het vaak binnen Sc Heerenveen dat oom Riemer tegen wordt gesproken? Is er iemand die zijn onbegrensde ambities (ik heb hem wel eens gehoord over medoen in een Euroleague...) tempert? Ik vraag het me af. Daar komt bij dat de jaren bij hem al aardig gaan tellen, ook bij hem komt er een moment dat hij ze niet meer allemaal op een rijtje heeft :wink:

BTW, ik wil niet ontkennen dat mensen ver reizen voor SC Heerenveen, hier op het forum zijn er een aantal voorbeelden van dus ik geloof het meteen. Daar heb ik ook respect voor, ik weet wat het is om dat allemaal voor je cluppie over te hebben. Ik wil alleen de suggestie dat Ajax en SC Heerenveen met elkaar te vergelijken clubs zijn uit de wereld helpen. In alles lijken jullie m.i. het meest op FC Utrecht en Vitesse, clubs die ongetweifeld ook aanhangers in Friesland en Drenthe hebben. Net als SC Heerenveen zijn dit clubs die nooit bij de traditionele top 3 aan zullen kunnen haken, niet qua landelijke uitstraling, financiën, sportieve prestaties en aanhang. Ambities voor een top 3-stadion noem ik daarom grootheidswaan.
HermaN AFCA
Bankzitter
 
Berichten: 46
Geregistreerd op: 17-02-2003 21:45
Woonplaats: Dokkum

Berichtdoor BBB » 11-08-2003 12:05

Top 3 stadion?
Ik ruik corruptie...
Avatar gebruiker
BBB
Basisspeler
 
Berichten: 643
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:06
Woonplaats: De Jouwer

Berichtdoor HermaN AFCA » 11-08-2003 12:09

Op een paar duizend plaatsen na komt de capaciteit van het Abe Lenstra Stadion in de buurt van dat van PSV (top 3-club), dat bedoel ik.
HermaN AFCA
Bankzitter
 
Berichten: 46
Geregistreerd op: 17-02-2003 21:45
Woonplaats: Dokkum

Berichtdoor Chilly » 11-08-2003 12:13

Het is heel makkelijk om de ambities van Heerenveen te vergelijken met de ambities van Utrecht en Vitesse. Utrecht en Vitesse hebben de uitbreiding van het stadion gerealliseerd in de tijd dat het betaald voetbal hoogtij viert. Heerenveen realiseerd de uitbreiding in één van de zwaarste tijden die het betaaldvoetbal ooit gekend heeft, mischien zegt dat wel iets over de doordachtheid van het plan "sportstad", want laten we niet vergeten dat alleen het stadion uitgebreid wordt.

En om Riemer van de Velde nou te vergelijken met Karel Aalbers gaat mij een beetje te ver. Karel Aalbers is een zakenman niks meer niks minder, Riemer is zakenman, voetbalkenner, iemand met hart voor de club en mischien wel het belangrijjkste, hij is niet uit op de centjes (iets wat je bij Karel Aalbers niet kan zeggen). Ik denk dat mening betaaldvoetbalclub Riemer van de Velde wel als voorzitter zou willen hebben.

En dat de mensen die nu op de wachlijst staan alleen maar mooiweersupporters zijn is helemaal onzin, ik ken genoeg mensen die al jaren op de wachtlijst staan (waaronder ik zelf) die echt wel hart voor de club hebben en als deze eenmaal een seizoenskaart hebben deze ook niet meer zullen afstaan. En kijk eens naar de jeugd, op een zaterdagmiddag als de beloften een wedstrijd tegen Fc Twente speelt, zit er meer volk op de tribune dan de meeste Eerste Divisie clubs op een vrijdagavond mogen ontvangen. Al deze Junior Heroes zijn toekomstige seizoenkaarthouders. En over de sponsors maar te zwijgen, het bedrijfsleven, in friesland en daar buiten, wil zich maar al te graag met Heerenveen identificeren. Iets waar andere clubs nog al wat problemen mee hebben.

Ik zie de toekomst van Heerenveen wel zonnig in, als het stadion vol komt (het blijft gissen, maar ik denk wel dat het lukt) en de sportive prestaties (Europees) blijven op het juiste niveau, dan zie ik Heerenveen als enige club buiten de top 3 de sprong naar deze top 3 maken.

Wie weet, Heerenveen landskampioen 2020.
Chilly
Nieuw talent
 
Berichten: 81
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:24
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor vlqrt » 11-08-2003 12:28

Ik ben misschien niet een groot financieel genie, maar ik denk dat een paar punten worden vergeten:

- Bij de uitbreiding zit toch ook een winkelboulevard waardoor een groot deel van de investering terug kan worden verdient door onroerend goed?

- Heerenveen hoeft geen geld te lenen, wat oa Vitesse wel moest doen.

- Bij Utrecht en Vitesse was niet alleen het stadion maar ook de Spelersgroep te duur in vergelijking met de inkomsten (bij heerenveen dacht ik nog niet aan de hand).

- Heerenveen bouwt in samenwerking met de gemeente en de provincie waardoor het risico van de bouw wordt gedeeld.

:?
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Roelos » 11-08-2003 13:54

Ik zelf woon sinds kort in Brabant en ik moet toegeven dat er daar te veel clubs zijn, maar het voetbal leeft hier ook heel veer dan in bijvoorbeled Drenthe. Elke club heeft een eigen echte aanhang en ook de toeschouwersgemiddelen van de clubs in Brabant liggen ondanks de concurrentie niet veel lager als clubs in andere delen van het land.

Verder moet ik zeggen dat ook hier de club Heerenveen een erg goede uitstraling heeft. Als je mensen vraagt naar de meest sympathieke en leukste club van Nederland noemt 2 van de 3 Heerenveen op.

Alleen is het helaas erg moeilijk om vaak wedstrijden te bezoeken doordat je zonder seizoenskaart sowieso geen plaats hebt of het is altijd uitverkocht, (bovendien is de reisafstand voor mij erg ver maar dat terzijde), ik ben dus persoonlijk erg blij met de uitbreiding en ik denk dat er wel degelijk goed over nagedacht is door de club over de capaciteit dus ik heb er best vertrouwen in.

Bovendien hangen toeschouwersaantallen altijd af van de prestaties, en is de achteruitgang van Vitesse dus een incidentieel geval, worden ze volgend jaar 5e zal het aantal weer fors toenemen dus ...
Avatar gebruiker
Roelos
Selectiespeler
 
Berichten: 179
Geregistreerd op: 10-03-2003 19:20
Woonplaats: Het Zonnige Zuiden

Berichtdoor Jeroen » 11-08-2003 17:09

HermaN AFCA schreef:Ik ben van origine geen Fries maar kom uit de regio Amsterdam, vandaar. AJAX mag je niet vergelijken met SC Heerenveen. Wat onderzoeken ook uitwijzen over de uitstraling van SC Heerenveen, Ajax, Feyenoord en zelfs PSV zijn van een andere rangorde.


Een quote van jou uit een eerdere reply:

De oppervlakten van al die gebieden met SC Heerenveen symphatisanten doet er niet zoveel toe, Ajax is over de hele wereld populair.


Ik dacht dat je Heerenveen en Ajax niet mocht vergelijken??? :twisted:

Niet voor niets heeft Ajax zélfs duizenden seizoenkaarthouders in Rotterdam, en barst het op wedstrijddagen van de buitenlandse touristen rond de Arena. Ajax is bekend over de hele wereld, is een groot deel Nederlandse voetbalhistorie. Ik wil niet arrogant overkomen, maar dat mensen honderden kilometers reizen over hebben voor Ajax wil niet zeggen dat ze dat ook 2-wekelijks zullen doen voor Denneboom, Vonk en de gemoedelijke sfeer in het Abe Lenstra.


Dat ben ik dus niet met je eens. Afstand is immers maar relatief in Nederland...

Naar ieder stadion waar voldoende kaarten beschikbaar zijn kun je met je hele gezin gaan hoor, doe nou niet alsof je in Amsterdam of Nijmegen levensgevaar loopt. Als je minder schreeuwende mensen om je heen wilt hebben kun je misschien beter naar Heerenveen gaan, maar mijns inziens hoort dat juist bij voetbal.


Dat is dus ook lang niet iedereen met je eens. Veel clubs hebben problemen om familie en kinderen binnen te krijgen en te houden, door het aggressieve gedrag van mede-'supporters'. Heerenveen is absoluut de positieve uitschieter op dit gebied.

Fanatieke supporters ergeren zich hier inderdaad aan (lees de vele topics over sfeer hier maar!), maar juist door het ontbreken van zogenaamde hooligans komen families graag naar het ALS.

Leuk trouwens dat je Nijmegen noemt, want daar is men dus bewust met het imago van de club gaan stoeien, om van het rellerige af te komen. En gezien de bezoekersaantallen (van ruwweg 5000, naar meer dan 10.000 vorig seizoen) is dat ook gelukt.

Lees dit rapport er maar eens op na:

http://www.kun.nl/socgeo/n/personeel/hv ... APPORT.pdf

(Leuke discussie trouwens, eindelijk eens wat inhoudelijk gediscussieer. Als de topicstarter nog meer van dit soort voorzetjes heeft...)
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Finuh » 11-08-2003 17:14

Chilly schreef:Wie weet, Heerenveen landskampioen 2020.


Landskampioen 2020????
2006 bedoel je!!
Avatar gebruiker
Finuh
Selectiespeler
 
Berichten: 335
Geregistreerd op: 17-12-2002 18:51
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Fulton » 11-08-2003 18:23

Een beetje overcapaciteit is niks mis mee.
Zo belachelijk veel is 28.000 man niet en veel risico's worden er niet mee genomen dacht ik.
Avatar gebruiker
Fulton
Basisspeler
 
Berichten: 672
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:14
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor The North » 11-08-2003 18:29

Finuh schreef:
Chilly schreef:Wie weet, Heerenveen landskampioen 2020.


Landskampioen 2020????
2006 bedoel je!!




Als we een beetje redelijk zijn.. dan moeten we toch voor 2015.. 2x kampioen zijn geweest.. en onze begroting naar zo'n 30miljoen hebben getakeld..
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Avatar gebruiker
The North
Basisspeler
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 27-05-2003 20:31
Woonplaats: Giekerk

Berichtdoor Fulton » 11-08-2003 18:30

The North schreef:
Finuh schreef:
Chilly schreef:Wie weet, Heerenveen landskampioen 2020.


Landskampioen 2020????
2006 bedoel je!!




Als we een beetje redelijk zijn.. dan moeten we toch voor 2015.. 2x kampioen zijn geweest.. en onze begroting naar zo'n 30miljoen hebben getakeld..


Tuurlijk Karel
Avatar gebruiker
Fulton
Basisspeler
 
Berichten: 672
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:14
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jaap F. » 11-08-2003 19:04

Fulton schreef:Een beetje overcapaciteit is niks mis mee.
Zo belachelijk veel is 28.000 man niet en veel risico's worden er niet mee genomen dacht ik.

Goed gezegd makker. Het lijkt veel en van mij had het niet gehoeven maar zolang er geen onverantwoorde risico's mee worden genomen snap ik niet waar de topicstarter de term grootheidswaanzin op baseert.
De vergelijking met andere clubs is leuk bedacht maar blijkt in de praktijk anders uit te werken. Utrecht is geen Heerenveen en andersom. Wie in de toekomst kan kijken, heeft het goud gevonden.
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor HermaN AFCA » 11-08-2003 19:06

JeroenB schreef:
HermaN AFCA schreef:Ik ben van origine geen Fries maar kom uit de regio Amsterdam, vandaar. AJAX mag je niet vergelijken met SC Heerenveen. Wat onderzoeken ook uitwijzen over de uitstraling van SC Heerenveen, Ajax, Feyenoord en zelfs PSV zijn van een andere rangorde.


Een quote van jou uit een eerdere reply:
De oppervlakten van al die gebieden met SC Heerenveen symphatisanten doet er niet zoveel toe, Ajax is over de hele wereld populair.

Ik dacht dat je Heerenveen en Ajax niet mocht vergelijken??? :twisted:

Met 'niet vergelijken' bedoel ik uiteraard dat je ze niet gelijk kunt stellen, daarom zei ik ook dat ze van een andere rangorde zijn. Je mag ze wel vergelijken, als je dan maar tot de conclusie komt dat het twee totaal verschillende clubs zijn. Iedere poging om in de buurt van Ajax te komen is in mijn ogen gedoemd te mislukken.


JeroenB schreef:
HermaN AFCA schreef:Naar ieder stadion waar voldoende kaarten beschikbaar zijn kun je met je hele gezin gaan hoor, doe nou niet alsof je in Amsterdam of Nijmegen levensgevaar loopt. Als je minder schreeuwende mensen om je heen wilt hebben kun je misschien beter naar Heerenveen gaan, maar mijns inziens hoort dat juist bij voetbal.

Dat is dus ook lang niet iedereen met je eens. Veel clubs hebben problemen om familie en kinderen binnen te krijgen en te houden, door het aggressieve gedrag van mede-'supporters'. Heerenveen is absoluut de positieve uitschieter op dit gebied.

Fanatieke supporters ergeren zich hier inderdaad aan (lees de vele topics over sfeer hier maar!), maar juist door het ontbreken van zogenaamde hooligans komen families graag naar het ALS.

Dat model gezinnetjes en ouden van dagen eerder naar het ALS gaan geloof ik meteen. Ik vraag me alleen af of hierdoor ook meer mensen naar SC Heerenveen willen. SC Heerenveen mikt op een andere doelgroep, dat is duidelijk. Maar daarom is de Friese club weer minder interessant voor typische voetbalssupporters die graag een 'Engelse' voetbalsfeer willen meemaken. Misschien plukt FC Groningen die weer weg uit Friesland met het nieuwe Euroborg Stadion, dat 20.000 stoeltjes (ook al veel) zal gaan tellen. Als dat stadion wel bijna vol loopt, en in het ALS blijven duizenden plaatsen leeg, misschien heeft dat veel invloed op de imago's van beide clubs. Ik vind het best gevaarlijk om de plannen voor een dergelijk miljoenenproject te baseren op imago's, die kunnen zo omslaan. Albert Heijn was altijd een bedrijf waar je gerust je geld in kon stoppen, nu wordt de Zaanse grootgrutter afgeschilderd als een onstabiel bedrijf dat je zuur verdiende centen in vage Zuid-Amerikaanse landjes over de balk gooit. Je kunt veel beter bouwen op de supporters die al lange tijd aan de club verbonden zijn en de ploeg door dik en dun steunen. Supporters die nog nooit een seizoenkaart hebben gehad haken sneller af dan je denkt. Een aantal staat jaren op de wachtlijst en hoeft inmiddels niet meer, een aantal neemt er wel een maar had er zich iets ander bij voorgesteld, een aantal hoeft geen seizoenkaart meer want losse kaartjes zijn er dan zat en alleen de duels tegen de topclubs zijn echt interessant, een aantal haakt af bij mindere prestaties, etc. Wat doen ze als de opvolger van Foppe de Haan niet presteert en binnen enkele maanden op straat wordt gezet? Wie garandeert een eeuwig positief niets-aan-de-hand imago? Een duur stadion, want SC Heerenveen betaalt wel degelijk voor een fors bedrag mee, blijkt in de praktijk een risicovolle investering. Of Riemer van der Velde die risico's nog wel helder inschat in zijn ambitie om de top te halen vraag ik me af als ik lees dat hij een megastadion in Heerenveen neer gaat zetten.
HermaN AFCA
Bankzitter
 
Berichten: 46
Geregistreerd op: 17-02-2003 21:45
Woonplaats: Dokkum

Berichtdoor Jeroen » 11-08-2003 20:21

Dat model gezinnetjes en ouden van dagen eerder naar het ALS gaan geloof ik meteen. Ik vraag me alleen af of hierdoor ook meer mensen naar SC Heerenveen willen.


Jazeker. Nog meer modelgezinnetjes en ouden van dagen. Dat is misschien wel de grootste bevolkingsgroep die er is.

Ik vind het best gevaarlijk om de plannen voor een dergelijk miljoenenproject te baseren op imago's, die kunnen zo omslaan. Albert Heijn was altijd een bedrijf waar je gerust je geld in kon stoppen, nu wordt de Zaanse grootgrutter afgeschilderd als een onstabiel bedrijf dat je zuur verdiende centen in vage Zuid-Amerikaanse landjes over de balk gooit.


Het is vast niet alleen op imago's gebaseerd. Er zullen ook marktonderzoeken uitgevoerd zijn, waaruit gewoon keiharde cijfers zijn gekomen hoeveel procent van de doelgroepen van plan is een seizoenkaart/ losse kaartjes te kopen.

Je kunt veel beter bouwen op de supporters die al lange tijd aan de club verbonden zijn en de ploeg door dik en dun steunen. Supporters die nog nooit een seizoenkaart hebben gehad haken sneller af dan je denkt. Een aantal staat jaren op de wachtlijst en hoeft inmiddels niet meer, een aantal neemt er wel een maar had er zich iets ander bij voorgesteld, een aantal hoeft geen seizoenkaart meer want losse kaartjes zijn er dan zat en alleen de duels tegen de topclubs zijn echt interessant, een aantal haakt af bij mindere prestaties, etc. Wat doen ze als de opvolger van Foppe de Haan niet presteert en binnen enkele maanden op straat wordt gezet? Wie garandeert een eeuwig positief niets-aan-de-hand imago?


Da's moeilijk in te schatten inderdaad, want het gaat Heerenveen al 10 jaar voor de wind. Bezoekersaantallen zijn alleen maar gegroeid. Feit is wel dat in het Noorden het publiek het meest trouw is van Nederland. Emmen, Veendam, Groningen en Heerenveen hebben allen in de eerste divisie ook acceptabele toeschouwersaantallen gehad. Dat is een aardige basis waar je op terug kan vallen. In het jaar dat Heerenveen 10e werd, zijn er geloof ik welgeteld 2 seizoenkaarten opgezegd...

Ik denk echter dat het wel goed is om bijvoorbeeld 5000 kaarten in de losse verkoop te gooien. Ik ben er van overtuigd dat je die elke week kwijtraakt. Het is al 10 jaar vrijwel onmogelijk een los kaartje te kopen voor een competitiewedstrijd van Heerenveen. Dat is voor veel dagjesmensen een grote frustratie. En juist voor deze groep is Heerenveen het gezelligste dagje uit.

Overigens moet ik ook nog zien hoeveel mensen van de wachtlijst werkelijk een seizoenkaart nemen, maar ik vermoed dat het aantal afvallers minder groot is dan de toename van nieuwe fans. De kidsclub voorspelt in ieder geval een flinke aanwas van nieuwe seizoenkaarten![/list]
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Blizzard » 12-08-2003 11:48

Beetle schreef:
Blizzard schreef:
Beetle schreef:De open dagen worden vrijwel altijd door zo'n 7000 mensen bezocht. En gezien het weer is het niet eens een slechte opkomst.

Waarschijnlijk zouden dat er wel meer zijn als de mensen kwamen die op vakantie zijn, ik wil nu al 4 jaar achter elkaar komen maar ik kan NOOIT komen omdat ik dan op vakantie ben.



Sterker nog: Heerenveen is een dorp. Friesland telt zoals je weet elf steden en daar hoort Heerenveen niet bij. En er wonen inderdaad veel meer mensen in Utrecht en omstreken. Maar waarom is het dan toch nooit uitverkocht daar?


Omdat daar waarschijnlijk veel mensen voor Ajax of Feyenoord zijn...........

Ho even. Je gooit nu meerdere quotes onder mijn naam. Middelste zin is niet van mij...[/quote]

Het quoten gaat me nog niet zo goed af....
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Berichtdoor Blizzard » 12-08-2003 11:52

Ik denk niet dat een club als Ajax te achterhalen is want zij worden alleen maar sterker, ook in Europa zijn ze in staat ver te komen. Maar waarom zouden we een club als PSV niet kunnen inhalen? Wij hebben een groter achterland en het stadion is straks bijna even groot.

Wie had 10 jaar kunnen dromen dat we een subtopper zouden worden, dat de CL werd gehaalt, niemand!!
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Berichtdoor michel » 14-08-2003 17:31

28.000 is aan de hoge kant maar niet teveel, in eerste instantie ging men uit van een
stadion met een capaciteit van ongeveer 24.000 plaatsen, na onderzoek bleek dat er
bij 24.000 een redelijke kans aanwezig is dat er weer mensen op een wachtlijst terecht
komen.
28.000 is volgens mij niet helemaal 'out of the blue' gekozen, dat is volgens mij de grens
voor officiele interlands die de knvb stelt, dus oranje ontmoet abe weer. En dat is
geweldige reclame voor de gemeente, de provincie en natuurlijk de club. Deze reclame is
de uitvoerders wel een paar lege plaatsen waard denk ik zo.

Ben wel bang dat tegen de mindere tegenstanders het stadion vrij leeg zal staan, als er
teveel overcapaciteit is zullen veel mensen hun seizoenkaart inleveren voor losse
kaartjes vrees ik.

ps Philips-stadion is uitgebreid en zit op bijna 40.000 (toch?) dus dat gat is aardig groot.
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Beetle » 28-08-2003 08:47

In Spanje maakte Jan Wind een rekensommetje in mijn bijzijn. Hij zag Madrigal en telde de rijen stoeltjes. Dat waren er zo'n 29. En daarmee ziet het stadion er vrij imposant uit. Heerenveen breidt uit. Ik ging er van uit dat de huidige 16 rijen worden opgehoogd met nog 16. Nee, Er komen er 23 bovenop!

Dan praat je bijna over PSV afmetingen! Tel daarbj nog op dat de hellingshoek van het nieuwe gedeelte stijler is dan wordt het een erg omposant ding. In Spanje hadden ze een paar trommeltjes mee. Die echo-en lekker in Zo'n stadion.

Ook twee van de vier hoekvakken (die aan de oostkant) worden opgehoogd. AAn de kant van de huidige hoofdtribune is dat vooralsnog niet mogelijk door de bouw constructie.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Effe_w88 » 28-08-2003 09:48

Ik lees volg deze discussie al een tijdje, en het valt mij op dat er veel mensen zijn die erg negatief zijn over deze uitbreiding. Ik vraag me af hou diehard deze fans zijn, er is al genoeg in het nieuws geweest over het aantal 28.000 zitplaatsen.
Nog even als reminder: er staan ruim 6.000 mensen op de wachtlijst voor een seizoenkaart. Dit zijn dus alleen de mensen die echt de moeite hebben genomen om alvast op een lijst te gaan staan, er zijn ook genoeg die de uitbreiding afwachten.
Daarnaast is er een grote belangstelling voor jeugd/familievakken. Ook komt er dan niet zoals nu een week voor de wedstrijd een advertentie in de krant met de titel ‘uitverkocht’. Spontaan een wedstrijd bezoeken is er nu echt niet bij. Daar ligt dus ook nog een groot potentieel.
En last but not least de sponsoren. Zoals al eerder gezegd is er nu een wachtlijst om de club te mogen sponseren. We lezen het goed: mogen. En voor de ‘echte’ sponsoren die lid willen worden: ze mogen in vak 12. Niet echt de plaats waar je relaties wilt paaien. Met rumoerig verbaal geweld van vak 11 en de ontbrekende vipfaciliteiten, ach we weten het allemaal wel. Het loont niet echt om nu sponsor te worden.
Zijn we dan nu al over de 28.000 plaatsen? Misschien, maar de club houdt er ook nog rekening mee dat zij door middel van personeelsacties de resterende plaatsen bezet kunnen krijgen. Sponsoren kunnen als personeelsfeestje met de zaak de club bezoeken. Rondleiding, hapje eten e.d. en dan als klapper op de vuurpijl: met z’n allen op de tribune.

Is dit plan anders dan die van Vitesse, Utecht e.d.? Ik vind het persoonlijk moeilijk te zeggen, maar ik heb er wel vertrouwen in. De Friese mentaliteit, de financiële situatie, de mensen die het organiseren en het personeel die het moet dragen. Het plan is in grote lijnen misschien hetzelfde als bij andere clubs, maar van de vitale punten die net genoemd zijn kunnen andere clubs alleen van dromen.
Effe_w88
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 28-08-2003 09:24

Berichtdoor michel » 28-08-2003 10:04

Spontaan een wedstrijd bezoeken is er nu echt niet bij. Daar ligt dus ook nog een groot potentieel.

Maar ook een grote bedreiging.
Verder ben ik het met je eens. Maar juist omdat het allemaal zo mooi lijkt (en nog mooier
wordt) gaan mensen zoeken naar punten van kritiek. En dan wordt de vergelijking met
andere subtoppers en hun uitbreidingen/ nieuwbouw snel getrokken; Heerenveen is niet
zoals die andere clubs maar die clubs zijn wel het enige referentiekader dat we hebben.
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Effe_w88 » 28-08-2003 10:29

Heb je gelijk in, kritiek leveren is altijd makkelijk. Wat ik jammer vind overigens. Zoek maar eens naar positief nieuws over sportstad in de Leeuwarder Courant, laatste jaren zelden gebeurd. En dat is toch grotendeels waar de politiek op reageert.
Ik vind dat ons clubje de laatste 20 jaar heeft laten zien dat het zich ontwikkeld heeft als een stabiel en groeiend bedrijf. Natuurlijk zijn er sportief gezien up's en down's, maar een gematigde stijgende lijn is toch echt niet te ontkennen. En dat is de verdienste van de mensen die dag en nacht voor de club werken. Het lef hebben om het initiatief te nemen om te groeien, alleen maar om ons clubje hogerop te werken.
En zulke veren krijgen zij ook niet vaak (lees:nooit)
Effe_w88
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 28-08-2003 09:24

Berichtdoor Blizzard » 28-08-2003 10:38

Hopelijk komt er wel een goede sfeer in het nieuwe ALS, want jeugd en familievakken zijn wel leuk maar daar zitten niet de echte die-hard fans, ik weet ook wel dat er niet 28000 "voetbalidioten" in zullen zitten maar een eigen sfeervak (met het liefst staanplaatsen) is eigenlijk een must, verder hoop ik niet dat Heerenveen wordt gezien als een club waar alleen maar bioscooppubliek komt die gewoon voor een "voorstelling" naar het stadion komt en niet voor Heerenveen wil "sterven :twisted: "
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Berichtdoor Jeroen » 28-08-2003 16:50

Juist door familievakken en 'sfeervakken' krijg je een goede sfeer, omdat mensen bijelkaar zitten met hetzelfde idee over steunen van de ploeg. Tuurlijk zal je dan vanuit de koffiekanvakken niks horen, maar is dat erg? En reken maar dat die koters herrie maken vanuit het kidsvak!
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Feanfan » 31-08-2003 14:04

Zo'n jeugdvak is ook goed voor de sfeer ja, die kids kunnen zich toch niet stil houden en als er 1 begint volgt de rest wel. En ja een eigen sfeervak is 1 van de dingen die je toch wel wilt hebben. Dan is er zoiets van : "regel 1: sfeer is staan"
"regel 2: staan is zingen"
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Avatar gebruiker
Feanfan
Basisspeler
 
Berichten: 585
Geregistreerd op: 30-08-2003 10:47
Woonplaats: Gorredijk/Boxtel

Berichtdoor Blizzard » 31-08-2003 14:15

Zo'n jeugdvak vind ik zeker niet slecht, ik zei alleen dat daar (nog niet) niet de fanatiekelingen zitten. Het is wel een goed id, dan creer je een harde kern voor de toekomst........
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Berichtdoor The North » 31-08-2003 14:36

Hoeveel kinderen zijn er lid van.. Die Heero Dinges?? 3000 ofzow? zou je wel een paar vakken mee vullen :upto:
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Avatar gebruiker
The North
Basisspeler
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 27-05-2003 20:31
Woonplaats: Giekerk

Berichtdoor Feanfan » 31-08-2003 16:30

Dan zet je zulken bijvoorbeeld op de zuidkant van het stadion neer, en geef je de fanatieke supporters de "oude" noord kant terug. Dan heb je op 2 kanten een goede sfeer... Lijkt mij, het uitvak komt in de hoek (vak24) met een soort van kooi, niemand die er last van heeft. Die kids maken meer lawaai dan die uitsupporters dus daar heb je geen last van.
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Avatar gebruiker
Feanfan
Basisspeler
 
Berichten: 585
Geregistreerd op: 30-08-2003 10:47
Woonplaats: Gorredijk/Boxtel

Berichtdoor Feanfan » 31-08-2003 16:32

Ik zou zeggen zet in het nieuwe stadion die kids op de zuidtribune neer en geef de harde kern de "oude" noord tribune dan heb je op 2 kanten sfeer en die uitsupporters kom in de hoek (vak 24) die komen binnen in een soort van kooi dus daar heb je geen last van. En die 3000 kids maken meer herrie dan 1200 uitsupporters.
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Avatar gebruiker
Feanfan
Basisspeler
 
Berichten: 585
Geregistreerd op: 30-08-2003 10:47
Woonplaats: Gorredijk/Boxtel

Berichtdoor Sharan » 06-09-2003 12:34

Feanfan schreef:...geef de harde kern de "oude" noord tribune . En die 3000 kids maken meer herrie dan 1200 uitsupporters.



Geweldig, nu moeten de kids de sfeerklus klaren...
Liever SC Cambuur dan SC Cens**r!!!
Avatar gebruiker
Sharan
Selectiespeler
 
Berichten: 294
Geregistreerd op: 26-07-2003 11:42
Woonplaats: @Home

Berichtdoor Heert-Jan » 06-09-2003 18:38

Uhm, dat staat er niet. Geeft verder niet hoor, je moet toch wat te zeiken hebben.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten