Zaken omtrent kaartverkoop (Online Ticketing/Ticketbox, etc.

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
xander
Superster
Berichten: 4914
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Punten voor de supportersraad lijkt mij ;) Misschien kan de club wel iets moois aan het eind van het seizoen geven naar welke wedstrijden je allemaal bengt geweest.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
SCH1920
Invaller
Berichten: 429
Lid geworden op: 06-12-2009 22:41

Bericht door SCH1920 »

Jeroen schreef:Al vind ik het als kaartjesverzamelaar jammer voor mijn plakboek. :cry:
Ook om deze reden is dit zeer jammer.
visje
Invaller
Berichten: 424
Lid geworden op: 16-01-2006 23:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door visje »

ik vindt het ook vervelend dat je na het invoeren van de barcode(s) komt er niet even netjes bij te staan om welk vak en stoelen het gaat, dit krijg je later wel te zien maar zou het wel handig vinden als dit direct zichbaar zou zijn nadat je de barcode hebt ingevoerd en op toevoegen hebt geklikt.

Verder valt er mee te leven, al heb ik voor die speciale wedstrijden buiten de competitie om toch graag een kaartje, vond het altijd wel wat hebben.
Gebruikersavatar
Podium3
Invaller
Berichten: 342
Lid geworden op: 07-11-2008 15:25

Bericht door Podium3 »

Waar ik wel een gruwelijke hekel aan heb is het overtypen van de barcodes, die zouden eventueel ook opgeslagen kunnen gaan worden op je "ticketbox" account.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Podium3 schreef:Waar ik wel een gruwelijke hekel aan heb is het overtypen van de barcodes, die zouden eventueel ook opgeslagen kunnen gaan worden op je "ticketbox" account.
Yep, riep ik vanaf dag 1 al. Echt bizar dat dat nog steeds niet kan.
Gebruikersavatar
rottevalle
Wereldspeler
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01-09-2003 15:39
Locatie: Rottevalle

Bericht door rottevalle »

Jeroen schreef: Yep, riep ik vanaf dag 1 al. Echt bizar dat dat nog steeds niet kan.
Vreemd ik heb mijn barcode een keer overgetypet en sindsdien klik ik in het vakje en komt mijn code tevoorschijn!
Alderaarst!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Dat 'probleem' heb ik inderdaad ook, maar is makkelijk tegen te gaan. Barcode op een makkelijke plek opslaan en kopiëren/plakken. Het zou alleen wel makkelijk zijn als ze dit ook daadwerkelijk aan je account kunnen hangen. Ik zou het überhaupt makkelijk vinden als ze hier een combinatie van kunnen maken, ook om te voorkomen dat je per ongeluk een verkeerde bestelling plaatst. Ik zie dat zomaar gebeuren bij mensen die even niet helemaal scherp zijn. Dat zou eigenlijk niet mogen.

Het bestellen via internet is prima, alleen hoop ik wel dat de club dit kan waarborgen. Ik begreep zondag dat het al diverse keren is voorgekomen dat kaarten niet (op tijd) zijn aangekomen. Dat is blijkbaar nog op te lossen door de bevestiging uit te printen, maar dat soort zaken moeten er natuurlijk uit. Je moet gewoon kunnen garanderen dat kaarten op tijd worden verzonden. Als dat niet haalbaar is, dan moet het systeem automatisch een betrouwbaar alternatief kunnen bieden. Dat is nu niet altijd mogelijk.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Beheerder
Berichten: 2432
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

rottevalle schreef:Vreemd ik heb mijn barcode een keer overgetypet en sindsdien klik ik in het vakje en komt mijn code tevoorschijn!
Waarschijnlijk wordt het opgeslagen door je internet browser, die vult soms ook automatisch gebruikersnamen en adresgegevens voor je in.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Superfries88' schreef:Dat 'probleem' heb ik inderdaad ook, maar is makkelijk tegen te gaan. Barcode op een makkelijke plek opslaan en kopiëren/plakken.
Dat is vooral makkelijk als je elke keer van dezelfde computer inlogt. Dat is bij mij niet zo. Zeker niet om 09:00 uur 's ochtends, als de verkoop losgaat voor interessante wedstrijden.

Kleine moeite om deze optie toe te voegen aan het online bestellen lijkt me.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Jeroen schreef:Dat is vooral makkelijk als je elke keer van dezelfde computer inlogt.
Klopt, maar dat is ook te omzeilen. Stuur de barcode naar een mailadres die je (vrijwel) altijd kan oproepen, desnoods zet je deze op een USB-stick. Het blijft natuurlijk wel een extra handeling, dus ik deel je mening dat het vanuit de club opgepakt zou moeten worden.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Superfries88' schreef:. Dat is blijkbaar nog op te lossen door de bevestiging uit te printen, maar dat soort zaken moeten er natuurlijk uit.
Ik vind dit trouwens wel een goede optie voor de verkoop van kaartjes. Als je met Easyjet of Ryanair vliegt moet je ook je eigen kaart uitprinten, dit moet ook makkelijk kunnen bij een scansysteem of nog makkelijker bij uitwedstrijden. Zo bespaar je als club porto- en printkosten en kun je als supporter nog gewoon op de dag zelf een kaart kopen.
Corruption is everywhere, fight it!
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

In mijn ogen had je het ticketboxsysteem ook aan moeten houden, al weet ik niet of ze bij de ticketbox nog een bepaald percentage van sc Heerenveen krijgen omdat ze de kaartverkoop regelen.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Feanatieke schreef:Dit vind ik dus echt verschrikkelijk! Zo zullen er wel meer mensen zijn. Dat kan je toch niet maken! Dit is té abrupt ingevoerd.
Dit is dus absoluut voer voor de supportersraad. Men moet zich m.i. wel blijven realiseren dat er bij onze club ook heel veel oudere supporters komen die totaal niks internet en social media hebben.
Omdat die mensen nu geen kaartje kunnen kopen, worden ze feitelijk ook achteraan in de rij gezet mocht je de finale halen.

BELACHELIJK! Hopelijk kan de supportersraad op zeer korte termijn dit aankaarten bij de directie.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
visje
Invaller
Berichten: 424
Lid geworden op: 16-01-2006 23:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door visje »

Podium3 schreef:Waar ik wel een gruwelijke hekel aan heb is het overtypen van de barcodes, die zouden eventueel ook opgeslagen kunnen gaan worden op je "ticketbox" account.
bijna iedereen heeft tegenwoordig wel een smartphone, even een barcode scanner appje installeren barcode scannen op je kaart en die vervolgens naar je zelf mailen.
baasje
Invaller
Berichten: 372
Lid geworden op: 09-03-2009 17:29
Locatie: Amsterdam

Bericht door baasje »

gerdykster schreef:Ik moest vanmiddag even bij de primera langs, stond er een oudere man (70+) voor me bij de kassa.
"Ik wil graag een kaartje voor de bekerwedstrijd van Heerenveen tegen PSV" Zegt die verkoopster; "Ja sorry meneer, maar die verkopen wij niet meer, dat moet u even via internet doen" Die man weer; "dat is mij allemaal te moeilijk en aan die ellende wil ik nu niet meer beginnen". Best jammer dat zulke mensen er in feite de dupe van worden, hij wist ook van niks dat dit ineens veranderd was/is.
Erg jammer, dit zijn vaak de mensen die al jaren en jaren bij de club komen. Hoop dat ik zelf op een dergelijke leeftijd ook nog in het stadion ben te vinden.

Slecht besluit, slecht gecommuniceerd, een grote fout van de club. Dit kan je niet maken tegenover je oudere supporters.

Ik heb mijn kaartje ook nog niet gekocht overigens...
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
igo
Invaller
Berichten: 449
Lid geworden op: 01-03-2011 12:55
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door igo »

Storing Online Ticketing
Gepubliceerd op 17 februari 2012

UPDATE - 17.15 UUR Helaas is er momenteel een storing in het Online Ticketing systeem. Wij doen er alles aan om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Zodra de storing is verholpen zullen wij dit communiceren. Onze excuses voor het ongemak.

sc Heerenveen, afdeling Ticketing
Dit zal niet de laatste keer zijn.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2864
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Er moet minimaal een overgang periode zijn en niet in één keer boem bats op houden.
Dit besluit verdiend beslist niet de schoonheidsprijs.
Anti anti. :)
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

Lijkte mij inderdaad dat er snel actie ondernomen moet worden!
En tuurlijk kan iemand van 70 zijn kleinzoon of iemand anders vragen, maar vind niet dat dat nodig moet zijn.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Da's grappig. Dacht ik me te moeten registreren, was mijn naam al bezet! Ik denk "fuck! Die klootzak zal ervan lusten, mijn nick gebruiken om een kaart te kopen!" Ik denk ik log nog eens in met mijn eigen nick en pass en verdomd, had ik me al geregistreerd! Maar dat moet al jaren geleden zijn. Tot nu toe heb ik de nick Beetle vrijwel nooit gebruikt op de clubsite.


Beetle blij. :mrgreen:
Wéér uit!!!!
visje
Invaller
Berichten: 424
Lid geworden op: 16-01-2006 23:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door visje »

maar wat zou de achterliggende gedachten zijn,

1. wil veenstra die oudere mensen niet meer in het station hebben omdat ze commercieel minder interesant zijn.
2. heeft de club ruzzie gemaakt met ticketbox over de vergoeding die ze moeten afdragen bij verkoop.

daarnaast vind ik het vreemd dat we verplicht zijn om die 50 cent voor opwaarderen seizoenkaart te betalen. Het zou logischer zijn geweest dat je 50 cent korting zou hebben gekregen als je je seizoenkaart opwaarderen, en dat je die 50 cent of een euro extra zou moeten betalen als je een old skool kaartje wil ontvangen.
Gebruikersavatar
xander
Superster
Berichten: 4914
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

visje schreef: daarnaast vind ik het vreemd dat we verplicht zijn om die 50 cent voor opwaarderen seizoenkaart te betalen. Het zou logischer zijn geweest dat je 50 cent korting zou hebben gekregen als je je seizoenkaart opwaarderen, en dat je die 50 cent of een euro extra zou moeten betalen als je een old skool kaartje wil ontvangen.
Wat betaal je liever, 3 euro administratiekosten bij de ticketbox of 0.50 euro administratiekosten die ten goede komen voor onze club? Anders waren de kaartjes 15 a 16 euro geweest als de verkoop niet online ging. Veel mensen denken dat de ticketbox die kaartjes afdrukt voor noppes ofzo omdat dat nooit ergens vermeld is.

Verder vind ik dat het wel wat raar allemaal is ingevoerd van het ene op het andere moment terwijl er nog veel vragen zijn over o.a. uitwedstrijden.
Alle ballen op Henkie!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

visje schreef:daarnaast vind ik het vreemd dat we verplicht zijn om die 50 cent voor opwaarderen seizoenkaart te betalen.
Dat zijn administratiekosten. Het opwaarderen zal niet automatisch verlopen, dus vanuit de afdeling ticketing zal dit gedaan moeten worden. Daar rekenen ze vijftig cent voor. Wat mij betreft prima, zeker omdat ze dit keurig vermelden. Ze hadden ook dertien/achttien euro kunnen vragen zonder mededeling, voor deze halve finale is dat nog steeds een mooie prijs tenslotte. Ik ben hier wel over te spreken al met al. Daarnaast komt er inderdaad ook bij TicketBox een toeslag bovenop, een hogere toeslag zelfs.

Wat de beëindiging van TicketBox betreft: ik kan het besluit begrijpen, maar het is wel erg overhaast ingevoerd. We hebben een relatief oud publiek en niet iedereen is in het bezit van internet. Bovendien zijn er mensen die het systeem nog niet kennen. Wat dat betreft was het beter geweest om iedereen goed te informeren, tijd te geven om het systeem te ervaren en bijv. vanaf volgend seizoen over te gaan op alleen de online ticketing.
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

Seizoenkaarthouders worden per e-mail of brief geïnformeerd over deze nieuwe gang van zaken.
Ik heb nog niets gezien? Ik vraag me ook af hoe het nu gaat als ik 4 kaarten wil kopen voor Psv, krijg ik dan iets wat ik weer zelf moet uit gaan printen enzo? Helehoop onduidelijkheid
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Seizoenkaarthouders worden per e-mail of brief geïnformeerd over deze nieuwe gang van zaken.
Dit heb ik afgelopen weekend in het stadion ook gehoord. Er zijn ook echt seizoenkaarthouders die bericht hebben gehad. Ik heb echter geen brief ontvangen.

Weet iemand hier meer over?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
kaaskop
Bankzitter
Berichten: 198
Lid geworden op: 18-07-2005 09:59
Locatie: Kollum

Bericht door kaaskop »

Als jou email adres bij de club bekend is, dan hoor je bericht te hebben ontvangen via mail, ongeveer 2 weken geleden. Zo niet, dan hoor je een brief te hebben ontvangen.
Even bellen met de club en dan ben je weer helemaal op de hoogte.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Het systeem had zojuist (helaas) opnieuw kuren. Vanaf de eerste seconde van de verkoop heb ik geprobeerd kaarten aan te schaffen, maar pas na een stuk of tien foutmeldingen lukte het. De afhandeling ging trouwens wel vlekkeloos. Toch baart me dit zorgen, met name omdat dit naar mijn idee niet de allerdrukste timing was. Er is dus nog veel werk aan de winkel.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7714
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik vind het vervelend dat je niet een rij kan kiezen
Ik probeer kaarten te regelen voor iemand anders in een bepaald vak, maar ik wil ze niet op rij 1, 2 of 3 laten zitten
Gebruikersavatar
davp
Wereldspeler
Berichten: 1595
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Bij mij ging het net vlekkeloos! Zonder problemen NN kaartjes voor de wedstrijd tegen PSV kunnen kopen.
Janstra
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 28-10-2011 12:30

Bericht door Janstra »

Je kan ook geen afleveradres kiezen, maar je ziet ook niet waar ze het heen gaan sturen....
Ik heb namelijk voor iemand anders een kaart besteld, heb zelf mijn eigen plek terug gekocht.
Gebruikersavatar
davp
Wereldspeler
Berichten: 1595
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Daar zit ik ook een beetje over in nu je het zegt. Ik heb geen idee of mijn kaart geregistreerd staat op mijn huidige adres of op het adres van m'n vorige studentenhuis!?
Plaats reactie