Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Mackan68 » 09-08-2014 09:00

GMV schreef:Ik weet niet hoe het tegenwoordig in de businessruimtes, maar van een aantal ex-sponsoren uit de lijst weet ik dat ze hebben opgezegd omdat het niet meer leuk was om naar Heerenveen te gaan. Er was weinig sfeer, netwerken werd steeds minder goed mogelijk en daardoor werd het ook steeds moeilijker om relaties mee te krijgen naar het stadion. Sponsoren voelen geen toegevoegde waarde meer van het sponsor zijn. Het is (was) alleen nog maar geld brengen. Hopelijk kan dat, samen met leuk voetbal, veranderen, zodat sponsoren weer terugkomen.

Op zich best voor de hand liggend. Als het aantal sponsors afneemt en dus ook het aantal potentiële nieuwe bedrijven in het netwerk, blijft er steeds minder te netwerken over. Je moet naast sponsor al echt super Feanfan zijn om dit vol te blijven houden op het moment dat je er als bedrijf nauwelijks nog financieel voordeel uit kunt halen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor BK2007 » 09-08-2014 10:24

Aardig wat info Sietse. Wat is je bron ( ongeveer :wink: ) ?

Sommige opmerkingen zijn wat voor de hand liggend overigens. Verder ga je ervan uit dat bijv. NAC er niet op achteruit gaat ? Ook daar zakt het in hoor. Dus relatief moet je kijken.
Er is een staatje met de begrotingen van alle ere divisie clubs van de laatste twee jaar. Moet je eens kijken naar AZ.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor sietse159 » 09-08-2014 11:00

BK2007 schreef:Aardig wat info Sietse. Wat is je bron ( ongeveer :wink: ) ?

Sommige opmerkingen zijn wat voor de hand liggend overigens. Verder ga je ervan uit dat bijv. NAC er niet op achteruit gaat ? Ook daar zakt het in hoor. Dus relatief moet je kijken.
Er is een staatje met de begrotingen van alle ere divisie clubs van de laatste twee jaar. Moet je eens kijken naar AZ.


Ik geef de open deuren er soms goed van langs, dat klopt, maar het is helaas realiteit. Uiteraard zal NAC ook sponsors verliezen, maar waar het om gaat is de gigantische neerwaartse spiraal bij Heerenveen. Een club als Heerenveen valt en staat met sponsors. Ook een open deur, maar zo is het. Ik zie het toch vrij somber in allemaal. Cambuur dat sponsors afsnoept en als ze zo door gaan ook aanwas qua fans (al blijft het afwachten), Zwolle dat hetzelfde doet en ook zitten er nu diverse sponsoren weer in Groningen die eerder in Heerenveen zaten. Als die neerwaartse spiraal doorzet mag je de komende 5 tot 10 jaar blij zijn dat je in de middenmoot speelt met zo nu en dan een uitschieter naar boven en zo nu en dan een uitschieter naar beneden. Dat is op zich geen straf, maar ik kan me - gezien de potentie die er was in 2006/2008 - er nog altijd enigszins over opwinden. Dat was een kans die zich niet snel weer zal aandienen. Zeker gezien het voetbalklimaat dat sterk is veranderd.

De situatie bij AZ is hoewel dat het er nu niet op lijkt natuurlijk nijpender. Persoonlijk voorzie ik daar een scenario Roda JC. Die supporters daar zijn tot op het bot verwend en wanen hun nog altijd een topclub. Daar zitten 8000 supporters die er niet meer zitten na 2 of 3 seizoenen in de middenmoot. En dat gaat zeker gebeuren.
sietse159
Bankzitter
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: 19-01-2010 12:25

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Superfries1996 » 09-08-2014 13:37

sietse159 schreef:
Persoonlijk voorzie ik daar een scenario Roda JC. Die supporters daar zijn tot op het bot verwend en wanen hun nog altijd een topclub. Daar zitten 8000 supporters die er niet meer zitten na 2 of 3 seizoenen in de middenmoot. En dat gaat zeker gebeuren.


Denk je? De directie van AZ toont tenminste ballen en hengelt elke zomer wel enkele leuke spelers binnen, ook al gaat dat gepaard met wat meer financieel risico dan aankopen als Dalgaard. Zij stralen tenminste de ambitie en wil uit om als club aan te blijven haken bij de sub-top en plaatsen voor Europees voetbal.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Mackan68 » 09-08-2014 13:51

Superfries1996 schreef:
Denk je? De directie van AZ toont tenminste ballen en hengelt elke zomer wel enkele leuke spelers binnen, ook al gaat dat gepaard met wat meer financieel risico dan aankopen als Dalgaard. Zij stralen tenminste de ambitie en wil uit om als club aan te blijven haken bij de sub-top en plaatsen voor Europees voetbal.

Doordat dat bij ons ook een periode te fanatiek geprobeerd werd zitten we nu met (en nog zonder) spelers van, met alle respect, niveau Dalgaard. Waarmee ik Dalgaard overigens niet wil neerhalen of afzagen. Maar feit blijft dat we aan een miskoop als Elyounoussi en topper Alves meer uit konden geven. Jammer dat dat geld er nu niet meer is door te veel spelers te halen met te weinig kwaliteit om vooral toch maar aan te haken bij de top. Meer positiefs dan die prachtige KNVB beker heeft dat helaas niet opgeleverd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor sietse159 » 09-08-2014 14:28

Superfries1996 schreef:Denk je? De directie van AZ toont tenminste ballen en hengelt elke zomer wel enkele leuke spelers binnen, ook al gaat dat gepaard met wat meer financieel risico dan aankopen als Dalgaard. Zij stralen tenminste de ambitie en wil uit om als club aan te blijven haken bij de sub-top en plaatsen voor Europees voetbal.


Ze doen wat dat betreft leuk mee, dat valt best te prijzen, maar het is geen geheim dat AZ verder geen grote potentie heeft. Vroeg of laat valt AZ af. Ze houden het wel langer vol dan ik had gedacht, maar met plaats 10 twee jaar geleden en plaats 8 vorig seizoen gaat het wel bergafwaarts. Verder is de situatie AZ vergelijkbaar met Heerenveen. Zij hebben de afgelopen jaren ook gaten gevuld met transfergelden.

En AZ teert zoals bekend voor een deel nog altijd op de erfenis van Scheringa. Tv-gelden, opbrengsten van spelers als Dembele, jaartje CL enz. Ze zullen het nog best een aantal jaar volhouden, maar ze leven duidelijk boven hun stand. Het achterland van AZ is ook niet zo spectaculair. Vergeet ook niet dat AZ de afgelopen jaren ook een flink operationeel tekort heeft gehad van bijna 10 miljoen (2012/13). Allemaal aangezuiverd met transfergelden en vorig jaar met Europa League voetbal. Het eigen vermogen van AZ is dus ook niet zo spectaculair. Ze hebben mazzel met een degelijk transferbeleid, anders lag die club al op zijn gat.
sietse159
Bankzitter
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: 19-01-2010 12:25

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor xander » 09-08-2014 22:02

Er moet wat gebeuren, vandaag Oost leger dan ooit tevoren. Je zou daar maar sponsor kaarten hebben aan die kant, volgens mij is er dan weinig aan meer met een man of 100.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor frisianbadboy » 09-08-2014 22:07

Er moet wat gebeuren, vandaag Oost leger dan ooit tevoren. Je zou daar maar sponsor kaarten hebben aan die kant, volgens mij is er dan weinig aan meer met een man of 100.


Waarom klappen ze niet alle sponsoren bij elkaar op west? We hebben er nog maar zo weinig en die gaan we dan ook nog in tweeën delen. Snap er niks van. Hoofdtribune was ook duidelijk minder bezet dan vorig jaar en ook de sponsorloges waren lang niet allemaal bezet.

Nu al jaren achter elkaar een dalend sponsoraantal. En die trend kan maar niet gestopt worden, welk bestuur er ook zit. We kunnen het over voetballen hebben maar uiteindelijk begint het met geld. En met elk jaar verder dalende sponsorinkomsten gaat het voetbal vanzelf naar de kloten. Vandaag was daar weer een bewijs van en langzaam maar zeker zakken we verder weg richting onderkant eredivisie. Het bedrijfsleven heeft het vertrouwen in de sc Heerenveen compleet verloren. En of we dat ooit nog terug kunnen winnen............ik vrees het ergste.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Lardy » 09-08-2014 22:10

Het zal best minder vol zitten dan eerst, maar het is ook nog gewoon vakantie. Vorig jaar zat er ook geen hond de eerste twee thuiswedstrijden.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor heerenveenown » 09-08-2014 23:31

Zag bij die lijst ook het bedrijf van mijn oom staan, naamswijziging maar dit seizoen inderdaad gestopt. Tenminste ze waren nog in onderhandeling, het werd gewoon te duur en Heerenveen gaf er niet veel voor terug. Daar ging onderhandelingen dus ook over, want als Heerenveen een klus gaf kon het bedrijf weer blijven.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Mackan68 » 10-08-2014 00:00

frisianbadboy schreef:
Waarom klappen ze niet alle sponsoren bij elkaar op west? We hebben er nog maar zo weinig en die gaan we dan ook nog in tweeën delen. Snap er niks van. Hoofdtribune was ook duidelijk minder bezet dan vorig jaar en ook de sponsorloges waren lang niet allemaal bezet.

Nu al jaren achter elkaar een dalend sponsoraantal. En die trend kan maar niet gestopt worden, welk bestuur er ook zit. We kunnen het over voetballen hebben maar uiteindelijk begint het met geld. En met elk jaar verder dalende sponsorinkomsten gaat het voetbal vanzelf naar de kloten. Vandaag was daar weer een bewijs van en langzaam maar zeker zakken we verder weg richting onderkant eredivisie. Het bedrijfsleven heeft het vertrouwen in de sc Heerenveen compleet verloren. En of we dat ooit nog terug kunnen winnen............ik vrees het ergste.

Van Erve. Gaston Sporre. Toen was de situatie stabiel en namen sponsoraantallen weer toe. Maar zij moesten zo nodig vertrekken. Wat ik toen al niet verstandig achtte is uitgekomen. Met Sporre was er rust in de tent. Maar een bepaald iemand gunde zijn oud-vriend dat succes kennelijk niet......En dit is het gevolg.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Grimo » 10-08-2014 02:39

xander schreef:Er moet wat gebeuren, vandaag Oost leger dan ooit tevoren. Je zou daar maar sponsor kaarten hebben aan die kant, volgens mij is er dan weinig aan meer met een man of 100.


5 lege skyboxen op oost!
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Grimo » 10-08-2014 02:49

sietse159 schreef:Tussen 2012 en anno augustus 2014 zijn de onderstaande bedrijven geen sponsor meer. Het kan zijn dat er een paar nu onder een andere naam of ander bedrijf weer sponsor zijn of dat deze niet op de lijst van 2014 staan, maar dus wel sponsor zijn. Je mag er echter vanuitgaan dat 95% geen sponsor meer is. In de periode 2012 - 2014 zijn er slechts enkele tientallen nieuwe bedrijven bijgekomen. Naar verwachting vallen er na dit seizoen weer een stuk of 50 af. Intern moet er absoluut het één en ander gaan veranderen, want op deze manier wacht Heerenveen een scenario a la Willem II / Utrecht (zonder een Van Seumeren).




Schrikbarend deze lijst. Mis zelfs nog een aantal bedrijven op die ook tussen 2012-2014 gestopt zijn als sponsor. Maar er staan ook veel bedrijven op deze lijst die allang niet bestaan of failliet zijn.
Laatst bijgewerkt door Grimo op 10-08-2014 03:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Grimo » 10-08-2014 02:58

Superfries1996 schreef:
Denk je? De directie van AZ toont tenminste ballen en hengelt elke zomer wel enkele leuke spelers binnen, ook al gaat dat gepaard met wat meer financieel risico dan aankopen als Dalgaard. Zij stralen tenminste de ambitie en wil uit om als club aan te blijven haken bij de sub-top en plaatsen voor Europees voetbal.


Dat heeft niks met ballen te maken maar alles met centen. Az heeft dit seizoen een begroting van 28 miljoen en wij van 22 miljoen. Dat is het hele verschil.

Wij hebben de 7e begroting van Nederland. Pure middenmoot.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Stiffie » 10-08-2014 08:29

Ik maak mij ook zorgen in de teruggang in sponsoren. Crisis, promotie, DKV en Zwolle, onrust, mindere voetballers dan vroeger, er zijn redenen aan te wijzen.

Het is nu zaak om de vrije val te stoppen en de boel weer langzaam op te bouwen. Als West en Oost te groot zijn voor
het huidige aantal sponsoren richt je dan op West en geef Oost een andere invulling.

Verder vinger op de zere plek worden gelegd en gekeken worden wat er nu moet gebeuren (naast het zorgen voor goede sfeer in de sponsorgedeelten en aantrekkelijk voetbal / aantrekkelijke spelers).
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Calimero » 11-08-2014 17:51

Mooi stukje marketing van Univé in de VI. Ze zien het ook zitten om te verlengen, dat vind ik al met al toch best aardig nieuws.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Frisian Viking » 11-08-2014 18:02

Calimero schreef:Mooi stukje marketing van Univé in de VI. Ze zien het ook zitten om te verlengen, dat vind ik al met al toch best aardig nieuws.

Univé is een geweldige sponsor. Echt enorm blij met hun. Staan ook geregeld op de achterkant van de VI met het stadion of het logo van Heerenveen. Of, zoals dit jaar, vlak voor de seizoenspagina van Heerenveen in de seizoensgids van VI. Grote klasse.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Feanfan13 » 21-08-2014 14:16

Slimme zet van HveenTV om sponsors de wedstrijdvoorspellingen te laten doen! Zeker omdat het ook op Fox wordt uitgezonden, zal voor veel sponsors interessant zijn.

Vind dat de sponsors sowieso wat meer in het zonlicht moeten worden gezet, nieuwe sponsors, groot of klein, moet ook gepresenteerd worden op de homepage van onze clubsite en niet even onder het nieuws van de OSSH.

Sponsors moeten ze net wat meer aandacht en publiciteit geven, oftewel meer waar voor hun geld. Hier zijn talloze oplossingen voor. Heerenveen moet nog net wat commerciëler worden, zo zou je bijvoorbeeld scenes voor sinterklaas TV (van Heerenveen) kunnen opnemen bij sponsors (sluikreclame).

En inderdaad, met een Sponsor als Univé moeten we zeer content zijn!
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Grimo » 21-08-2014 15:34

Een goede vriend van me die al jarenlang lid is met zijn bedrijf van de OSSH en twee stoelen heeft, sponsor dus, is na het aflopen van zijn contract afgelopen juni niet eens benaderd om zijn sponsorschap te verlengen. Daar gaat weer 5000 euro. Echt ongelooflijk.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Makkum8 » 21-08-2014 16:28

Volgwens mij hingen er op Noord weer twee rijen met sponserborden tijdens Dordt thuis.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Feanfan13 » 22-08-2014 02:18

Makkum8 schreef:Volgwens mij hingen er op Noord weer twee rijen met sponserborden tijdens Dordt thuis.


Zuid is nog steeds leeg.

Zou me vies tegenvallen als de club niet achter hun sponsors aangaat.
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Fanatismo » 22-08-2014 11:41

Feanfan13 schreef:Slimme zet van HveenTV om sponsors de wedstrijdvoorspellingen te laten doen! Zeker omdat het ook op Fox wordt uitgezonden, zal voor veel sponsors interessant zijn.

Vind dat de sponsors sowieso wat meer in het zonlicht moeten worden gezet, nieuwe sponsors, groot of klein, moet ook gepresenteerd worden op de homepage van onze clubsite en niet even onder het nieuws van de OSSH.

Sponsors moeten ze net wat meer aandacht en publiciteit geven, oftewel meer waar voor hun geld. Hier zijn talloze oplossingen voor. Heerenveen moet nog net wat commerciëler worden, zo zou je bijvoorbeeld scenes voor sinterklaas TV (van Heerenveen) kunnen opnemen bij sponsors (sluikreclame).

En inderdaad, met een Sponsor als Univé moeten we zeer content zijn!


Volledig mee eens, idd. prima zet om sponsoren te betrekken bij wedstrijdvoorspellingen, extra publiciteit.
Fanatismo
Selectiespeler
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: 03-10-2013 09:33

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor vincentdelbos » 27-08-2014 13:43

In deze tijd je als bedrijf creatiever moeten zijn om sponsoren binnen te halen en binnen te houden. Dat is fundamenteel als je een gezonde voetbalclub wilt runnen. En in alle eerlijkheid vind ik de creativiteit in het voetbal an sich wat aan de karige kant. En mijns inziens mag je daar best in investeren bij een goede ROI (zowel qua geld als qua tijd).

Ik weet niet exact hoe het sponsorbeleid nu is; wat is er mogelijk, wat biedt Heerenveen de sponsoren, etc., maar ik ben wel erg nieuwsgierig.

In dat opzicht zou ik best wel eens voor onze club willen werken en kijken hoe zaken lopen :)
vincentdelbos
Basisspeler
 
Berichten: 520
Geregistreerd op: 03-02-2007 13:11
Woonplaats: Joure

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor TORCIDA » 28-08-2014 09:18

Beetje makkelijk scoren, zo'n lijst hier dumpen en dan allerhande conclusies trekken over hoe het commercieel beter moet.
Hoe kom je eigenlijk aan deze lijst? Als je overigens deze lijst eens kritisch bekijkt zijn 75% van de bedrijven die hier op staan gerelateerd aan een branche waar zware verliezen zijn geleden. Er staan ook veel failliete bedrijven op. Daar is commercieel gezien niets aan te doen. Daarnaast wordt het een beetje zielig om te lezen dat het met ene meneer Sporre het ineens weer crescendo ging. De flow bij Heerenveen is er gewoon uit. Dit komt pas weer terug als het voetbal weer aansprekend wordt, resultaten er zijn en blijven en we weer Europees gaan. Er is op een bepaalde manier ook sprake van verzadiging geweest.
Er wordt hier mijns inziens veel te makkelijk gedacht, dat doen we wel even als we creatief zijn.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Grimo » 28-08-2014 10:37

TORCIDA schreef:Er wordt hier mijns inziens veel te makkelijk gedacht, dat doen we wel even als we creatief zijn.


Sorry maar als er sponsorcontracten aflopen en die bedrijven worden niet eens gepolst voor verlenging, dan kan je wel stellen dat het slappe hap is op de commerciele afdeling.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor kaaskop » 28-08-2014 10:59

[i][quote]Sorry maar als er sponsorcontracten aflopen en die bedrijven worden niet eens gepolst voor verlenging, dan kan je wel stellen dat het slappe hap is op de commerciele afdeling.[/quote][/i]

Zo werkt het niet.
Zelf ben ik al 17 jaar lid van de OSSH.
Dat zijn allemaal 3 jarige contracten. Deze contracten lopen na die 3 jaar gewoon door voor een nieuwe termijn van 3 jaar. Wij worden dus helemaal nooit gepolst voor verlenging. Een sponsorcontract loopt alleen af als de sponsor "aangetekend" opzegt.
De commerciële afdeling wordt hier weggezet als "slappe hap".
Het verhaal is pas compleet als je er bij vermeld dat de sponsor zelf heeft opgezegd.
Je hebt gelijk als je dan van mening bent dat er dan best wel een telefoontje gedaan kan worden om te horen of er een mogelijkheid is om toch nog te verlengen.
Van een aantal afgehaakte sponsoren weet ik met zekerheid te vertellen dat zij wel degelijk hiervoor zijn benaderd, zelfs meerdere keren. Soms met succes, maar meestal niet.
Als ik de lange lijst bekijk van sponsoren die hebben opgezegd, dan zal er best eens een bedrijf tussen zitten dat hiervoor niet is benaderd. Maar dat is zeker een uitzondering.
kaaskop
Selectiespeler
 
Berichten: 198
Geregistreerd op: 18-07-2005 08:59
Woonplaats: Kollum

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Grimo » 28-08-2014 11:03

kaaskop schreef:
Zo werkt het niet.
Zelf ben ik al 17 jaar lid van de OSSH.
Dat zijn allemaal 3 jarige contracten. Deze contracten lopen na die 3 jaar gewoon door voor een nieuwe termijn van 3 jaar. Wij worden dus helemaal nooit gepolst voor verlenging. Een sponsorcontract loopt alleen af als de sponsor "aangetekend" opzegt.


In dit contract waar meer afspraken dan sponsoring in staan zat heel duidelijk een einddatum
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Mackan68 » 28-08-2014 11:53

@kaaskop: Je zegt dat je nooit wordt gepolst voor verlenging. Maar is er verder wel eens contact tussen jouw bedrijf en de club?Ook al zouden sponsorcontracten na verloop van 3 jaar stilzwijgend verlengd worden, dan nog vind ik dat je als commerciële afdeling scherp moet zijn op het tonen van interesse voor die sponsor. Dus niet alleen op de momenten dat contracten tegen de einddatum aanzitten. Sponsoren willen volgens mij nog altijd behandeld worden als gast. In de watten gelegd worden. Het gevoel hebben dat ze gewaardeerd worden. Niet alleen als geldschieter, maar in bredere zin.
Zie het als het eten in een (duur) restaurant. Daar wordt tussentijds ook gevraagd of alles naar wens is. Dat zou hier ook zo moeten zijn. Ik denk dat de club veel voordeel kan halen uit een stuk feed-back van de sponsoren. Dat zal nu ongetwijfeld via de OSSH ook wel gebeuren, maar toch. Je sponsort de club, niet de OSSH.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor BK2007 » 28-08-2014 12:00

Mackan68 schreef:Maar is er verder wel eens contact tussen jouw bedrijf en de club?


Mackan68 schreef:Dat zal nu ongetwijfeld via de OSSH ook wel gebeuren, maar toch.


Zomaar een paar citaten dat je eigenlijk ook niet weet wat de club wel of niet mbt sponsoren precies doet.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor kaaskop » 28-08-2014 12:06

Op de vraag hoe het zit met contacten binnen OSSH:
Jaarlijks komt de accountmanager (in mijn geval is dat al jaren Freddy Hut) langs.
Niet overdreven vaak, maar daar zit een ondernemer ook niet op te wachten.
Daarnaast via 06 of mail altijd gemakkelijk benaderbaar.
Daar is niets mis mee.
kaaskop
Selectiespeler
 
Berichten: 198
Geregistreerd op: 18-07-2005 08:59
Woonplaats: Kollum

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten