Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion.

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion.

Berichtdoor Beetle » 26-04-2012 17:39

Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de OSSH op de hoogte te stellen van de schreeuwende communicatie problemen die zich in het stadion voordoen tijdens wedstrijden. Het is soms onmogelijk om zelfs een SMS te versturen, laat staan internet of Twitter. Voor een club die veel gebruik maakt van Twitter, is dit een aanfluiting. toegegeven, op de hoogte houden van de wedstrijd is natuurlijk overbodig als je er met je neus bovenop zit maar zelf een bericht sturen naar de achterban is soms ook niet mogelijk. Vandaar dat ik dit aankaart.


Zijn er meer mensen die deze problemen hebben?

Brief aan de OSSH.


Hallo,

Nee, ik ben geen bedrijfseigenaar of OSSH-lid, ik ben maar een doorsnee fan die al 22 jaar een seizoenskaart heeft. De laatste tijd zit me wel wat dwars. Het heeft niets direct met de OSSH te maken maar het is misschien wel de sleutel tot een oplossing.

De laatste tijd is de smartphone erg populair geworden op de tribunes. Dit heeft er toe geleid dat op sommige momenten het niet meer mogelijk is om te internetten, en soms is ook SMS-en onmogelijk. Er wordt gewoonweg teveel dataverkeer gevraagd door teveel mensen op dat moment. De enkele gelukkigen die via een business box of via de perskamer een wachtwoord hebben voor een WIFI netwerk maken mij erg jaloers....

Nu komt het. Binnen de OSSH zitten een aantal bedrijven die werken binnen de telecom industrie. Een die in het stadion veel reclame maakt tegenwoordig bijvoorbeeld, is Simpel.nl (De hese Rene Froger wordt vaak gespeeld). Verder zie ik nog bedrijven als Audiocom, Cofely (GTI Suez), Compusystems, Amnez telecom, Progatech en Telecom service groep. Bedrijven die (misschien) in de juiste branche zitten om een dekkend wifi-netwerk aan kunnen leggen voor het hele stadion. En desnoods doen ze het gesponsord.

Binnenkort (14 mei) hebben jullie een afsluitende bijeenkomst met bedrijven om dit succesvolle seizoen een staart te geven. Is het misschien mogelijk deze vraag in de groep te gooien? Ik en vele andere fans zouden het zeer op prijs stellen als dit van de grond kan komen.

Groeten,
[mijn naam]


Ps. Deze mail post ik ook in het forum.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor Freezeman » 26-04-2012 18:39

Om mij gooien ze alle netwerken plat tijdens de wedstrijd.
Vind het soms behoorlijk irritant en zelfs storend al die swipende supporters om me heen.
Ik kom daar voor het voetbal en als ze me nodig hebben, bellen en sms werkt altijd en de rest kan later wel weer.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor Currahee » 26-04-2012 18:51

Ik vind het wel vrij irritant. Vooral omdat veel berichten ook worden verstuurd via whatsapp en die komen dus ook niet aan. Verder is bellen en smsen bijna onmogelijk. Ik krijg altijd mijn smsjes pas binnen z'n beetje 2 uur na de wedstrijd ofzo. Ook zit er dan wel eens bericht tussen die en die heeft je gebeld maar geen bericht achter gelaten *(voicemail). Dat ik niet kan internetten vind ik wel storend (als ik tussenstanden wil kijken ofzo) maar is niet het grootste probleem.
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor 1983 » 26-04-2012 18:58

First world problems. Effe 2 uurtjes niet kunnen Twitteren (sowieso een hele foute verslaving) meid het is wat zeg!
Zolang je maar kan bellen en gebeld kan worden (dat vind ik wel belangrijk) dan is het goed wat mij betreft. Dat internet niet werkt so be it, hadden we een paar jaar geleden ook (nog) niet. Soweiso internetten tijdens wedstrijden :? Tussenstanden verschijnen ook op het scherm.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor Lipton » 26-04-2012 20:33

Het is heel irritant, want mobiel ben je dan ook een stuk minder goed bereikbaar. Men zou er goed aan doen om een WIFI netwerk aan te leggen. Hoeft ook helemaal niet veel te kosten.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor Lasse4evah » 26-04-2012 20:37

Ik kan uberhaupt niet bellen of smsen in het stadion, waardeloos en daar moet idd wat aan gedaan worden.
Lasse4evah
Wereldspeler
 
Berichten: 1310
Geregistreerd op: 09-02-2006 19:07

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor Superfries88' » 26-04-2012 20:40

Totaal geen last van, al maak ik geen gebruik van mobiel internet. Ik krijg mijn sms'jes vrij snel binnen en kan ook gewoon bellen, ook tijdens de drukke momenten.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor Beetle » 26-04-2012 20:41

Ik zie dus duidelijk dat het een probleem is. Wel opmerkelijk dat daar niemand wat van heeft gezegd de afgelopen tijd. Maar sinds dit seizoen is het allemaal heel erg geworden. Dat niet iedereen op internet zit te wachten is op zich prima maar het internet zuigt wel de complete btreedband op waardoor bellen en sms-en dus ook onmogelijk wordt.

Zet het internet verkeer op een wifi netwerk, dan houdt je de rest van de bandbreedte over voor bellen en sms-en.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor Currahee » 26-04-2012 20:42

Beetle schreef:Ik zie dus duidelijk dat het een probleem is. Wel opmerkelijk dat daar niemand wat van heeft gezegd de afgelopen tijd. Maar sinds dit seizoen is het allemaal heel erg geworden. n.


Er is al eens een "discussie" over geweest. volgens mij in het ergernissen topic
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor Flying Frisian » 26-04-2012 22:39

Superfries88' schreef:Totaal geen last van, al maak ik geen gebruik van mobiel internet. Ik krijg mijn sms'jes vrij snel binnen en kan ook gewoon bellen, ook tijdens de drukke momenten.
Ik ook niet, maar ik ben dan ook een trotse eigenaar van een stupid-phone.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor XbWdX » 27-04-2012 07:37

Ik heb ook een stupid phone met een Vodafone abonnement en ik heb constant problemen met sms-en. Bellen doe ik bijna nooit in het stadion. De sms-jes komen meestal pas aan als ik in de auto naar huis zit. Heel vervelend en daar mag van mij best wat aan gebeuren.
XbWdX
Selectiespeler
 
Berichten: 163
Geregistreerd op: 14-05-2009 09:13
Woonplaats: Duiven

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor Flying Frisian » 27-04-2012 08:09

XbWdX schreef:Ik heb ook een stupid phone met een Vodafone abonnement en ik heb constant problemen met sms-en. Bellen doe ik bijna nooit in het stadion. De sms-jes komen meestal pas aan als ik in de auto naar huis zit. Heel vervelend en daar mag van mij best wat aan gebeuren.
Het feit dat ik er geen last van heb, wil niet zeggen dat ik niet hoop dat er iets aan gedaan wordt.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor XbWdX » 27-04-2012 09:58

Flying Frisian schreef:Het feit dat ik er geen last van heb, wil niet zeggen dat ik niet hoop dat er iets aan gedaan wordt.


Mijn reactie was niet op jou gericht. Meer als aanvulling. Ik zat er al aan te denken om eens een klacht in te dienen bij Vodafone.
XbWdX
Selectiespeler
 
Berichten: 163
Geregistreerd op: 14-05-2009 09:13
Woonplaats: Duiven

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor Tokstra » 05-05-2012 11:55

Yn de Grolsch Veste wie it noch slimmer. Dêr koest hielendal neat mei de KPN. Ik kin meastal yn it ALS noch wol sms'e.
Tokstra
Nieuw talent
 
Berichten: 137
Geregistreerd op: 22-01-2005 15:12
Woonplaats: De Rottefalle

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor Bouwe666 » 06-05-2012 20:53

De club kan er weinig aan doen,het netwerk raakt gewoon over vol,met die internet op mobieltjes.
Je ziet het zelfde op festivals,gisteren in Groningen op bevrijdingsfestival was het precies het zelfde.
Op grotere meerdaagse festivals (Lowlands/zwarte cross)worden extra tijdelijke masten geplaatst om aan de vraag te kunnen vol doen,dan is er niks aan de hand.
Avatar gebruiker
Bouwe666
Selectiespeler
 
Berichten: 381
Geregistreerd op: 24-01-2010 02:21
Woonplaats: 0594

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor Flying Tilster » 06-05-2012 23:19

Zit je nu in het stadion om te twitteren, of voetbal te kijken? :P

Denk eerlijk gezegd dat de club hier niet zoveel aan kan doen.. zal eerder een probleem met provider zijn.
Zelf krijg ik mijn tweets en smsen altijd keurig op tijd binnen, dus ik ken dat probleem verder niet.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor FeanFanForLife » 07-05-2012 09:09

Het lijkt bij mij gewoon steeds erger te worden. Normaal gesproken kon ik pas vlak voor de wedstrijd niet meer bellen/smsen/internetten maar nu is dat tegenwoordig al zo een uur voor de wedstrijd.

Nu is het heus niet zo dat ik de hele tijd op internet wil of wil smsen, maar soms wil je gewoon even wat opzoeken & wat te denken van calamiteiten? Dan ben je ook niet bereikbaar via je telefoon, wat ik een kwalijke zaak vindt. (& ik weet dat het dan omgeroepen kan worden in het stadion ;) )
FeanFanForLife
Wereldspeler
 
Berichten: 1204
Geregistreerd op: 02-02-2005 17:41
Woonplaats: Fryslân

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor Beetle » 29-05-2012 21:38

Woohoo!

Afbeelding

RESULT!
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor feanfans » 29-05-2012 21:43

Grote klasse Beetle!

Klop jezelf maar even op de borst! :wink:

Dit is goed nieuws.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor heerenveenown » 29-05-2012 21:47

Dit betekent dat ze goed naar ons luisteren =)

Wat willen we nog meer veranderen :mrgreen:
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor Surhuisterveen » 30-05-2012 11:16

NN komend seizoen aan het veld!
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor Beetle » 30-05-2012 18:17

Als je al bedenkt dat ze in Londen bij de OS 25000 extra Wifi zenders neerzetten rond het Olympisch park...

...dan moet een stadion als het onze een peulenschil zijn.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor Appie_M » 09-04-2013 11:27

Hmm, noem mij maar ouderwets, maar van mij hoeft het niet zo nodig, een wifi-netwerk in het stadion. Ik kom naar het stadion om mijn cluppie aan te moedigen en om voetbal te kijken. Ik gebruik daarbij alleen mijn telefoon om af en toe een foto te maken van sfeeracties of iets dergelijks. Ik ben bang dat met een gratis wifi-netwerk iedereen op de tribune straks als een stel hersenloze zwaarverslaafde cellphone-junkies naar hun smartphone zitten te staren, ipv naar het voetbal kijken en de club aanmoedigen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Brief aan de OSSH. Communicatie problemen in het stadion

Berichtdoor heerenveenown » 29-06-2013 20:45

Bubbe, hoe staat het met ons internet? :D
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten