Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoar

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Steun jij sc Heerenveen en doneer jij?

Uiteraard, ik doneer minstens 100 euro en ga voor het plekje op het shirt
10
33%
Jazeker, ik ga voor de plek op de glazen wand en doneer minimaal 19.20 euro
9
30%
Ja, ik kan maar een klein bedragje missen, maar ik doneer wel
2
7%
Nee, geen belangstelling
6
20%
Helaas, ik kqn het nu niet missen
3
10%
 
Totaal aantal stemmen : 30

Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoar

Berichtdoor pes5 » 03-07-2020 19:59

Deze actie verdient een eigen topic.


De supportersverenigingen van SC Heerenveen starten een actie om SC Heerenveen te steunen nu het 100-jarige jubileumfeest niet of nauwelijks gevierd kan worden door het coronavirus. Er is een doneeractie op touw gezet, onder de noemer #MEI INOAR.
De actie is woensdag officieel van start gegaan. Het is de bedoeling dat er voor 20 juli een bedrag van 200.000 euro bij elkaar is gespaard, dan komen de namen van de donateurs achterop het wedstrijdshirt van SC Heerenveen te staan, zo is met de club afgesproken. Het geld is in het bijzonder bedoeld voor de jeugdopleiding van de club.

Iedere supporter die 100 euro of meer bijdraagt, komt met zijn of haar naam op het nieuwe shirt terecht, als het doel behaald wordt. Donateurs die meer dan 19,20 euro bijdragen aan de actie komen een seizoen lang met hun naam op het glas bij de hoofdingang te staan.
De komende weken zullen ook prominente oud-jeugdspelers hun stem laten horen. „Samen met de supportersverenigingen zullen zij oproepen om de club te steunen met datgene wat zij kunnen en willen missen. Wij begrijpen ook goed dat fans om de bekende redenen niet dat kunnen doen wat ze graag zouden willen”, vertelt initiatiefnemer Henk Hunneman.

Lc.nl

Via deze link kun je doneren

https://www.one2give.nl/crowdfundingpro ... eerenveen/


Breng een ieder die je kent op de hoogte. Vrienden, familie, kennissen, sportclubs, vriendengroepen, collega's. Samen kunnen we hier iets moois van maken!
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor Frisian Viking » 03-07-2020 20:38

Heel mooi initiatief en uiteraard al betaald.

Een cruciaal onderdeel waarmee het doel bereikt zou kunnen worden is om bedrijven warm te krijgen voor het doen van een bijdrage van 100 euro of meer. Goedkoper dan dit zul je nooit op het shirt van de SC terecht komen. Mogelijk dat de initiatiefnemers bedrijven onder dit mom ook warm weten we maken voor het goede doel.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor Stiffie » 04-07-2020 08:42

Mooi initiatief. Ben benieuwd hoe dit gaat lopen.

Wat mij opvalt is dat het aantal donaties nog niet zo hoog is, maar het gemiddelde € 64,- pp wel. We hebben een fanbase van 25.000? Hoeveel daarvan zullen storten? Hoeveel Fean Fans, Nieuw Noord-ers en OSSH (minimaal 425 leden) zullen € 100,- storten? Met 1000 keer € 100,- heb je een mooie basis van een ton waar de andere, kleinere bedragen bovenop komen.

Uit de boekenverkoop jubileumboek kan er nog € 15.000 komen.

Komen er meer groeps-initiatieven zoals Heerenveense Boys 5 en CS? Gaan (oud) spelers nog mooie bedragen storten?
Prominenten als bijvoorbeeld Riemer, Foppe en de Ankers? De OSSH?

Er is in ieder geval aandacht geweest in de LC en de Vi en op sites als Feanonline.

Wat is jullie verwachting van de actie?
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor HUNTELAAR » 04-07-2020 12:15

Ja super initiatief mannen. Ga zeker doneren, iets tastbaars bereiken met zijn allen.. erg leuk!
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor DSCH » 04-07-2020 12:52

Heel mooi initiatief. Heb ook al gedoneerd, ik ga voor achterop het shirt :D
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor Frisian Viking » 04-07-2020 20:24

Belangrijk voor het slagen van de actie is dat ook de OSSH snel aanhaakt en hun leden oproept mee te doen! Zie dat hun Twitter-pagina niet veel wordt gebruikt, maar kan een belangrijk wapen zijn.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor Stiffie » 05-07-2020 15:26

Feanfan heeft nu een e-mail gestuurd o.a. over de actie en gelijk een opleving met een paar keer € 100,- aan donaties.

Het aantal donaties is nog niet boven de 500 ondanks de duizenden fans die Heerenveen een warm hart toe dragen.

Komt op fans doneer, alle beetjes helpen. We worden maar 1 keer 100 jaar! :stan:

Via deze link kun je doneren

https://www.one2give.nl/crowdfundingpro ... eerenveen/
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor pes5 » 05-07-2020 17:27

Hopelijk doet NieuwNoord hetzelfde en laat ook de spelersgroep nog van zich horen. Ook de OSSH en voetbalverenigingen in de omgeving mogen zich wel wat meer laten horen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor Feanfan 1 » 07-07-2020 13:49

Michel Vlap heeft 1.000 Euro gedoneerd. Topper !!
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor Frisian Viking » 07-07-2020 13:55

Feanfan 1 schreef:Michel Vlap heeft 1.000 Euro gedoneerd. Topper !!

Dit soort donaties en de bijdragen van bedrijven zijn de enige manier dat het doel gehaald wordt en er iets op gang komt waardoor meer mensen het doel zullen steunen.

Zag al een aantal keer 'OSSH-team' voorbijkomen. Top!
Laatst bijgewerkt door Frisian Viking op 07-07-2020 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor hhage » 07-07-2020 13:56

Feanfan 1 schreef:Michel Vlap heeft 1.000 Euro gedoneerd. Topper !!



Top, nu die andere oud-jeugdspelers nog...Pierie Ziyech v.anholt Slagveer Bilal enz enz
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor Otsje P » 07-07-2020 14:57

hhage schreef:Top, nu die andere oud-jeugdspelers nog...Pierie Ziyech v.anholt Slagveer Bilal enz enz


Je bedoeld het waarschijnlijk niet zo maar ik vind je post een beetje ongepast. Ook op Feanonline zie ik geregeld teksten voorbij komen waarin voormalig spelers opgeroepen worden om seizoenskaarten te kopen of geld te doneren. Sommige mensen zijn zelfs verontwaardigd dat enkele spelers nog niet "betaald" hebben.

Geen enkele voormalig speler is verplicht of zelfs maar moreel verplicht om ook maar 1 euro te betalen. Als het bedrijf waar ik een aantal jaren heb gewerkt financieel in de problemen komt dan voel ik ook geen enkele aandrang om dat bedrijf dan financieel te ondersteunen. Een Ziyech is hier bij elke terugkeer behandeld als een paria maar wordt op de Heerenveen supportersites wel opgeroepen om geld te betalen. Belachelijk. Heerenveen heeft aan al die doorgebroken jeugdspelers al goed geld verdiend. Dat de club de boel al jaren financieel niet voor elkaar heeft is hun eigen schuld, daar is geen van die spelers verantwoordelijk voor en het is dus ook niet hun verantwoordelijkheid om de boel nu uit de stront te trekken.

Ik vind het vreselijk sympathiek van de vele oud spelers die al een goede duit in het zakje gedaan hebben maar ik vind het oproepen van andere spelers om ook iets te doen bijzonder fout. Als een speler hart voor de club heeft en financieel in de positie is om wat te doen, dan is dat prachtig maar laten we het alsjeblieft volledig op vrijwillige basis houden.

Misschien wel een lesje in nederigheid ook. Iets respectvoller richting oud spelers is in het stadion in mijn ogen ook wel op zijn plaats.

Maar nogmaals hhage, dit is niet per se aan jou gericht. Het is meer mijn algemene mening.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor Frisian Viking » 07-07-2020 15:09

Ja, want Ziyech is het toonbeeld van een heer... Meneer wordt al jarenlang genegeerd door het grootste deel van de aanhang, maar meent nog altijd de grote frusti uit te moeten hangen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor DSCH » 07-07-2020 15:54

Ik sluit me volledig aan bij de post van Otsje. Het is mooi als oud (jeugd) spelers willen doneren, maar ze zijn nergens toe verplicht. Hetzelfde geldt een beetje voor supporters. Ben je geen echte supporter als je niet doneert? Dat geloof ik niet. De een kan het nou eenmaal beter missen dan de ander.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor Stiffie » 07-07-2020 16:36

Dat oud spelers doneren is echt top van ze, maar ze zijn tot niets verplicht inderdaad. Ook niet elke supporter kan zomaar even een relatief grote donatie missen. Toch maakt 5.000 keer € 20,- ook een ton. Als ik uit ga van een Fanbase van 25.000 heeft nu 1 op de 50 een bedrag gestort. Ik had gehoopt dat de actie meer omarmd zou worden. Wat niet is, kan uiteraard nog komen :)


Offtopic: Ziyech is bij Heerenveen gewoon speler van het jaar geworden. Er waren / zijn dus genoeg supporters die hem als voetballer wel waarderen.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor Feanfan 1 » 07-07-2020 22:35

Ook Joost van Aken heeft 340,00 gedoneerd
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor pes5 » 08-07-2020 12:35

Het lijkt een beetje stil te staan. Gebruik je netwerk mensen! 500 donaties is mooi, maar er moet toch meer mogelijk zijn.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor Stiffie » 08-07-2020 12:55

Vraag is, staat het wat stil omdat het de mensen niet bereikt of vanwege 'desinteresse'?

Zouden er nog mensen zijn die hun kruit droog houden en met de € 100,- komen op het moment dat de € 200.000,- in zicht komt? Een jubileumshirt verdiend de namen van de supporters. Het is vooral voor de jeugdopleiding maar zeker ook voor een uniek shirt!
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor pes5 » 08-07-2020 13:07

Ik denk vooral door het eerste. Lang niet iedereen gebruikt Twitter en de link staat zelfs op de eigen twitterpagina niet bovenaan. Denk dat veel mensen die site niet weten te vinden. Veel jeugd misschien wel, maar de ouderen niet en die hebben vaak meer te besteden dan de jeugd.

Daarnaast zou je de actie langer kunnen laten doorlopen en kunnen collecteren bij het stadion of met een stand of in het centrum van Heerenveen gaan staan.

Met gemiddeld 19.000 mensen op de tribune vind ik 500 mensen die doneren toch erg weinig.

Laten we daarnaast hopen dat oud-spelers een voorbeeld nemen aan Vlap, Van Aken en Pierie.

Ook sportverenigingen of dorpen komen weinig in actie. Je zou jeugdleden van partnerclubs best langs de deuren kunnen laten gaan.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor Kaz_SCH » 08-07-2020 13:32

Ben het helemaal eens met alle bovenstaande initiatieven hoor. Hoe meer hoe beter. Maar een beetje realiteitszin is ook wel wenselijk. Het is Coronatijd, veel mensen maken zich zorgen om hun baan, of hebben hun inkomen als ZZP'er zien verdampen. De club heeft al veel van mensen gevraagd door blind een seizoenkaart te kopen, zonder (toen nog) uitzicht op wedstrijden met publiek. Iets van 80% van de verlengers ziet daarbij af van enige compensatie. Daarnaast zijn Friezen niet zo gauw gek te maken voor dit soort dingen, rustig, nuchter, kat uit de boom kijkend. Waarom zou ik €100,00 moeten overmaken naar de club, zolang een gemiddelde linksback ongeveer die 200.000 euro verdient waar we naar zoeken?

Het zijn maar wat gedachtes waarom 200.000 euro heel erg ambitieus is. En vergeet niet dat ook 50.000 euro een prachtig bedrag is.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor pes5 » 08-07-2020 13:44

Absoluut is dat een mooo bedrag! Laat dat buiten kijf staan.

Alleen ik vind 500 donaties niet erg veel met ons achterland. Dat kan echt wel beter. En dat hoeven echt niet allemaal mensen te zijn die even 100 euro neerleggen.

Als iedere seizoenkaarthouder een tientje zou neerleggen nu, dan zouden we al ruim over de ton heengaan.

Ik denk echt dat de actie te weinig mensen bereikt.

NieuwNoord heeft het bijvoorbeeld niet eens op eigen website staan. En hoeveel fans delen de link via sociale media als Twitter? Veel te weinig.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor Stiffie » 14-07-2020 10:39

De teller is vandaag plots weer gaan lopen qua dontaties. Zelfs eentje van € 2.500,- waarvoor hulde.
Is er een aanwijsbare reden dat er weer gedoneerd wordt?
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor Kaz_SCH » 14-07-2020 12:39

Stiffie schreef:De teller is vandaag plots weer gaan lopen qua dontaties. Zelfs eentje van € 2.500,- waarvoor hulde.
Is er een aanwijsbare reden dat er weer gedoneerd wordt?


Heel opvallend inderdaad. Is er misschien een flyer bij het jubileumboek gedaan?

EDIT: En toch wringt het ergens ook. Er is nu €40.000+ opgehaald, alvast een geweldig bedrag. Over een periode van 2 weken bijeengebracht door vele supporters die vanuit het hart hun zuurverdiende centen doneren aan de club. Tegelijkertijd kun je van diezelfde €40.000 slechts pak 'm beet Woudenberg de zomerstop doorbetalen. De verhoudingen tussen deze ongelofelijk sympathieke actie en de geldwaanzin in de voetballerij zijn helemaal zoek.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor Marça » 14-07-2020 13:30

Er is vanochtend een mailing verstuurd vanuit de OSSH aan de leden. Om die reden vermoed ik dat SB wel eens onze voormalige hoofdsponsor kan zijn, of het huidiige Stichtingsbestuur...? Twee ton halen was natuurlijk een mooi streven, maar als we nu in elk geval maar meer halen dan DKV enkele weken geleden. Die haalden in twee dagen (!) 45k binnen voor die rechtszaak.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor Kaz_SCH » 14-07-2020 13:36

Vanuit een sterk gevoel van onrecht was de actiebereidheid natuurlijk enorm groot bij Cambuur
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor Stiffie » 14-07-2020 13:43

Onze noorderburen haalden inderdaad € 45.000,- binnen in 2 dagen. Naar verluidt hadden 4.000 supporters / sponsoren gedoneerd. Het bedrag per persoon is dan niet zo hoog, dan kom je op ongeveer € 10,- per persoon. Ik twijfel dan ook een beetje aan het aantal donaties niet aan de € 45.000,- Wij zitten met nog geen 600 donaties op € 40.000,-. Dus meer dan € 60,- PP.

Het sentiment is daarom ook anders. Zij voelden zich enorm genaaid door de KNVB en zagen een vrij zekere promotie in rook opgaan.

Bij ons is het een spontaan idee, een mooi steuntje voor de club.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor pes5 » 14-07-2020 13:46

Die mailing is verstandig inderdaad en ook succesvol.

Wel jammer dat niemand van de spelers zich laat horen of zien en dst het bij Vlap en Pierie blijft als het gaat om delen, steunen en spreiden.

En iemand als Verbeek, Vd Velde, Foppe, Sibon, Maarten de Jong. Clubiconen. Laat die hun netwerk gebruiken.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor Kaz_SCH » 14-07-2020 14:26

Ik heb het al wel voorbij zien komen op het TikTok account van Riemer!
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor HUNTELAAR » 14-07-2020 15:33

En toch wringt het ergens ook. Er is nu €40.000+ opgehaald, alvast een geweldig bedrag. Over een periode van 2 weken bijeengebracht door vele supporters die vanuit het hart hun zuurverdiende centen doneren aan de club. Tegelijkertijd kun je van diezelfde €40.000 slechts pak 'm beet Woudenberg de zomerstop doorbetalen. De verhoudingen tussen deze ongelofelijk sympathieke actie en de geldwaanzin in de voetballerij zijn helemaal zoek.


1. Woudenberg moet ook eten :lol:
2. Maar dat gevoel heb ik ook wel een beetje, alleen met zijn allen achterop het shirt zou fantastisch zijn. Dat zou het nieuwe jubileumboek over 100 jaar zeker halen!
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: Crowdfunding sc Heerenveen. Doe mee en doneer!! #Meiinoa

Berichtdoor HUNTELAAR » 14-07-2020 15:35

En toch wringt het ergens ook. Er is nu €40.000+ opgehaald, alvast een geweldig bedrag. Over een periode van 2 weken bijeengebracht door vele supporters die vanuit het hart hun zuurverdiende centen doneren aan de club. Tegelijkertijd kun je van diezelfde €40.000 slechts pak 'm beet Woudenberg de zomerstop doorbetalen. De verhoudingen tussen deze ongelofelijk sympathieke actie en de geldwaanzin in de voetballerij zijn helemaal zoek.


1. Woudenberg moet ook eten :lol:
2. Dat gevoel heb ik ook wel een beetje, maar met zijn allen achterop het shirt zou fantastisch zijn. Dat zou het nieuwe jubileumboek over 100 jaar zeker halen!
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Volgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron