Begroting/financiën van sc Heerenveen

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

De transfers van Djuricic en Gouweleeuw, maar ook nog die van Assaidi en Narsingh zitten in deze winst verwerkt.
Zonder transferinkomsten werd een verlies gemaakt van 4,7 miljoen, waarvan men 3 miljoen "als bijzonder" heeft aangemerkt.
Niet helemaal duidelijk wat dat is. Genormaliseerd resultaat is daarmee 1,7 miljoen.
Aan afvloeingsregelingen voor directie en personeel werd bijna 9 ton besteed
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Struktureel geeft de club teveel geld uit. Oftewel een te grote broek. Saneren lijkt me onvermijdelijk, logisch dus dat de OR zo kritisch is. Maar uiteindelijk is er wel duidelijkheid in beleid geboden want je kunt niet elk jaar gokken op mega transfers.

Ik zou het mooi vinden als Sporre langer zou aanblijven dus niet alleen op de winkel passen maar ook helpen met het neerzetten van de lange termijn visie. Ondertussen zorgvuldig bouwen aan een nieuw bestuur. Een revolutie moet gevolg worden door een evolutie, niet een contrarevolutie. :wink:
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Thinkman schreef: Ik zou het mooi vinden als Sporre langer zou aanblijven dus niet alleen op de winkel passen maar ook helpen met het neerzetten van de lange termijn visie. Ondertussen zorgvuldig bouwen aan een nieuw bestuur. Een revolutie moet gevolg worden door een evolutie, niet een contrarevolutie. :wink:
Ik hoop ook dat Sporre (langer) blijft. Ondanks dat hij zegt dat hij totaal niet die ambities heeft. En ondanks dat het stichtingsbestuur en de onderzoekscommissie vindt dat hij teveel uitspraken doet over een lange termijnvisie. In mijn ogen is het juist Sporre die op dit moment de stabiele factor is bij de club, en niemand anders. Hij komt op voor IEDERS belang. En dat is na de Feanrevolutie wel nodig.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Sporre moet blijven! Amen.
Janstra
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 28-10-2011 12:30

Bericht door Janstra »

Ik geloof dat ik een van de weinige ben die hem niet geweldig vind.... Lekker uitspraken doen over dat ze met de trainer moet verlengen. Zijn kritiek moet hij voor zich houden of in ieder geval intern. Helaas is hij een mediageil mannetje en lezen we van die populaire quotes... Ik hoop dat hij snel thuis vliegtuigjes gaat vouwen, maar hij heeft het al voor elkaar dat hij hier nog een tijdje zit.

Opvallend dat toen het tekort vijf miljoen was er gesproken werd over een begroting van 25 miljoen. Nu het tekort bijna weg is de begroting opeens 22 miljoen is.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Thinkman schreef:Sporre moet blijven! Amen.
Waarom ? Vind hem niks bijzonders. Ik geloof er ook niks van dat hij nou zoveel doet of überhaupt op de langere termijn wat kan betekenen. Het wordt tijd voor een nieuwe jongere generatie met o.a. Vonk.
Samen maken we de club sterk.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Janstra schreef:Ik geloof dat ik een van de weinige ben die hem niet geweldig vind.... Lekker uitspraken doen over dat ze met de trainer moet verlengen. Zijn kritiek moet hij voor zich houden of in ieder geval intern. Helaas is hij een mediageil mannetje en lezen we van die populaire quotes... Ik hoop dat hij snel thuis vliegtuigjes gaat vouwen, maar hij heeft het al voor elkaar dat hij hier nog een tijdje zit.

Opvallend dat toen het tekort vijf miljoen was er gesproken werd over een begroting van 25 miljoen. Nu het tekort bijna weg is de begroting opeens 22 miljoen is.
Dat is nog niet zo heel raar. Er waren (incidentele) hoge uitgaven die de kosten en daarmee de begroting hoger maakten. Belangrijk is de commerciële inhaalslag waar nu aan gewerkt wordt. En Sporre niet geweldig vinden kan op basis van een onderbuikgevoel, maar zijn werk hier in een onrustige periode verdient wat mij betreft niets dan lof.
Janstra
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 28-10-2011 12:30

Bericht door Janstra »

Dus het normaal dat op het ene moment kosten zijn en het andere moment niet? Waar bestonden die kosten dan uit en waarom zijn die dan nu opeens verdwenen?
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Janstra schreef:Dus het normaal dat op het ene moment kosten zijn en het andere moment niet? Waar bestonden die kosten dan uit en waarom zijn die dan nu opeens verdwenen?
Hoge salariskosten(selectie + directie!), afkoopsommen.
En zo is er nu nog de te hoge kostenpost stadion.
Maar nogmaals, een voetbalclub moet realistisch naar de kosten kijken, maar zich toch vooral focussen op maximalisatie van de inkomsten!
Janstra
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 28-10-2011 12:30

Bericht door Janstra »

Maar die kosten kunnen toch niet zomaar verdwenen zijn? Daarbij zijn de salariskosten dit jaar helemaal niet zo hoog meer(salaris kosten directie zijn minder), daar komen die extra kosten helemaal niet vandaan. Ook als je de afkoopsommen mee neemt, dan kom je nog bij lange na niet aan die erg hoge verhoging van de kosten. Daarnaast is het stadion helemaal geen extra kostenpost dus dat heeft al helemaal niks met die verhoging te maken.

Ik blijf het vreemd vinden dat er opeens zoveel minder kosten zouden zijn.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Salaris Veenstra 4 ton, afkoopsom veenstra 4 ton, salaris Hansma + Steppe 3-4 ton samen, afkoopsommen Hansma en Steppé nog een onbekend aantal tonnen, salaris corien + interim managers ... het zijn geen kinderachtige bedragen die de bestuurlijke crisis heeft gekost. Je betaalt al dubbel door afkoopsommen en moet daarna Sporre + v Erve + vd Werf neerzetten die gezamenlijk ook weer een aardige zakcent verdienen.

Daarnaast zijn overige kosten niet berekend op een voorzitter / directeur die alle sponsoren de tent uit jaagt.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

sc Heerenveen heeft het afgelopen kwartaal financieel substantieel beter gepresenteerd dan begroot. De club kan terugkijken op een verbetering van € 435.000,- ten opzichte van de begroting voor het eerste kwartaal van boekjaar 2013/2014. Het resultaat is het gevolg van hogere wedstrijdbaten, sponsoromzet en lagere personeelskosten in het eerste kwartaal. Directie en commissarissen zien in dit resultaat een teken dat de club op de goede weg is in de stroomlijning van de organisatie en de algehele gezondmaking. De club blijft met de gepresenteerde cijfers naar verwachting in de veilige categorie 3 van de KNVB.
De afstand is nog lang, maar we zijn op weg!
nou nou
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Er staan nu toch ook geen 3 man directie op rol, dan is het toch ook makkelijker om zwarte cijfers te schrijven. Of heb ik het verkeerd?
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Lardy schreef:Er staan nu toch ook geen 3 man directie op rol, dan is het toch ook makkelijker om zwarte cijfers te schrijven. Of heb ik het verkeerd?
Klopt, maar het gaat ook om hogere wedstrijdbaten en hogere sponsorinkomsten. Dat is voornamelijk de reden om er blij mee te zijn, voor mij althans.
nou nou
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Er is 5 miljoen verlies begroot, dus als het zo doorgaat hebben we nog steeds 3 miljoen verlies. Dat is to-taal iets anders dan '90% van het tekort is weggewerkt' wat Sporre ons steeds vertelt.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Fanatic 4-ever schreef:Er is 5 miljoen verlies begroot, dus als het zo doorgaat hebben we nog steeds 3 miljoen verlies. Dat is to-taal iets anders dan '90% van het tekort is weggewerkt' wat Sporre ons steeds vertelt.
Ik denk niet dat Sporre daar over zou liegen...
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Lardy schreef:Er staan nu toch ook geen 3 man directie op rol, dan is het toch ook makkelijker om zwarte cijfers te schrijven. Of heb ik het verkeerd?
Desondanks zitten Sporre en Van Erve hier ook niet voor een kopje koffie met een koekje er bij.
Sporre heeft min of meer zelf aangegeven dat hij hier voor 10k per maand zit, van Erve zal ook wel 5 krijgen. Daarmee hebben ze samen nog niet het salaris van Veenstra, maar toch.
Fanatic 4-ever schreef:Er is 5 miljoen verlies begroot, dus als het zo doorgaat hebben we nog steeds 3 miljoen verlies. Dat is to-taal iets anders dan '90% van het tekort is weggewerkt' wat Sporre ons steeds vertelt
Het is goed mogelijk dat er 90% van het structurele tekort is weggewerkt. Hier zitten misschien ook wel incidentele kosten in verwerkt omdat het vertrek van Hansma en Steppé volgens mij in ieder geval in deze periode valt.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

we komen elke week 120000 euro tekort.

Sporre zit er alleen voor zijn eigen imago en wil alleen goede resultaten op zijn cv. Hij is interim en wil het iedereen naar zijn zin maken, met als gevolg dat hij door het personeel als de man op de juiste plaats wordt ontvangen. Maar wat zijn nu zijn echte prestaties? Wat is er nu veranderd? Waar werkt hij naar toe?

Daarom wil hij finbogasson ook verkopen in de winterstop, dan kan hij aan het begin van het nieuwe jaar met goede resultaten vertrekken

De stadionhuur van 3 mio is een molensteen aan de financiële nek van heerenveen, daarnaast zal er intern nog een en ander moeten gesaneerd ( daarom is de or zo tegen op het nieuwe bestuur) en zullen er aan de inkomsten kant nieuwe sponsoren moeten worden gevonden ( of andere inkomsten bronnen)

Het structurele tekort is dus een enorm exploitatietekort en kan alleen worden gedempt met opbrengsten van verkopen.
Na finbogasson hebben we op termijn niet meer dit soort spelers op de payroll staan.

Sporre moet ook gaan saneren maar doet niets, ja iedereen tevreden houden met ja wat eigenlijk. Hij moet aan het exploitatietekort gaan werken en snel ook. Maar ja hij is er maar 2 dagen in de week. Voor 10.000 per maand..maw 300000 op fulltime jaar basis, oei wie verdiende dat nog meer?
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Sporre denkt om zijn eigen imago en zijn cv? Die man gaat richting de 70 en hoeft zich helemaal niet meer te bewijzen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ah ! Torcida dank voor je heldere betoog. Ik denk dit al geruime tijd.
Daarom moeten er spijkers met koppen worden geslagen en wel snel.
Het heeft geen enkele zin om ieder jaar weer opnieuw afhankelijk te moeten zijn van een miljoenentransfer. Het kan fataal zijn als er eens een seizoen geen goede speler bij zit....
Buiten natuurlijk het feit dat je telkens weer je team verzwakt (noodgedwongen) zo bouw je nooit eens wat op immers.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Ah ! Torcida dank voor je heldere betoog. Ik denk dit al geruime tijd.
Daarom moeten er spijkers met koppen worden geslagen en wel snel.
Het heeft geen enkele zin om ieder jaar weer opnieuw afhankelijk te moeten zijn van een miljoenentransfer. Het kan fataal zijn als er eens een seizoen geen goede speler bij zit....
Buiten natuurlijk het feit dat je telkens weer je team verzwakt (noodgedwongen) zo bouw je nooit eens wat op immers.
Ze zijn bij CZ keihard bezig om spijkers met koppen te slaan. Je mag je best afvragen of het hele verhaal van Torcida ook de waarheid is. Er wordt beweerd dat Finnbogason eigenlijk de laatste speler is die ons knap geld op gaat leveren. Dat is niet waar. Als je met Ziyech een beetje handig omgaat is hij de volgende na Finnbogason die een stapje hogerop kan. Maar dan moet je vooral niet doorgaan met van Basten. Die is gevaarlijk bezig voor de toekomst van onze club. Zowel op sportief als financieel vlak. Hoeveel spelers heeft hij inmiddels als compleet gedevalueerd sinds zijn komst. Hij zou spelers binnen moeten houden met zijn geweldige naam als ex superspits. Maar niets is minder waar. Er is nog niet een speler geweest die dankzij zijn aanwezigheid te kennen heeft gegeven daarom bij te willen tekenen. Niet van Basten vertegenwoordigd geld. Dat zijn toch echt de spelers.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Ah ! Torcida dank voor je heldere betoog. Ik denk dit al geruime tijd.
Daarom moeten er spijkers met koppen worden geslagen en wel snel.
Het heeft geen enkele zin om ieder jaar weer opnieuw afhankelijk te moeten zijn van een miljoenentransfer. Het kan fataal zijn als er eens een seizoen geen goede speler bij zit....
Buiten natuurlijk het feit dat je telkens weer je team verzwakt (noodgedwongen) zo bouw je nooit eens wat op immers.
Ze zijn bij CZ keihard bezig om spijkers met koppen te slaan. Je mag je best afvragen of het hele verhaal van Torcida ook de waarheid is. Er wordt beweerd dat Finnbogason eigenlijk de laatste speler is die ons knap geld op gaat leveren. Dat is niet waar. Als je met Ziyech een beetje handig omgaat is hij de volgende na Finnbogason die een stapje hogerop kan. Maar dan moet je vooral niet doorgaan met van Basten. Die is gevaarlijk bezig voor de toekomst van onze club. Zowel op sportief als financieel vlak. Hoeveel spelers heeft hij inmiddels als compleet gedevalueerd sinds zijn komst. Hij zou spelers binnen moeten houden met zijn geweldige naam als ex superspits. Maar niets is minder waar. Er is nog niet een speler geweest die dankzij zijn aanwezigheid te kennen heeft gegeven daarom bij te willen tekenen. Niet van Basten vertegenwoordigd geld. Dat zijn toch echt de spelers.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

@Mackan
Ach wel nee joh ! Finnbogason, Ziyech en nu ook Bilal zijn juist door van Basten gebracht tot wat het nu zijn: pareltjes ! Wat bewijst dat van Basten de juiste man is voor onze club.
Maar volgens mij gaat dit topic daar niet over. Het gaat om de financiën en daar gaat het niet goed mee.
Het is toch te belachelijk dat we noodgedwongen ieder jaar weer onze beste spelers kwijt raken ?
De club moet ook eens in staat zijn wat op te bouwen, dat zou ook mooi zijn voor Marco.
Samen maken we de club sterk.
Pimmie
Jeugdspeler
Berichten: 28
Lid geworden op: 16-02-2013 17:32

Bericht door Pimmie »

TORCIDA schreef:we komen elke week 120000 euro tekort.

De stadionhuur van 3 mio is een molensteen aan de financiële nek van heerenveen, daarnaast zal er intern nog een en ander moeten gesaneerd ( daarom is de or zo tegen op het nieuwe bestuur) en zullen er aan de inkomsten kant nieuwe sponsoren moeten worden gevonden ( of andere inkomsten bronnen)

Blijkbaar ben jij goed ingewijd, Torcida. Kun je misschien aangeven waar dat bedrag van € 120.000,= tekort per week op gebaseerd is?
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Die 120.000 verlies per week is het exploitatie tekort, dus feitelijk de gehele huishouding, bedrijfsvoering. Dit vullen ze met transfer inkomsten, wat men normaliter niet deed, maar das jaren terug.

@frisian, Sporre is wel degelijk ijdel op zijn cv en prestaties, denk je dat hij zou willen stoppen met een "smetje"
Sorry dan ken je dit soort mannen niet. En sporre al helemaal niet. Hij zit hier echt niet omdat hij zoveel heeft met Heerenveen hoor. Ik moet overigens terugkomen op het feit dat ik dacht dat Riemer hem naar voren had geschoven, dit is dus niet waar. De interim Rvc aangesteld door de vorige Rvc is hiervoor verantwoordelijk.

@ Mackay, zyech en Bilal gaan het grote geld nog niet opbrengen. Finbogasson is de eerste die hiervoor in aanmerking komt. Sporre zit hier voor de korte termijn en denkt ook niet veel verde. Het enige wat hij doet is iedereen pappen en
Dat kan hij prima. Omdat het niet jouw waarheid is Mackan wil nog niet zeggen dat het niet klopt.

En de kans dat ze wel doorgaan met van Basten is erg groot, Riemer, foppe en Marco zijn namelijk erg goed on speaking terms.
Oja anholt tekent bij, of heeft dit gedaan, zyech wil blijven en verlengen en van anderen weet ik niet of ze al moeten verlengen, dus wat je zegt klopt niet. Eikrem is gekomen mede voor Van Basten. Dus wat je punt nu is...

En het klopt dat ze bij cz spijkers met koppen slaan en of hard werken, maar dat doet Sporre niet persoonlijk in de twee dagen dat hij er is, maar feit is dat het tekort er volgend jaar ook nog is. Er zal dus echt wat moeten gebeuren.

Oja dit verhaal verzin ik niet. Daar heb ik helemaal geen voordeel van en Heerenveen ook niet.
Laatst gewijzigd door TORCIDA op 09-12-2013 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier heb ik geen woorden voor
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Goed verhaal torcida. Misschien dat mensen de brief van de OR nu ook eens wat kritischer kunnen bekijken. Tijd om nu door te zetten.
frisianbadboy
Wereldspeler
Berichten: 1380
Lid geworden op: 22-07-2008 19:11

Bericht door frisianbadboy »

Die 120.000 verlies per week is het exploitatie tekort, dus feitelijk de gehele huishouding, bedrijfsvoering. Dit vullen ze met transfer inkomsten, wat men normaliter niet deed, maar das jaren terug.
Goed verhaal torcida.
Ik weet niet of het wel zo'n goed verhaal is van Torcida. Dat we een exploitatie-tekort hebben is duidelijk en dat we transfers nodig hebben om de gaten te dichten is ook geen publiek geheim. Maar uitgaande van de rekensom van Torcida zouden we aan het eind van het seizoen uitkomen op een verlies van € 6.240.000,-

Nu heeft Veenstra de club enorme schade gedaan met zijn beleid maar het tekort is, volgens mijn informatie, niet zo groot als Torcida ons wil doen laten vermoeden. Maar ik ga hier geen welles / nietes spelletje houden. Maar ik heb berichten gehoord dat het tekort € 60.000,- in de week is. Nog altijd een groot gat waarvoor een structurele oplossing gevonden moet worden. Belangrijk is in mijn optiek de enorme lasten die we hebben voor het huren van het stadion terug moeten brengen. Ruim € 3.000.000,- is veel te veel om te betalen elk seizoen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

@Torcida: Ik zeg niet dat je verhaal niet klopt. Ik zet alleen vraagtekens bij of het wel allemaal klopt.
Er is veel aan gelegen om toch eens wat meer vertrouwen te geven aan de beste spelers. In het geval van Ziyech, waarvan Finnbogason hem het liefste achter zich heeft spelen. Eikrem is al dan niet op advies van hem gehaald. Maar wordt net zo makkelijk naar de bank gestuurd ten faveure van pure waterdragers van den Berg en de Roon. Het is meegenomen dat Eikrem zich (voorlopig) schikt in die rol. Maar hoe lang duurt het nog voordat hij zegt dat hij weg wil. Hij zal niet naar topclub Heerenveen gekomen zijn om op de bank te zitten kijken hoe het team zwoegt, zweet en aan alle kanten kraakt.
Daarnaast heb ik ook gehoord dat Ziyech wel bij wil tekenen en dat de club daar ook voor open staat. Maar het is nog steeds niet gebeurd. En reken er maar op dat er andere clubs op het vinkentouw zitten. En als je hier nou nog niet echt bepaald zeker bent van een basisplaats ondanks dat je de meeste assists hebt gegeven is dat niet echt een positieve ontwikkeling. Ziyech is zelf ook allerminst tevreden met zijn wissels en zijn invalbeurtje van wat zondag gelukkig nog uitliep tot 9 minuten. Maar wat een schande was die wissel weer zeg. Nee op die manier kan het met Finnbogason zomaar de laatste grote klapper zijn en is de kans dat Ziych naar een andere club verkast net zo groot als dat hij hier bijtekent.
Het is erg makkelijk om zaken op het bordje van Sporre te schuiven omdat hij in tegenstelling tot de oude voorzitter en potentiële nieuwe voorzitter wél naar het personeel luistert. Niet hij heeft de snode plannen bedacht. Dat was gewoon een misrekening van Vaessen, Koopmans en Riemer en co. Sporre heeft van Erve en van der Werf naar de club gehaald en dat heeft al behoorlijk vruchten afgeworpen. En nog steeds zijn ze bezig tekorten weg te werken. Dát is de weg die ingeslagen is door Sporre. Als gedurende de 2e helft van het seizoen blijkt dat het niet genoeg is, zal er mogelijk alsnog gesaneerd worden. Maar deze keus heeft hij toen hij kwam duidelijk uitgelegd. Omdat de mensen van de club de afgelopen periode al genoeg voor de kiezen kregen. Begrijpelijk en acceptabel voor iemand die een beetje inlevingsvermogen heeft.
Maar om toch nog even terug te komen op het al dan niet verlengen van van Basten. Dat gaat ze zeker weten nog meer seizoenkaarten kosten. Want niemand gaat vrijwillig 200+ euro betalen om zich iedere wedstrijd kapot te moeten ergeren.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
xander
Superster
Berichten: 4914
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Exact Torcida!
Alle ballen op Henkie!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

@ fb, tja 52 x 120 is inderdaad ruim 6 mio en dat is niet best.
Nu heeft Veenstra de club enorme schade gedaan met zijn beleid maar het tekort is, volgens mijn informatie, niet zo groot als Torcida ons wil doen laten vermoeden. Maar ik ga hier geen welles / nietes spelletje houden. Maar ik heb berichten gehoord dat het tekort € 60.000,- in de week is. Nog altijd een groot gat waarvoor een structurele oplossing gevonden moet worden. Belangrijk is in mijn optiek de enorme lasten die we hebben voor het huren van het stadion terug moeten brengen. Ruim € 3.000.000,- is veel te veel om te betalen elk seizoen.
het exploitatie tekort was er al voor Veenstra en is mede door Veenstra wellicht groter geworden. In ieder geval niet kleiner. Veenstra dichtte dit ook met transfer inkomsten, de wereld was te klein, Sporre doet dit ook en je hoort er niets over.
Opzich logisch hoor dat dit gebeurd, anders gaan we met zn allen de bietenbrug op.

En hoe Veenstra dat deed is wellicht niet ok, maar dat er gesaneerd moet worden is duidelijk.

@mackan, het gaat mij hier niet om de spelers, maar om de bedrijfvoering icm verkopen van sommige spelers die de gaten kunnen dichten. Ik schuif niets op het bordje van Sporre, ik geef alleen aan hoe het er aan toe gaat.
Het wordt hoog tijd dat hij weg gaat, het nieuwe bestuur kan starten en men accepteert dat er de komende 2 a 3 jaar een tering naar de nering beleid gevoerd wordt, waarmee men een nieuwe solide basis wordt gelegd. Dit gaat nog zeer doen en vraagt geduld. Van iedereen. Dat verwende supporters afhaken is dan maar jammer. Je hebt wel eens 7 magere en 7 vette jaren. Ons publiek was zo verwend dat in de betere tijden wanneer we scoorden tegen de teams in het linkerrijtje er amper gejuicht werd, het werd gewoon....
Hier heb ik geen woorden voor
Plaats reactie