Is Heerenveen ooit koploper in de Eredivisie geweest?

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Is Heerenveen ooit koploper in de Eredivisie geweest?

Berichtdoor Marça » 25-10-2011 10:58

Ik kon geen ander topic vinden waarin ik dit zou kunnen plaatsen, dus vandaar even een nieuw topic.

Naar aanleiding van het onderstaande artikel kom ik tot de volgende vraag:

Is Heerenveen ooit koploper in de Eredivisie geweest?

Alleen Villarreal wacht nog op leiderspositie in Spanje
25/10/2011 11:01

Levante greep zondag voor het eerst in zijn 102-jarige historie de koppositie in de Primera División. Hierdoor is de opmerkelijke situatie ontstaan dat de hoogste Spaanse afdeling nog slechts één team telt dat nog nooit koploper was.

Villarreal, uitgerekend de ploeg die zondag in eigen huis met 3-0 onderuit ging tegen Levante – onder meer door een goal van voormalig Roda JC- en PSV-aanvaller Arouna Koné (foto), bezette nog geen enkele speelronde de eerste plaats. Opvallend, aangezien El submarino amarillo al jaren bovenin meedraait en in het seizoen 2007/08 zelfs als tweede finishte.

De Spaanse sportkrant Marca zocht uit dat zelfs de nietigste clubs ooit lijstaanvoerder in de topklasse waren. Zo was Racing Santander tijdens twee speeldagen koploper van de Primera División, dat was voor het laatst in het seizoen 1952/53.


Ik heb al even in het archief van de LC gezocht, maar misschien dat er hier mensen zijn die een betere bron hebben om dit te onderzoeken..
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Is Heerenveen ooit koploper in de Eredivisie geweest?

Berichtdoor Frisian Viking » 25-10-2011 11:00

Wel eens bovenaan gestaan. Maar na een hele speelronde weet ik niet.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Is Heerenveen ooit koploper in de Eredivisie geweest?

Berichtdoor Superfries88' » 25-10-2011 11:00

Jazeker! Na de 2-0 overwinning op Fortuna Sittard in het seizoen 1998-1999. Dat was na een avondwedstrijd, ik weet niet of dat na de zondagwedstrijden nog is veranderd.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Is Heerenveen ooit koploper in de Eredivisie geweest?

Berichtdoor Marça » 25-10-2011 11:09

Haha, toen ik aan andere mensen dacht, moest ik als eerste aan jou denken, Superfries'88. :wink: En bedankt voor het snelle antwoord!

Hieronder het bewijs: (Open afbeelding apart om het hele artikel te kunnen lezen)
Afbeelding

'Unyk foar de Nederlânse kompetysje', aldus De Haan. Dus ik neem maar aan dat het direct ook de enige keer is geweest. Kleine voetnoot overigens, Feyenoord had op dat moment nog twee duels tegoed... En zou dat twee competitierondes later inhalen. Heerenveen heeft dus twee competitierondes bovenaan gestaan.

Afbeelding
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Is Heerenveen ooit koploper in de Eredivisie geweest?

Berichtdoor Frisian Viking » 25-10-2011 20:42

Dit is wat ik in mijn archief heb. De 1e en de 3e horen bij elkaar.
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Is Heerenveen ooit koploper in de Eredivisie geweest?

Berichtdoor Equis Viris » 01-12-2011 20:10

Na een wedstrijd nog wel^^
Proud of the North!
Equis Viris
Bankzitter
 
Berichten: 46
Geregistreerd op: 01-10-2011 15:45
Woonplaats: Oldelamer

Re: Is Heerenveen ooit koploper in de Eredivisie geweest?

Berichtdoor Superfries1996 » 11-08-2013 23:24

nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Is Heerenveen ooit koploper in de Eredivisie geweest?

Berichtdoor Superfries1996 » 12-08-2013 15:59

Bubbe schreef:Allemaal half werk. De vraag lijkt me meer of Heerenveen na een volledige speelronde als koploper de week in ging?


Ik denk het niet, maar ik heb toch ontzettend genoten van dat uur.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Is Heerenveen ooit koploper in de Eredivisie geweest?

Berichtdoor Knipecity » 18-08-2013 09:00

Snap die poeha na 2 wedstrijden niet zo. Zwolle, een stukkie kleiner dan Heerenveen, heeft nu zelfs 9 uit 3. Zegt nu toch allemaal weinig. We hebben nu twee keer de nodige mazzel gehad. Hoe ontwikkelt dit team zich verder. Met name de vleugelspitsen moeten veel beter.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Is Heerenveen ooit koploper in de Eredivisie geweest?

Berichtdoor Appie_M » 18-08-2013 09:51

Je hebt wel een punt. Het is leuk dat we nu 3e staan, maar het zegt op dit moment natuurlijk niet heel veel. Pas na de 5e of 6e speelronde kun je een beetje opmaken hoe elk team er ongeveer voor staat. Dat neemt niet weg dat, ondanks dat we een paar momenten goed zijn weggekomen, dat we toch goed kunnen voetballen. Dat komt mijns inziens vooral doordat er nu veel meer voetbal en creativiteit op het middenveld zit met Ziyech, De Roon en Eikkrem, ipv De Roon, Kums en VD Berg vorig jaar.

Het is nog vroeg in het seizoen, maar ik heb desondanks wel vertrouwen in dit team, vooral als Finbogasson blijft. We zullen heus wel een paar keer op onze bek gaan, maar een plekje in de play-offs moet toch zeker gaan lukken met dit materiaal.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten