Verlengen seizoenskaart!

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Gekko » 03-06-2012 20:12

De oudere garde die niet alles volgt qua communicatie en online minder bij de tijd is mag toch ook rekenen op de jongere generatie die ze hierover vertelt en ze helpt bij het verlengen? Hoe doe je anders belastingaangifte, regel je bankzaken enz.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Feanfan 1 » 03-06-2012 20:20

Ik vind dat ze iedereen een brief hadden moeten sturen.
Meestal lees je een mailtje en dan heb soms de tijd niet om te verlengen en vaak vergeet je dat mailtje later weer. Een brief leg je meestal aan de kant en kom je binnen enige tijd weer tegen. Ik ben benieuwed hoeveel mensen er verlengd hebben
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Arnoud » 04-06-2012 10:39

De oudere garde die niet alles volgt qua communicatie en online minder bij de tijd is mag toch ook rekenen op de jongere generatie die ze hierover vertelt en ze helpt bij het verlengen? Hoe doe je anders belastingaangifte, regel je bankzaken enz.

Wat een misplaatste arrogantie. Wat dacht je van een papieren belastingaangifte of een aangifte via een consulent, wat dacht je van acceptgiro's en bankoverschrijvingsformulieren ? Juist de mensen in de leeftijd van pakweg tussen de 65 en de 75 zijn in het algemeen nog erg zelfstandig en willen geen beroep op anderen doen. Ze redden zich nog prima maar worden nu eventueel buitenspel gezet. Ik ben door meerdere ouderen aangesproken over de gang van zaken en ze hebben er geen goed woord voor over. Af en toe krijg ik het gevoel dat men bij de club heel druk bezig is met alles wat maar met sociale media te maken heeft (en dus de gebruikers van die media) maar vergeet zich sociaal en solidair op te stellen ten opzichte van de mensen die geen gebruik van die media maken.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor forca hveen » 04-06-2012 10:54

Arnoud schreef:
De oudere garde die niet alles volgt qua communicatie en online minder bij de tijd is mag toch ook rekenen op de jongere generatie die ze hierover vertelt en ze helpt bij het verlengen? Hoe doe je anders belastingaangifte, regel je bankzaken enz.

Wat een misplaatste arrogantie. Wat dacht je van een papieren belastingaangifte of een aangifte via een consulent, wat dacht je van acceptgiro's en bankoverschrijvingsformulieren ? Juist de mensen in de leeftijd van pakweg tussen de 65 en de 75 zijn in het algemeen nog erg zelfstandig en willen geen beroep op anderen doen. Ze redden zich nog prima maar worden nu eventueel buitenspel gezet. Ik ben door meerdere ouderen aangesproken over de gang van zaken en ze hebben er geen goed woord voor over. Af en toe krijg ik het gevoel dat men bij de club heel druk bezig is met alles wat maar met sociale media te maken heeft (en dus de gebruikers van die media) maar vergeet zich sociaal en solidair op te stellen ten opzichte van de mensen die geen gebruik van die media maken.


Zou zeggen dat je daar gelijk een goed punt hebt voor de supportersraad ;)
Vind ook dat er zeker rekening moet worden gehouden met de oudere garde die geen internet gebruikt.
Mijn opa heeft nu sinds kort internet maar die weet nog niet eens hoe hij een mail moet versturen. Dit terwijl hij zichzelf verder prima kan redden. Deze oude garde zijn meestal de meest trouwe supporters en het zou belachelijk zijn wanneer ze door deze online verlengactie buiten de boot zouden vallen (vooral omdat wanneer je een brief hebt gekregen voor verlengen je dit ook online moet doen en niet met een antwoordformulier dat je terug kan sturen)
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Janstra » 04-06-2012 11:08

De ouderen hebben een brief gekregen, waarin stond dat je online moet verlengen. Nu vraag ik me af:
wat heeft de club gedaan met ouderen die contact hebben opgenomen met de club en hebben aangegeven dat ze geen internet hebben?
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Lardy » 04-06-2012 11:09

De mensen waarvan het emailadres bekend is bij de club kregen via de mail te horen dat ze moesten verlengen. Dus als je als oudere een emailadres hebt kan je ook wel via internet een seizoenskaart verlengen. Als je oud bent en geen emailadres hebt is kan die dus bij de club niet bekend zijn en kregen ze gewoon een brief.

Een ophef om niks dus.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Lardy » 04-06-2012 11:10

Janstra schreef:De ouderen hebben een brief gekregen, waarin stond dat je online moet verlengen. Nu vraag ik me af:
wat heeft de club gedaan met ouderen die contact hebben opgenomen met de club en hebben aangegeven dat ze geen internet hebben?



Acceptgiro toesturen? Lijkt mij de enige oplossing.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor forca hveen » 04-06-2012 11:12

Lardy schreef:De mensen waarvan het emailadres bekend is bij de club kregen via de mail te horen dat ze moesten verlengen. Dus als je als oudere een emailadres hebt kan je ook wel via internet een seizoenskaart verlengen. Als je oud bent en geen emailadres hebt is kan die dus bij de club niet bekend zijn en kregen ze gewoon een brief.

Een ophef om niks dus.


In die brief die ze hebben gekregen stond dus dat ze online moesten gaan verlengen.......
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Lardy » 04-06-2012 11:15

forca hveen schreef:In die brief die ze hebben gekregen stond dus dat ze online moesten gaan verlengen.......


En daar staat ook gewoon in dat je kan bellen naar de club. Een beetje initiatief nemen kan ook geen kwaad hoor.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Arnoud » 04-06-2012 11:32

En daar staat ook gewoon in dat je kan bellen naar de club. Een beetje initiatief nemen kan ook geen kwaad hoor.

Er zijn mensen die dat gedaan hebben en te horen hebben gekregen dat ze de betaling ook aan de balie bij sc Heerenveen konden doen. Woon je dus op 30/50 kilometer van het stadion, moet je 60 à 100 kilometer rijden om je eigen seizoenskaart te verlengen. Dat slaat natuurlijk nergens op. Mede doordat iemand contact opgenomen heeft met de Supportersraad heeft de raad een oplossing weten te bewerkstelligen in zo'n geval. Waarom wenden zich dan niet meer mensen zich tot de Supportersraad ? Simpel, informatie over de bereikbaarheid van Supportersraad is alleen online te vinden !
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Calimero » 04-06-2012 13:04

Ik blijf me er toch over verbazen, zullen de echte 'oudjes & onwetenden' onder ons dan niemand in hun directe omgeving hebben die het wél even in orde kan maken? Ik kan me dat niet voorstellen om eerlijk te zijn. Even snel de kleinzoon, buurjongen of buurman vragen en volgens mij is het dan zo geregeld. Het is ook maar net hoeveel moeite iemand ervoor wilt nemen, je zult er inderdaad even je luie stoel voor uit moeten als je het zelf niet in orde kan maken, maar het is nou niet zo dat je een wereldreis ervoor moet ondernemen in mijn ogen.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Arnoud » 04-06-2012 13:23

Het verbaast me niet dat je je niet kunt verplaatsen in de gedachtengang van iemand van pakweg een jaar of zeventig, die geheel onhankelijk van anderen zijn leven ingericht heeft. Geen verzorgingstehuis, geen thuiszorg en geen computer en/of geen internetbankieren. Die wil geen beroep op iemand anders moeten doen om zijn seizoenskaart te verlengen, die kleineer je als dat van hem verlangt. Dat heeft niets te maken met uit luie stoelen komen en nee, het is wellicht geen wereldreis maar toch in de ogen van die persoon volkomen onnodig om hem zoveel kilometers te laten maken als hij gewoon per bank wil betalen.
Nee, jij kunt je niet in die persoon verplaatsen, dat blijkt wel uit je commentaar. Wat een denigrerende opmerking :"oudjes en onwetenden".
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Calimero » 04-06-2012 13:28

Heeft niets met inlevingsmogelijkheden te maken als ik jouw bericht zo lees. Want 'ze' willen niet even de moeite doen en iemand anders vragen. Dan ligt het toch echt aan de personen in kwestie zelf? Het is maar net hoe graag je iets wilt, en er is volgens mij onder de gemiddelde burger niemand te beroerd om even te helpen in degelijke kwesties. Ik moet ook voor bepaalde dingen iets extra's doen om het te bereiken, zo is het leven nou eenmaal. Je moet soms vragen en beroepen op diensten van anderen, zeker wanneer men ouder wordt, gebeurt dit steeds vaker. Zo is het leven nou eenmaal, en als je daar niet mee wilt omgaan, is dat een keuze.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Lardy » 04-06-2012 13:31

Arnoud schreef:Het verbaast me niet dat je je niet kunt verplaatsen in de gedachtengang van iemand van pakweg een jaar of zeventig, die geheel onhankelijk van anderen zijn leven ingericht heeft. Geen verzorgingstehuis, geen thuiszorg en geen computer en/of geen internetbankieren. Die wil geen beroep op iemand anders moeten doen om zijn seizoenskaart te verlengen, die kleineer je als dat van hem verlangt. Dat heeft niets te maken met uit luie stoelen komen en nee, het is wellicht geen wereldreis maar toch in de ogen van die persoon volkomen onnodig om hem zoveel kilometers te laten maken als hij gewoon per bank wil betalen.


Huh, dus als ze iemand vragen een seizoenskaart te verlengen is dat kleineren? Je kan toch naar een van je kinderen bellen of weet ik het wie en vragen of ze even een geboortedatum in kunnen vullen en een code. Dat is 1 minuut werk.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Arnoud » 04-06-2012 13:40

Zelfstandigheid Lardy, daar gaat het om. Niet afhankelijk gemaakt worden. Maar goed, laten we het er maar op houden dat het een generatie-probleem is waarin ik mij wel verplaatsen kan en helaas de (meeste) jongeren niet. Was vroeger niet anders hoor, toen meende ik ook dat de ouderen er niets van begrepen. Alleen had ik van de club meer compassie, meer betrokkenheid en meer begrip verwacht voor de oudere supporters. Daarbij komt dat het probleem zich in de toekomst vanzelf zal oplossen en wat meer geduld van de kant van de club ook die oudere supporter zich niet "weggezet" hoeft te voelen.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Lardy » 04-06-2012 13:47

Jij laat je negatiever uit over de ouderen dan dat wij dat doen. Jij zet ze neer alsof ze niks kunnen en ook niks willen. Wij gaat er vanuit dat ze online een seizoenskaart kunnen verlengen. En indien ze dat niet kunnen iemand inschakelen om dat te doen. Lijkt mij niet moeilijk.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Arnoud » 04-06-2012 13:53

Jij zet ze neer alsof ze niks kunnen en ook niks willen

In tegendeel juist, ze kunnen heel veel en ze willen ook heel veel. Ze zijn juist trots op wat ze kunnen en doen en willen niet gedwongen worden aan te kloppen bij een buurman, een zoon of dochter om hun eigen seizoenskaart bij sc Heerenveen te laten verlengen. Dat hebben ze jarenlang zelf gedaan en dat kunnen ze ook nu nog heel goed zelf - alleen niet via de computer. Dus bied die generatie nog een escape !
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Lardy » 04-06-2012 13:56

Arnoud schreef:In tegendeel juist, ze kunnen heel veel en ze willen ook heel veel. Ze zijn juist trots op wat ze kunnen en doen en willen niet gedwongen worden aan te kloppen bij een buurman, een zoon of dochter om hun eigen seizoenskaart bij sc Heerenveen te laten verlengen. Dat hebben ze jarenlang zelf gedaan en dat kunnen ze ook nu nog heel goed zelf - alleen niet via de computer. Dus bied die generatie nog een escape !


Nou dan zijn we eruit. Ze kunnen alles nog zelf en daar zijn ze trots op. Seizoenskaart kan dit jaar blijkbaar uitsluitend via internet en dan moeten ze even de zoon of dochter vragen. We moeten het nou niet groter maken dan dat het is.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Superfries88' » 04-06-2012 13:57

Het is lastig om je te verplaatsen in een generatiekloof wanneer je onbekend bent met bepaalde ervaringen. Dat fenomeen komt mij ook wel bekend voor, al kan ik wel begrip opbrengen voor de argumenten die Arnoud aandraagt. Je bent misschien wel vijftig jaar lang gewend om zelfstandig te leven en plotseling verwachten anderen dat je gebruik maakt van nieuwe technologie. Voor te veel ouderen is het allemaal nog nieuw en onhandig; die categorie moet je in staat blijven stellen om via een omweg de seizoenkaart te bestellen. Dat moet je vooral niet te moeilijk maken. Eén telefoontje moet voor deze mensen voldoende zijn, desnoods via een brief. Maar dwing de ouderen vooral niet gebruik te maken van het internet, daar is de tijd nog niet rijp voor.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Lardy » 04-06-2012 14:21

Ik had het ook beter gevonden als ze in de brief hadden gezet. Voor diegene zonder internet kunnen bellen met de helpdesk en een acceptgiro aanvragen. Maar dat is blijkbaar niet gebeurd, en dus moet je het dan maar op een andere manier doen. Men zal hier ook van leren. Dit is het eerste jaar dat het zo gaat en dat zal geëvalueerd worden. En dan zullen deze dingen aan bod komen. Het gaat bij alle clubs op ongeveer dezelfde manier en dus zullen die ook wel tegen deze problemen aanlopen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Lipton » 04-06-2012 14:22

Zeker bij een club als Heerenveen moet je de ouderen blijven ondersteunen. Want wij hebben gemiddeld gezien het oudste publiek van de Eredivisie. Dus zou het van de club wel zo netjes zijn om oudere mensen een simpele oplossing te geven voor het verlengen van een seizoenskaart. (wat een onzin om z'n kaart elk jaar te verlengen......)

Men zal hier ook van leren. Dit is het eerste jaar dat het zo gaat en dat zal geëvalueerd worden. En dan zullen deze dingen aan bod komen.


Dat is altijd wat goedkoop, slecht voorbereiden heet dat. Eerst nadenken wat je gaan doen en dan uitvoeren. Je weet van te voren dat je te maken hebt met veel bejaarden en dus hadden ze al een alternatieve manier van verlengen moeten implementeren.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Lardy » 04-06-2012 14:35

Lipton schreef:Zeker bij een club als Heerenveen moet je de ouderen blijven ondersteunen. Want wij hebben gemiddeld gezien het oudste publiek van de Eredivisie. Dus zou het van de club wel zo netjes zijn om oudere mensen een simpele oplossing te geven voor het verlengen van een seizoenskaart. (wat een onzin om z'n kaart elk jaar te verlengen......)


Dat is een nieuwe wet en heeft dus niks met Heerenveen te maken. Dit is de eerste keer en alle clubs maken gebruik van dezelfde manier van verlengen. Dus via internet. Dus alle clubs zullen wel tegen dezelfde problemen aanlopen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor BakCristian » 04-06-2012 14:35

Vandaag werd ik gebeld of ik ook nog steeds in NN zou willen plaatsnemen volgend seizoen. (na 2 jaar geleden een verzoek te hebben gedaan). Dus in NN zal ook wel wat doorstroming plaatsvinden.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Lipton » 04-06-2012 14:36

Lardy schreef:Dat is een nieuwe wet en heeft dus niks met Heerenveen te maken.


Dat weet ik, maar onzin is het wel. Wie zit daar nou op te wachten??
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor forca hveen » 04-06-2012 14:41

Lipton schreef:
Lardy schreef:Dat is een nieuwe wet en heeft dus niks met Heerenveen te maken.


Dat weet ik, maar onzin is het wel. Wie zit daar nou op te wachten??


Mensen die lid zijn van een fitnessclub maar er nooit meer komen maar vergeten op te zeggen aan het einde van het jaar bijvoorbeeld of mensen die vergeten zijn dat een mobiel abonnement afloopt. Dat zijn dingen waar je dan niet automatisch weer een jaar aan vast wilt zitten. Dat is ook waarvoor de wet is bedacht, niet om voetbalsupporters te pesten.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Calimero » 04-06-2012 14:55

BakCristian schreef:Vandaag werd ik gebeld of ik ook nog steeds in NN zou willen plaatsnemen volgend seizoen. (na 2 jaar geleden een verzoek te hebben gedaan). Dus in NN zal ook wel wat doorstroming plaatsvinden.

Had je al een seizoenskaart dan of was je nog nergens van in bezit?
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor BakCristian » 04-06-2012 16:13

Ja, ik had al een seizoenkaart.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Gekko » 04-06-2012 19:46

Arnoud schreef:Wat een misplaatste arrogantie. Wat dacht je van een papieren belastingaangifte of een aangifte via een consulent, wat dacht je van acceptgiro's en bankoverschrijvingsformulieren ? Juist de mensen in de leeftijd van pakweg tussen de 65 en de 75 zijn in het algemeen nog erg zelfstandig en willen geen beroep op anderen doen. Ze redden zich nog prima maar worden nu eventueel buitenspel gezet. Ik ben door meerdere ouderen aangesproken over de gang van zaken en ze hebben er geen goed woord voor over. Af en toe krijg ik het gevoel dat men bij de club heel druk bezig is met alles wat maar met sociale media te maken heeft (en dus de gebruikers van die media) maar vergeet zich sociaal en solidair op te stellen ten opzichte van de mensen die geen gebruik van die media maken.

Mijn vader van 89 woont nog waar we met een stoet kinderen woonden, sinds 2,5 week alleen want na 58 jaar huwelijk is mijn vader zijn vrouw verloren, doet de grote tuin helemaal zelf, reist door het hele land (is dus net een zeer zelfstandig iemand van rond de 70) maar heeft voor bepaalde zaken de steun van zijn kinderen nodig. Ik zie de arrogantie niet hoor. Ik zeg alleen maar dat iedereen die ouders heeft waarvan hij vermoedt dat ze dat beetje hulp op internetgebied nodig heeft, ook even kan helpen. Dat gaat dus over hulp bieden, niet om hulp vragen. Want ook mijn sinds kort alleenstaande vader zal niet gauw (eigenlijk nooit) hulp vragen. Die gaat nog steeds zijn ladder op om op 10 meter hoogte te kijken wat er loos is met de schoorsteen.... Dus zeg ik: laat mij maar even....
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Beetle » 04-06-2012 21:52

Gekko schreef: Mijn vader van 89 woont nog waar we met een stoet kinderen woonden, sinds 2,5 week alleen want na 58 jaar huwelijk is mijn vader zijn vrouw verloren, doet de grote tuin helemaal zelf, reist door het hele land (is dus net een zeer zelfstandig iemand van rond de 70) maar heeft voor bepaalde zaken de steun van zijn kinderen nodig. Ik zie de arrogantie niet hoor. Ik zeg alleen maar dat iedereen die ouders heeft waarvan hij vermoedt dat ze dat beetje hulp op internetgebied nodig heeft, ook even kan helpen. Dat gaat dus over hulp bieden, niet om hulp vragen. Want ook mijn sinds kort alleenstaande vader zal niet gauw (eigenlijk nooit) hulp vragen. Die gaat nog steeds zijn ladder op om op 10 meter hoogte te kijken wat er loos is met de schoorsteen.... Dus zeg ik: laat mij maar even....


Nog gecondoleerd met je moeder.
Heeft je vader ook een seizoenkaart? Was niet duidelijk in het verhaal.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor xander » 05-06-2012 21:26

Vandaag is er nog een brief de deur uitgegaan naar de mensen die de seizoenskaart nog niet verlengt hebben.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten