Verlengen seizoenskaart!

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Demster » 12-10-2019 13:05

Ik denk dat wij een behoorlijk grote groep supporters hebben die behoorlijk stug is als het gaat om onze club. Zijn die mensen aangedaan in hun gevoel dan komen ze simpelweg niet. Ik vind dat het 2 kanten heeft: Aan de ene kant vind ik het zeer te prijzen dat mensen aangeven wat hun principes zijn en zich niet laten piepelen door de club. Je hebt dan actieve mensen die naar zaken als It Petear gaan of zoals Ebiede die de club goed en netjes van repliek dient over de mail. Voor deze mensen kan ik niet anders dan respect hebben al hoop ik natuurlijk wel dat ze terugkomen om de jongens op het veld te steunen.

Aan de andere kant, van de mensen die niet meer komen, heb je mensen die altijd de mond vooraan hebben over de club, over hoe slecht het wel niet gaat, wat een rotzooi het is, dat ze moeten opstappen enz. Deze mensen zie je bijvoorbeeld ook vaak in de kleine lokale voetbalverenigingen. De mensen die dan onderling afgeven op de mensen in het bestuur over hoe slecht ze het wel niet doen. Vraag je die mensen dan om initiatieven of om zelf plaats te nemen in het bestuur, geven ze echter zelden tot nooit thuis. Ja oké, lekker anoniem online op sites als de Facebook van Feanonline (wat een reacties komen daar voorbij zeg :roll: ), Feanonline zelf en dit forum waar de club helemaal niks mee kan.

Uiteraard zou ik ook graag zien dat de tribunes net zoals bij Twente weer afgeladen vol worden maar als de eerste groep mensen die ik noem thuisblijft vind ik dat zeer jammer maar heb ik daar zeker begrip voor. Voor de tweede groep is dat begrip echter ver te zoeken.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor badfrisianboy » 12-10-2019 14:39

Dat er onder diverse forumleden een enorme aversie is tegen Cees Roozemond is inmiddels bij een ieder wel bekend. Over de manier waarop hij op de positie van voorzitter is gekomen mag je (terecht) je vraagtekens zetten en ook bij bepaalde gedane uitspraken kun je je vraagtekens zetten. Maar de manier waarop iemand op deze positie terecht is gekomen zegt op zich niks over het feit of iemand wel of niet geschikt is voor de positie van voorzitter van onze club. En net als ieder mens behoort ook Cees Roozemond, bij het doen van onhandige uitspraken, de kans te krijgen te leren van zijn fouten.

Feit blijft ook dat Cees Roozemond gesteund wordt door het stichtingsbestuur en Raad van Commissarissen en het beleid dat op dit moment door de club gevoerd wordt niet een één-mans-actie betreft, maar breed gedragen wordt door het gehele bestuur van onze club. Reken maar dat de beslissing om het shirt van sc Heerenveen minstens € 750.000 per seizoen waard te vinden geen beslissing is die door Cees Roozemond in zijn eentje is genomen. Als het om zulke bedragen gaat wordt een dergelijke beslissing genomen door, en met goedkeuring van alle geledingen binnen het bestuur van onze club. Ik persoonlijk heb er dan ook moeite mee dat er regelmatig op internet (op internet denkt menigeen anoniem en ongenuanceerd zijn mening te kunnen/moeten geven) op de persoon (daar hou ik per definitie niet van) wordt gespeeld terwijl het gevoerde beleid door diverse geledingen binnen de club is uitgestippeld en goedgekeurd.

Ik blijf neutraal in mijn oordeel over Cees Roozemond. Zoals meermalen gezegd zal ik hem, en daarmee tegelijk het gehele bestuur, pas na een anderhalf tot twee jaar gaan beoordelen. Op korte termijn kun je niet zien of het gevoerde beleid, met daarin de nodige veranderingen ten opzichte van voorgaande besturen, effect hebben of niet.

Ik vind verder in zijn algemeenheid dat een ieder in zijn/haar oordeel altijd objectief dient te blijven. Een afkeer van de huidige bestuurders mag je niet blind maken voor de soms wel goede dingen die er zo her en der binnen de club gebeuren. In de afgelopen periode onder het nieuwe bestuur zijn er meer initiatieven en acties ondernomen dan onder de voorgaande besturen van de laatste tien jaar. Ik noem er een aantal:

1 - Het aanstellen van een echte clubman als trainer van onze club en de bijbehorende samenstelling van de technische staf.
2 - Een deel van de transferopbrengsten reserveren voor het moderniseren van het trainingscomplex van sc Heerenveen.
3 - De beslissing om het shirt € 750.000 euro per seizoen waard te vinden.
4 - Acties om trouwe seizoenkaarthouders te belonen middels sjalen, gratis kaartjes etc. en wat ook daadwerkelijk geresulteerd heeft in de verkoop van meer seizoenkaarten.
5 - Het feit dat er een marketingcampagne ÉÉN MET HEERENVEEN is en er over de visie van deze campagne goed is nagedacht.
6 - Het persoonlijk bezoeken van sponsoren en partners van onze club door medewerkers van sc Heerenveen en hun betrekken bij het beleid van de club op sponsorgebied.
7 - De commerciële stap naar Vietnam.
8 - Het aanstellen van een fan-manager/account manager particulieren.
9 - Het zorgen voor meer spektakel voor en tijdens de wedstrijden van sc Heerenveen en het invoeren van een supportersplein en kidsplein.
10 - Nieuw toegangssysteem met (hand)scanners om zo aan supporters meer service en gemak te bieden.
11 - Het benaderen van recentelijk gestopte seizoenkaarthouders en de aanbiedingen die hun worden gedaan.
12 - Het benaderen en bezoeken van basisscholen in de regio en de jeugd van deze scholen uitnodigen in het Abe Lenstra Stadion.
13 - De ondersteuning van het vrouwenvoetbal met onder andere het beschikbaar stellen van een skybox/vrouwenloge in het Abe Lenstra Stadion en het beschikbaar stellen van een hogere financiële bijdrage aan het vrouwenvoetbal.
14 - Het upgraden van het stadion waarbij de reclameborden zijn vervangen door nieuwe blauwe borden met onder andere daarop de tekst van het Fries volkslied.
15 - Het bezoeken van ex-seizoenkaarthouders door Johnny Jansen en Edward Jousma en Heero.
16 - Het bezoeken van evenementen in de regio door medewerkers van de commerciële afdeling van onze club zoals het bezoeken van de Jouster Merke.
17 - Het samenstellen van een selectie waarmee de supporters zich kunnen identificeren en dat er voor gezorgd heeft dat de negatieve sfeer in het stadion en onder supporters omgeslagen is in een positieve stemming.
18 - Het aanpakken van achterstallig onderhoud in en rondom het stadion. Door de vele bestuurswisselingen is er de laatste tien jaar weinig tot niks gedaan aan onderhoud van het stadion en alles wat er bij hoort.
19 - De onderzoeken die gedaan worden naar onder andere het uitbreiden van het stavak, naar de prijsstelling van jeugdtickets en naar het instellen van een gezinsvak.
20 - Het ontwikkelen van het seniorenconcept. Het seniorenconcept geeft sponsoren een unieke mogelijkheid om ook na hun maatschappelijke carrière trouw te blijven aan SC Heerenveen als OSSH-lid.
21 - Het in zijn algemeenheid ondernemen van actie op diverse gebieden en de in mijn optiek zichtbare verandering van slapende ingedutte club naar een club vol nieuw elan en energie en nieuwe initiatieven.

Ik vind het uitermate positief dat er de nodige initiatieven bedacht en ontplooid worden om met sc Heerenveen de weg omhoog in te slaan. In de laatste 10 jaar heb ik nog nooit zoveel energie en activiteit waargenomen dan op dit moment. Of alle genomen beslissingen een succes zullen worden moet nog blijken, maar je kunt de huidige beleidsbepalers geen gebrek aan inzet en initiatieven verwijten. Op bepaalde punten zijn de eerste resultaten al zichtbaar en op andere punten zal moeten worden afgewacht of de genomen initiatieven tot het gewenste resultaat zullen leiden.

Hoe dan ook, in elk geval kun je dit bestuur de credits geven voor het feit dat ze iets proberen te ondernemen om de weg omhoog weer in te slaan. Laten we over anderhalf jaar nog eens kijken of het tot het gewenste resultaat heeft geleid en geef ondertussen de huidige bestuurders de tijd en kans om zich te bewijzen. En reken dan na deze anderhalf jaar het gezamenlijke bestuur, en niet één persoon, af op hun gevoerde beleid. En laten we, in het belang van de club, hopen dat het oordeel positief zal zijn.
Laatst bijgewerkt door badfrisianboy op 13-10-2019 19:43, in het totaal 2 keer bewerkt
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Thinkman » 12-10-2019 18:36

@badfrisianboy: Amen!

@Ebiede: Excuses als ik wat binair reageer de op je opmerkingen. Ik besef heus dat de wereld (gelukkig) vaak iets genuanceerder is dan obv een enkel bericht is te bepalen. Je hebt ongetwijfeld (net als ik) nog steeds een gevoel voor onze club. Ik wil alleen maar zeggen; op alles en iedereen is wel iets aan te merken, soms zelfs veel. Maar de clubliefde moet centraal staan, niet de sentimenten tegen bepaalde besluiten/personen/zienswijzen binnen dezelfde club.

Die clubliefde behouden is soms keihard werken, maar dat geldt voor elke relatie :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Kaz_SCH » 14-10-2019 11:28

Ik had het zelf ongeveer precies zo op willen schrijven @Badfrisianboy, hulde!

Feit blijft wel dat Ebiede natuurlijk ook een aantal goede argumenten heeft. Hij heeft die zo te lezen al een aantal keer op een heel nette manier overgebracht aan de club, ook nu weer in een schriftelijke reactie op een uitnodiging aan hem. Daar hoort uiteindelijk gewoon een persoonlijke, inhoudelijke reactie vanuit de club op te komen. Hij houdt vast aan zijn prinipes, en dat valt hem te prijzen. Ook al ben ik het totaal niet met hem eens dat je dan beter niet meer naar het stadion kunt gaan om een punt te maken.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor diepFries » 14-10-2019 14:32

Zonder er een welles/nietes-spelletje van te willen maken, worden hierboven met groot gemak een hoop zaken aan 'het nieuwe bestuur' toegeschreven die 1) ook onder voorgaande besturen reeds aan de orde kwamen/in gang waren gezet, 2) dubbel zijn (zoals bijvoorbeeld #11 en #15), 3) waarvan het nog maar de vraag is of je het uiteindelijk als positief moet beschouwen (is #7 Vietnam het nieuwe Japan?) en 4) toevalligheden of een bewuste keuze zijn (#1)?

Met hetzelfde gemak valt er ook een vergelijkbare lijst 'negatieve' punten over 'het nieuwe bestuur' samen te stellen. Ik begrijp daarom echt niet waarom kritiek op of vraagtekens bij bepaalde zaken door een aantal forumleden zo gemakkelijk iedere keer wordt weggewoven. Alsof je alleen een Feanhart kan hebben als je in een online wereld 'hosanna' kraait.

Op het veld zien dit seizoen een aantal hoopgevende zaken, zeker in vergelijking met de sportieve resultaten van vorig seizoen. Diverse huurlingen, de matig gevulde tribunes (en OSSH), etc., blijven echter een zorgenkind. Er moet het nodige gebeuren om financieel weer in stabieler vaarwater te komen en veel concrete resultaten heeft 'het nieuwe bestuur' op dat punt nog niet laten zien. Laten we met z'n allen hopen dat dit niet te lang meer duurt.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Kaz_SCH » 14-10-2019 15:46

Daar heb je eigenlijk ook gewoon gelijk in. Maar ook bij de negatieve dingen kun je je afvragen of die aan het huidige bestuur te wijten zijn, of dat het al veel langer speelt..
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor badfrisianboy » 14-10-2019 17:08

diepFries schreef:Zonder er een welles/nietes-spelletje van te willen maken, worden hierboven met groot gemak een hoop zaken aan 'het nieuwe bestuur' toegeschreven die 1) ook onder voorgaande besturen reeds aan de orde kwamen/in gang waren gezet, 2) dubbel zijn (zoals bijvoorbeeld #11 en #15), 3) waarvan het nog maar de vraag is of je het uiteindelijk als positief moet beschouwen (is #7 Vietnam het nieuwe Japan?) en 4) toevalligheden of een bewuste keuze zijn (#1)?

Met hetzelfde gemak valt er ook een vergelijkbare lijst 'negatieve' punten over 'het nieuwe bestuur' samen te stellen. Ik begrijp daarom echt niet waarom kritiek op of vraagtekens bij bepaalde zaken door een aantal forumleden zo gemakkelijk iedere keer wordt weggewoven. Alsof je alleen een Feanhart kan hebben als je in een online wereld 'hosanna' kraait.

Op het veld zien dit seizoen een aantal hoopgevende zaken, zeker in vergelijking met de sportieve resultaten van vorig seizoen. Diverse huurlingen, de matig gevulde tribunes (en OSSH), etc., blijven echter een zorgenkind. Er moet het nodige gebeuren om financieel weer in stabieler vaarwater te komen en veel concrete resultaten heeft 'het nieuwe bestuur' op dat punt nog niet laten zien. Laten we met z'n allen hopen dat dit niet te lang meer duurt.


Ik hou er niet zo van om op andere forumleden te reageren omdat dat op de diverse fora vaak alleen maar eindigt in een welles/nietes-spelletje of in persoonlijke aanvallen van forumleden op elkaar. Maar bij deze een uitzondering.

Met mijn post heb ik willen aangeven dat er vanuit de club verschillende initiatieven worden ondernomen om met sc Heerenveen de weg omhoog weer in te slaan. Of alle initiatieven succesvol zullen zijn moet, zoals ik in mijn post ook schrijf, nog blijken. Ik ben het niet met je eens dat de club niks heeft laten zien met betrekking tot het aanpakken van de lege tribunes en het werven van nieuwe sponsoren voor de OSSH. Ik geef legio voorbeelden van initiatieven ook op dit gebied. Er wordt wel degelijk actie ondernomen op deze gebieden. Maar het zal enige tijd duren voor je kunt zeggen of deze initiatieven ook succesvol zullen zijn of niet. Wat het bestuur in elk geval wel al heeft bereikt is het verkopen van meer seizoenkaarten dan afgelopen seizoen.

Tot slot blijf ik zeggen, dus ook deze keer weer, dat je een nieuw bestuur de kans en de tijd moet geven om zich te bewijzen en dat je pas na een anderhalf tot twee jaar echt goed kunt beoordelen of het beleid van de huidige beleidsbepalers succesvol is geweest of niet.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Wizard » 15-10-2019 08:48

badfrisianboy schreef:Ik noem er een aantal:

Zoals DiepFries terecht al stelde, is een groot aantal van je punten dubbel of liep dit al onder het vorige bestuur. Daarnaast kan je ook zeer eenvoudig een soortgelijk lijstje met missers van dit bestuur maken. Punten zoals de aanstelling van JJ en het reserveren van geld voor SKW zijn al veel eerder bedacht en doorgevoerd en zo zijn er nog een behoorlijk aantal van je lijstje die al veel eerder op de agenda zijn gezet danwel zijn doorgevoerd.
Waar dit bestuur wel in uitblinkt, is de commerciële inslag die ze hebben geslagen. Uiteraard ben ik hier als fan zeer content mee. Het initiatief om oud-sk-houders een presentatie en wedstrijd cadeau te geven is een prachtig initiatief!! Het opzoeken van het bedrijfsleven en oud-sponsoren is een minstens zo goed initiatief. Echter, er zijn ook een aantal zeer dubieuze beslissingen gemaakt en een aantal grote blunders, zodat het de vraag is of dit bestuur wel capabel genoeg is. Dit mogen we als fanatieke fans zeker ter discussie stellen. Mijns inziens moeten we dan ook juist naar het geluid van leden als Ebiede luisteren aangezien hij naar mijn mening zijn opvatting heel goed beargumenteert. Ik vind het dan ook een sof om te lezen hoe hier door sommige leden op wordt gereageerd. En ja, ik sta volledig achter de opvatting van Ebiede. Maar, we moeten door als club en supporters. We hebben ons ongenoegen geuit en ook dat is doorgekomen bij de club.
Wanneer de club commercieel echt wil doorpakken, en de mensen in de regio weer wil bereiken, moet je hun het gevoel geven dat de club weer van hen is. Dat doe je door de mensen er weer bij te betrekken en zoveel mogelijk openheid van zaken te geven. Jaag oud-voetballers niet weg, maar haal ze terug, stel weer vrijwilligers aan en praat - zoals de club nu terecht weer doet - weer met het bedrijfsleven. Word weer die regioclub, want zo is de club groot geworden. Van de mensen, maar ook voor de mensen.
Ik denk dat elke Heerenveenfan een nieuw bestuur de kans wil geven, aangezien het de komende jaren erop of eronder is. De kritische fan kijkt alleen niet naar alle mooie beloftes en initiatieven, maar kijkt ook naar zaken die niet goed gaan. Het is goed om dat te belichten en vooral hier, omdat er hier alle gelegenheid voor is. Laten we elkaar die ruimte geven en inhoudelijk elkaar te woord staan. Kortom, een kritische blik niet steeds beantwoorden met 'je bent te negatief en je moet achter de club staan'.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor pes5 » 15-10-2019 10:19

Maar wat heeft het voor nut om dat telkens overal te herhalen? We weten nu wel dat de kritische mensen bepaalde punten hebben waarover ze (terecht) over gevallen zijn, maar het brengt niets om dat keer op keer te herhalen op diverse fora en sociale media. Daarmee help je de club niet vooruit.

Daarom sluit ik me ook aan hij badfrisanboy. Geef deze mensen tijd en support JJ en zijn mannen.

Ik vergelijk niet graag met Twente of Breda, maar daar waren de supporters wel veel meer eensgezind en steunden ze de club in moeilijke tijden.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Wizard » 15-10-2019 12:40

pes5 schreef:Ik vergelijk niet graag met Twente of Breda, maar daar waren de supporters wel veel meer eensgezind en steunden ze de club in moeilijke tijden.

Eens, maar vergeet daarbij niet dat het bijv. bij Twente de eerste keer was sinds lange tijd. En, dat het op een gegeven moment de rest tegen Twente was. Het was daarbij een vrij korte periode. Dan krijg je automatisch eensgezindheid.
Ook bij ons waren we nog zeer positief na bijv. 2 mindere bestuursfases na de periode Riemer. Het is dat de fans steeds opnieuw een minder acterend bestuur zagen waardoor mensen het zat begonnen te raken en verbondenheid met de club misten. Op een gegeven moment word je sceptisch en kritischer, aangezien er een lange tijd van het-niet-waarmaken is geweest. Niet voor niks vragen de fans de laatste jaren veel meer om openheid van zaken daar waar dat pak em beet 20 jaar nooit zo was. Men vertrouwde het bestuur en de koers. Hoe CR zich naar voren heeft gewurmd, losstaand van het feit of hij een goede of slechte bestuurder is, geeft dezelfde groep fans een naar gevoel en een gevoel wat ze de afgelopen 10 jaar vaker hebben meegemaakt. Namelijk, van afstand, geen herkenning van zaken en geen verbondenheid. De kille manager politiek moet weer vervangen worden door een club van vrijwilligers en clubmensen. Dat een goede manager met ervaring de toko moet aansturen spreekt voor zich. Echter, de mensen willen daden zien en geen loze beloftes en praatjes. Dat de club nu steeds meer acteert in de regio en de verbinding weer opzoekt, spreekt van grote klasse. Echter, richting de fans moet dat ook door middel van daden en (tijdige) transparantie over lopende zaken.
Het is een zeer zware taak voor CR en co. en dat zal een ieder beamen. Elke belofte ligt onder het vergrootglas en daar is hij zelf deels aan schuldig.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor pes5 » 20-10-2019 07:45

Mooi dat er nu niet alleen op de kantoren, maar ook op het veld weer een groep staat die voor elkaar door het vuur gaat. Het begint allemaal met wat er op de groene mat gebeurd.

Jaren van zaadvoetbal, waardoor mensen het stadion uitvluchtten, lijken nu achter ons te liggen. Hopelijk pakt ook de media dit op en ontstaat er weer eens een flow rondom Heerenveen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Surhuisterveen » 22-10-2019 12:18

En juist nu vraagt Omrop Fryslan, in een podcast, zich af wat Roozemond eigenlijk goed gedaan heeft.

Ook ik ben enorm kritisch op Cees zijn aanstelling, maar het hoort nu over voetbal te gaan.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor TORCIDA » 22-10-2019 14:16

Surhuisterveen schreef:En juist nu vraagt Omrop Fryslan, in een podcast, zich af wat Roozemond eigenlijk goed gedaan heeft.

Ook ik ben enorm kritisch op Cees zijn aanstelling, maar het hoort nu over voetbal te gaan.


Dit is wel zo'n zielige kwaliteitsloze zender geworden....
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor E.D. » 22-10-2019 19:28

Eens. Het niveau is niet zo best meer helaas
Sexbierum groet S.C.Heerenveen
E.D.
Basisspeler
 
Berichten: 568
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:31
Woonplaats: Mercuriusfontein

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Marça » 23-10-2019 16:22

Tot vorig seizoen had Omrop Fryslân regelmatig interessante gasten op vrijdagavond en discussies met een Geert Jelle de Vries, Sander de Vries, Reon Boeringa, etc. Dat vond ik altijd mooie uitzendingen waar meer ruimte was voor discussie en diepgang.

Helaas doen ze deze uitzendingen niet meer en met deze podcast als quasi-vervanger is het er niet beter op geworden. Onderling hebben ze veel lol maar inhoudelijk wordt het steeds minder.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Surhuisterveen » 24-10-2019 10:37

Dat dkv- journaal heeft ervoor gezorgd dat de uitzendingen van vrijdagavond zijn komen te vervallen.
Het is wel duidelijk waar de belangen van OF liggen..
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Muck » 24-10-2019 23:05

Ze hadden ook een sc Heerenveen journaal willen beginnen, maar stuitten op problemen rondom het gebruik van de beelden. Zonder actuele wedstrijdbeelden is een Heerenveen-journaal daarom niet mogelijk. Aldus OF.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Kaz_SCH » 09-12-2019 14:42

De club heeft een mooie actie met halve seizoenkaarten, hopelijk levert dat weer een stuk of 1000 extra kaarthouders op. Zeker nu het sportief voor de wind gaat!

Ander puntje wat ik hier eens wil peilen: De club probeert de afgelopen en komende wedstrijden het stadion voller te krijgen, een mooi streven op zich. Maar dit doen ze met ticketprijzen onder de prijs-per-wedstrijd die een seizoenkaarthouder betaalt. Ik weet niet goed wat ik daar van moet vinden. Ik heb zelf een seizoenkaart, maar kan er vanwege werk niet alle 17x zijn. Het wordt voor iemand in mijn situatie met regelmatige aanbiedingen voor €10,00 per wedstrijd steeds aantrekkelijker om geen seizoenkaart te nemen, maar losse kaartjes te kopen voor de keren dat ik wel kan.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Surhuisterveen » 09-12-2019 15:23

Zolang het stadion voller komt met dit soort acties, en ik meer betaal dan een losse kaart, so be it.
Prima acties van de club imo.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor pes5 » 09-12-2019 15:53

Kaz_SCH schreef:De club heeft een mooie actie met halve seizoenkaarten, hopelijk levert dat weer een stuk of 1000 extra kaarthouders op. Zeker nu het sportief voor de wind gaat!

Ander puntje wat ik hier eens wil peilen: De club probeert de afgelopen en komende wedstrijden het stadion voller te krijgen, een mooi streven op zich. Maar dit doen ze met ticketprijzen onder de prijs-per-wedstrijd die een seizoenkaarthouder betaalt. Ik weet niet goed wat ik daar van moet vinden. Ik heb zelf een seizoenkaart, maar kan er vanwege werk niet alle 17x zijn. Het wordt voor iemand in mijn situatie met regelmatige aanbiedingen voor €10,00 per wedstrijd steeds aantrekkelijker om geen seizoenkaart te nemen, maar losse kaartjes te kopen voor de keren dat ik wel kan.


Die tientjesactie is toch nu voor de eerste keer dit seizoen?

Kun jij met een berekening laten zien dat je in het nadeel bent als seizoenkaarthouder?
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Kaz_SCH » 09-12-2019 16:05

pes5 schreef:Die tientjesactie is toch nu voor de eerste keer dit seizoen?

Kun jij met een berekening laten zien dat je in het nadeel bent als seizoenkaarthouder?


Nee was tegen Vitesse ook, en volgens mij tegen Heracles ook.

Ik heb 190 euro betaald voor mijn seizoenkaart, gedeeld door 17 wedstrijden = €11,18 per wedstrijd. Dat is dus meer dan het tientje waar je nu voor kan gaan (stel dat ze dat een succes vinden en dat elke keer kan)

Maar, ik kan er helaas lang niet altijd bij zijn vanwege werk. Dit jaar kan ik er 12 keer bij zijn is nu de verwachting. Dat is 15,83 per wedstrijd. Als ik dan 6 keer voor een tientje naar binnen kan, en 6 keer voor 20 euro zit op ik op 180 euro.

Begrijp me niet verkeerd, het gaat mij niet om het geld of dat iemand anders minder betaald heeft dan ik. Het zit mij in het potentiële gevaar van zulke acties, want hoe je het ook wendt op keert: relatief gezien wordt een seizoenkaart minder aantrekkelijk tov losse verkoop. En dus wordt het moeilijker om seizoenkaarten te verkopen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Kaz_SCH » 09-12-2019 16:07

Surhuisterveen schreef:Zolang het stadion voller komt met dit soort acties, en ik meer betaal dan een losse kaart, so be it.
Prima acties van de club imo.


Ik vraag me dus af of het stadion daar op termijn wel voller van komt. Het helpt nu vast wel een beetje, en in principe juicht ik alle acties om het stadion vol te krijgen toe. Maar als je, zoals ik, niet altijd aanwezig kunt zijn en je weet dat er regelmatig acties zijn met stuntprijzen wordt het steeds aantrekkelijker om geen seizoenkaart te nemen, maar losse kaartjes te kopen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor hhage » 09-12-2019 17:20

@Kaz_sch Bij je seizoenkaart kreeg je ook 3 extra kaarten, een sjaal, meet and greet, 10% korting in de feansjop. 50% korting op het shirt. En vaak nog gratis entree bij de eerste rondes beker, en evt. Play-offs wedstrijden. Dat had je dan ook allemaal gemist. En staat niet tussen je berekening....
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor pes5 » 09-12-2019 18:54

En er zullen misschien 6 duels voor een tientje tussen zitten, maar je die andere duels zijn duurder dan 20 euro per stuk, zeker voor de topduels.

Uiteindelijk zal het verschil minder groot worden, maar nog steeds mogen wij als seizoenkaarthouders in Heerenveen niet mopperen en zoals hierboven genoemd; dit jaar is eindelijk iets gedaan voor de trouwe fans. Daarnaast was er nog een actie met het aanbrengen van een een nieuwe supporter, wat je bijna 20% korting op kon leveren voor volgend jaar als seizoenkaarthouder.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Kaz_SCH » 10-12-2019 09:25

Je zal mij ook nergens horen zeggen dat de acties of de voordelen voor seizoenkaarthouders niet gewaardeerd worden, of dat het me om het geld gaat. Het gaat me echt om het feit dat seizoenkaarten op deze manier minder aantrekkelijk worden.

Het is uiteindelijk ook de reden dat Bloemers weg moest, die wilde met stuntprijzen de sponsorplekken volkrijgen, maar wat voor signaal geef je dan af aan de mensen die de volle mep betalen?
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor badfrisianboy » 20-12-2019 18:50

Inmiddels 212 halve seizoenkaarten verkocht. Dat zijn mooie berichten. Maar weer even de cijfers er bij pakken:

2018 - 2019:
08 - 06 - 2018 10.002
12 - 07 - 2018 11.051
01 - 09 - 2018 11.758

2019 - 2020:
12 - 05 - 2019 4.000
23 - 05 - 2019 5.000
28 - 05 - 2019 6.000
31 - 05 - 2019 7.000
04 - 06 - 2019 8.000
27 - 06 - 2019 9.000
23 - 07 - 2019 10.600
30 - 07 - 2019 11.000
06 - 08 - 2019 11.500
14 - 08 - 2019 12.000
01 - 09 - 2019 12.200

20 - 12 - 2019 12.412 (12.200 hele seizoenkaarten + 212 halve seizoenkaarten)

In totaal zijn er ongeveer 14.362 stoelen vast bezet. Verdeeld over: 12.200 vaste seizoenkaarthouders, 212 halve seizoenkaarthouders en 1.950 zakelijke plaatsen (vorig seizoen 2.100 zakelijke plaatsen).
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor hhage » 20-12-2019 20:54

Die zakelijke plaatsen zijn? Skyboxen en ook de gewone plaatsen op de hoofdtribune? Als het beide zijn valt me die 1950 wel wat tegen.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor badfrisianboy » 17-01-2020 18:35

Vandaag de sponsorlijst van de OSSH op de officiële site van sc Heerenveen bekeken. Op dit moment 416 sponsoren. Weer een sponsor meer dan vorige keer. Ik ben van plan om deze statistieken bij te gaan houden net als ik doe bij de seizoenkaarten. In elk geval zit er de laatste maanden wel (een licht positieve) beweging in. Van 66 sponsoren (dieptepunt) via 399, 409, 413, 415 nu dus op 416 sponsoren die vermeld staan op de site van onze club (niet alle sponsoren wensen vermeld te worden op de clubsite). Tevens ga ik proberen bij te houden welke sponsoren er zijn vertrokken en welke sponsoren er bij zijn gekomen.

Aantal sponsoren die lid zijn van de OSSH en vermeld worden op de clubsite:
01-07-2019: 366
01-09-2019: 399
10-12-2019: 413
04-01-2020: 415
17-01-2020: 416

Nieuwe sponsoren sinds 10-12-2019:
- Frisian Trading B.V. uit Boornzwaag
- Voetbalvereniging Sterk door Samenspel uit Wommels
- V&R Interim + Advies B.V. uit Oudega (Smallingerland)

Vertrokken sponsoren sinds 10-12-2019:
- Geen
Laatst bijgewerkt door badfrisianboy op 12-02-2022 21:59, in het totaal 3 keer bewerkt
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Thinkman » 17-01-2020 19:04

badfrisianboy schreef:
Nieuwe sponsoren sinds 10-12-2020:
- Frisian Trading B.V. uit Boornzwaag
- Voetbalvereniging Sterk door Samenspel uit Wommels
- V&R Interim + Advies B.V. uit Oudega (Smallingerland)

Vertrokken sponsoren sinds 10-12-2020:
- Geen


Welkom nieuwe sponsoren, prima bedrijven en een mooie club!
:D
(sinds 10-12-2019..)
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor badfrisianboy » 17-01-2020 19:39

De jaartallen zijn aangepast. Dank voor de oplettendheid.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten