Begroting/financiën van sc Heerenveen

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor abegoal » 03-08-2013 11:04

toepasselijk dat juist dit topic verloren gaat! 8)
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor mitrita » 03-08-2013 11:09

We geven geen commentaar op het gerucht dat Robert Veenstra hier de hand in heeft gehad :wink:
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor GJ7300 » 04-08-2013 21:58

toch even recapituleren, heb niet t volledige beeld meer.
Dit jaar 4 mln tekort wat oa wordt toegerekend aan teruglopende sponsorinkomsten, neem dus aan dat dit vooralsnog een structureel tekort is?
Betekent dat er dus meer inkomsten moeten komen en sponsoren teruggehaald moeten worden.
Entree omhoog nu iedereen zn zin heeft gekregen?
gek genoeg denk ik dat de spelersgroep niet extreem duur is? Zomer en Kruiswijk stammen nog uit een goede, te dure tijd maar de rest is relatief in normale tijden gehaald?
Personeelskosten is flink op bezuinigd (en er kunnen nog 3 accmgrs uit),mogen er ook mensen terug die onterecht weggestuurd zijn? Daar lijkt me niet heel veel meer mogelijk?

Sponsorinkomsten blijft dan grootste/enige oorzaak? Concurrentie DKV en PEC?

Verkopen is altijd een oplossing (geweest), wat mij betreft mag Finn weg vanaf 7,5-8 mln. VOor de helft vd bedrag moet toch een goed gescoutte opvolger gehaald kunnen worden (als de scouting nog wel bestaat...)
GJ7300
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 15-05-2009 18:35

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Knipecity » 04-08-2013 22:22

Ook al halen ze 8 voor hem binnen dan zie ik ze geen 4 miljoen betalen voor een opvolger, tenzij ze een nieuwe Alves in de picture hebben :D

Die 4 miljoen kan denk ik vrij snel gehalveerd worden door flink wat sponsoren weer over de streep te halen terug te komen. Daar moet nu prioriteit 1 liggen. Niet gokken op miljoenen van spelersverkoop maar huishoudboekje op orde krijgen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Otsje P » 05-08-2013 08:18

Knipecity schreef:Die 4 miljoen kan denk ik vrij snel gehalveerd worden door flink wat sponsoren weer over de streep te halen terug te komen.


Voordat je op 4 miljoen zit, moet je er nogal wat over de streep trekken anders. Neemt niet weg dat ze er alles aan moeten doen om dat voor elkaar te krijgen hoor.

Misschien dat iemand mij een beetje inzicht kan geven in het volgende. Volgens mij hadden we op een gegeven moment bijna een begroting van 29 miljoen. Ondertussen zit dat op ongeveer 22.

Nu hebben we met de foxdeal volgens mij meer tv gelden dan toen der tijd. Maar als we dat even weglaten, dan heb je nog ongeveer een verschil van 7 miljoen. Ik weet niet of Europees voetbal ook begroot werd in die tijd, maar als dat niet het geval was, is dan dat verschil puur en alleen tot stand gekomen door teruglopende sponsorgelden en minder verkochte kaarten?
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor fuotbalgek » 05-08-2013 09:25

Daar zitten meedere kanten aan. Ten eerste is, op het hoogtepunt, gewerkt met een begroting die eigenlijk niet haalbaar was voor sc Heerenveen. Er werd reeds verlies gedraaid. Anderzijds zorgden Europees voetbal en spelersverkopen wel voor meer inkomsten. Zoals bekend is 7 miljoen van de spelersverkopen in die tijd aangegrepen voor het dichten van gaten.

Ondertussen is de stadionbezetting gedaald, zijn er sponsoren weggelopen en hebben we minder inkomsten door het missen van Europees voetbal. Ik denk dat de club met een uitbreiding in de grachten, ontwikkelend van de sponsorinkomsten, en misschien tweejaarlijks Europees voetbal wel weer richting de 24 miljoen kan. Maar minder grote begrotingen is de realiteit van het Nederlandse voetbal, op de top na.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Janstra » 05-08-2013 10:00

Ik ben zo benieuwd wat de hoogte van de begroting dit jaar is. Wel roepen dat er een tekort is van 4 miljoen maar er word niet vermeld op welk bedrag dat is. Ook toont het aan dat cat 3 weinig zegt, jaren verlies maar toch in de beste categorie.
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Frisian Viking » 05-08-2013 11:57

Otsje P schreef:Nu hebben we met de foxdeal volgens mij meer tv gelden dan toen der tijd. Maar als we dat even weglaten, dan heb je nog ongeveer een verschil van 7 miljoen. Ik weet niet of Europees voetbal ook begroot werd in die tijd, maar als dat niet het geval was, is dan dat verschil puur en alleen tot stand gekomen door teruglopende sponsorgelden en minder verkochte kaarten?

Hier wil ik nog wel iets bijvoegen. Want in de afgelopen drie jaar is de spelersgroep mijns inziens een stuk goedkoper geworden. Toen Veenstra hier kwam werden er gigantische salarissen betaald en was er een enorm groot aantal contractspelers. Zo'n beetje het enige goede wat er de afgelopen jaren is gebeurd is dat dit aantal is teruggebracht en de salarissen naar beneden zijn geschroefd. Zomer, Kruiswijk, Eikrem, Raitala en Pappa zullen flinke contracten hebben, maar met de rest valt het allemaal wel mee denk ik.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor frisianbadboy » 05-08-2013 16:28

En van de begroting gaat er relatief veel geld weg naar andere zaken dan het voetbalbedrijf. De zogenaamde voetbalbegroting is nog veel lager. In die zin hebben we wellicht niet meer zo'n voorsprong op FC Groningen en vergelijkbare clubs. Ik hoef dan alleen al te wijzen op de 3,3 miljoen euro huur die we elk seizoen betalen aan sportstad.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Frisian Viking » 05-08-2013 16:31

frisianbadboy schreef:En van de begroting gaat er relatief veel geld weg naar andere zaken dan het voetbalbedrijf. De zogenaamde voetbalbegroting is nog veel lager. In die zin hebben we wellicht niet meer zo'n voorsprong op FC Groningen en vergelijkbare clubs. Ik hoef dan alleen al te wijzen op de 3,3 miljoen euro huur die we elk seizoen betalen aan sportstad.

Goede opmerking. Hoeveel % van onze begroting kunnen wij aan voetbal besteden? Zo slaagt men er in Almelo in om, geheel tegen de regels overigens, een zeer groot percentage van de begroting vrij te maken voor de selectie. Dit laatste is overigens ook één van de redenen waarom Heracles toch kwalitatief redelijke spelers aan weet te trekken. Exacte percentages en bronnen zijn mij overigens niet bekend, maar onder meer de VI heeft hier meermaals over bericht.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor vak ff » 05-08-2013 17:16

frisianbadboy schreef:En van de begroting gaat er relatief veel geld weg naar andere zaken dan het voetbalbedrijf. De zogenaamde voetbalbegroting is nog veel lager. In die zin hebben we wellicht niet meer zo'n voorsprong op FC Groningen en vergelijkbare clubs. Ik hoef dan alleen al te wijzen op de 3,3 miljoen euro huur die we elk seizoen betalen aan sportstad.


Veel clubs presenteren de totale begroting, FC Groningen inderdaad alleen de voetbalbegroting. Weet niet hoe dit bij Heerenveen zit.
Voetbalbegroting Groningen laatste jaren tussen 16,3 miljoen en ongeveer 18 miljoen.
Omzet alles bij elkaar lag zo ongeveer tussen 21en 23 miljoen.
vak ff
Selectiespeler
 
Berichten: 299
Geregistreerd op: 15-10-2006 09:24
Woonplaats: grunn

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Lardy » 05-08-2013 17:52

We betalen nu 3,3 miljoen huur, en als wij het stadion gaan kopen 1,5 miljoen aan rente. Wanneer gaan ze daar werk van maken?
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor hm_DR88 » 05-08-2013 22:52

Ik had in de vakantie wat tijd over om het een en ander door te lezen. Op de website van SC Heerenveen kwam ik de volgende tekst tegen:

"Stichting Sportclub Heerenveen is 100% houder van de aandelen van S.C. Heerenveen N.V. waarbij S.C. Heerenveen N.V. op haar beurt alle aandelen houdt in S.C. Heerenveen B.V., waarin het voetbalbedrijf sc Heerenveen is gevestigd."

Misschien kan iemand mij antwoord geven op onderstaande vragen:

1) Wat is het voordeel om een stichting de aandelen van een N.V. te laten bezitten en dat die betreffende N.V. weer de aandelen van een B.V. in het bezit heeft? Met andere woorden: waarom?

2) Het lijkt dat de N.V. en B.V. vooral papierenorganisatievormen zijn en dat uiteindelijk de verantwoording bij de stichting komt te liggen. Zijn er situaties denkbaar dat er (om wat voor reden dan ook) een scheiding tussen deze drie vormen plaats kan/zal vinden? Bijvoorbeeld kan er een nieuwe B.V. worden opgericht onder de paraplu van de N.V., Stichting waarbij (een deel van) het voetbalbedrijf verplaatst kan worden naar de nieuwe B.V.?

3) Aandeelhouders hebben zeggenschap in N.V. 's en B.V. 's. Uiteindelijk zal dat hier dus de stichting zijn. In hoeverre kunnen stichtingbestuurders, directieleden en commissarissen hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden voor geleden verliezen (Vestia?!)

Misschien dat iemand met verstand van zaken hierover iets kan zeggen.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Ebiede » 06-08-2013 08:57

Lardy schreef:We betalen nu 3,3 miljoen huur, en als wij het stadion gaan kopen 1,5 miljoen aan rente. Wanneer gaan ze daar werk van maken?


Ik maak toch hopen dat we wanneer we het stadion gaan overnemen we niet alleen rente gaan betalen maar ook gaan aflossen zodat het stadion op langere termijn geen kosten post meer is.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Otsje P » 06-08-2013 09:25

Ebiede schreef:Ik maak toch hopen dat we wanneer we het stadion gaan overnemen we niet alleen rente gaan betalen maar ook gaan aflossen zodat het stadion op langere termijn geen kosten post meer is.


Klopt natuurlijk. Die anderhalf miljoen is de aflossing + de rente op die lening. Als het alleen maar rente is, dan heb je wel een verrekt duur leningkje te pakken.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor RobertDeVries » 06-08-2013 12:31

Otsje P schreef:Klopt natuurlijk. Die anderhalf miljoen is de aflossing + de rente op die lening. Als het alleen maar rente is, dan heb je wel een verrekt duur leningkje te pakken.

5% is niet een erg dure lening. de 1,5 mio aan kosten! (aflossing is geen kosten) is enkel de interest die je betaald op de lening van 30 mio. Zo kan je er vanuit gaan dat het voor het netto resultaat beter zal zijn om het stadion terug te kopen, maar dat het voor de liquiditeiten geen moer uitmaakt omdat je uiteindelijk in euro's wel het zelfde kwijt zal zijn de komende 12 jaar.

De constructie van sportstad was geen verkeerde geweest wanneer de andere sporten de begroting sluitend konden krijgen. Dan had je inmiddels daar de financiering grotendeels afgelost en kon alsnog de huur naar beneden. Echter slokken de overige sporten zoveel geld op dat de huur niet naar beneden kan.
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Otsje P » 06-08-2013 13:00

RobertDeVries schreef:5% is niet een erg dure lening. de 1,5 mio aan kosten! (aflossing is geen kosten) is enkel de interest die je betaald op de lening van 30 mio. Zo kan je er vanuit gaan dat het voor het netto resultaat beter zal zijn om het stadion terug te kopen, maar dat het voor de liquiditeiten geen moer uitmaakt omdat je uiteindelijk in euro's wel het zelfde kwijt zal zijn de komende 12 jaar.

De constructie van sportstad was geen verkeerde geweest wanneer de andere sporten de begroting sluitend konden krijgen. Dan had je inmiddels daar de financiering grotendeels afgelost en kon alsnog de huur naar beneden. Echter slokken de overige sporten zoveel geld op dat de huur niet naar beneden kan.


Volgens mij spreken we over 2 verschillende dingen. En persoonlijk denk ik dat jij er nu een beetje naast zit wat dat betreft. Maar ik kan me ook vergissen. Voor het terugkopen van het stadion zal een lening afgesloten moeten worden. Het aflossen daarvan zou ongeveer anderhalf miljoen per jaar moeten kosten. Terwijl men nu 3,3 miljoen per jaar op moet hoesten.

Dat anderhalf miljoen rente op een lening van 30 miljoen niet veel is snap ik ook wel, maar daar ging het niet om. Als je leent moet je rente betalen, dat is logisch. Het ging om het terugbrengen van de jaarlijkse kosten.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Janstra » 06-08-2013 13:28

Waar komt die 1,5 miljoen vandaan? Wat ik gelezen heb ging het over 1,25 miljoen en dat waren alleen de rentekosten, over aflossing heb ik nergens wat gelezen.
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Otsje P » 06-08-2013 13:55

Even voor de duidelijkheid.

SC Heerenveen overweegt om het Abe Lenstra Stadion terug te kopen van Sportstad Heerenveen. In plaats van 3,3 miljoen euro huur per jaar te betalen, zou Heerenveen met het terugkopen slechts 1,25 miljoen euro aan rentelast kwijt zijn. De bal ligt nu bij het nieuwe bestuur of het plan daadwerkelijk doorgaat.

Sportstad Heerenveen zou haar eigen aandelen moeten laten inkopen door een stichting, zo schrijft de Leeuwarder Courant. De financiering van deze aandelen komt uit de opbrengst van de verkoop van het stadion aan SC Heerenveen. Cruciaal is de financiering door SC Heerenveen van de aankoop van het stadion. 'Lastig, maar niet onmogelijk', denkt oud-RvC-voorzitter Bart van der Meer.

Hij denkt dat eind 2014 de overeenkomst rond kan zijn. Heerenveen koopt dan het stadion terug tegen inwisseling van haar aandelen in Sportstad. De koopsom minus de waarde van koop stadion de aandelen ligt tussen de €20 miljoen en€25 miljoen. Dat moet financierbaar zijn, zeker met een garantie van de gemeente Heerenveen, denkt Van der Meer.

'Als het mogelijk is financiers aan te trekken voor de bouw van een nieuw stadion van Heracles van €30 miljoen, kan dat in Heerenveen ook.'


Nu ben ik niet zo onderlegd in deze materie, maar ik interpreteerde het als volgt: We moeten tussen de 20 en 25 miljoen betalen + inlevering van onze aandelen om het stadion te kopen. Dat bedrag kunnen we niet ophoesten, dus moeten we dat lenen. Dat betalen we vervolgens terug met rente. Ik dacht in eerste instantie dat dit die 1,25 miljoen op jaarbasis zou zijn.

Maar misschien zit ik helemaal mis.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Gekko » 06-08-2013 14:35

Je betaalt niet terug met rente. Rente is vergoeding voor het lenen van geld. Zolang je dat geld niet terugbetaalt, blijft die verplichting van rente betaling. Dus komt er nog aflossing bij.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Otsje P » 06-08-2013 14:54

Gekko schreef:Je betaalt niet terug met rente. Rente is vergoeding voor het lenen van geld. Zolang je dat geld niet terugbetaalt, blijft die verplichting van rente betaling. Dus komt er nog aflossing bij.


Dat snap ik, en ik heb het verhaal dus inderdaad verkeerd geïnterpreteerd. Dus als daar aflossing bovenop komt, dan zal dat jaarlijkse bedrag dus nog steeds erg hoog zijn, en schiet je er dus niet heel veel mee op. Of ben ik nu achterlijk.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Calimero » 06-08-2013 15:02

Otsje P schreef:Dat snap ik, en ik heb het verhaal dus inderdaad verkeerd geïnterpreteerd. Dus als daar aflossing bovenop komt, dan zal dat jaarlijkse bedrag dus nog steeds erg hoog zijn, en schiet je er dus niet heel veel mee op. Of ben ik nu achterlijk.

Op korte termijn niet, op lange termijn wel (wanneer het is afgelost).
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Otsje P » 06-08-2013 15:06

Calimero schreef:Op korte termijn niet, op lange termijn wel (wanneer het is afgelost).


Zeker, maar het plan werd voorgesteld om de financiële problemen op de korte termijn te verlichten, toch?
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor abegoal » 06-08-2013 18:18

Otsje P schreef:Zeker, maar het plan werd voorgesteld om de financiële problemen op de korte termijn te verlichten, toch?


Let wel, we lossen nu ook niets af!

Je gaat er dus cijfermatig 2 miljoen per jaar op vooruit en bent eigenaar van het stadion!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Otsje P » 07-08-2013 08:27

abegoal schreef:Let wel, we lossen nu ook niets af!

Je gaat er dus cijfermatig 2 miljoen per jaar op vooruit en bent eigenaar van het stadion!


Dat principe snap ik, maar wie gaat dat financieren zonder aflossing te eisen? Het lijkt me niet zo gemakkelijk om 25 miljoen te vinden, zonder dat je dat terug hoeft te betalen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor RobertDeVries » 07-08-2013 08:53

Otsje P schreef:Dat principe snap ik, maar wie gaat dat financieren zonder aflossing te eisen? Het lijkt me niet zo gemakkelijk om 25 miljoen te vinden, zonder dat je dat terug hoeft te betalen.


Je moet ook niet vergeten dat je dan dus ook te maken hebt met afschrijvingen en eventuele impairment...
Het is dus wel erg makkelijk geredeneerd dat het veel goedkoper is.
Ook is er op het moment een historisch lage rente. Deze zal de komende jaren stijgen. Is het dan over bijvoorbeeld 5 jaar nog steeds voordeliger?
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor fuotbalgek » 07-08-2013 09:34

We betalen nu meer dan drie miljoen, de rekensom is heel simpel:

Het verwachte bedrag voor aankoop is 25 mil.
De rente zal ongeveer rond de 5% liggen.

sc Heerenveen betaalt ipv 3+ mil per jaar 2 miljoen per jaar aan rente en aflossing.

Na 6 jaar ben je al meer aan het aflossen dan je rente betaalt. Na exact 20,1 jaar heb je 25 mil tegen 5% rente afbetaald wanneer je er 2 mil per jaar voor uit trekt.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor abegoal » 07-08-2013 09:43

Otsje P schreef:Dat principe snap ik, maar wie gaat dat financieren zonder aflossing te eisen? Het lijkt me niet zo gemakkelijk om 25 miljoen te vinden, zonder dat je dat terug hoeft te betalen.


Volgens mij moet dat geen probleem zijn. Het stadion is veel meer waard dan de genoemde 20-25 miljoen. Het risico voor de financierder is dus relatief klein.

Met een eigen vermogen van 19 miljoen euro is het misschien wel verstandiger om eigen geld in de koop te steken. Scheelt een hoop rente en mocht je het nodig hebben kun je het altijd weer opnemen.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Knipecity » 07-08-2013 09:44

Je moet alleen nog wel een bank of een andere financier zo gek krijgen om de hele boel te financieren.... Dat valt tegenwoordig nog niet mee.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2

Berichtdoor Calimero » 07-08-2013 09:44

abegoal schreef:Met een eigen vermogen van 19 miljoen euro is het misschien wel verstandiger om eigen geld in de koop te steken. Scheelt een hoop rente en mocht je het nodig hebben kun je het altijd weer opnemen.

Eigen vermogen is niet per definitie geld dat je in bezit hebt, en op de bank staat niet zoveel meer heb ik het grote vermoeden.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Volgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast