Zaken omtrent kaartverkoop (Online Ticketing/Ticketbox, etc.

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Janstra
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 28-10-2011 12:30

Bericht door Janstra »

davp schreef:Daar zit ik ook een beetje over in nu je het zegt. Ik heb geen idee of mijn kaart geregistreerd staat op mijn huidige adres of op het adres van m'n vorige studentenhuis!?
Precies, ik weet ook niet of de kaart naar het goede adres gaat. Ik weet ook niet welk adres aan die kaart is gekoppeld. In mijn geval zal het sowieso wel goed komen, maar vind het vreemd dat ze niet na het afrekenen een adres laten zien waar het heen gestuurd word. Het was al goed geweest als je alleen het adres zou zien en niet zou kunnen veranderen dan weet je waar je aan toe bent en waar je op kan rekenen
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Bij een aantal clubs krijg je via het ticketsysteem een plattegrond van het stadion met daarbij de vakken, rijen en stoelen die nog vrij zijn. Dit moet toch ook te implementeren zijn in het systeem van Heerenveen?

Ook het selecteren van een afleveradres is een punt van verbetering.
Appielwt
Nieuw talent
Berichten: 135
Lid geworden op: 08-06-2009 21:21

Bericht door Appielwt »

davp schreef:Daar zit ik ook een beetje over in nu je het zegt. Ik heb geen idee of mijn kaart geregistreerd staat op mijn huidige adres of op het adres van m'n vorige studentenhuis!?
Nu het zegt, ik heb hem volgens mij nog steeds niet binnen die kaart van AZ. Heb een tijdje in Groningen gestudeerd en gewoond. Hoop wel dat de kaart naar het goede adres gaat anders is het ook een mooie boel.
Breuer: "Leeg spelen voor het publiek"
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Zoals ik al eerder aangaf: Zo abrupt wijzigen kun je gewoon niet maken. Hou het gewoon bij de ticketbox open, maar reken daar een hogere prijs (ticketbox vraagt zelf immers ook bijna 4 euro toeslag). Bij Heerenveen betaal je 13 euro, bij ticketbox €17,50, zoiets.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

Ik probeer al sinds eergister mijn wachtwoord terug te krijgen 0.0
Ik ben op die site mijn wachtwoord vergeten.. Dan hoor je een mailtje te krijgen met nieuw wachtwoord..
Maar ik heb nog steeds geen mailtje en dus geen wachtwoord.. :huh:
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Ik hoorde vandaag een verhaal waarom het ticketbox gebeuren zo ineens stopt. sc Heerenveen kreeg onverwachts de kans er nu uit te stappen en die wouden ze nu meteen maar aangrijpen om er niet langer nog (jaren?) aan vast te zitten. Hoe dit verder zit weet ik ook niet. Maar dan is het niet raar dat er niet langer een combinatie wordt aangeboden dat je bijvoorbeeld via internet minder betaald en bij de ticketbox meer.

Ik blijf het wel slecht vinden dat er verder weinig gecommuniceerd wordt naar de fans door bijvoorbeeld een veelgestelde vragen lijst o.i.d. op de website. Ik vind het omtrent uitwedstrijden nogal een vage bedoening krijgen we nu e-tickets of stopt de verkoop in het begin van de week al etc.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

UPDATE: Kaartverkoop ADO Den Haag en algemene verkoopinformatie

Wilt u de wedstrijd ADO Den Haag – sc Heerenveen bijwonen? Dat kan nog! Met uw seizoenkaart of clubkaart kunt u, alleen via Online Ticketing, tot en met vrijdag aanstaande (23.59 uur) uw kaarten voor eigen vervoer kopen. De kaarten voor het busvervoer zijn helaas niet meer beschikbaar.

Hebt u vóór woensdag uw kaarten gekocht via Online Ticketing? Dan ontvangt u uw omwisselbiljet(ten) nog via de post. Hebt u uw kaarten van woensdag t/m vrijdag gekocht, dan ontvangt u geen omwisselbiljet meer via de post. Met de orderbevestiging die u hebt ontvangen, moet u zich dan op de wedstrijddag melden bij de stewards. Let op, u moet uw persoonlijke seizoen- of clubkaart én een geldig legitimatiebewijs kunnen tonen. Tevens is de uitregistratie nog altijd verplicht!
Wanneer u met de bus gaat, moet u zich melden bij de stewards van de bus voor vertrek bij het Abe Lenstra stadion. De toegangskaart ontvangt u op vertoon van de bevestiging van de steward ter plaatse.

Indien u met eigen vervoer (autocombi) gaat, dan moet u zich zaterdag tussen 17.15 en 17.45 uur melden bij het omwisselpunt bij afslag Zoeterwoude-Rijndijk aan de A4 (6A), bij Shellstation Bospoort, (Rijksweg A4, 2353 ZW, Leiderdorp). Bij inlevering van uw orderbevestiging ontvangt u de toegangskaart van de steward ter plaatse.


Vervolg van de (online) kaartverkoop
Vanwege het afschaffen van de kaartverkoop via TicketBox voor alle wedstrijden van sc Heerenveen (thuis en uit) is er enige onduidelijkheid ontstaan over de verkoopprocedure. Houders van een seizoenkaart of clubkaart van sc Heerenveen kunnen via Online Ticketing kaarten kopen voor de thuis- en uitwedstrijden van sc Heerenveen.

Thuiswedstrijd
Koopt u tot en met dinsdag 23.59 uur voor de wedstrijd uw kaarten, dan krijgt u uw kaarten per post toegestuurd. Koopt u uw kaarten van woensdag tot en met de dag voor de wedstrijd (23.59 uur), dan ontvangt u geen kaarten meer via de post, maar een digitale orderbevestiging. Deze moet u altijd meenemen om uw kaarten te krijgen. Met de orderbevestiging die u hebt ontvangen, moet u zich op de wedstrijddag melden bij receptie van het Abe Lenstra stadion. Hier ontvangt u uw kaarten.


Uitwedstrijd
Koopt u tot en met dinsdag 23.59 uur voor de wedstrijd uw kaarten, dan krijgt u uw omwisselbiljet per post toegestuurd. Koopt u uw kaarten van woensdag tot en met vrijdag (23.59 uur), dan ontvangt u geen omwisselbiljet meer via de post, maar een digitale orderbevestiging. Deze moet u altijd meenemen om uw kaarten te krijgen.
Met de orderbevestiging die u hebt ontvangen, moet u zich op de wedstrijddag melden bij de stewards. Wanneer u met de bus reist, kunt u in de bus omwisselen. Informatie over het omwisselen, wanneer u met eigen vervoer reist, vindt u op deze site bij onze verkoopinformatie.

Let op, u moet uw persoonlijke seizoen- of clubkaart én een geldig legitimatiebewijs kunnen tonen en de uitregistratie is nog altijd verplicht!
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Goede zaak dat dit snel geregeld is.
Corruption is everywhere, fight it!
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

Positief!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Feanatieke schreef:Waar is reactie van Arnoud gebleven? Wat hij zei was toch heel juist en goed?
Zijn reactie staat er nog steeds, alleen kijk je in het verkeerde topic. Arnoud plaatste zijn reactie in het topic over de supportersraad.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Nieuweprocedureskaartverkoop en seizoenkaartverlenging

sc Heerenveen heeft onlangs besloten om de kaartverkoop te vereenvoudigen. Houders van een seizoenkaart of clubkaart van sc Heerenveen kunnen nu via Online Ticketing kaarten kopen voor de thuis- en uitwedstrijden van sc Heerenveen. De verkoop via TicketBox is komen te vervallen. Ook zal de seizoenkaartverlenging worden versimpeld. Eind april ontvangen de seizoenkaarthouders hierover een mailing.

Thuiswedstrijd Koopt u tot en met dinsdag 23.59 uur voor de wedstrijd uw kaarten, dan krijgt u uw kaarten per post toegestuurd. Koopt u uw kaarten van woensdag tot en met de dag voor de wedstrijd (23.59 uur), dan ontvangt u geen kaarten meer via de post, maar een digitale orderbevestiging. Deze moet u altijd meenemen om uw kaarten te krijgen. Met de orderbevestiging die u hebt ontvangen, moet u zich op de wedstrijddag melden bij receptie van het Abe Lenstra stadion. Hier ontvangt u uw kaarten.

Uitwedstrijd Koopt u tot en met dinsdag 23.59 uur voor de wedstrijd uw kaarten, dan krijgt u uw omwisselbiljet per post toegestuurd. Koopt u uw kaarten van woensdag tot en met vrijdag (21.00 uur), dan ontvangt u geen omwisselbiljet meer via de post, maar een digitale orderbevestiging. Deze moet u altijd meenemen om uw kaarten te krijgen.

Met de orderbevestiging die u hebt ontvangen, moet u zich op de wedstrijddag melden bij de stewards. Wanneer u met de bus reist, kunt u in de bus omwisselen. Informatie over het omwisselen, wanneer u met eigen vervoer reist, vindt u op deze site bij onze verkoopinformatie. Let op, u moet uw persoonlijke seizoen- of clubkaart én een geldig legitimatiebewijs kunnen tonen en de uitregistratie is nog altijd verplicht!

Seizoenkaartverlenging Eind april ontvangen alle seizoenkaarthouders een mail (of brief) over de nieuwe procedure voor het verlengen van de seizoenkaart voor het seizoen 2012-2013. Deze procedure zal via een speciaal deel van de website verlopen. Hierover zal in de genoemde mailing van eind april een duidelijke uitleg worden gegeven. De club roept daarom de mensen op om sowieso het juiste email-adres door te geven.

Hebt u vragen over de kaartverkoop of seizoenkaartverlenging dan kunt u contact opnemen met de afdeling klantenservice, via klantenservice@sc-heerenveen.nl of telefonisch 0513 – 612 100.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Goede zaak dat dit snel geregeld is
Eén en ander was natuurlijk niet snel geregeld. Dit had bij het invoeren van het nieuwe boekingssysteem vanaf dag 1 gecommuniceerd moeten worden. Het heeft er ernstig de schijn van dat Heerenveen geen idee heeft (had) wanneer supporters hun kaarten voor met name uitwedstrijden kopen.
Ook het vandaag gepubliceerde artikel geeft nog altijd geen oplossing voor de groep mensen die niet over internet beschikt of de groep mensen die niet internetbankieren kan of wil. Gezien de hoeveelheid aan publicaties de afgelopen dagen over Oekraïense criminelen die rekeningen van nederlanders ondermeer bij de Rabo leeggeroofd hebben zal die groep zeker niet kleiner worden. Voor deze groep heeft Heerenveen nog altijd geen alternatief geboden. Het argument: 90 % van de tickets worden on-line besteld mag geen excuus zijn om 10 % van je vaste supporters uit te sluiten (er van uitgaande dat dat aantal van 90 % juist is ) Samen maken we de club , toch ??? (Ik weet het, het gaat bij de Rabo om 5 klanten per dag op een hoeveelheid van ik meen 3 miljoen transacties per dag maar het gaat om de beeldvorming. Mensen die toch al huiverig tegenover het internetbankieren staan zullen na dit soort publicaties niet snel hun angsten overboord zetten).
Ook gebruikt Heerenveen het argument dat door het online-ticketing in te voeren er goed inzicht is in de supporters die geboekt hebben voor de halve finale van de beker zodat die voorrang kunnen krijgen bij kaarten voor een eventuele finale. Leuk bedacht, maar dan had je het systeem ook uitsluitend van toepassing kunnen laten zijn voor deze 1 of 2 bekerwedstrijden, en niet voor alle wedstrijden.
Het lijkt op een pure bezuinigingsoperatie waarbij de nadelen voor een groep supporters niet opwegen (in de ogen van de club) tegen de te behalen financiële voordelen.
Disndag 6 maart vergadert een afvaardiging van de Supportersraad met de betrokkenen bij sc Heerenveen over dit onderwerp. De Supportersraad zal ook hiet op het Forum verslag van de bijeenkomst doen. Op het Forum daarover disciussiëren zullen wij als Supportersraad niet doen. Reacties kunnen gericht worden aan supportersraad@sc-heenveen.nl
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

De wereld ontwikkelt zich steeds meer en steeds sneller in de richting van online oplossingen. Daar moet de club gewoon in mee. Bij wedstrijden met losse verkoop zie je de niet ICT onderlegde supporters (70 plus?) toch al in veel lagere getale verschijnen dus zal het niet veel effect hebben. En als niet internettende mens kun je altijd de hulp van kind, buurman e.d inroepen.
visje
Invaller
Berichten: 424
Lid geworden op: 16-01-2006 23:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door visje »

misschien is het een optie om voor de groep die geen gebruik kan of wil maken van internet bankieren de optie over te houden om kaarten bij het stadion te kopen, maar dat je daar ipv de 50 cent voor opwaarderen een bedrag van 2,50 extra te rekenen voor het opwaarderen of uitprinten van kaarten
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Arnoud schreef: Eén en ander was natuurlijk niet snel geregeld.
De rest ben ik met je eens (hoewel oudjes trouwens wel altijd wat te zeiken hebben over 'verandering'), maar ik doelde erop dat men wel snel het uitprinten van orderbevestiging heeft geregeld na reacties hierover.

Verder met Visje eens, maar dat gaf ik al eens eerder aan. Mensen die via ticketbox willen kopen gewoon 5 euro 'meer' laten betalen, dan geef je mensen in ieder geval geen reden om te zeuren en bestelt iedereen gelijk via internet. Wat overigens wel slecht is, is dat voor invoering volledig aan de supportersraad voorbij is gegaan, terwijl dit soort zaken juist uitermate geschikt zijn om te toetsen bij de supportersraad.

Overigens rekent de club nog steeds €3,40 ticketboxtoeslag, terwijl supporters daar geen gebruik van kunnen maken. Deze toeslag zou komen te vervallen, maar dat is nog niet gebeurd.
Corruption is everywhere, fight it!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Even iets tussendoor: er is telkens gesproken over de afschaffing van de TicketBox-toeslag. Dit is tot op heden niet doorgevoerd in de prijs. Ik meende zoiets wel gelezen te hebben, maar is dat wel juist? Ik zag namelijk dat ook de online ticketing verbonden is aan TicketBox en het officiële bericht rept alleen over een kostenbesparing voor de club zelf. Wat dat betreft is het niet uitgesloten dat het om een soort miscommunicatie gaat en de kaarten net zo duur blijven omdat TicketBox nog steeds een rol speelt, maar dan zonder de openbare verkooppunten. Iemand?
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Voor zover ik weet is Heerenveen volledig met ticketbox gestopt, want als je kaarten besteld voor wedstrijden via internet krijg je gewoon kaarten met Heerenveen-opdruk en staat er nergens ticketbox.
Corruption is everywhere, fight it!
AMF
Bankzitter
Berichten: 190
Lid geworden op: 05-10-2009 17:05
Locatie: Utrecht

Bericht door AMF »

Fanatic 4-ever schreef:Voor zover ik weet is Heerenveen volledig met ticketbox gestopt, want als je kaarten besteld voor wedstrijden via internet krijg je gewoon kaarten met Heerenveen-opdruk en staat er nergens ticketbox.
sc Heerenveen maakt nog gebruik van de dienstverlening van de ticketbox. Zo is het op de site van ticketbox nog mogelijk om tickets te bestellen (http://www.ticketbox.nl/web/show/id=126 ... age=150786). Ook word je bij online ticketing doorverwezen naar voetbalticket-shop.nl (exacte link: https://sc-heerenveen.voetbalticket-sho ... /id=100184). Deze domeinnaam staat geregistreerd op de naam van KPN (dus ticketbox). Die ticketbox toeslag zal dus nog wel even blijven.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Dan zijn ze er dus niet mee gestopt maar wil men graag 50 cent extra verdienen per ticket?
Corruption is everywhere, fight it!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Dat ze om 50 cent een hoop ongemak op hun nek halen voor de supporters, zou ik erg bijzonder vinden. Stop er helemaal mee, of stop er niet mee.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Verslag van de bijeenkomst op 6 maart 2012

Naar aanleiding van een mail van de Supportersraad aan de Directie van sc Heerenveen, waarin de
raad haar teleurstelling uitsprak over het feit dat het systeem van online-ticketing zonder
overleg met de raad van de ene dag op de andere ingevoerd is en naar aanleiding van de vele
vragen die er over dit systeem aan de leden van de raad en ook direct aan de club gesteld zijn,
heeft op dinsdag 6 maart een delegatie van de Supportersraad, bestaande uit Paulien Burgers,
Ronny Drost, Erik Grooters en Arnoud Ross een gesprek gehad met de heren Jan van Erve
(commercieel directeur) en Jelmar Helmhout (manager Communicatie en Marketing).
Jan van Erve heeft een toelichting gegeven op de achtergronden waarom sc Heerenveen de
overeenkomst met Ticketbox beëindigd heeft. Gebruik maken van Ticketbox is met name duur
voor kaarten voor thuiswedstrijden (beker – play-offs en europees). sc Heerenveen liep al langer
met het idee om de kaartverkoop in eigen beheer te gaan uitvoeren en dit proces is in een
stroomversnelling gekomen door het bereiken van de halve finale van de KNVB-beker. Immers,
door de kaartverkoop online te laten verlopen beschikt sc Heerenveen meteen over alle
informatie die noodzakelijk is om supporters die een kaart gekocht hebben voor de halve-finale
bij voorrang een kaart te kunnen laten kopen voor een eventuele finale. De directie van sc
Heerenveen heeft toen de knoop doorgehakt en besloten direct te kiezen voor het in eigen
beheer on-line verkopen van wedstrijdkaarten, te beginnen met de wedstrijd in de halve finale
tegen PSV. De club erkent dat er in de procedure en communicatie fouten zijn gemaakt. De
Supportersraad had op zijn minst voorafgaande aan de bekendmaking van het nieuwe systeem
geïnformeerd moeten worden en de communicatie naar de supporters had beter en vollediger
moeten zijn.

De belangrijkste aanvullende maatregelen die de directie heeft genomen of zal nemen zijn de
volgende:

- de betalingsbevestiging dient als “omwisselbiljet” indien de bestelling te laat is gedaan om
het omwisselbiljet nog per post te versturen;
- er komt op zeer korte termijn een oplossing voor die mensen die niet over Internet
beschikken cq. niet kunnen of willen Internetbankieren. Er wordt een punt ingericht
waar seizoenskaarthouders kaarten tegen contante betaling of met de pinpas kunnen
kopen;
- er komt op zeer korte termijn duidelijkheid over de prijsstelling van kaarten voor
uitwedstrijden. Dit is noodzakelijk omdat de ticketbox toeslag komt te vervallen door
het in eigen beheer nemen van de kaartverkoop. Dit zal waarschijnlijk pas ingaan na de
uitwedstrijd tegen PSV.
- de club is verplicht iedere seizoenskaarthouder er bij de verlenging op te wijzen dat
hij/zij de mogelijkheid heeft deze te ontbinden (Wet van Dam), De
seizoenskaarthouders zullen per e-mail of brief hierover benaderd worden en de club zal
dan de betrokkenen voorstellen om de verlenging via een speciale applicatie online te
regelen waarbij via Ideal of een eenmalige machtiging betaald kan worden. Van deze
applicatie er nu een demoversie en een aantal leden van de Supportersraad zal mee
kunnen kijken in de demoversie om te beoordelen of er naar hun mening aanpassingen
noodzakelijk zijn;
- het systeem wordt volgend seizoen sterk verbeterd. Print-at-home van kaarten (met
barcode) wordt standaard;
Wij kijken als Supportersraad terug op een zeer plezierig en constructief gesprek en zeggen de
heren Jan van Erve en Jelmar Helmhout hiervoor hartelijk dank.
http://www.sc-heerenveen.nl/fanzone/supportersraad
Alle ballen op Henkie!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Kortom, te snel gestopt maar de voordelen zijn straks aanzienlijk. Geen Ticketboxtoeslag meer en print-at-home van tickets. Top!!!
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Dat betekend dat je weer last minute naar een uitpotje kunt dunkt mij?
JD
Invaller
Berichten: 398
Lid geworden op: 18-12-2003 19:15

Bericht door JD »

Dat is nog niet toegezegd maar komt tijdens een regulier overleg aan de orde. Zou straks gewoon weer moeten kunnen lijkt me. Een reden voor de club (lees: veiligheidszaken) om lastminute geen kaarten te verkopen zou de veiligheid kunnen zijn. Eerst kon het namelijk nog wel maar n.a.v. de rellen bij RKC uit is dit toen afgeschaft.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Als ik het goed begrijp wordt de verlenging van de sk kaart nu veranderd en komt er een aparte applicatie die wordt ontwikkeld
Om onvrijwillige verlenging te voorkomen. Dus ik moet inloggen en dan aangeven dat ik wil verlengen? Is dit 1x en dan geldt dit elk jaar of moet ik dit elk jaar weer doen? Bij het laatste vindt ik het bijzonder omslachtig, en daarnaast geldverspillerij.
Ik heb toch al een machtiging afgegeven?
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

De club is verplicht elk jaar opnieuw te vragen of je wilt verlengen. Dat zijn de gevolgen van de Wet van Dam waarbij consumenten beter beschermd worden tegen altijd maar doorlopende abonnementen ed. In het algemeen een goede wet, maar dit is één van de misschien onverwachte neven-effecten.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

In veel gevallen terecht dat deze wet van toepassing is maar het gaat bij onze club onvermijdelijk tot 'ongelukken' leiden. Het is een enorme administratieve operatie met grote risico's dat er mensen buiten de boot vallen die dat niet willen. Het zal wel leiden tot een opschoning van het seizoenkaartenbestand.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Het is een enorme administratieve operatie met grote risico's dat er mensen buiten de boot vallen die dat niet willen
Dat is gewoon nonsens want of de mensen krijgen een e-mail met daarin de betalingsapplicatie of de mensen krijgen een brief waarin vermeld staat hoe ze kunnen betalen. Waarom zouden er dan mensen buiten de boot vallen ? Het minste wat je als club van mensen mag verwachten is dat ze hun e-mail lezen dan wel hun post doornemen. Juist doordat de club nu al proefdraait met het systeem zal het straks geen enorme administratieve operatie zijn .
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ik weet uit eigen (werk)ervaring dat het regelmatig een vraag stellen aan mensen waarbij er een antwoord of actie moet komen en het anders gevolgen voor ze heeft, dat er 'kloften' mensen zijn die het signaal niet oppikken om de meest uiteenlopende redenen: vakantie, veranderde contactgegevens, "niets ontvangen", reactie die niet is doorgekomen (rara) enz. Dat vraagt om herinnerngen versturen, veel telefoontjes over 'hoe zit het', zaken uitleggen en evt rechtbreien, wijzigen van gegevens enz. Dus wel een flinke administratieve belasting. Het is de eigen verantwoordelijkheid van mensen om dat zelf goed te regelen maar ik weet uit ervaring dat er velen zijn die dat niet voor elkaar hebben. In mijn ervaring destijds ging het om kans hebben en houden op woonruimte met een groter belang bij de klant en dan bij ons (wachtlijsten lang genoeg). Hier heeft de club echter ook een groot (financieel) belang: je wilt geen vaste klanten kwijt.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Persoonlijk vind ik de wet van dam niet van toepassing op sk kaarten of bv lid zijn van sportverenigingen. Tav abonnementen op bladen etc wel, waar je soms niet eens in de gaten hebt dat je nog iets krijgt. Maar in geval van sk kaarten, waar je een heel jaar fysiek naar toe moet, heeft men zelf als sk houder heel goed in de gaten of men het jaar erop weer naar het stadion wil of niet. Sterker, ik vraag me af hoeveel sk houders het niet eens zijn met het " stilzwijgend" verlengen. Maar dan nog een mailtje of brief sturen is voldoende, ik hoop niet dat er een inlog systeem komt om zoiets te registreren.
Hier heb ik geen woorden voor
Plaats reactie