Verlengen seizoenskaart!

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor gwgwgw » 12-08-2018 07:58

Bubbe schreef:
Zoals ik de recente berichtgeving lees zitten we op ongeveer 13.500 seizoenkaarten, dat zijn er bijna 3.000 meer dan PEC. (https://www.feanonline.nl/nieuws/sfeer- ... ons-parten) Wellicht dat de 2-3 winst in Zwolle nog wat twijfelaars over de streep zal trekken deze week.


Ja 13.500 incl sponserplekken. 11.400 gewone seizoenkaarten. PEC 10.700 gewone seizoenkaarten.
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Mackan68 » 12-08-2018 08:44

Als je vrijdag tussen 5-6 uur in Heerenveenoutfit naar de Feansjop was gekomen kon je ook 2 gratis kaarten krijgen voor de wedstrijd tegen Vite$$e. Om het stadion in het jubileumjaar vol te krijgen komen er waarschijnlijk nogal wat gratis kaarten op de markt. Dit is kennelijk wat Luuc als de manier ziet. Ik blijf erg benieuwd naar wat het verschil in inzicht tussen Luuc en Henk nou precies was/is over het vol krijgen van het stadion. Als Luuc niet ongelooflijk gezichtsverlies wil lijden hoeven we dat seizoen eigenlijk niet eens een seizoenkaart te nemen, want op deze manier kunnen we gratis.....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor BakCristian » 12-08-2018 15:52

Ik las vandaag een stukje van Eisinga over de Netflix generatie.

Ze moeten zorgen dat ze een actieve community krijgen. Die elkaar aanspoort om naar het stadion te gaan.

BV: neem dit seizoen 5x een gast mee (losse verkoop kaart) en maak kans op...
Ga zovaak naar een uitwedstrijd en win...

Misschien werken met limited edition artikelen voor doelstellingen die mensen halen.
Op deze manier kun je deze generatie triggeren.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Thinkman » 12-08-2018 16:59

BakCristian schreef:Ik las vandaag een stukje van Eisinga over de Netflix generatie.

Ze moeten zorgen dat ze een actieve community krijgen. Die elkaar aanspoort om naar het stadion te gaan.

BV: neem dit seizoen 5x een gast mee (losse verkoop kaart) en maak kans op...
Ga zovaak naar een uitwedstrijd en win...

Misschien werken met limited edition artikelen voor doelstellingen die mensen halen.
Op deze manier kun je deze generatie triggeren.


Nog een suggestie; kinderen gratis mee naar binnen. Zo verlaag je de drempel en kweek je fans voor de toekomst.
Besturen is vooruitzien.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor pes5 » 12-08-2018 17:53

Maak er dan van; iedere seizoenkaarthouder mag 4 keer per seizoen twee kinderen jonger dan 12 mee naar binnen nemen en kinderen jonger dan 16 voor 5 euro.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor hhage » 12-08-2018 19:09

Vorig seizoen 6-7 keer een kaartje gewonnen/gekregen allemaal weggegeven,omdat ik al een seizoenkaart heb.tel daarbij op dat je een aantal wedstrijden een kaartje kon krijgen voor 10 euro.dan was ik zonder seizoenkaart goedkoper uitgeweest..dat moet je ook niet krijgen dat supporters hun seizoenkaart opzeggen omdat met actie e.d. losse kaarten goedkoper zijn.doe wat acties voor seizoenkaarthouders,net zoals hierboven voor kinderen tot 12 jaar kunnen gratis mee met een seizoenkaarthouder.zijn ze 12 jaar en ze vinden het geweldig,zeg je niet als ouder dat ze niet meer mee mogen en betaal je die 150 gewoon voor je kind
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor HUNTELAAR » 12-08-2018 20:22

Ik vind het een goed idee.
Ook al eerder geopperd: Sta tribune uitbreiden, m.i. gemiste kans dat dat dit jaar al niet gebeurt is.
Daarnaast zuid-tribune familietribune van maken, onder de naam 'Foppe de Haan tribune', of Foppe en Riemer tribune.

Kaarten voor 100,-. Of zoals geopperd met normale prijs, en kinderen tot 10 jaar gratis.
Dan krijg je ook weer verloop in het stadion, want de jeugd wil op termijn toch allemaal naar 'het vuur' op de noordtribune.
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Kaz_SCH » 13-08-2018 08:33

Verschil tussen Heerenveen en de meeste andere clubs is ook dat er in Heerenveen maar 30.000 mensen wonen, waarvan zo'n 20% tussen de 12 en 18. Als je in die leeftijdscategorie zit, en je kunt niet op de fiets naar het stadion wordt het al een heel stuk lastiger, en vooral ook duurder. Nu is daar al goed op ingespeeld met die Arriva-actie. Maar bij late wedstrijden lukt het vaak al niet meer om met het OV weer thuis te komen. Dan ben je toch weer aangewezen op ouders, die ook maar net zin moeten hebben om elke keer naar Heerenveen te rijden. Als ik de club was zou ik eens kijken naar (gratis?) georganiseerde busreizen vanuit de grotere plaatsen in Friesland. Soort away-days naar het eigen stadion. Verkoop wat chips en blikjes cola in de bus om de kosten deels te dekken. Als iedereen uiteindelijk binnen een straal van 5-6 kilometer van z'n huis in zo'n bus kan stappen lijkt dat me een heel mooi idee voor de jeugd.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Kaz_SCH » 14-08-2018 10:15

Een ander systeem, wat bij FC Twente (niet alles is slecht daar) perfect werkt, zou hier ook heel goed kunnen aanslaan. Valt altijd op in het stadion daar: supportersvereniging Borne, Borculo, Nijverdal etc.

Als je in je familie/straat/woonplaats/omgeving minimaal 25 personen mobiliseert/verenigt krijg je vanuit de club de officiële titel van Supportersvereniging. Je krijgt dan een gratis parkeerplaats voor je bus naar de wedstrijden, korting en voorrang op de beste kaarten. Daarnaast komt er 1x per jaar één van de spelers langs bij elke supportersvereniging.

Er zijn inmiddels ruim 120 van zulke groepen. En ze gaan altijd, want het bier drinken in de bus is het ze alleen al waard.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor feanryp23 » 15-08-2018 15:40

Het is volgens mij ook wel zo dat bij FC Twente waarschijnlijk meer mensen speciaal voor de club naar het stadion komen dan bij ons. Onze club kent volgens mij een hele grote groep supporters die puur voor een pot voetbal komen, en alleen op basis daarvan vermaakt willen worden. En als dat dan een aantal seizoenen tegenvalt of gewoon niet meer bevalt, dan is de drempel om ermee te stoppen niet zo heel groot.

Daarom vind ik het ook niet meer dan normaal dat er tegenwoordig lege plekken zijn. Ooit (2000-2010) was er ontzettend veel animo voor de wedstrijden omdat Heerenveen goede spelers had en de wedstrijden vaak spectaculair waren. Die mooie jaren zijn langzaamaan verdwenen, en dus blijft niet iedereen meer hangen. En dan trekt FOX ook nog een hoop mensen weg. Zo werkt het toch gewoon?
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor xander » 15-08-2018 22:51

Precies het stadion zal nooit te nimmer meer volraken. In 2020 maar een goed aanbod en goeie belronde naar een ieder die ooit een sk heeft gehad. De tijden dat we met geluk een kaartje bij se ticketbox konden scoren voor RBC thuis zijn voorbij.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Marça » 16-08-2018 08:25

Het is al eens eerder genoemd, maar achteraf is het een zegen dat Nederland het WK niet heeft mogen organiseren. Dan hadden we inmiddels wellicht in een stadion met 43.000 zitplaatsen gezeten...
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor BK2007 » 16-08-2018 09:00

Marça schreef:Het is al eens eerder genoemd, maar achteraf is het een zegen dat Nederland het WK niet heeft mogen organiseren. Dan hadden we inmiddels wellicht in een stadion met 43.000 zitplaatsen gezeten...


Dat ging om een tijdelijke uitbreiding, die na het wk weer zou worden afgebroken.

xander schreef:Precies het stadion zal nooit te nimmer meer volraken. In 2020 maar een goed aanbod en goeie belronde naar een ieder die ooit een sk heeft gehad. De tijden dat we met geluk een kaartje bij se ticketbox konden scoren voor RBC thuis zijn voorbij.


Die tijden kunnen wel weer terugkomen. Kwestie van goed beleid voeren. Kijk naar AZ.

Kom, kom jongens. "Vroeger was alles beter"...
Genoeg bagger wedstrijden gezien hoor ook in die "goede tijden". Riemer die altijd maar Foppe de hand boven het hoofd hield terwijl die bij iedere andere club er wel een keer was uitgegooid.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Ebiede » 16-08-2018 10:01

Dat valt allemaal wel wat mee. Kijk niet graag naar anderen maar nu wel even..

Bij ons zat vorig jaar gemiddeld 20.754 toeschouwers tegenover AZ 14.633.

Op gebied van aantal toeschouwers ben je nog steeds de vijfde club van het land. Achter de top 3 en Twente. Wanneer Twente dit jaar niet promoveert dan ga je naar de vierde club van het land op basis van verkochte kaarten.

Kanttekening is wel dat het allemaal aantrekkelijker moet in ons stadion. Het voetbal moet attractiever.. de fans moeten beter bediend worden. Denk bijvoorbeeld aan het stoppen met muntjes en contactloos betalen bij verkoop punten. Actie om het stadion voller te krijgen etc. etc.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Kaz_SCH » 16-08-2018 10:03

AZ: 2017/2018
Gemiddeld aantal bezoekers: 14.664
Capaciteit: 17.023
Bezettingsgraad: 86,1%

Wij: 2017/2018
Gemiddeld aantal bezoekers: 20.318
Capaciteit: 27.224
Bezettingsgraad: 74,6%

En wij hebben echt een paar dramatische jaren achter de rug. Ik denk dat we echt wel minimaal naar de bezettingsgraad van AZ moeten kunnen groeien. Dan zit je op 23.440 bezoekers gemiddeld. Dat moet toch kunnen, met het 100-jarig bestaan om de hoek?
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor du longhi » 21-08-2018 10:29

Ik weet niet of het zo is maar kan het ook zo zijn dat Heerenveen een beetje boven hun stand geleefd heeft qua supporters aantallen. We weten allemaal dat Heerenveen een oudere (leeftijd) trouwe supportersschare had dan de gemiddelde clubs uit de eredivisie. Dat deze mensen afhaken door ouderdom en niet 1 op 1 vervangen worden door nieuwe aanwas leidt ook tot minder mensen in het stadion. Tel daarbij op dat FOX alle wedstrijden uitzendt en dat een groot deel van de voetbalsupporters gewoon FOX heeft. Persoonlijk stel ik ook liever mijn eigen pakket samen. 7 thuiswedstrijden bezoeken per jaar en de rest kijk ik via de TV. Vergeet ook niet dat Heerenveen maar een dorp is met 30.000 inwoners. Dat daar een BVO staat die in de top 7 meedoet is best knap te noemen. Emmen heeft bijvoorbeeld 60.000 inwoners.

Ook zijn we verwend geraakt met een aantal jaren goede selecties. Daardoor haalden we een paar jaar op rij Europees voetbal. De selectie is gewoon minder dan een aantal jaren geleden. De standaard lijkt bij veel mensen bij die Europese periode te liggen. Het verwachtingspatroon is heel erg hoog. De ambitie moet zijn plek 4 maar als je 8e wordt kun je niet zeggen dat we het als Heerenveen heel slecht gedaan hebben. Maar toch haken mensen af omdat ze de selectie niet voldoet aan het verwachtingspatroon van de Europese jaren. Maar is dat reeël?

Aan de club om proberen te zorgen dat je weer jonge aanwas krijgt. Hoe dat moet? Geen idee! Aan de club om hier iets aan te doen.
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Kaz_SCH » 21-08-2018 12:26

du longhi schreef:Ik weet niet of het zo is maar kan het ook zo zijn dat Heerenveen een beetje boven hun stand geleefd heeft qua supporters aantallen. We weten allemaal dat Heerenveen een oudere (leeftijd) trouwe supportersschare had dan de gemiddelde clubs uit de eredivisie. Dat deze mensen afhaken door ouderdom en niet 1 op 1 vervangen worden door nieuwe aanwas leidt ook tot minder mensen in het stadion. Tel daarbij op dat FOX alle wedstrijden uitzendt en dat een groot deel van de voetbalsupporters gewoon FOX heeft. Persoonlijk stel ik ook liever mijn eigen pakket samen. 7 thuiswedstrijden bezoeken per jaar en de rest kijk ik via de TV. Vergeet ook niet dat Heerenveen maar een dorp is met 30.000 inwoners. Dat daar een BVO staat die in de top 7 meedoet is best knap te noemen. Emmen heeft bijvoorbeeld 60.000 inwoners.

Ook zijn we verwend geraakt met een aantal jaren goede selecties. Daardoor haalden we een paar jaar op rij Europees voetbal. De selectie is gewoon minder dan een aantal jaren geleden. De standaard lijkt bij veel mensen bij die Europese periode te liggen. Het verwachtingspatroon is heel erg hoog. De ambitie moet zijn plek 4 maar als je 8e wordt kun je niet zeggen dat we het als Heerenveen heel slecht gedaan hebben. Maar toch haken mensen af omdat ze de selectie niet voldoet aan het verwachtingspatroon van de Europese jaren. Maar is dat reeël?

Aan de club om proberen te zorgen dat je weer jonge aanwas krijgt. Hoe dat moet? Geen idee! Aan de club om hier iets aan te doen.


Dit is inderdaad de spijker op z'n kop. Je moet dus een ander gevoel aanwakkeren dan het blijven leunen op successen van toen. Er zijn ook clubs die altijd veel volk trekken, ongeacht de prestaties. Twente, NAC, Feyenoord. Ga eens kijken wat zij (anders) doen. Mobiliseer de jeugd, amateurverenigingen, keten, dorpsverenigingen etc. de wil is er vaak wel, maar je moet de boel veel beter faciliteren denk ik.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor tha boelie » 21-08-2018 12:45

In combinatie met Arriva kan je bussen inzetten. Ik kom zelf dan boven Dokkum vandaan. Hier in de omgeving zijn genoeg mensen in de leeftijdscategorie 15/16/17 die graag een wedstrijd willen bezoeken of zelfs een seizoenkaart willen hebben. Dit is wel de toekomst. Je zou elke wedstrijd een aantal bussen per gemeente kunnen inzetten om meer mensen naar het stadion te krijgen. Ik weet, de bussen zijn gratis 3 uren voor de wedstrijd en 3 uren na de wedstrijd, maar als je hier vandaan komt moet je via Leeuwarden en ben je snel 1.5 uur onderweg voordat je op het station van Heerenveen bent en dus bijna 2 uren onderweg voordat je in het stadion bent. Als die bussen rijden gaan er misschien ook mensen van een andere categorie leeftijd mee. Zoals iemand anders al aangaf op het forum doen ze ook zo iets bij Twente, de meeste mensen vinden het al heel wat dat ze een gezellige busreis hebben in combinatie met een biertje, je zit niet met je auto. Je zou de plaatselijke voetbal vereniging er bij kunnen betrekken.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Ebiede » 21-08-2018 13:01

Dit is heb ik als eens als idee geopperd bij de club, nooit wat op gehoord.

Laat bussen vanuit Lemmer (via St nic en Joure) -Bolsward (via Sneek) -Harlingen (via Franeker en Grou) - St- Anne (via Stiens) - Dokkum(via Burgum) - Buitenpost( Surhuisterveen)- Drachten- Appelscha(Oosterwolde en Gorredijk) -Meppel (Steenwijk en Wolvega)en Emmeloord. Rechtstreeks rijden naar het stadion en doe nog 1 of 2 grotere plaatsen aan. Je hebt dan tien bussen nodig die hoog uit een rit doen van 45 minuten.

Wanneer je hier goed op campagne voert naar vooral jeugd tot 25 jaar. Dan kan dat niet anders dan succesvol zijn. € 2.50 voor een buskaartje en niet te moeilijk doen over bier en muziek. Het is geen hogere wiskunde..
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor hhage » 21-08-2018 17:09

Na de top 3 gemiddeld de meeste supporters van de eredivsie.en dat voor een kleine plaats in een dunbevolkt gebied.het is maar net hoe je het wilt zien positief of negatief,ik zie op sociale media e.d. dat alles negatief wordt geoordeeld door de 'fans'
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor du longhi » 21-08-2018 17:49

Nog een reden dat er minder toeschouwers komen is volgens mij dat de mensen na een week op dinsdag championship League, woensdag Championship League en donderdag UEFA Cup gewoon voetbalmoe zijn. Vooral als je zelf ook nog voetbalt of een functie hebt bij een vv.

Het aanbod voetbal is te groot. Dat gaat ten koste van de seizoenkaarten.
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor BK2007 » 21-08-2018 17:53

du longhi schreef:Nog een reden dat er minder toeschouwers komen is volgens mij dat de mensen na een week op dinsdag championship League, woensdag Championship League en donderdag UEFA Cup gewoon voetbalmoe zijn. Vooral als je zelf ook nog voetbalt of een functie hebt bij een vv.

Het aanbod voetbal is te groot. Dat gaat ten koste van de seizoenkaarten.


Absoluut 1 van de oorzaken.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor JelleLawnmower » 21-08-2018 19:17

hhage schreef:Na de top 3 gemiddeld de meeste supporters van de eredivsie.en dat voor een kleine plaats in een dunbevolkt gebied.het is maar net hoe je het wilt zien positief of negatief,ik zie op sociale media e.d. dat alles negatief wordt geoordeeld door de 'fans'

Afbeelding
Inmiddels staan we dit seizoen op de 7e plaats (na 1 thuiswedstrijd) met Twente erbij zelfs 8ste.
Van gemiddeld 20.000 naar 16.000 supporters, het verval zette na de winterstop echt hard in.
Allemaal voorspeld door mij als Streppel aan zou blijven. En ik werd weggezet als barbaar voor het opperen van de perfecte maatregel!
Blijk ik achteraf toch gelijk te hebben gekregen, helaas.
JelleLawnmower
Nieuw talent
 
Berichten: 76
Geregistreerd op: 02-04-2017 15:38

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Demster » 21-08-2018 20:59

JelleLawnmower schreef:Afbeelding
Inmiddels staan we dit seizoen op de 7e plaats (na 1 thuiswedstrijd) met Twente erbij zelfs 8ste.
Van gemiddeld 20.000 naar 16.000 supporters, het verval zette na de winterstop echt hard in.
Allemaal voorspeld door mij als Streppel aan zou blijven. En ik werd weggezet als barbaar voor het opperen van de perfecte maatregel!
Blijk ik achteraf toch gelijk te hebben gekregen, helaas.

Is het maar goed dat we als Nederland zijnde het WK van 2018 niet gekregen hebben. Had je nu een stadion van 45.000 plekken gehad wat voor 1/3 gevuld is terwijl het er zondag al enorm pijnlijk uit zag. Overigens blijkt dit een heel heikel punt en zie ik ook niet 1,2,3 wat de club kan doen om het aantal toeschouwers toe te laten nemen. Bijvoorbeeld goedkopere losse kaartjes helpt ook niet voor de goodwill van de huidige seizoenskaarthouders.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Mackan68 » 21-08-2018 21:15

du longhi schreef:Nog een reden dat er minder toeschouwers komen is volgens mij dat de mensen na een week op dinsdag championship League, woensdag Championship League en donderdag UEFA Cup gewoon voetbalmoe zijn. Vooral als je zelf ook nog voetbalt of een functie hebt bij een vv.

Het aanbod voetbal is te groot. Dat gaat ten koste van de seizoenkaarten.
Als ik voetbalmoe ben dan laat ik de wedstrijden op tv links liggen, maar in ieder geval niet die van mijn club!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor BK2007 » 21-08-2018 21:15

De club moet zorgvuldiger werken aan een goede selectie maar ook de TS moet gewoon beter allemaal.
Je ziet maar wat een clown als Streppel voor schade heeft aangericht.
Alleen aan de 2 wedstrijden onder JOR deze competitie maken mij al een stuk enthousiaster.
Passie en inzet daar begint het mee. Sportief succes, met beter voetbal en bijvoorbeeld Ajax en PSV thuis weten te verslaan zijn de dingen waar het ook om gaat. Dan keren de supporters ook wel terug.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor hhage » 21-08-2018 21:28

JelleLawnmower schreef:Afbeelding
Inmiddels staan we dit seizoen op de 7e plaats (na 1 thuiswedstrijd) met Twente erbij zelfs 8ste.
Van gemiddeld 20.000 naar 16.000 supporters, het verval zette na de winterstop echt hard in.
Allemaal voorspeld door mij als Streppel aan zou blijven. En ik werd weggezet als barbaar voor het opperen van de perfecte maatregel!
Blijk ik achteraf toch gelijk te hebben gekregen, helaas.



Na 1 wedstrijd dan kun je niet spreken van een gemiddelde,in de winterstop maar weer ff zo'n lijstje...
Dit bedoel ik met alles negatief zien .25 jaar hebben we de 4-5 hoogste gemiddelde supportersaantallen van Nederland,en jij haalt er nu 1 wedstrijd uit....
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-08-2018 13:27

En bij Ajax is het in de competitie nooit uitverkocht, behalve tegen PSV en Feyenoord. Op tv zijn de lege stoeltjes thv de middellijn al niet te tellen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor tha boelie » 22-08-2018 13:36

Is er al een belronde geweest naar mensen die niet hebben verlengd? Denk dat je spelers/trainers laat bellen naar mensen dat het best kan helpen om ze toch over de streep te trekken.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor fluitconcert » 22-08-2018 16:40

Interessant topic, heb even een accountje aangemaakt omdat ik even wil reageren. Ik ben Fries met een lichte voorkeur voor Heerenveen. In mijn leven ging ik altijd zo af en toe naar het stadion, het ene seizoen 4x, dan weer 1x, dan weer niet, etc. etc.
Nu moet ik er echter niet aan denken om daar nog heen te gaan. Zelfs al zou ik de kaarten gratis krijgen, zou ik nog niet gaan.

Waarom?

1. Er is geen sfeer. Nieuw Noord doet zijn best, maar het galmt maar wat in het grote stadion. De rest is altijd stil.
2. Het is altijd een enorm gedoe om aan eten/drinken te komen.
3. Het spel is niet om aan te gluren. Ook nu hoor ik JOR weer praten over spektakel, ik heb er nog niks van gezien.

Tevens lees ik dat veel oudere seizoenkaarthouders weg zijn. Dit is volgens mij niet juist. Alle oudere seizoenkaarthouders die ik ken, zitten er nog. Ik kan als ik even goed nadenk zo 25 seizoenkaarthouders (leeftijd tussen 20 en 50, soms incl kleine kids!) bedenken die het hebben opgezegd, omdat ze simpelweg te slecht voetbal zien. Als er dan ook nog geen sfeer is, en de entertainmentwaarde eromheen nihil is, houdt het gewoon op. Ook hoor ik vaak geluiden over dat mensen geen zin hebben om naar 11 overbetaalde tieners te kijken die er niks van bakken. Elk jaar komen er weer spelers bij waar je nog nooit van gehoord hebt. Of je zit naar 'Thorsby' te kijken, die 'de bikkel van het middenveld is.' Laat me niet lachen aub. Wat een armoede zeg.

Tot slot hoor ik iedereen zeggen: 'Heerenveen kan niet degraderen.' Ik denk oprecht - ik hoop het niet - dat Heerenveen binnen nu en vijf jaar degradeert, en verandert in een soort Roda JC. Hetzelfde als bij Twente zal hier niet gebeuren, het stadion zal leger en leger worden.

Voor mij was de maat een aantal jaren geleden vol. Heerenveen-Ajax 0-2, Heerenveen kon het kampioenschap van Ajax verpesten. Daar wilde ik bij zijn. Verdorie 27 euro betaald voor een kaartje helemaal bovenin naast het uitvak. En wat deed de ploeg? Alleen maar passief voetballen. Ze hebben geen kans gecreerd die wedstrijd. Wat een lachertje was dat. Sindsdien ben ik er klaar mee, ik kom er nooit weer. Tenzij de kaarten gratis zijn, het stadion vol zit en Heerenveen minimaal speelt om Europees voetbal.
fluitconcert
Bankzitter
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 22-08-2018 16:23

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten