Verlengen seizoenskaart!

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Beetle » 21-05-2012 17:51

Afbeelding


Tegen de meesten hier in het forum is dit waarschijnlijk oude koek en zijn de seizoenskaarten allang verlengd. Voor diegenen die dat nog niet gedaan hebben, check je mail nog even. De club heeft, als je adres bekend is, een mail verzonden met het verzoek de kaart te verlengen als je dit wilt.

In de mail is een klantencode opgenomen waarmee je eenvoudig via iDeal of incasso je kaart kan verlengen. Incasso is de makkelijkste optie en is in een vloek en een zucht gedaan.

Ik meld dit maar even aangezien er een deadline is tot 1 juni! Vanaf hier dus nog 10 dagen!

Tot zover deze mededeling van algemeen nut.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor sch4-live » 22-05-2012 14:48

Dat er bijna geen brieven meer worden verstuurd dat snap ik maar om zoiets kun je toch het beste een brief sturen ? Ik weet dat die verlengd moet worden omdat ik dit wel op internet lees maar mijn vader weet hier dus niets vanaf. Denk dat er bij veel mensen de seizoenkaart niet wordt verlengd simpelweg omdat ze niet wisten dat het zo moet.
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor xander » 22-05-2012 19:33

Ik zou het netjes vinden dat de club nog een brief stuurt de laatste week naar de mensen die nog niet verlengt hebben. Maar BTW hopelijk komt er eindelijk eens nieuw bloed in het stadion zoals met beker en europese wedstrijden.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4909
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor forca hveen » 23-05-2012 13:19

Fraaie is ook dat je seizoenskaart niet kan verlengen zonder e-mailadres in te voeren.
Dus de mensen die het dit jaar door een ander laten doen (omdat ze geen internet hebben) zullen het volgend seizoen wel te horen krijgen via het ingevoerde mailadres in plaats van dat ze een brief thuis gestuurd krijgen.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Superfries1996 » 23-05-2012 21:14

Een beetje nieuw bloed kan geen kwaad. hopelijk kom ik dan ook eens aan de beurt :)
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor heerenveenown » 23-05-2012 23:06

Wij hebben gebeld en de seizoenkaarten zo verlengd.
Na zoeken hebben we de mail gevonden.. Hij was tegengehouden door het Spamfilter..
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Beetle » 23-05-2012 23:10

heerenveenown schreef:Wij hebben gebeld en de seizoenkaarten zo verlengd.
Na zoeken hebben we de mail gevonden.. Hij was tegengehouden door het Spamfilter..


Kijk. Heeft mijn bericht toch nut gehad. :D
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor heerenveenown » 23-05-2012 23:13

Ik had hem al verlengd voor je dit zei :mrgreen:
Denk dat de forumlezers het allemaal wel weten..

Ik denk dat vooral veel oudere mensen het niet goed weten..
Zou het wel goed vinden als er na 1 juni nog een brief word verstuurd.. Als het veel mensen zijn.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor elmo87 » 29-05-2012 20:08

Al lang verlengd. Zelfs zo snel dat ik bij de eerste 1000 zat. En als leuke bijkomstigheid voor 20 euro 't thuisshirt van afgelopen seizoen. Vaker van dit soort actie's zou ik zo zeggen!! Meer mensen hier bij 'de club van 1000'?? :wink:
twitter.com/jelmo87
elmo87
Nieuw talent
 
Berichten: 146
Geregistreerd op: 24-09-2010 18:57
Woonplaats: Menaam

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor abegoal » 29-05-2012 21:46

elmo87 schreef:Al lang verlengd. Zelfs zo snel dat ik bij de eerste 1000 zat. En als leuke bijkomstigheid voor 20 euro 't thuisshirt van afgelopen seizoen. Vaker van dit soort actie's zou ik zo zeggen!! Meer mensen hier bij 'de club van 1000'?? :wink:


Zekers!! Ga hem ook halen. Vind het uitshirt van afgelopen seizoen prima, maar wil wel een nieuw uitshirt. Dat shirt vind ik het mooiste shirt sinds tijden!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Lardy » 30-05-2012 12:29

Wat vinden wij eigenlijk van die nieuwe wet? Ik vind het voor tijdschriften en al die andere dingen wel handig dat ze niet meer stilzwijgend kunnen verlengen. Maar ik denk dat dit voor voetbalclubs wel eens funest kan zijn. Als je in het verleden een klote jaar had met voetbal zei je wel eens in de emotie: Volgend jaar kom ik niet meer. Maar opzeggen dat deed je niet. Nu hoef je alleen niet te reageren en je seizoenskaart is afgelopen.

Als je een klote jaar hebt zoals Groningen nu dan merk je dat direct in de verkoop van seizoenskaarten.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor heerenveenown » 30-05-2012 12:35

Ik denk dat het niet slim is, doe dan een brief. Een seizoenkaart wordt na 1 juni automatisch verlengd als u niet opzegt.
Dat is al beter..
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Calimero » 30-05-2012 14:03

heerenveenown schreef:Ik denk dat het niet slim is, doe dan een brief. Een seizoenkaart wordt na 1 juni automatisch verlengd als u niet opzegt.
Dat is al beter..


Automatisch verlengen mag dus volgens de wet niet, maar volgens mij kun je het heel makkelijk oplossen door vroegtijdig even een brief ter herinnering van de verlenging te sturen in plaats van het online te communiceren zoals het nu gebeurd. Maar dat is een keuze van de club zelf.

De gedachten van de afschaffing van het automatisch verlengen vind ik niet raar, er zijn zoveel situaties te bedenken waardoor een verlenging niet gewaardeerd wordt. En wanneer men op meerdere manieren (dus ook per brief) een herinnering van verlenging krijgt, is dat volgens mij een prima oplossing. En het argument 'te oud om het te regelen', is ook kul. Even de club bellen, en ze maken het keurig in orde voor je. Nee, wat mij betreft zijn de redenen voor deze wet prima te onderbouwen, en zelfs beter dan de redenen om deze wet niet goed te vinden.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor RobertDeVries » 30-05-2012 14:05

heerenveenown schreef:Ik denk dat het niet slim is, doe dan een brief. Een seizoenkaart wordt na 1 juni automatisch verlengd als u niet opzegt.
Dat is al beter..

Dat doen ze bewust niet. Want bij verlenging zonder daad van de supporter, is het een stilzwijgende verlenging.

Wanneer dat het geval is, zal het contract maandelijks opzegbaar zijn. Ze willen voorkomen dat mensen na een maand op gaan zeggen en ze willen bezuinigen op papier, postzegels en mankracht. Dus dan kom je al snel uit op alles via de mail en via internet.
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor RobertDeVries » 30-05-2012 14:06

Calimero schreef:
Automatisch verlengen mag dus volgens de wet niet, maar volgens mij kun je het heel makkelijk oplossen door vroegtijdig even een brief ter herinnering van de verlenging te sturen in plaats van het online te communiceren zoals het nu gebeurd. Maar dat is een keuze van de club zelf.

Dit mag wel volgens de wet. Maar ze vertrouwen de supporters niet.... Ze denken dat we allemaal tussentijds op gaan zeggen...
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Calimero » 30-05-2012 14:09

RobertDeVries schreef:Dit mag wel volgens de wet. Maar ze vertrouwen de supporters niet.... Ze denken dat we allemaal tussentijds op gaan zeggen...

Ik doelde er dus op dat je niet automatisch met één jaar mag verlengen. Dat is volgens de wet niet toegestaan, vergelijkbaar met bijvoorbeeld een mobiel abonnement. Je kunt een abonnement onder gunstige voorwaarde behouden, met daarbij het mooie dat je het contract inderdaad maandelijks kunt opzeggen.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Ebiede » 30-05-2012 14:42

Automatisch verlengen mag volgens de wet wel.

Je sluit een contract af voor een jaar, daarna is een abonnement dagelijks opzegbaar met een opzegtermijn van een maand.

Dit is nu juist het probleem voor voetbalclubs. Dat bijvoorbeeld mensen op 1 oktober opzeggen. Dan beëindigd het contract op 1 november en dient het teveel betaalde terug gestort te worden.

Daarom willen voetbalclubs dat je elk jaar kiest voor een nieuw contract/overeenkomst. Dan zijn de geldstromen definitief en kun je niet tussentijds opzeggen.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor RobertDeVries » 30-05-2012 14:44

Ebiede schreef:Automatisch verlengen mag volgens de wet wel.

Je sluit een contract af voor een jaar, daarna is een abonnement dagelijks opzegbaar met een opzegtermijn van een maand.

Dit is nu juist het probleem voor voetbalclubs. Dat bijvoorbeeld mensen op 1 oktober opzeggen. Dan beëindigd het contract op 1 november en dient het teveel betaalde terug gestort te worden.

Daarom willen voetbalclubs dat je elk jaar kiest voor een nieuw contract/overeenkomst. Dan zijn de geldstromen definitief en kun je niet tussentijds opzeggen.

Dank voor de bijstand. Dit zie je in alle vakgebieden waarin jaarlijkse contracten gebruikelijk zijn.
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor MafiosiBianco » 30-05-2012 15:53

Voor de mensen die misschien wat krap bij kas zitten, en zich zorgen maken over het wel op tijd kunnen betalen van de sk uiterlijk 31 mei, maakt u zich geen zorgen. Je kunt namelijk gewoon verlengen (dmv automatische incasso) en dan heb je nog een maand de tijd om te betalen. Je krijgt namelijk pas in juli bericht of het verlengen gelukt is. Dat houdt in dat er ook nog in de maand juni wekelijks één incassering plaatsvindt.
Patjepeeër
MafiosiBianco
Nieuw talent
 
Berichten: 134
Geregistreerd op: 01-11-2008 15:32

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor RobertDeVries » 31-05-2012 14:05

Hoeveel seizoenkaarten zouden er niet verlengd worden? Er wordt via twitter wel veel propaganda gemaakt voor het verlengen?!? Dat zou je toch niet doen als alle kaarten al verlengt waren...

Wie weet er meer?
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Lardy » 31-05-2012 14:21

RobertDeVries schreef:Hoeveel seizoenkaarten zouden er niet verlengd worden? Er wordt via twitter wel veel propaganda gemaakt voor het verlengen?!? Dat zou je toch niet doen als alle kaarten al verlengt waren...

Wie weet er meer?


Tsja, je kan het zo bekijken. Je kan ook denken want goed dat ze nog even mensen erop attenderen dat dit echt de laatste dag is. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het vergeten of mensen die niet willen verlengen. We zien het wel, stadion zal wel weer uitverkocht raken.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor RobertDeVries » 31-05-2012 14:33

Lardy schreef:
Tsja, je kan het zo bekijken. Je kan ook denken want goed dat ze nog even mensen erop attenderen dat dit echt de laatste dag is. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het vergeten of mensen die niet willen verlengen. We zien het wel, stadion zal wel weer uitverkocht raken.

Waarom niet gewoon via de officiele kanalen? Sc-heerenveen.nl, LC oid. Die mensen die zo fanatiek alles via twitter volgen hebben toch al verlengd... :wink:
Ik durf te wedden dat 50% van de aanwezige supporters nog nooit van twitter hebben gehoord.
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor elmo87 » 31-05-2012 14:38

Denk sowieso dat het geen kwaad kan om mensen de kans te geven emails ook op papier te kunnen ontvangen. Actie van kant supporter is dan vereisd. Net als met bankafschriften, ik hoef ze niet meer, maar iemand die ze perse nog wil hebben kan ze gratis krijgen. Denk overigens dat het wel mee zal vallen met aantal niet-verlengde seizoenskaarten. Als dat een substantieel aantal geweest was, had men bij de club echt wel meer publiciteit gezocht, dan alleen twitter/facebook.
Laatst bijgewerkt door elmo87 op 31-05-2012 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt
twitter.com/jelmo87
elmo87
Nieuw talent
 
Berichten: 146
Geregistreerd op: 24-09-2010 18:57
Woonplaats: Menaam

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor xander » 31-05-2012 21:01

Ondanks al het commentaar op de nieuwe werkwijze schijnt het dat er toch maar een paar handen vol zijn afgehaakt, verassend.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4909
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Royce_SCH » 31-05-2012 21:33

Gelukkig dat er 'supporters' afhaken. Nu verwacht ik wel binnenkort een telefoontje dat ik twee seizoenskaarten kan bestellen!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor sch4-live » 01-06-2012 00:04

Nog net op tijd kunnen verlengen,had 2 uurtjes gescheeld.. Je zou maar weer opnieuw op de wachtlijst komen. Ga er trouwens wel vanuit dat ze de mensen die niet verlengd hebben alsnog een brief ter herinnering opsturen ?
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 03-06-2012 13:45

sch4-live schreef: Ga er trouwens wel vanuit dat ze de mensen die niet verlengd hebben alsnog een brief ter herinnering opsturen ?


Lijkt me wel, of nog effectiever: even een belletje.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor frisianbadboy » 03-06-2012 18:35

Ondanks al het commentaar op de nieuwe werkwijze schijnt het dat er toch maar een paar handen vol zijn afgehaakt, verassend.


Waar komt die informatie vandaan en om hoeveel mensen gaat het in totaal?

Op het Fc Groningen forum word er gesproken over een forse daling van het aantal seizoenkaarten wat is verkocht. Van de 15.800 kaarten zijn er 1.600 kaarten opgezegd terwijl er van nog eens maar liefst 2.200 mensen niks is vernomen of ze willen verlengen of willen opzeggen. Van de aanvankelijke 15.800 kaarten zijn er dus maar 12.000 daadwerkelijk verlengd. Groot verschil.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Arnoud » 03-06-2012 19:59

Waar ik straks vooral nieuwsgierig naar ben is om te weten of je kunt vaststellen dat met name bepaalde groepen supporters tegen hun zin in hun seizoenskaart kwijtraken omdat ze deze niet online verlengd hebben. Iedereen hier op het Forum zal wel verlengd hebben, iedereen die Twitter volgt ook, op Facebook zal het ongetwijfeld ook wel gestaan hebben, iedereen die Heerenveen via internetsites volgt weet het ook wel. Maar hoe zit het met de groep, veelal ouderen, die geen gebruik van internet maakt ? Het zal mij niets verbazen als met name deze groep straks stomverbaasd moet ontdekken dat ze hun plaats in het stadion kwijt zijn. Ingehaald door de tijd, bij de deur gezet als oud vuil. Het zou de club sieren als ze op korte termijn iedereen die nog niet verlengd heeft (en zijn SK niet opgezegd heeft) een brief zouden sturen met de mededeling dat men nog 2 weken de tijd krijgt om de seizoenskaart te verlengen, dan wel via een betaling on-line, dan wel via een betaling aan het stadion, dan wel via een bank-overschrijvingsformulier. Samen maken we de club, toch ???
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Superfries88' » 03-06-2012 20:03

Veenstra heeft aangegeven dat ze afwachten wat dit systeem oplevert. Als ze het idee hebben dat de actie onvoldoende door is gekomen, dan zetten ze vervolgacties op. Ik zou het wel tof vinden als de club gewoon een belronde organiseert. Daarmee bereik je iedereen (als het goed is) en daadwerkelijke afhakers overtuig je misschien alsnog. Als ik nog enigszins twijfel en de club neemt persoonlijk contact op, dan zou ik toch sneller over de streep getrokken worden.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Volgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten