sc Heerenveen in de Champions League in 2021

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

sc Heerenveen in de Champions League in 2021

Berichtdoor jur » 11-10-2013 17:59

Beste fans,

als fervent voetballiefhebber en supporter van SC Heerenveen ben ik nieuwsgierig naar de mening van alle supporters van sc heerenveen.

De stelling is:
Hoe kunnen we er voor zorgen dat SC Heerenveen in 2021 deelneemt aan de Champions League.

Voor reacties heb ik een site alten bouwen en ik wil vragen of jullie die onder de aandacht van julie achterban willen brengen, met het verzoek goede ideeen aan te leveren en het door te sturen aan andere feanfans.

http://www.heerenveen2021.nl

Ik probeer een stadion vol reacties te krijgen.

Mochten er nog vragen zijn, bel dan meer.

Vriendelijke groeten

Jur Roemers
jur
Bankzitter
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 11-10-2013 17:54

Re: heerenveen in de champions league in 2021

Berichtdoor Hinkelpikke » 11-10-2013 18:09

Wij spelen in 2014 al in de Champions League.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: heerenveen in de champions league in 2021

Berichtdoor Appie_M » 11-10-2013 18:34

Precies! Dit jaar het kampioenschap en dan volgend seizoen de Champions League winnen! :lol:

Daarnaast lijkt een uitpotje op de woensdagavond in Manchester of Barcelona me ook wel eens leuk. Weer eens wat anders dan RKC uit op zaterdagavond.

OT: Ik heb een vraagje. Stel, je krijgt een hele hoop reacties. Wat wil je dan vervolgens met die reacties gaan doen? Het doel van je site wordt me niet echt helder. Wil je een jury over de ideeën laten stemmen, wil je alles in boekvorm aanbieden aan het bestuur of wil je gewoon een nieuw discussieforum opstarten? Ik ben benieuwd naar het doel van je site.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: heerenveen in de champions league in 2021

Berichtdoor Thinkman » 11-10-2013 19:47

Leuk! Echter, 2021 is wel heel ver weg. 2018 lijkt me ook haalbaar!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: heerenveen in de champions league in 2021

Berichtdoor Frisian Viking » 12-10-2013 10:40

Vind het wel een gaaf plan. Met z'n allen nadenken over hoe de club naar een hoger plan te tillen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: heerenveen in de champions league in 2021

Berichtdoor Superfries1996 » 12-10-2013 10:42

Prima idee, alleen 2018 of zelfs 2016 lijken mij ook beter.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: heerenveen in de champions league in 2021

Berichtdoor SCH1920 » 12-10-2013 11:44

10 x liever landskampioen of bekerwinst!
Avatar gebruiker
SCH1920
Selectiespeler
 
Berichten: 429
Geregistreerd op: 06-12-2009 22:41

Re: heerenveen in de champions league in 2021

Berichtdoor Superfries88' » 12-10-2013 12:09

Frisian Viking schreef:Vind het wel een gaaf plan. Met z'n allen nadenken over hoe de club naar een hoger plan te tillen.


Laten we dat eens In Nije Dei noemen! :wink:

Ik raak vooralsnog niet echt enthousiast. Persoonlijk zou ik zo'n project eerst een stevig fundament bieden (goede website, sterk onderbouwde teksten en eventueel breed overleg) om daarna te gaan werken aan de exacte invulling. Een idee is leuk, maar het gaat uiteindelijk om de uitvoering en zeker in de voetballerij is het nogal wat om met hoge ambities te strooien. Menigeen lacht na jaren nog steeds om de teksten van Maasbert Schouten rond de overname van Merab Jordania in Arnhem. Niet voor niets is het spreekwoord over de kop boven het maaiveld uitsteken zeer populair in Nederland.

Daarnaast kamp ik toch wel met wat algemene vragen. Waarom bijvoorbeeld 2021 in plaats van het jubileumjaar 2020? Waarom Champions League-voetbal als streven en niet bijvoorbeeld een specifieke ronde bereiken in de Europa League, wat ook een ambitieus streven is en misschien nog wel beter bij de club en de competitie past? Daarnaast ben ik benieuwd naar de vervolgstappen. Wil je een rapport gaan creëren, een bundeling van alle reacties of iets anders?

Maar enthousiast of niet: ik wens je in elk geval veel succes!
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: heerenveen in de champions league in 2021

Berichtdoor xander » 12-10-2013 12:49

Net zoiets als The Four Year Plan QPR of Achter De Poorten Van Het Kasteel. Eerste verhaal is gelukt tweede verhaal ging lang goed maar is geflopt. Ik zou het wel mooi vinden als sc Heerenveen eens goed te werk gaat met zo'n visie/ambitie. In de tijd van Yme en Henk is er maar wat gedaan en gegokt en verloren.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: heerenveen in de champions league in 2021

Berichtdoor Thinkman » 12-10-2013 22:01

Je zou ook het beleidsplan van sc Heerenveen mee moeten nemen in dit verhaal. Wel goed dat supporters initiatieven tonen, alleen dit initiatief is nu vooral een postbus voor ideeën. Of ben ik dan te kort door de bocht? Wat is precies de TopCoach5 relatie? Wat doet men met de reacties? Boel vragen toch nog.. :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: sc Heerenveen in de Champions League in 2021

Berichtdoor Wizard » 13-10-2013 20:06

Je moet eerst kijken welke factoren er toe dienen dat dat nu niet mogelijk is.
In de basis gaat het eigenlijk maar om 2 dingen, namelijk
A Voldoende kwaliteit in je selectie
B Een paar wezenlijke topspelers in je selectie (liefst een topspeler per linie)

A Realiseer je door een goede jeugdopleiding, goede jeugdtrainers, een TD met een ruim netwerk en stabiliteit in je financiën.
Financieel moet je een begroting hebben dat je continu in de top5-6 mee kunt doen om incidenteel een uitschieter te kunnen maken richting de top2. Je zult dus flink moeten investeren in je sponsoren en bedrijfsnetwerk SCH. Vervolgens zal je moeten werken aan een stabiele kern seizoenkaarthouders.

B Een topspeler per linie. Deze spelers hebben een significant hoger salaris nodig wat dus eigenlijk alleen mogelijk is met een stabiele financiële positie die rijzende is.

Ik denk dus dat je eerst al moet beginnen aan:
- goede staf en een trainer die een aantal jaren de tijd krijgt om iets op te bouwen
- sterke financiële positie die elk jaar sterker wordt
- ranzaken als een vast systeem, vast patroon in je 1e elftal zijn essentieel maar secundair tov voorgenoemde 2 punten
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: sc Heerenveen in de Champions League in 2021

Berichtdoor Appie_M » 13-10-2013 21:58

Eigenlijk valt of staat het allemaal met geld. Dat realiseer je hoofdzakelijk door sponsors en supporters. Wat misschien kan helpen is om de club meer in de smaak te laten vallen buiten Friesland en misschien wel buiten Nederland. Met alleen Friesland als doelgroep gaan we het namelijk niet redden om structureel in de top van Nederland te spelen. Een goed idee zou misschien zijn om een fanbase op te bouwen in Scandinavië.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: sc Heerenveen in de Champions League in 2021

Berichtdoor Lardy » 13-10-2013 22:08

Wil je structureel bovenin meedraaien dan moet je meer geld uit je achterland halen, gaat bij Heerenveen niet gebeuren. Enige manier daarbuiten om is een geldschieter. En dat willen we niet, we zullen misschien nog wel eens hoog eindigen, maar Heerenveen zal, denk ik, de club blijven die het de laatste jaren is geweest.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: sc Heerenveen in de Champions League in 2021

Berichtdoor Appie_M » 13-10-2013 22:15

Friesiaan schreef:Daar valt zeker wat te halen. Twente mikt ook deels op Duitsland. Ik denk dat we naar Friesland moeten kijken en als we daarbuiten kijken naar eengsgezinde culturen of 'oud-Friezen'. In Denemarken zitten bijvoorbeeld nog allemaal 'Friezen' die je warm kunt maken voor de club.


Dat is inderdaad waar ik heen wil. Met alleen Friesland en Friezen gaan we het niet redden om in de top te spelen. Denemarken zou inderdaad een prima plan zijn. Scandinaviërs zijn qua karakter wel min of meer vergelijkbaar met Friezen en dus zou je daar een redelijk goede fanbase op kunnen bouwen.

Natuurlijk zullen al die scandinaviërs niet opeens een seizoenskaart gaan nemen en alle wedstrijden bezoeken, maar misschien kopen ze wel een Heerenveen-shirtje waar ze dan bij hun in het dorp/stad in rondlopen. Andere mensen zullen dat voorbeeld dan gaan volgen en zullen dan nieuwsgierig worden in onze club. Zo bouw je een fanbase op. Hierdoor wordt onze club bekender en weet men buiten Nederland ook dat we bestaan.

Op termijn zou je dan naar andere landen kunnen uitbreiden. Als Heerenveen bijvoorbeeld in China of Indonesië voet aan de grond zou kunnen krijgen dan kun je daar enorme bakken geld vandaan halen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: sc Heerenveen in de Champions League in 2021

Berichtdoor Appie_M » 13-10-2013 22:17

Lardy schreef:Wil je structureel bovenin meedraaien dan moet je meer geld uit je achterland halen, gaat bij Heerenveen niet gebeuren. Enige manier daarbuiten om is een geldschieter. En dat willen we niet, we zullen misschien nog wel eens hoog eindigen, maar Heerenveen zal, denk ik, de club blijven die het de laatste jaren is geweest.


Een investeerder zou inderdaad de club naar de top kunnen brengen met zijn geld. Maar in mijn ogen is in zee gaan met zo'n investeerder gelijkstaand aan je ziel verkopen aan de duivel. Zodra Heerenveen dat doet lever ik mijn seizoenskaart onmiddelijk in en zie je mij hier nooit meer terug. Ik vindt dat je beter je fanbase kan uitbreiden buiten Friesland/Nederland.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: sc Heerenveen in de Champions League in 2021

Berichtdoor Wizard » 13-10-2013 23:58

Mensen in Scandinavië fan maken van SCH gaat nooit op grote schaal gebeuren zolang SCH geen topprestatie in Europa neerzet. Een investeerder uit het buitenland zoeken past niet bij de cultuur van de club.
De enige hoop is op een opleving van de industrie in Heerenveen en in mindere mate het achterland. Steden die op de wip zitten zoals Lelystad (mn ajax gerelateerd), Emmeloord, Meppel, Steenwijk etc moet je proberen volledig voor je te winnen.
Probeer eerst verder uit te breiden waar je al zit en pas wanneer 't (bijna) maximale is bereikt, om je heen te kijken (naar een bijv. Friese investeerder).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: sc Heerenveen in de Champions League in 2021

Berichtdoor Otsje P » 14-10-2013 08:11

Appie_M schreef:Eigenlijk valt of staat het allemaal met geld.


Dat is absoluut een belangrijke voorwaarde, maar dit hoeft niet doorslaggevend te zijn. Er zijn genoeg voorbeelden van clubs die financieel veel mogelijkheden hadden, maar door slecht beleid er helemaal geen voordeel uit haalden. Daartegenover staat ook dat er diverse voorbeelden zijn van clubs die juist door uitstekend beleid, en het vasthouden aan een visie, langzaamaan doorgroeiden.

Je kunt het op 2 manieren doen:
Beginnen bij het geld, om zo de kwaliteit te kunnen kopen.

Of, beginnen bij het beleid, de speelwijze, en zo langzaamaan groeien, waardoor je dus op die manier langzaamaan ook financieel sterker wordt.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: sc Heerenveen in de Champions League in 2021

Berichtdoor Lardy » 14-10-2013 08:17

Fanbase uitbouwen is wel heel simpel gezegd maar gaat nooit gebeuren, en de situatie die Appie M schetst is wel heel naif. De enige manier om in het buitenland wat binnen te harken is spelers te halen uit 'gekke' landen. Met Pappa kan dat maar die speelt nooit, dan wordt zo'n land nooit gek. Verder zijn Japan, China, India en noem die landen maar op. Maar één ding is zeker, dat gaat nooit gebeuren, ligt buiten het scoutingsgebied aldus de scout. Spelers zijn te duur en noem maar op.

Zo zonde dat de club daar niet meer naar kijkt, anders blijf je de club die je bent. Als wij een goede speler uit Azie halen ga je daar misschien wel shirtjes verkopen, Aziaten willen wel zo'n shirtje met hartjes. Dat zag je bij VVV ook, kwamen allemaal Japanners naar de Koel. Ben Sahar bij de Graafschap, werden de wedstrijden van de Graafschap aangekocht in Israel en live uitgezonden. Dat gaat je met Zweden, Denen en Noren echt niet lukken, die zijn niet zo voetbalgek als die Aziaten.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: sc Heerenveen in de Champions League in 2021

Berichtdoor Wizard » 14-10-2013 08:35

Lardy schreef:De enige manier om in het buitenland wat binnen te harken is spelers te halen uit 'gekke' landen. .


Dat is geen gek idee natuurlijk. Vraag is natuurlijk wel of je een 'extra' scout wilt aanstellen voor die betreffende regio. Het is en blijft een enorme investering (de tijd die je scout nodig heeft, de onzekerheid en de kennis die je moet vergaren om een speler uit die hoek aan te kunnen trekken). Landen als China en India waar > 1M mensen wonen worden natuurlijk nog veel te weinig gebruikt voor scouting. Daarnaast hebben wij natuurlijk een behoorlijk uniek shirt wat veel mensen zal aanspreken.
Laatst bijgewerkt door Wizard op 14-10-2013 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: sc Heerenveen in de Champions League in 2021

Berichtdoor Otsje P » 14-10-2013 09:12

Wizard schreef:Daarnaast hebben wij natuurlijk een behoorlijk identiek shirt


Identiek waaraan? Wie hebben er nog meer zo'n shirt dan? :wink:
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: sc Heerenveen in de Champions League in 2021

Berichtdoor Wizard » 14-10-2013 09:40

Otsje P schreef:Identiek waaraan? Wie hebben er nog meer zo'n shirt dan? :wink:


Lol. Dat krijg je als je te snel typt en het niet meer terugleest haha.
Vervang het maar door exceptioneel, zeldzaam, wat je er maar van wilt maken :)
Ik zal het maar aanpassen naar 'uniek'
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten