Verwachtingen seizoen '19/'20

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor Wizard » 17-07-2019 14:27

In deze topic kunnen we discussiëren over de sportieve verwachtingen van onze club voor het seizoen 2019/2020.
Vinden jullie dat we ons hebben versterkt t.o.v. het afgelopen seizoen? Kan deze technische staf ons wel de hoogverwachte thuisoverwinningen brengen of vinden we dat dit toch voor het grootste deel afhangt van het spelersmateriaal?

Tot nu toe denk ik dat we ons nog niet hebben versterkt t.o.v. afgelopen seizoen.
In de aanval lever je met Vlap/Lammers/Zeneli simpelweg heel veel goals in en het trio Rienstra/Odgaard/Ejuke lijkt mijns inziens op het eerste gezicht van lager niveau.
In de verdediging en op het middenveld leveren we in t.o.v. vorig seizoen. Met name een goede spelverdeler en een stabiele rechtsback zijn zeer gewenst. Wanneer je deze twee posities goed kunt invullen, kan je zomaar es enorme sprongen tov vorig seizoen maken.
De nieuwe trainer lijkt een versterking te zijn, maar ook dat is koffiedik kijken aangezien het zijn eerste echte seizoen wordt als hoofdtrainer.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor pes5 » 17-07-2019 14:33

Ik hoop vooral op herkenbaar en aantrekkelijk voetbal en 2 of 3 pareltjes die ons plezier bezorgen. Iedere wedstrijd met als doel om het publiek te vermaken en vol gas te geven. Dan zien we in februari wel waar we staan en welke doelstelling daarbij kan horen.

Ik geloof zelf niet zo in die doelstellingen in de zomer. Ga het maar per wedstrijd aan en probeer het publiek aan je te binden.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor Wizard » 17-07-2019 14:45

pes5 schreef:Ik geloof zelf niet zo in die doelstellingen in de zomer. Ga het maar per wedstrijd aan en probeer het publiek aan je te binden.

Het betreffen geen doelstellingen, maar meer verwachtingen. Wat de verwachting voor het komende seizoen is, is wat anders dan dat we hopen en waar we content mee zijn. Ik denk dat een ieder het wel eens is dat we hopen dat we het komende seizoen meer spektakel en winstpartijen in thuiswedstrijden te zien krijgen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor hhage » 17-07-2019 14:49

Odgaard wordt topscorer van de eredivisie, Ejuke en V.Bergen gaan we na dit seizoen voor veel geld verkopen,De play-offs voor Europees voetbal spelen we.En met nog wat goede verdedigende versterkingen maken we ook een goede kans om die te winnen.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor bennieeee » 17-07-2019 15:01

Verwacht op dit moment weer dat we rond plek 10/11 zullen spelen. Hebben enorm veel goals ingeleverd en het is afwachten hoe dit nu wordt ingevuld. Daarnaast is er qua verdediging nog niks verandert behalve Kik.

Met een paar gerichte aankopen zie ik ons nog wel stijgen maar het gat met AZ, Utrecht en Vitesse zal wel te groot blijven.

Mochten van Bergen en Ejuke een goed seizoen draaien dan ben je die volgend seizoen kwijt. Hoop vooral dat er nog wat doorstroom van talenten is die hun minuten mogen maken.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor Kaz_SCH » 17-07-2019 15:11

Bij mij vechten hoop en verwachting tegen een jarenlang opgebouwd cynisch realisme. Op het eerste gezicht zijn we er tot nu toe niet sterker op geworden, maar we gaan nog versterkingen verwelkomen. Ik kies er zelf daarom voor om realistisch optimistisch te zijn, en ik hoop dat dat gevoel bij veel mensen heerst.

Het maakt me voor komend seizoen niet zoveel uit waar we eindigen, als dat maar tussen plek 5 en 12 is. Ik wil vooral gaan genieten. Volle bak gas geven en zien waar het schip strandt. Dat de sfeer in het stadion weer terugkeert. Liever een paar keer met 5-4 onderuit dan bloedeloze 1-0, 0-0 en 0-1'tjes.

Met Ejuke en van Bergen hebben we in potentie 2 spelers die het publiek op de banken krijgt. Odgaard lijkt op het eerste gezicht ook een prima spits. Op het middenveld ben ik heel benieuwd hoe Janssen het wil doen. Met Bruijn, Rienstra, Kongolo en Faik zijn er nu 4 spelers die strijden voor 3 plekken, en ik verwacht dat er sowieso nog 1 middenvelder voor de basis gehaald wordt.

Achterin zijn we nog steeds erg kwetsbaar. Ik heb zelf nog geen goed (genoeg) beeld van Dresevic, maar het lijkt erop dat we met Hoegh en Dresevic centraal gaan beginnen. Er zal nog een 1e rechtsback (Nieuwkoop?) moeten komen, en een back-up voor Woudenberg (die jongen van United?). Hahn lijkt me gewoon eerste keeper. Voor hem ook hoog tijd om een stabiel seizoen te draaien, in principe zit dat er wel in denk ik.

Kortom, er is nog te veel onduidelijk om harde doelstellingen uit te spreken. Ik heb wel vertrouwen in Johnny, vind het mooi dat er weer een clubman voor de groep staat.

Tot slot denk ik dat het ook niet onbelangrijk is om te beseffen dat we vorig jaar niet zo laag geeindigd zijn door een gebrek aan kwaliteit, eerder aan mentaliteit. Er zijn meerdere ploegen boven ons geeindigd die in mijn ogen een zwakkere selectie hadden dan wij. Dus het hoeft geen ramp te zijn dat we er kwalitatief niet op vooruit gegaan zijn tot nu toe, het gaat er om wat je er als groep van maakt.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor Jazz » 17-07-2019 15:14

    1. We gaan op plek 9 eindigen
    2. Odgaard wordt onze topscoorder, Ejuke krijgt de meeste assists
    3. Minder tegendoelpunten als vorig seizoen, maar niet heel veel minder. Verdediging blijft nog steeds een zorgenkindje
    4. Kwartfinale plek KNVB Beker
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor Kaz_SCH » 17-07-2019 15:19

Jazz schreef:
    1. We gaan op plek 9 eindigen
    2. Odgaard wordt onze topscoorder, Ejuke krijgt de meeste assists
    3. Minder tegendoelpunten als vorig seizoen, maar niet heel veel minder. Verdediging blijft nog steeds een zorgenkindje
    4. Kwartfinale plek KNVB Beker


Maar wat hoop je? Dit kan allemaal uitkomen in een scenario waarin we een heerlijk seizoen hebben, maar ook in een scenario dat het weer een verschrikkelijk rotseizoen wordt.

9e is een reële gemiddelde positie voor ons de afgelopen en komende jaren denk ik, en je spits wordt vaak topscoorder, net als dat één van je buitenspelers prima de meeste assists kan geven. De kans op minder tegengoals is statistisch ook heel groot. In de beker hoop ik op iets meer, maar jij vast ook.

Ik denk dat we dit seizoen meer naar de beleving dan naar de cijfers moeten kijken.. maar misschien ben ik de enige.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor Jazz » 17-07-2019 17:27

Kaz_SCH schreef:Maar wat hoop je? Dit kan allemaal uitkomen in een scenario waarin we een heerlijk seizoen hebben, maar ook in een scenario dat het weer een verschrikkelijk rotseizoen wordt.

9e is een reële gemiddelde positie voor ons de afgelopen en komende jaren denk ik, en je spits wordt vaak topscoorder, net als dat één van je buitenspelers prima de meeste assists kan geven. De kans op minder tegengoals is statistisch ook heel groot. In de beker hoop ik op iets meer, maar jij vast ook.

Ik denk dat we dit seizoen meer naar de beleving dan naar de cijfers moeten kijken.. maar misschien ben ik de enige.


Ik hoop plek 7, kwalificatie voor Europa, een leuke uitgaande transfer van 10 miljoen+ (ik kijk naar jou Ejuke en Van Bergen) en leuk attractief voetbal. Oh, en dat het dossier SKW EINDELIJK in werking wordt gezet. Wegwezen bij de snelweg, hup de velden in. In ieder geval iets meer proactiviteit, want SKW in deze staat is oude meuk en een slecht uithangbord voor een club die bekend staat in het beter maken van jonge voetballers.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor Otsje P » 17-07-2019 18:08

Edit.

Dus dat bedoelde Ebiede. Toch echt niet leuk.....
Laatst bijgewerkt door Otsje P op 18-07-2019 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor pes5 » 17-07-2019 22:59

Na het teleurstellend verlopen vorige seizoen, zijn de koppies weer fris in Friesland. Hoewel de seizoenkaartenverkoop wat achterloopt vergeleken met vorig jaar, schijnt er een fris team op de mat te staan. Dat er nog iets bij moet komen is helder. Hamstra is daar druk mee bezig. Er zijn talloze spelers vertrokken, dus er komt ruimte voor eigen talenten, aankopen en jongens die voorheen net tegen de basis aanhikten.

Op dit moment lijken we te gaan kiezen voor de volgende namen:

Hahn

Floranus
Høegh
Dresevic
Woudenberg

Bruijn
Rienstra
Faik

Van Bergen
Odgaard
Ejuke

Hierachter heb je nog spelers als Bednarek, Akujobi, Skovgaard, Hajal, Frederiksen, Kongolo, Mihajlovic, Vd Heide en Hornkamp.

Hamstra is nog dringend op zoek naar een rechtsback, centrale verdediger, opvolger van Schaars en backup voor Odgaard.

Op basis van de voorbereiding moeten we zeker op Odgaard gaan letten. Ook van Ejuke wordt veel verwacht. De zwakke plek lijkt nog steeds de defensie. Daar zal Hamstra nog flink aan de bak moeten. Voetballend ziet het er heel aardig uit en Jansen lijkt aanvallender en dwingender te gaan spelen dan JOR vorig jaar.
Met nog een paar versterkingen moet het mogelijk zijn om te knokken voor de PO Europees.

Prognose: P8
Smaakmakers: Ejuke, Odgaard, Van Bergen
Welk talent uit eigen jeugd pakt de kans: Frederiksen, Akujobi.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor Feanfan 1 » 18-07-2019 06:05

Met de huidige selectie spelen we voor plek 13-15. De verdediging is eigenlijk hetzelfde, dus het aantal tegengoals zal weer rond de 70 liggen. Daarbij hebben we qua scorend vermogen ingeleverd en zie ik alleen Odgaard meer dan 10 goals maken.
Dus mijn conclusie is, als je een doelsaldo van 35-70 hebt, komt je ongeveer op plek 14
Met 2 goede aankopen (rechtsback, nr 10) kan je zo voor plek 6 spelen, maar moeten die eerst wel komen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor Muck » 18-07-2019 08:30

Feanfan 1 schreef:De verdediging is eigenlijk hetzelfde, dus het aantal tegengoals zal weer rond de 70 liggen.


Met een wijziging van de spelopvatting (organisatie), voorgenomen versterking in de verdediging, het ontbreken van Kik 'het grote talent dat op 5 meter staat te dekken' Pierie, meer defensieve taken op het middenveld en hopelijk iets meer vertrouwen (nieuwe trainersstaf o.a.).....zie ik dat toch wel met iets meer vertrouwen tegemoet.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor Wizard » 18-07-2019 09:39

Muck schreef:Met een wijziging van de spelopvatting (organisatie).

Wat ook zal bijdragen is de positie van Rienstra die als '10' toch wat meer zijn verdedigende taken dan Vlap op zich zal nemen.
Je levert goals in met het vertrek van Vlap. Daarnaast krijg je wellicht wat minder druk op de bal, maar zal een Rienstra beter weten hoe hij de zone moet verdedigen dan Vlap.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor Kaz_SCH » 18-07-2019 10:17

Ik blijf erbij dat het niet aan de intrinsieke kwaliteit van het centrale duo lag dat we er zo verschrikkelijk veel tegen kregen. Hoegh kan echt wel verdedigen, en Pierie wordt niet voor niks voor 5,25 miljoen opgepikt door Ajax. Het had meer met spelopvatting, mentaliteit en tactiek te maken. En natuurlijk dat ze door de middenvelders vaak in de steek gelaten werden, en de rotzooi van de Backs moesten opruimen. Met een betere rechtsback, en een betere controlerende middenvelder kunnen we met Hoegh/Dresevic denk ik echt minder goals tegenkrijgen dan vorig jaar.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor Wizard » 18-07-2019 10:24

Kaz_SCH schreef:Ik blijf erbij dat het niet aan de intrinsieke kwaliteit van het centrale duo lag dat we er zo verschrikkelijk veel tegen kregen. En natuurlijk dat ze door de middenvelders vaak in de steek gelaten werden, en de rotzooi van de Backs moesten opruimen.

Sluit ik me volledig bij aan. Hoewel ik wel vind dat Pierie in verdedigend opzicht best wel een aantal fouten heeft gemaakt. Echter, dat is hem ook vergeven aangezien hij nog behoorlijk jong en lerende is en in de opbouw een absolute meerwaarde is gebleken.
Met name de centrale verdedigers moesten erg veel herstellen aangezien er vorig seizoen nauwelijks ondersteuning was van de '6' en de '8'. Daarnaast heeft Hoegh een erg moeilijk rol met een rechtsbackpositie die tot nu toe zeer kwetsbaar is gebleken.
Alleen, Dresevic heeft me in verdedigend opzicht nog niet kunnen overtuigen. Qua opbouw doet hij het prima, maar hij mag zich naar mijn mening wel wat meer laten gelden in fysiek/verdedigend opzicht.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor Satyr » 19-07-2019 14:51

Ik ben er van overtuigd dat we 30 wedstrijden tegen nacompetite gaan vechten en uiteindelijk 14e worden ofzo. Slapeloze nachten komend seizoen, dat kan niet missen.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-07-2019 17:35

Met de huidige selectie wel ja
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor Frisian Viking » 30-11-2019 20:43

Komende drie wedstrijden negen punten pakken en we gaan met een zeer goed gevoel het nieuwe jaar in.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor fuotbalgek » 30-11-2019 22:36

Satyr schreef:Ik ben er van overtuigd dat we 30 wedstrijden tegen nacompetite gaan vechten en uiteindelijk 14e worden ofzo. Slapeloze nachten komend seizoen, dat kan niet missen.

Mooie laatste post na deze bijdrage van Mark van Rijswijk :mrgreen:
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor Satyr » 03-12-2019 11:21

Ik heb niet vaak ongelijk, maar gelukkig ben ik niet foutloos :lol:
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Verwachtingen seizoen '19/'20

Berichtdoor Kaz_SCH » 03-12-2019 13:38

Frisian Viking schreef:Komende drie wedstrijden negen punten pakken en we gaan met een zeer goed gevoel het nieuwe jaar in.


Zeg dat wel, dan hebben we 8 punten minder dan vorig jaar na een heel seizoen, en sta je 4e. Een waanzinnige prestatie die niemand verwacht had. Ook als we 4, 5 of 6 punten halen uit de komende 3 wedstrijden heb je ruim boven verwachting gepresteerd.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast