Begroting/financiën van sc Heerenveen

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor fuotbalgek » 28-01-2014 11:14

Fanatic 4-ever schreef:Die 90.000 euro die we per week kwijtraken, dat was toch al 'voor zoveel procent weggewerkt', als we Sporre (en van Erve) mochten geloven? Of die berichtgeving van VI klopt niet, of Sporre heeft ook gewoon uit zijn nek lopen lullen. Of we krijgen nu natuurlijk een verhaaltje dat hij het niet letterlijk zo gezegd heeft maar net iets anders bedoelde etc...


Elke nieuwe bestuurder heeft er voordeel bij de situatie zoals hij deze aantreft zo slecht mogelijk te schetsen, zodat er zo snel mogelijk goed resultaat gecommuniceerd kan worden. Een half jaar heeft het interim-bestuur nieuwe sponsors binnen gehaald en zijn er enkele veel verdienende rotte appels uit gewerkt, en het resultaat per week zou netto gelijk zijn gebleven. Dat gaat er bij mij niet in.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Superfries88' » 28-01-2014 11:23

Heeft Van der Wiel dat echt gezegd? Dat lijkt me een beetje stug, want rond de nieuwjaarsreceptie heeft hij aangegeven dat er al wat stappen zijn gezet. Zowel door Sporre en co. als door de huidige directie. Er zal absoluut nog een financiële achterstand zijn, maar die kan toch niet meer zo groot zijn? Tenzij er nog wat lijken uit de kast zijn gevallen...
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor TORCIDA » 28-01-2014 11:39

wat ben je ook een eigenwijze drol superfries....


Na dit betoog was het de beurt aan Jelko van der Wiel (voorzitter) om namens het bestuur het een en ander te vertellen. We kunnen er niet omheen dat we € 100.000,—per week operationeel te kort hebben. Een fors gat wat direct ook een speerpunt is om op te lossen.


aldus door hem uitgesproken op de NN inloopavond
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Mackan68 » 28-01-2014 11:47

Het komt er dus in het kort op neer dat het verhaal wat uit de doeken gedaan wordt niet altijd dezelfde is. In ieder geval zitten er verschillen in de genoemde bedragen. Ook al zal dat misschien maar om 10000 per week gaan.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Superfries88' » 28-01-2014 11:50

Er is inderdaad een begrotingstekort van deze hoogte gecommuniceerd. Echter, zowel op de nieuwjaarsreceptie als de forumavond van FeanFan is door Van der Wiel aangegeven dat er positieve stappen zijn gezet. Volgens mij heeft hij zelfs letterlijk gezegd dat de rode cijfers enigszins zijn verbeterd. Wanneer blijkt dat het gat nog steeds op dezelfde hoogte zit, klopt er dus iets niet. Dat wil toch inhouden dat er óf iets van de beweringen niet klopt óf er meer lijken uit de kast zijn gevallen. Of zie jij dat anders?
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor TORCIDA » 28-01-2014 12:33

Nee ik zie het niet anders dan dat er op vrijdagavond 17 jan rec, door Van der Wiel aangegeven wordt dat er een verlies is van een ton per week. Als er al verbeteringen zijn dan was de schuld dus eerst nog hoger. Die lag op 120.000 per week.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Frisian Viking » 28-01-2014 12:46

Als we deze cijfers moeten geloven is er sinds de zomer niets veranderd. Ook toen kwam het begrotingstekort over een jaar zo rond de vijf miljoen uit, een ton per week dus. Er klopt inderdaad ergens iets niet in de communicatie. Ook gezien het feit er ook iemand als Pappa weg is, wat al een besparing van een ton of zes per jaar oplevert. Of gaat het, net als de afgelopen jaren onder Veenstra, zo dat er ook evenveel inkomsten wegvallen tegenover de bezuinigingen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor frisianbadboy » 28-01-2014 13:38

Op de forumavond it petear van Feanfan vorige week donderdag vertelde van der Wiel dat er bij het aantreden van de nieuwe directie ongeveer 100.000 euro verlies per week werd geleden. Ook vertelde hij dat er nadien wel stappen zijn gezet en het verlies kleiner is geworden. Hoeveel dat exact is nu wilde hij niet zeggen. Na afloop gaf hij wel aan dat ze nu druk aan het rekenen zijn en alles inzichtelijk willen maken en vervolgens naar buiten toe treden met de werkelijke verliezen. Zo is dat gecommuniceerd en daar ga ik dus eerst maar van uit.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor stienkrobbe » 28-01-2014 13:50

Frisian Viking schreef:Als we deze cijfers moeten geloven is er sinds de zomer niets veranderd. Ook toen kwam het begrotingstekort over een jaar zo rond de vijf miljoen uit, een ton per week dus. Er klopt inderdaad ergens iets niet in de communicatie. Ook gezien het feit er ook iemand als Pappa weg is, wat al een besparing van een ton of zes per jaar oplevert. Of gaat het, net als de afgelopen jaren onder Veenstra, zo dat er ook evenveel inkomsten wegvallen tegenover de bezuinigingen.


Ik vermoed het laatste…. Sponsoren staan niet echt in de rij. En van Basten verlengen is m.i. ook belachelijk… Dat kunnen we ons niet meer veroorloven!
stienkrobbe
Bankzitter
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 29-09-2013 21:41

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Lipton » 28-01-2014 13:54

Ik ben heel benieuwd hoeveel problemen het salarishuis op dit moment oplevert. Komende zomer gaat er wel een grote schoonmaak komen in het salarishuis, en dan zou je verwachten dat de grootste problemen wel een beetje voorbij zijn.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor stienkrobbe » 28-01-2014 13:56

Lipton schreef:Ik ben heel benieuwd hoeveel problemen het salarishuis op dit moment oplevert. Komende zomer gaat er wel een grote schoonmaak komen in het salarishuis, en dan zou je verwachten dat de grootste problemen wel een beetje voorbij zijn.


grootste probleem wordt wat dat betreft het anticiperen daar op! Er moet wel kwaliteit in/bij….
stienkrobbe
Bankzitter
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 29-09-2013 21:41

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor abegoal » 28-01-2014 15:08

Ik begrijp er onderhand geen donder meer van.

De sponsor inkomsten zouden weer gestegen zijn (we zitten weer boven de 700 sponsoren) en de salariskosten zijn de laatste tijd behoorlijk afgenomen (Papa en Eikrem en eerder al Steppe, Kums, Juricic en Gouweleeuw).

Natuurlijk zijn er kosten gemaakt om schoon schip te maken in het personeelsbestand, maar we hebben de laatste tijd toch behoorlijk de tering naar de nering gezet. Waar komt dat resterende tekort dan vandaan?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor feanryp23 » 28-01-2014 16:02

Er was een tekort van €200.000 per week als ik me niet vergis; daar is nu nog €70.000 van over, volgens Voetbal International. Dat is dus al een gigantische stap voorwaarts als je het mij vraagt, en dat in zeer korte tijd!
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Lipton » 28-01-2014 16:26

200.000 per week klopt niet want dan zou je momenteel diep in de problemen zitten.

Een ton per week staat gelijk aan ruim 5 miljoen per jaar, dat klinkt al een stuk realistischer.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Grimo » 28-01-2014 16:47

feanryp23 schreef:Er was een tekort van €200.000 per week als ik me niet vergis; daar is nu nog €70.000 van over, volgens Voetbal International. Dat is dus al een gigantische stap voorwaarts als je het mij vraagt, en dat in zeer korte tijd!


90,000 per weer had Derksen het over. Geen nieuws dus.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Gekko » 28-01-2014 17:04

Er vallen wekelijks bedrijven om, er zullen oninbare vorderingen zijn, achterstallige betalingen en, joepie, ook nieuwe inkomsten. Alles met elkaar een wazig beeld dat je op verschillende wijzen kunt berekenen. Maar dat er een groot gat was en is, is zeker.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor feanryp23 » 28-01-2014 17:23

Ik vind dat Van Basten ook wel genoegen moet nemen met een wat lager inkomen. Als hij graag verder wil met deze groep, zal hij ook moeten beseffen dat een dagloon van €1650 gewoon echt niet meer kan bij sc Heerenveen. Ja, dat zou wel kunnen, maar dan moeten er nóg meer spelers weg. Dan zou je je kunnen afvragen of er niet (weer) een dramaseizoen volgt.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor dirk3 » 28-01-2014 20:17

Ik denk dat het zogenaamde saneringswerk van Veenstra onderhand ook in een ander daglicht komt te staan. Ik zou wel benieuwd zijn naar wat hij nou werkelijk heeft gesaneerd..... Heeft iemand daar cijfers van?
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor feanryp23 » 31-01-2014 11:09

Wat is er twee dagen later nog van het tekort over? Ik lees dat de ene na de andere speler de club (tijdelijk) verlaat..
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Otsje P » 31-01-2014 11:16

Ik weet niet precies hoe het werkt hoor, op dit gebied ben ik niet opgeleid. Maar zoals eerder vermeld, zou het tekort op een gegeven moment een flink stuk gedaald zijn. We hebben echter Pappa zijn contract af moeten kopen. Dat levert een besparing op de lange termijn op, maar zorgt toch voor een verhoging van het begrotingstekort van dit jaar. Hierdoor zou dus het huidige tekort toch weer een stuk zijn opgelopen?

Corrigeer me maar als ik het niet goed zie.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Gekko » 31-01-2014 11:58

Zo is het: uitgaven zijn naar voren gehaald en leveren pas later een besparing op. Zo heeft Veenstra na zijn aantreden een grote schuld opgebouwd en later als succesvolle sanering gepresenteerd. Wildschut is een ander verhaal maar Papa heeft een flinke korte termjn scheur in de broek opgeleverd.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor dirk3 » 31-01-2014 13:24

Gekko schreef:Zo is het: uitgaven zijn naar voren gehaald en leveren pas later een besparing op. Zo heeft Veenstra na zijn aantreden een grote schuld opgebouwd en later als succesvolle sanering gepresenteerd. Wildschut is een ander verhaal maar Papa heeft een flinke korte termjn scheur in de broek opgeleverd.


Volgens mij heeft Veenstra niets gedaan aan de operationele tekorten. Alles alleen opgelost via transfers
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Voorstopper » 07-02-2014 13:22

Nog steeds KNVB categorie III
Vier Nederlandse clubs moeten werken aan financieel herstel

Vrijdag, 7 februari 2014 om 12:50

De KNVB heeft vrijdag de nieuwe categorie-indeling van clubs in het betaald voetbal gepresenteerd. Deze indeling, gemaakt door de licentiecommissie van de KNVB, werd samengesteld op basis van de ingediende jaarcijfers 2012/13 en de prognosecijfers 2013/14. NAC Breda, De Graafschap, Excelsior en Fortuna Sittard moeten hard werken aan financieel herstel.

De licentiecommissie van de KNVB heeft NAC Breda, De Graafschap, Excelsior en Fortuna Sittard al ingedeeld in de zogenoemde categorie 1, een klasse voor clubs die hun financiële zaken nog niet op orde hebben. De vier clubs werken aan een plan van aanpak om hen binnen drie jaar terug te brengen in categorie 2 of 3. De licentiecommissie houdt in de gaten of gemaakte afspraken worden nagekomen.

Als dat niet het geval is, dan dreigen sancties variërend van een waarschuwing tot winstpunten in mindering. De licentiecommissie heeft FC Twente nog niet ingedeeld omdat het alle cijfers nog goed moet beoordelen. In categorie 3 zitten de clubs die hun financiële zaken het best op orde hebben; de overige clubs bevinden zich in categorie 2

Categorie 1: De Graafschap, Excelsior, Fortuna Sittard en NAC Breda.

Categorie 2: ADO Den Haag, FC Den Bosch, FC Dordrecht, FC Eindhoven, FC Emmen, FC Groningen, FC Utrecht, FC Volendam, Feyenoord, Helmond Sport, MVV Maastricht, N.E.C., PEC Zwolle, RKC Waalwijk, Roda JC, SC Cambuur, Vitesse, VVV-Venlo en Willem II.

Categorie 3: Ajax, Almere City FC, AZ, FC Oss, Go Ahead Eagles, Heracles Almelo, PSV, sc Heerenveen, Sparta Rotterdam en Telstar.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor feanryp23 » 07-02-2014 14:49

Ik vind dat zo idioot, dat iedereen dan roept: "Kijk, het gaat nog steeds goed met Heerenveen! Financiëel is er niks aan de hand, want we staan in categorie drie." Het is maar een momentopname, en als je net voor het meetmoment een paar spelers verkoopt, komen er wat miljoentjes in het laatje en staan er zwarte cijfers. Het gaat nog helemaal niet zo goed, want er is nog steeds een groot wekelijks operationeel verlies. Laten we vooral niet te vroeg juichen, want op deze manier moeten we nog steeds iedere keer spelers verkopen.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor BK2007 » 07-02-2014 15:02

Zijn de cijfers van FC Twente zo onduidelijk dat de KNVB meer tijd nodig heeft ? Wat zou daar nou toch aan de hand zijn ?
Het is een teken aan de wand dat men duistere financiers in huis heeft gehaald die eigenaars zijn geworden van de spelers.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Tukkers Delight » 07-02-2014 23:35

BK2007 schreef:Zijn de cijfers van FC Twente zo onduidelijk dat de KNVB meer tijd nodig heeft ? Wat zou daar nou toch aan de hand zijn ?
Het is een teken aan de wand dat men duistere financiers in huis heeft gehaald die eigenaars zijn geworden van de spelers.

Vertel? Twente heeft een deel van de transferrechten van een paar spelers verkocht, en nu?

Overigens heeft dit niets met Doyen te maken, die overeenkomst werd getekend na de peildatum. Bij Twente is men het al een tijdje niet eens met de manier waarop de financiën getoetst worden en de categorie indeling tot stand komt. Daar gaat de discussie blijkbaar over.

De club is financieel kerngezond en draait al jarenlang zwarte cijfers maar heeft weinig liquide middelen omdat er prioriteit aan het versneld aflossen van de hypotheek wordt gegeven. Volgens de regeltjes van de KNVB telt dat blijkbaar zwaarder dan een tekort van bijna een ton per week.
Closing The Gap
Avatar gebruiker
Tukkers Delight
Wereldspeler
 
Berichten: 1088
Geregistreerd op: 14-07-2009 14:28
Woonplaats: Newquay, Chigasaki?

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor mitrita » 07-02-2014 23:58

En verdere discussie hierover kan, maar dan graag niet in dit topic.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 11-02-2014 14:46

Die categoriën zeggen toch eigenlijk helemaal niks? We hebben vaker in een 'gezonde categorie' gezeten, terwijl we achteraf eigenlijk gewoon zo goed als failliet waren. Het is gewoon een gegoochel met wat cijfertjes volgens wat vastgestelde regels, en als je zorgt dat je op de punten waar de bond naar kijkt er goed voor staat, heb je een goede indeling. Statistieken en cijfers geven altijd een verkleurd beeld van de werkelijkheid.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Wizard » 12-02-2014 14:38

Fanatic 4-ever schreef:Statistieken en cijfers geven altijd een verkleurd beeld van de werkelijkheid.

Dat is wel heel erg gechargeerd.
Twente houdt er een eigen manier van waardering en toerekening na; deze is dus niet conform de knvb eisen/standaard.
Dan is het niet vreemd dat ze dan eerder gekort worden: moeten ze zich maar aan de regels houden zoals elke andere club dat ook doet.
Veel leken denken dat wanneer een club weinig te besteden heeft, dat je dan automatisch in een lage categorie zit. Als je dat denkt kan je beter een cursus financiën/economie volgen (indien dergelijke dingen je interesseren).

Ben het eens dat statistieken vaak een vertekend beeld geven omdat deze er maar een paar items uit lichten.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 13-02-2014 12:43

Wizard schreef:Ben het eens dat statistieken vaak een vertekend beeld geven omdat deze er maar een paar items uit lichten.


Dat is ook precies mijn punt, niet specifiek op voetbal of die Tukkerclub, maar meer algemeen. Statistieken en cijfers zijn per definitie verkleurd/gekleurd omdat er altijd bepaalde keuzes gemaakt zijn bij het meten (en vooral: wat niet gemeten wordt), generaliseren en ga zo maar door. Wat de verdere culturen en regels zijn volgens wat men werkt in die financiële/economische scene interesseert me niet zoveel.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten