Begroting/financiën van sc Heerenveen

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Een salarisplafond van twee ton waar er bij enkele spelers wordt afgeweken is prima, volgens mij doet Utrecht dat ook. Groningen zal sommige spelers dan wel fors betalen, kan het anders niet verklaren.

Heerenveen moet nu gewoon keihard scoren aan de inkomstenkant, als je een bestuur kan neerzetten met Eisenga, Woerts en een goede technische man, dan moet dat goedkomen. Zou het overigens wel een stunt vinden als ze straks met een Seedorf aankomen als trainer, denk dat dat de zoektocht naar een hoofdsponsor ook wat makkelijker maakt.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Lardy schreef:Zou het overigens wel een stunt vinden als ze straks met een Seedorf aankomen als trainer, denk dat dat de zoektocht naar een hoofdsponsor ook wat makkelijker maakt.
Wat heeft Seedorf gepresteerd als trainer? Mooi dat je een "naam" binnenhaalt, maar kan hij spelers ook echt beter maken..
Zie Rijkaard.. topspeler, maar bij Sparta kon hij het niet. Bij Barcelona wel.. toen Seedorf trainer werd bij AC Milan stonden daar ook niet meer de toppers.. Dus een "naam" halen is leuk.. maar garanties (welke trainer wel trouwens) geeft dat niet.

Het enige wat je extra hebt is exposure, dus qua inkomsten wellicht meer sponsors die zich aan je willen binden. Dat zou dan wel weer een heel groot pluspunt zijn.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Seedorf kan ook gewoon hoofdsponsor worden. Kan hij tegelijk samen met Art Langeler het eerste elftal op poten zetten.

Ik zou het wel zien zitten. Seedorf als trainer. Volgens mij heeft die kan echt enorm veel verstand van het spelletje, heeft in meerdere culturen gespeeld en is een enorme persoonlijkheid met veel charisma.
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Flying Tilster schreef:.......Het enige wat je extra hebt is exposure, dus qua inkomsten wellicht meer sponsors die zich aan je willen binden. Dat zou dan wel weer een heel groot pluspunt zijn.
Ik geloof dat ik zoiets een paar jaar geleden ook al eens gehoord hebt. Corebusiness is VOETBAL. Te lang hebben andere zaken de boventoon gevoerd. Even maar niet, lijkt mij.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2499
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

hm_DR88 schreef: Ik geloof dat ik zoiets een paar jaar geleden ook al eens gehoord hebt. Corebusiness is VOETBAL. Te lang hebben andere zaken de boventoon gevoerd. Even maar niet, lijkt mij.
Core business is gewoon om winstgevend te zijn. Geen geld = geen club.
Heerenveen fan in Leiden
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

hm_DR88 schreef: Ik geloof dat ik zoiets een paar jaar geleden ook al eens gehoord hebt. Corebusiness is VOETBAL. Te lang hebben andere zaken de boventoon gevoerd. Even maar niet, lijkt mij.
Klopt.
Core business is VOETBAL. Randvoorwaarde is om niet verliesgevend te zijn.
Geen geld = geen voetbal
Geen voetbal = geen club
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

pes5 schreef:Seedorf kan ook gewoon hoofdsponsor worden. Kan hij tegelijk samen met Art Langeler het eerste elftal op poten zetten.

Ik zou het wel zien zitten. Seedorf als trainer. Volgens mij heeft die kan echt enorm veel verstand van het spelletje, heeft in meerdere culturen gespeeld en is een enorme persoonlijkheid met veel charisma.
Gevaar is met Seedorf hetzelfde als met van Basten. Zijn beide alleen maar gewend om met absolute top te werken. Niet met de Bijkers, van Anholts, Slagveers en Veermans van deze wereld.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Dat is absoluut waar. Daarnaast heeft Heerenveen baat bij een trainer die er voor de lange termijn staat. Met Seedorf trek je weliswaar iemand aan met veel exposure, maar ook iemand die hier niet langer dan 3 seizoenen zal blijven.
Met het oog op sponsoren, naamsbekendheid, e.d. is iemand als Seedorf natuurlijk wel een prachtige kandidaat. Hij kan (net als Van Basten destijds) werken aan z'n trainersloopbaan bij een rustige middenmoter met subtoppotentieel.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Wizard schreef:Dat is absoluut waar. Daarnaast heeft Heerenveen baat bij een trainer die er voor de lange termijn staat. Met Seedorf trek je weliswaar iemand aan met veel exposure, maar ook iemand die hier niet langer dan 3 seizoenen zal blijven.
Met het oog op sponsoren, naamsbekendheid, e.d. is iemand als Seedorf natuurlijk wel een prachtige kandidaat. Hij kan (net als Van Basten destijds) werken aan z'n trainersloopbaan bij een rustige middenmoter met subtoppotentieel.
Ben het volledig met je eens, maar toch zou ik drie seizoenen nog een best lange periode vinden voor een trainer. Ook wanneer je bijvoorbeeld een Langeler binnenhaalt is drie seizoenen denk ik de max. Doet hij het goed, dan haalt een andere club hem wel binnen en doet hij het slecht dan stapt hij zelf op of wordt hij ontslagen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

DSCH schreef: Ben het volledig met je eens, maar toch zou ik drie seizoenen nog een best lange periode vinden voor een trainer. Ook wanneer je bijvoorbeeld een Langeler binnenhaalt is drie seizoenen denk ik de max. Doet hij het goed, dan haalt een andere club hem wel binnen en doet hij het slecht dan stapt hij zelf op of wordt hij ontslagen.
Dat denk ik dus ook. De enige die hier nog jaren (5+) zou kunnen zijn is een Tieme Klompe. Zelfs Verbeek zie ik bij een terugkomst niet erg lang trainer zijn. Die zal iedere mooie kans in het buitenland aangrijpen. Of een bestuursfunctie bij een mooie club. En zoals hij laast al liet weten ziet hij Heerenveen als eindstation. Ik twijfel of dat punt volgende zomer al is aangebroken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Ik heb net de cijfers van FC Utrecht eens bekeken, daar zijn ze met een stuk waardelozere cijfers een stuk positiever over de toekomst.. toch vreemd.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Kaz_SCH schreef:Ik heb net de cijfers van FC Utrecht eens bekeken, daar zijn ze met een stuk waardelozere cijfers een stuk positiever over de toekomst.. toch vreemd.
Frans van Seumeren


Overigens volledig mee eens dat de cijfers daar een stuk waardelozer lijken/zijn. Even meegenomen de tientallen miljoenen die Van Seumeren er daar inmiddels in heeft gestoken en dat ze daar kennelijk ook al jarenlang aan het saneren zijn, wat een zootje moet het daar ook zijn (geweest).
In case of doubt, make it sound convincing
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

diepFries schreef: Frans van Seumeren


Overigens volledig mee eens dat de cijfers daar een stuk waardelozer lijken/zijn. Even meegenomen de tientallen miljoenen die Van Seumeren er daar inmiddels in heeft gestoken en dat ze daar kennelijk ook al jarenlang aan het saneren zijn, wat een zootje moet het daar ook zijn (geweest).
En het stadion heeft de gemeente inmiddels een miljoen of 20 gekost. Zonder van Seumeren was Utrecht er allang niet meer geweest ben ik bang. 4,8 miljoen verlies op een omzet van 13,5 miljoen euro is natuurlijk niet vol te houden, ook niet met transfergeld.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

SC Heerenveen behoort opnieuw tot de gezondste clubs van Nederland. De Friese club is door de Nederlandse voetbalbond KNVB ingedeeld in Categorie 3. Dit is gedaan op basis van de jaarrekening in 2014-2015.

“Dat Heerenveen nu door de KNVB opnieuw als financieel gezond wordt beoordeeld, is een collectieve prestatie van een ieder die Heerenveen een warm hart toedraagt en een mooie beloning voor de getoonde inzet”, zo laat financieel manager Danny Steenstra weten in een persbericht.

SC Heerenveen boekte in het voorgaande jaar een winst van 9,8 miljoen euro, maar dit had het puur te danken aan verschillende transfers. Anders had het 2,4 miljoen verlies geleden
2,4 miljoen verlies, we kunnen niet blijven gokken op miljoenen (o.a. Sinkgraven)
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Poeh, da's wekelijks nog steeds meer dan €50.000 dat er meer uitgaat dan dat er binnenkomt :?
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

En dan is er al behoorlijk gesneden in alle kosten. Als je naar deze cijfers kijkt, dan heeft de tijd van VD Wiel on niets opgeleverd. Zeker qua inkomsten is het dus behoorlijk gedaald.

Als je dat sportstad gebeuren nou weet op te lossen, dan zou zo bedrag zomaar eens de helft lager kunnen gaan uitvallen.

Als het stadion weer uitverkocht raakt, 3000 personen erbij x 200 euro, is ook 6 ton.

Ze willen dit jaar er 200 sponsors er bijhalen, laten die nou gemiddeld 5000 euro per sponsor betalen, is ook weer 1 miljoen.

Ik zie potentie! Luuc bel je mij binnenkort even?
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik ziie sowieso het stadion niet uitverkocht raken. Ik denk dat er eerder mensen stoppen dan dat er bij komen. Heerenveen moet weer structureel Europees voetbal halen, dan komen er een aantal misschien wel weer terug. Zijn inderdaad successupporters, maar zo werkt het nou eenmaal. Ook dat nieuwe sfeervak zou mensen kunnen kosten.

Sponsors moeten er sowieso bij, maar ook dat vat tegenwoordig niet mee. Het zou wel meehelpen als DKV er uit zou vliegen
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Feanfan 1 schreef:Ook dat nieuwe sfeervak zou mensen kunnen kosten.
Vergeet niet dat het nieuwe sfeervak ook nieuwe seizoenkaarthouders oplevert. Er is niet voor niets een wachtlijst voor NN. Ook ben ik van mening dat, op een enkeling na, de meeste mensen wel tevreden zijn met de oplossing die Heerenveen ze aanbied. Al om al verwacht ik daarom dat er een kleine stijging zal plaatsvinden in het aantal verkochte seizoenkaarten.
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Feanfan 1 schreef:Sponsors moeten er sowieso bij, maar ook dat vat tegenwoordig niet mee. Het zou wel meehelpen als DKV er uit zou vliegen.
Wat dacht je van PEC? De regio's Flevoland en Kop van Overijssel waren voorheen toch redelijke visvijvers voor ons. Ik denk dat het wel meevalt hoeveel sponsoren er naar Leeuwarden zijn verkast.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

feanryp23 schreef:Ik denk dat het wel meevalt hoeveel sponsoren er naar Leeuwarden zijn verkast.
Daar vergis je je dan lelijk in. Er zijn een behoorlijk aantal sponsoren uit Leeuwarden en regio die naar Cambuur zijn verkast op het moment dat Cambuur naar de Eredivisie promoveerde en na het jaar dat ze erin bleven. Op sponsor gebied zou 't dan ook gunstig zijn wanneer Cambuur weer in de competitie speelt, waarin ze horen te spelen.

NB Onder V/d Wiel is er geconsolideerd qua inkomsten en is het operationele verlies met een half miljoen teruggedrongen. Na een jarenlange daling van de sponsorinkomsten is die onder V/d Wiel tot een halt geroepen. Lijkt me best positief.
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Wizard schreef:Daar vergis je je dan lelijk in. Er zijn een behoorlijk aantal sponsoren uit Leeuwarden en regio die naar Cambuur zijn verkast op het moment dat Cambuur naar de Eredivisie promoveerde en na het jaar dat ze erin bleven. Op sponsorgebied zou 't dan ook gunstig zijn wanneer Cambuur weer in de competitie speelt, waarin ze horen te spelen.
Heb je toevallig cijfers of voorbeelden daarvan? Ben wel benieuwd hoeveel invloed dat uiteindelijk heeft gehad.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

feanryp23 schreef:Heb je toevallig cijfers of voorbeelden daarvan? Ben wel benieuwd hoeveel invloed dat uiteindelijk heeft gehad.
Ik denk dat je je daar eerst maar zelf in moet verdiepen. Kijk eens naar wat voetbalprogramma's zoals Voetbal inside.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:
Ik denk dat je je daar eerst maar zelf in moet verdiepen. Kijk eens naar wat voetbalprogramma's zoals Voetbal inside.
De trollmodus wint het bij jou altijd van het verstand. Voor zover dat al aanwezig is. Jammer. Voor eens en altijd een zuiger!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Gelijke monniken gelijke kappen.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Gelijke monniken gelijke kappen.
Ja hjer, hast gelyk! De negearmodus moat mar oan.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Krekt no't ik tocht ris in ynteressante fraach te stellen! Fernuverjende antwurden moatte der lykwols ek wêze. :wink:
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

feanryp23 schreef: Heb je toevallig cijfers of voorbeelden daarvan? Ben wel benieuwd hoeveel invloed dat uiteindelijk heeft gehad.
Nee, helaas niet. Dat is puur gebaseerd op ondernemersconferenties en uit gesprekken van klanten/leveranciers. Wanneer je in de Friese ondernemerswereld (nabij leeuwarden) navraag doet, zal je vast bevestiging krijgen.
Ook het succes van PEC zal invloed hebben gehad, maar het feit dat Cambuur (daar zijn de sponsoreninkomsten juist flink gestegen, en is 't aanbod een stuk goedkoper) nog in de eredivisie blijft en blijft reppen over een nieuw stadion (en het bij ons veel ellende was en GEEN gezellige sfeer) deed veel ondernemers overstappen.
Want die geluiden hoor je voornamelijk: De warmte die er eerst bij onze club was, is er niet meer. Natuurlijk is het sportieve succes inherent hier aan, maar ook dat er veel (goedkoop) personeel is wegbezuinigd.
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Oké, en gaat dat dan vooral om de kleine lokale sponsoren? En zijn die sponsoren dan overgestapt of hebben ze hun sponsoractiviteiten verdeeld over beide clubs? In beide gevallen zou het natuurlijk optimaal zijn als Cambuur er juist dit seizoen uitvliegt. De plannen voor een nieuw stadion kunnen dan (alweer) de ijskast in, terwijl bij ons net de nieuwe leiding vorm begint te krijgen en het weer over voetbal gaat.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

feanryp23 schreef:Oké, en gaat dat dan vooral om de kleine lokale sponsoren? En zijn die sponsoren dan overgestapt of hebben ze hun sponsoractiviteiten verdeeld over beide clubs?
Sponsoren die volledig zijn overgestapt. Grote sponsoren maar ook kleinere. Het gros geeft allemaal dezelfde beweegreden. De warmte en gemoedelijkheid bij Heerenveen hebben plaatsgemaakt voor een zakelijke kille club.
Vandaar dat ik denk dat de club weer terug moet naar het oude model. Niet te hoog opgeleid personeel met liefde voor de club aannemen en waar het kan vrijwilligers erbij betrekken. Je ziet dat de Friese ondernemer bewust kiest voor gemoedelijkheid, vertrouwdheid en het 'thuisgevoel'. Wanneer dat bij onze club ontbreekt, is het niet fijn er zaken te doen. Puur omdat je de warmte/klik mist.
Wat dat betreft ben ik blij dat Eisenga direct de vinger op de zere plek ligt, namelijk 'van de club weer een mienskip maken'.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Mackan68 schreef:Ja hjer, hast gelyk! De negearmodus moat mar oan.
Kan je verzekeren Mackan, scheel een hoop ergernis!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Plaats reactie