Verlengen seizoenskaart!

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor André » 27-09-2012 08:32

In andere topics is het al ter sprake gekomen: het lage aantal seizoenskaarten dat verkocht is. Wat zal de invloed zijn geweest van de manier waarop de seizoenskaarten verlengd moesten worden?

Uit de notulen (4 september) vd supportersraad:
De club informeert de raad over het verloop van de online verlenging van de seizoenkaarten. De club stelt dat dit goed is verlopen, en dat een vergelijkbaar percentage als vorig jaar heeft opgezegd. De seizoenkaarthouders zijn tweemaal benaderd; het geautomatiseerde systeem werkte goed, maar er zal nog een definitieve evaluatie plaatsvinden. Daarin wordt beschikbaarheid via de kassa ook worden meegenomen


Zeker met de wedstrijd tegen Den Haag nog in het achterhoofd zet ik echt mijn vraagtekens bij deze uitspraak.
Als één man achter onze trots!
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Gekko » 14-10-2012 12:36

Men ziet eindelijk het licht: er worden extra seizoenkaarten in verkoop gebracht! Weg met de lege plekken.

http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/vanaf-nu-25-korting-op-een-seizoenkaart!/10
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor xander » 14-10-2012 12:38

Die worden al weken aan de man gebracht helaas loopt het nog niet storm...
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Hielke » 15-10-2012 10:07

Grof gezegd wordt er nu al vijf jaar countervoetbal gespeeld in het Abe Lenstra stadion. Zo lang dat niet verandert, blijft de interesse afnemen. Thuisduels zijn meestal niet om aan te zien, waardoor wegblijvers niet het idee krijgen dat ze iets gemist hebben. Het spektakel moet terug!
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor forca hveen » 15-10-2012 12:15

Ik zit er wel sterk over te denken om nu eens een seizoenskaart aan te schaffen. Echter wanneer ik bij het aanvraagformulier kom wordt ik gedwongen om een vinkje te zetten bij het volgende:
Ik ontvang binnen drie weken een bevestiging van de seizoenkaart. Daarin staat informatie over het afhalen en betalen van de nieuwe seizoenkaart. Ik ben bekend en akkoord met de prijs van de seizoenkaart zoals vermeld op:
http://www.sc-heerenveen.nl/ticketing/p ... nd-prijzen en ontvang voor dit seizoen 10% korting op de prijs.


Daar ga ik dus zeker geen vinkje bij zetten wanneer ze adverteren met 25% korting!
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Superfries1996 » 15-10-2012 15:20

Hielke schreef:Grof gezegd wordt er nu al vijf jaar countervoetbal gespeeld in het Abe Lenstra stadion. Zo lang dat niet verandert, blijft de interesse afnemen. Thuisduels zijn meestal niet om aan te zien, waardoor wegblijvers niet het idee krijgen dat ze iets gemist hebben. Het spektakel moet terug!


Dat mag toch geen reden zijn om weg te blijven? Je steunt je club, ook al zijn de wedstrijden niet om aan te zien. En dat Heerenveen-wedstrijden niet om aan te zien of saai zijn klopt niet, vorig jaar had Heerenveen al de hoogste amusentswaarde met een doelpuntgemiddelde van tussen de 4 en 5 per wedstrijd. Ook dit seizoen zijn we weer goed op dreef met de 3-3 tegen Vitesse en de 2-2 tegen Ajax. Ik kan me van vorig jaar nog wel een aantal geweldige wedstrijden herinneren waarin werd gecounterd maar (tenminste) ik 90 minuten heb genoten:

Heerenveen - AZ: 5-1
Heerenveen - Roda JC: 4-3
FC Twente - Heerenveen: 3-4
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor oldtimer » 15-10-2012 15:58

Feanatieke schreef:
Hielke schreef:Grof gezegd wordt er nu al vijf jaar countervoetbal gespeeld in het Abe Lenstra stadion. Zo lang dat niet verandert, blijft de interesse afnemen. Thuisduels zijn meestal niet om aan te zien, waardoor wegblijvers niet het idee krijgen dat ze iets gemist hebben. Het spektakel moet terug!

Vorig jaar vaak genoeg genoten. Schromelijk overdreven. Vaak spektakel gezien, wel minder vaak. We hebben countervoetbal gezien, maar ook De Koninklijke Aanval. Ajax wilde deze drie aanvallers. Ook vorig seizoen waren er soms sensationele wedstrijden, waarin ook jij je vreugde uitte. Het is iets minder dan in het tijdperk Verbeek, maar het kan niet altijd feest zijn.
Als een supporter hierom afhaakt, zal ik 'm geen seconde missen. Vergeet nooit waar we vandaan komen, waar we naar toe wilden, waar we fouten maakten en wat we moeten herstellen.


Iets minder dan een klein stukje van het tijdperk - Verbeek zou ik zeggen.
En dan doel ik vooral op een reeks wedstrijden begin 2008.
Verder was het ook niet zo geweldig allemaal.

En inderdaad, aan spektakel ontbrak het vorig seizoen echt niet.
Zowel uit als thuis.
Dat zeggen toch feitelijk die ongeveer 80 goals al?
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Currahee » 15-10-2012 16:49

oldtimer schreef:[

Iets minder dan een klein stukje van het tijdperk - Verbeek zou ik zeggen.
En dan doel ik vooral op een reeks wedstrijden begin 2008.
Verder was het ook niet zo geweldig allemaal.


Precies! onder verbeek hebben we toch ook dik 2 jaar bagger voetbal gezien? Alleen in het jaar dat hij weg ging speelden we goed. Of hadden we een hele goeie periode. Verbeek wordt wat mij betreft wel eens te veel opgehemeld hier voor het soort voetbal dat hij liet zien. Ik vind het een prima trainer maar aan het begin van zijn loopbaan bij ons was het ook niet veel en hebben we veel slechte wedstrijden gezien. Pas toen hij sibon als aanspeelpunt ging gebruiken en met veel lopende middenvelders er omheen werd het leuk om naar te kijken
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 15-10-2012 19:12

Daarnaast denk ik niet dat je de mensen die afhaken (om wat voor reden dan ook) zomaar terugkrijgt met een ander type voetbal. Mijns inziens moet de club zich richten op aantrekken van jeugd, dat is de toekomst en die kun je nu nog makkelijker aan je binden dan oudere mensen.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor mitrita » 15-10-2012 20:04

Seizoenkaarten zijn bij Heerenveen lange tijd een schaars goed geweest.
Moeilijk aan te komen en bestaande seizoenkaarthouders gaven daarom hun kaart niet snel op.

Het positieve imago van de club heeft nu echter een paar forse optaters gehad de laatste jaren, de economische crises en ook het besef dat er wellicht wat mindere jaren in het verschiet liggen heeft zeker effect gehad op de commerciële en publieke belangstelling. Nu ook nog eens blijkt dat de wachtlijsten voor seizoenkaarten feitelijk zijn weggewerkt en voor de meeste wedstrijden voldoende losse kaarten te koop zijn, is de "noodzaak" een seizoenkaart toch maar aan te houden inmiddels zo goed als verdwenen. Nu dat besef bij steeds meer mensen doordringt, kun je ook verwachten dat het verloop de komende seizoenen nog groter zal worden.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Calimero » 16-10-2012 09:41

Hielke schreef:Grof gezegd wordt er nu al vijf jaar countervoetbal gespeeld in het Abe Lenstra stadion. Zo lang dat niet verandert, blijft de interesse afnemen. Thuisduels zijn meestal niet om aan te zien, waardoor wegblijvers niet het idee krijgen dat ze iets gemist hebben. Het spektakel moet terug!

Laat ze maar wegblijven, die successupporters hebben we ook niet nodig in ons stadion.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor BWdinamite » 16-10-2012 15:51

Calimero schreef:Laat ze maar wegblijven, die successupporters hebben we ook niet nodig in ons stadion.


Die heb je als club zijnde zeker nodig om eventueel een volgende stap te zetten! Je zult altijd successupporters (nodig) hebben. Dat is bij elke club zo. En helaas is dat over het algemeen wel de grootste groep. De eerste mensen hebben hun conclusies al getrokken. En mensen die eventueel een pasje willen hebben, hebben nu zo hun redenen om het toch niet te doen. Zoals al meerdere keren gezegd hier, de economische malaise en natuurlijk de prestaties. De seizoenskaart is geen gewild pasje meer.

Je zult nu als Heerenveen zijnde je imago weer moeten opbouwen. Prestaties leveren, rust in de tent etc. Om in iedergeval de huidige negatieve tendens te doorbreken. Groei zit er voorlopig niet in. Daarom is een uitbouw van het stadion ook volstrekt belachelijk. Daarmee geef je de negatieve tendens nog even een zetje.
Avatar gebruiker
BWdinamite
Selectiespeler
 
Berichten: 256
Geregistreerd op: 23-03-2009 17:03

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor xander » 16-10-2012 16:08

Men moet creatiefer zijn om meer kaarten aan de man te brengen doormiddel van eigen sponsoren en supporters. Genoeg interessante acties te bedenken met je achterban.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Hinkelpikke » 16-10-2012 19:03

xander schreef:Men moet creatiefer zijn om meer kaarten aan de man te brengen doormiddel van eigen sponsoren en supporters. Genoeg interessante acties te bedenken met je achterban.


Inderdaad! Zo zou je voor de 'derby' aanstaande zondag als sponsor zijnde wel een actie kunnen verzinnen. Heerenveen supporters die met hun beste Groningen-vriend gratis naar de wedstrijd kunnen bijvoorbeeld. Ik noem maar wat.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor 1983 » 16-10-2012 21:00

Verdomme, wat een goed idee zeg, hopelijk leest de club hier mee en nemen ze dat geweldige idee over :D
Zonder gekheid, als dit soort debiele commerciële acties al bedacht moet worden om de tent vol te krijgen is het toch volkomen absurd om überhaupt over het uitbreiden van je stadion na te denken? Laat staan het vervolgens ook nog eens daadwerkelijk uitvoeren, wat deze winter lijkt te gaan gebeuren!
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor forca hveen » 17-10-2012 09:30

Tja ze zouden eerst deze zomer al uitbreiden en toen is het ook uitgesteld dus heb nu zoiets van eerst zien dan geloven ;)

Wanneer ze echt bezig waren geweest met klantenbinding hadden ze vanuit de sponsor amstel bedacht om alleen supporters van heerenveen in een vriendenvak te zetten. Meer in de zin van ga met je vrienden een avondje naar heerenveen.
Dan maak je tenminste kans op "nieuwe" supporters. Die groningers komen slechts één keertje en zal je echt niet overhalen om supporter te worden van heerenveen.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Hielke » 17-10-2012 13:39

Ik blijf erbij dat het al veel te lange tijd onaantrekkelijke, reactieve voetbal in thuiswedstrijden een belangrijke oorzaak is. Hierboven zet mitrita prima uiteen waarom mensen hun seizoenkaart niet verlengen. Maar de voor velen belangrijkste prikkel om dat wél te doen - leuk voetbal zien - wordt veel te weinig gegeven. Vergelijk wedstrijdbeelden van nu en pakweg vijf jaar geleden en het verschil in kwaliteit en spelopvatting is schrijnend.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Calimero » 17-10-2012 13:42

Vijf jaar geleden werden er ook genoeg onaantrekkelijke wedstrijden gespeeld, dus mijn mening is dat dit zeker niet een van de hoofdredenen is. Ik gok dat daarom wellicht 1-5% hun seizoenskaart heeft opgezegd. Ik denk dat je meer naar de financiële crisis en de verandering van het imago van de club moet kijken als schuldige.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Hielke » 17-10-2012 14:03

Slechte wedstrijden waren er toen ook, maar er werd wel vanuit een vaste filosofie gewerkt en gespeeld. Trond Sollied en Ron Jans hebben daarmee gebroken en zijn voor eigen publiek countervoetbal gaan spelen. Om het spektakel terug te brengen is Marco van Basten aangesteld. Na een veelbelovende start lijkt hij nu ook een defensieve coach te gaan worden. Vijf verdedigers opstellen in een thuiswedstrijd tegen een laagvlieger vind ik de huisstijl verloochenen. En dus imagoverlies. Ik ben ervan overtuigd dat we alleen weer vollere tribunes krijgen als het voetbal aantrekkelijker wordt.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Calimero » 17-10-2012 14:24

Hielke schreef:Vijf verdedigers opstellen in een thuiswedstrijd tegen een laagvlieger vind ik de huisstijl verloochenen. En dus imagoverlies. Ik ben ervan overtuigd dat we alleen weer vollere tribunes krijgen als het voetbal aantrekkelijker wordt.

Maar de grote vraag is: spelen we ook met vijf verdedigers? Op papier zal het best zo staan, maar ik kan me weinig situaties herinneren waarin we werkelijk zo speelden. Tegen Vitesse behoorlijk aanvallend voetbal gezien, en met balbezit speel je dus gewoon met 3-5-2, iets wat ik toch vrij aanvallend is. Staar je je niet te blind op iets wat op papier staat?
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 18-10-2012 09:34

Ik kan me trouwens nog een heleboel wedstrijden herinneren waarbij iedereen vrij kwaad naar het stadion ging 'omdat het wel eens de laatste wedstrijd van Verbeek kon worden'. Voetbalen of oprotten is daarbij nog wel eens op doek langsgekomen bijvoorbeeld.

Natuurlijk moet Heerenveen volgens een bepaalde filosofie voetballen, maar daar moet je wel de voetballers voor hebben. We hebben nu helaas niet meer een voorhoede waarbij we ons elke wedstrijd minstens twee tegengoals kunnen veroorloven. Dat weet ook Hansma, want hij is het 'brein' achter het feit dat er eerst verdedigers gehaald werden en de aanval op een laag pitje is gezet. Ik snap van Basten daarom volledig om op een dergelijke manier te gaan spelen. Ik zou ook niet voor zelfmoord kiezen.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor vlqrt » 01-12-2012 23:52

Reken er maar op dat het de komende jaren rustiger zal worden in het stadion. De laatste jaren zijn we niet verwend, de crisis houdt toch nog lang aan en iedereen moet financieel een stapje terug doen. We doen het dit jaar ook nog eens abominabel en ik gok dat de seizoenskaart ook volgend jaar weer veel duurder zal zijn (btw + inflatie verhoging).

Ik houd mijn kaartje nog aan, maar de de mensen waar ik mee op de tribune zit zijn ontevreden (ik sta op dit moment ook niet te springen om heerenveen). Wanneer je iets moet opgeven dan komt die 300 euro voor je seizoenskaart niet slecht uit. Voor dat geld heb je eredivisie live en je houdt geld over ook. Kun je ook nog eens een leuke wedstrijd kijken.
Het is maar een spelletje
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Flying Tilster » 01-12-2012 23:57

vlqrt schreef:Ik houd mijn kaartje nog aan, maar de de mensen waar ik mee op de tribune zit zijn ontevreden (ik sta op dit moment ook niet te springen om heerenveen). Wanneer je iets moet opgeven dan komt die 300 euro voor je seizoenskaart niet slecht uit. Voor dat geld heb je eredivisie live en je houdt geld over ook. Kun je ook nog eens een leuke wedstrijd kijken.


Als Veenstra de seizoenskaart komend seizoen wederom flink gaat verhogen, dan kom ik niet meer.
Dat geld gooi ik liever in de spaarpot van mijn dochtertje.. Die is tenminste wel blij dat ze me ziet..
Veel spelers zijn te arrogant om "ons" te willen zien..
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Lardy » 02-12-2012 00:25

Doordat er steeds meer losse kaarten te koop zijn, zullen volgend jaar vele mensen niet verlengen en voor de topwedstrijden kaartjes kopen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Jeroen » 03-12-2012 12:41

Ik geloof er niets van dat de prijzen omhoog gaan. In tijden van afnemende interesse zou dat zeer vreemd zijn. Met de nieuwe televisiedeal is de noodzaak voor prijsstijging ook iets minder.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Squerrel » 03-12-2012 16:55

Prijsverhoging of niet, ik ga er sowieso goed over na denken.

Ik kom eigenlijk nog alleen maar voor de borreltjes en het domme praat voor de wedstrijd. Dan kan en wil ik ook niet missen maar het voetbal kan me eigenlijk gestolen worden.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor vlqrt » 03-12-2012 17:58

Jeroen schreef:Ik geloof er niets van dat de prijzen omhoog gaan. In tijden van afnemende interesse zou dat zeer vreemd zijn. Met de nieuwe televisiedeal is de noodzaak voor prijsstijging ook iets minder.


Dat dacht ik vorig jaar ook, daarnaast is er een BTW stijging. Ik hoop dat je gelijk hebt.
Het is maar een spelletje
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor xander » 27-12-2012 14:18

Ontvang nu een gratis seizoenskaart op de luxe zaken tribune van sc Heerenveen voor het seizoen 2012/2013 plus een jaar lang de Leeuwarder Courant op de iPad bij aanschaf van een Apple iPad of iPad mini. Uw totale voordeel is maar liefst € 275,- (Let op deze actie loopt t/m 1 januari 2013 en Op=Op)

http://webwinkel.lc.nl/ipad-mini-leeuwa ... rant-actie
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Appie_M » 09-04-2013 11:10

Weet iemand wanneer de seizoenkaart-aanvraag voor het nieuwe seizoen binnenkomen?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor forca hveen » 12-04-2013 10:18

In april ontvangen alle seizoenkaarthouders per e-mail informatie over de seizoenkaartverlenging voor het nieuwe seizoen.


Ik heb vandaag de procedure ontvangen voor verplaatsing per mail dus ik denk dat de gegevens om in te loggen voor verlenging ook niet al te lang meer op zich laten wachten ;)

Wat ik mij wel afvraag is of verplaatsing voorheen ook geld heeft gekost of dat dit per ingang van komend seizoen voor het eerst is dat je daar 15 euro extra voor moet betalen?
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron