Ontwerp Kaarten

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Ontwerp Kaarten

Berichtdoor Appie_M » 27-03-2014 15:30

Ik erger me al een tijdje aan hoe de tickets van sc Heerenveen eruit zien. Ik vind ze kaal en leeg en dus heb ik het initiatief genomen om zelf een ontwerp te maken voor de tickets. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!

De huidige tickets
Afbeelding

Mijn ontwerp:
Afbeelding
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ontwerp Kaarten

Berichtdoor SCH1920 » 27-03-2014 16:35

Ik vind ze ook niet mooi. Het is meer een bewijsbonnetje. Het is al wel verbeterd, want een paar jaar geleden hadden we nog de lelijkste van de eredivisie, die kaartjes waren weer veel te druk met allerlei kleuren.
Avatar gebruiker
SCH1920
Selectiespeler
 
Berichten: 429
Geregistreerd op: 06-12-2009 22:41

Re: Ontwerp Kaarten

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 28-03-2014 14:09

Een transparant van supporters of het stadion erachter zou al een hele verbetering zijn inderdaad, met iets van 'Frysk bloed tsjoch op!' of 'Aan de kant ik moet naar het stadion!' bijvoorbeeld.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Ontwerp Kaarten

Berichtdoor Appie_M » 28-03-2014 14:33

Ik vindt persoonlijk dat als je iets doet, je het goed moet doen en niet halfslachtig, zeker voor een grote professionele organisatie als sc Heerenveen. Daarom stoor ik me zo aan de huidige kaartjes, ze zijn kaal, leeg en zien er onafgemaakt uit. FC Twente heeft dat bijvoorbeeld veel beter voor elkaar, mooi rood in de clubkleuren met het Twentse Ros subtiel op de achtergrond: http://www.groundhoppers.info/wp-content/uploads/2013/09/FC-Twente-00.jpg


Dit terwijl het toch erg makkelijk is om een beetje een leuk ontwerpje te maken voor de kaarten, het bovenstaande ontwerp heb ik bijvoorbeeld in een middagje in elkaar geknutseld. Duur hoeft het ook helemaal niet te zijn, het kan zelfs gratis in de vorm van een ontwerpwedstrijd voor fans.

SCH1920 schreef:Het is meer een bewijsbonnetje.


Je moet de tickets niet zien als een simpel bestelbonnetje, maar als een belangrijk onderdeel van de huisstijl en de Heerenveen-beleving. Zo'n ticket vormt voor een fan de toegang tot een wedstrijd. Op het moment dat hij/zij het ticket in handen krijgt, moet hij/zij onwillekeurig denken aan de wedstrijd die hij/zij gaat bezoeken. Als het ticket dan een beetje visueel aantrekkelijk is vormgegeven in de Heerenveen-huisstijl versterkt dit alleen maar deze beleving en mogelijk de betrokkenheid bij de club. Dit kan je dan weer uitstekend gebruiken om nieuwe supporters te werven. Dit klinkt misschien een beetje zweverig, maar is wel allemaal bewezen.

Fanatic 4-ever schreef:Een transparant van supporters of het stadion erachter zou al een hele verbetering zijn inderdaad, met iets van 'Frysk bloed tsjoch op!' of 'Aan de kant ik moet naar het stadion!' bijvoorbeeld.


Zoals de huidige tickets van Heracles Almelo bedoel je? Dat zou inderdaad ook een leuk idee zijn. Ook zou je wellicht de huidige achtergrond van de website als achtergrond voor de kaarten kunnen gebruiken, dat is er ook best geschikt voor: http://www.sc-heerenveen.nl/websites/implementatie/mediadepot/28479cb90fd23.jpg
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ontwerp Kaarten

Berichtdoor Fryskeboy22 » 11-05-2014 11:29

Het is te hopen dat Heerenveen gauw weer van die ellendige e-tickets af gaat, wat is dat een gedonder met de kaartcontroles als je het stadion binnen gaat,
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Ontwerp Kaarten

Berichtdoor DSCH » 11-05-2014 12:51

Fryskeboy22 schreef:Het is te hopen dat Heerenveen gauw weer van die ellendige e-tickets af gaat, wat is dat een gedonder met de kaartcontroles als je het stadion binnen gaat,


Een vriend van mij had ook zo'n e-ticket. Hij heeft helemaal geen problemen gehad. We konen zo naar binnen en bij de controles in het stadion kon hij gewoon zijn e-ticket laten zien en klaar was het. We vonden het zelf wel een goed systeem ;)
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Ontwerp Kaarten

Berichtdoor feanryp23 » 11-05-2014 13:50

Vind dat nieuwe kaartverkoopsysteem ook wel mooi. Hopelijk gebruiken ze het volgend seizoen ook, zodat mensen die een los kaartje willen kopen zelf hun stoel kunnen kiezen en direct hun kaartje hebben (in de vorm van een e-ticket).
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Ontwerp Kaarten

Berichtdoor Ebiede » 11-05-2014 19:56

Als je financieel op een dun koortje balanceert is de investering voor een ontwerp van kaartjes niet prioritiet nr.1.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Ontwerp Kaarten

Berichtdoor Appie_M » 11-05-2014 22:30

Dat is het nou juist, je hoeft er niet in te investeren. Schrijf gewoon een ontwerpwedstrijd uit onder fans. Onder de vele supporters van SCH zitten best een paar goede ontwerpers die een mooi ontwerp kunnen maken, zoals we hebben gezien met de ontwerpwedstrijd voor de uitshirts.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten