Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Silver

Bericht door Silver »

Die tweede is dus gebaseerd op het huidige uitshirt. En zag bij de samenvatting vd wedstrijd tegen Roda dat de rugnummers erg groot zijn, let er maar 's op.
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Gezien de mooie resultaten (nu al) misschien een idee voor : Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen seizoenkaart) :?:
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Afbeelding

Een kwartiertje wat standaardshirts gemaakt, en dan komt zoiets eruit. Niet veel bijzonders, daar ga ik morgen maar eens naar kijken.
Silver

Bericht door Silver »

Feanatieke schreef: Juist. En de meeste mensen kotsen op het huidige uitshirt, dus moet je niet dat grote nummer willen imiteren omdat dat ook tegen Roda zo was. Daar wil ik dus helemaal niet op letten. In dit topic moet het juist beter. ;) Die zwarte baan i.p.v. een rode is dan ook een hele vooruitgang, zeker rekening houdende met de vlag van Heerenveen.
Dacht dat de grootste ergernis aan het huidige shirt vooral de kleur vd baan was, niet zo zeer de grootte van het rugnummer. Maar even aangepast versie gemaakt + nog wat andere ontwerpen.

1: Huidige shirt met zwarte baan, aangepast rugnummer en naam toegevoegd
2: Donkerblauw met witte horizontale strepen
Silver

Bericht door Silver »

3: Lichtpaars met wit (experiment)
4: Lichtblauw met witte baan
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Vind de shirts va Silver niet verkeerd.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

mitrita schreef:Kom op mensen, die ruitjes .... we zijn geen golfclub.
En die 5e, zoiets kan van elke willekeurige club zijn.
Alles is beter dan het huidige nieuwe uitshirt. In ruitjes spelen is altijd nog bezig dan wannabe-Ajax zijn.
Bovendien kijk ik liever naar onze spelers in het 5e shirt (van de 1e post) dan in een Ajax-shirt.

Als je dit uitshirt werkelijk mooi vindt, dan hoor je echt in de ArenA thuis en niet hier.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Silver

Bericht door Silver »

Laatste 2 van vandaag, binnenkort wel weer wat andere designs uitproberen.
Experimentje met paars (ligt misschien wat gevoelig sinds het uitshirt van 050 ook paars is)
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Kijk dat ziet er al een stuk beter uit! Vind alleen de laatste 4 niet zo erg mooi.
Johanson16
Invaller
Berichten: 392
Lid geworden op: 05-07-2008 17:26

Bericht door Johanson16 »

Calimero schreef:Een kwartiertje wat standaardshirts gemaakt, en dan komt zoiets eruit. Niet veel bijzonders, daar ga ik morgen maar eens naar kijken.
Moet wel zeggen dat het ontwerp rechtsonder niet verkeerd is, valt ook goed te dragen bij bijv. een spijkerbroek
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Waar kan ik de eerste van Johanson16 kopen? Die wil ik hebben. Nu!
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Ik ben 1 van de personen die niet zo'n moeite heeft met het nieuwe uitshirt. Had wel liever gehad dat er overlegd was met de fans, en dan waren de creatieve mensen hier uitstekende vertegenwoordigers geweest. Zie een aantal schitterende ontwerpen voorbij komen. De paarse uitvoeringen vind ik over het algemeen iets minder geslaagd trouwens.
Gebruikersavatar
longa
Invaller
Berichten: 463
Lid geworden op: 20-03-2009 14:21
Locatie: Doetinchem

Bericht door longa »

Ik zit me af te vragen hoe het 1e shirt van Johansson16 eruit zou zien met een kraagje zoals we afgelopen seizoen hadden op het thuis-shirt. Ook draagt dat fijner, dit soort kraagjes kunnen namelijk nog wel eens schuren in de nek.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Hier zitten absoluut leuke shirts tussen. Dat eerste ontwerp (lijkt op Psv shirt) is fantastisch!
Heb al jaren geen shirt gekocht, maar voor deze zou ik graag een uitzondering maken!
Ook het shirt van Silver (huidige uitshirt met blauwe baan) vind ik er goed uit zien.
SCH
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

De eerste IS een PSV shirt uit de keuken van Nike.
Die zal Jako sowieso niet maken.
Als je de "Ajax" variant niets vindt, dan hoor je deze helemaal niet te willen.

Voor de rest zijn het inwisselbare shirts, zoals we die de laatste seizoen steeds hebben.

Los van de Ajax discussie is het huidige ontwerp in dat opzicht een stuk sterker
Deze is ook best sterk, karakteristiek en met verhaal.
Afbeelding
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Waarom pleurt iedereen er automatisch shirtreclame op? Dat het ontbreekt is zo ongeveer het grootste pluspunt aan het controversiele uitshirt...
Dieder

Bericht door Dieder »

Calimero schreef:Afbeelding

Een kwartiertje wat standaardshirts gemaakt, en dan komt zoiets eruit. Niet veel bijzonders, daar ga ik morgen maar eens naar kijken.
Doe mij die roze maar, maar dan een verticale zwarte streep of helemaal roze met ergens witte pompebleden.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Zwarte letters Unive en zwarte pompebleden
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Zwarte pompeblêden? Dat is een doodzonde. Die zijn rood! Hoe dan ook, er is zoveel betere en mooiers te verzinnen dan de huidige variant. Zo´n lichtblauwe met witte baan is toch prachtig. Of een wat donkerder blauw. Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Gekko schreef:Zwarte pompeblêden? Dat is een doodzonde. Die zijn rood!
Normaliter ben ik het helemaal met je eens, maar ik denk dat witte of rode pompebelden op een roze shirt er totaal niet uitziet.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Het gaat me niet om hoe het staat maar het principe. Als het niet staat dan 100 keer liever weglaten dan ontheiligen. Is het voor de club niet een idee een tenuklankbordclubje te vormen? Mensen met gevoel voor historie, esthetiek, die enigzins communicatief zijn (dus geen forumleden :) ) die meedenken en praten over dit soort dingen.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Gekko schreef:Het gaat me niet om hoe het staat maar het principe. Als het niet staat dan 100 keer liever weglaten dan ontheiligen. Is het voor de club niet een idee een tenuklankbordclubje te vormen? Mensen met gevoel voor historie, esthetiek, die enigzins communicatief zijn (dus geen forumleden :) ) die meedenken en praten over dit soort dingen.
En Maik de Boer niet te vergeten. :lol:
Feankoorts
Nieuw talent
Berichten: 144
Lid geworden op: 12-07-2007 20:38

Bericht door Feankoorts »

mitrita schreef:
Afbeelding
F(e)antastisch!!

Ook ik vind het nieuwe 'Ajax' ontwerp gewoon erg mooi en OK, maar deze zwart-witte variant is echt supermooi. Ook het lettertype van de naam is uitstekend gekozen. Nostalgie met een kwinkslag. Overigens zou ik een blauwe broek eronder niet toejuichen.
Wie niet scout wie niet wint!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Laten we niet de praktische kant vergeten. Het moet gedragen kunnen worden tegen Heracles, Graafschap, evt Groningen. Het tenu van Levski Sofia, volledig blauw, of Saarbrücken (blauw zwart gestreept met blauwe broek en kousen) vind ik ook mooi. Dan haak je ook aan bij je huiskleuren en het is praktisch.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Fanatic 4-ever schreef:Heb je al copyright hierop Johanson16? Anders zie ik Jako er nog wel met jouw ontwerpen vandoor gaan :wink:
copyright (of auteursrecht op zijn Nederlands) krijg je al zodra je het gemaakt hebt en dus automatisch ;)
Dus ja, Johanson16 heeft hier al copyright op ;)

Verder vind ik de meeste shirts die hier langskomen wel mooi (in elk geval mooier dan de huidige ajax versie) al moet ik er niet aan denken om ze in dat babyroze te laten spelen. Dat is nou iets wat ik compleet niet vind lijken bij een voetballer ;)
Silver

Bericht door Silver »

Paar nieuwe ontwerpen, de eerste 3 zijn vrij standaard. Over de shirtreclame: het is en blijft natuurlijk een supporters droom, een shirt zonder reclame maar is helaas met de huidige commercie (bijna) onmogelijk.

1: zwart-grijs met goud
2: rood met witte baan en blauwe randen
3: zandkleur met donkergrijs
Silver

Bericht door Silver »

4: lichtgrijs met donkerblauw en knoopjes (zonder reclame)
5: donkerblauw met goud en abe silhouet
6: blauw met goud en abe silhouet (zonder reclame)

5 & 6 met het risico afgebrand te worden voor de gouden pompeplêden :oops:
Silver

Bericht door Silver »

Ane Lenstra schreef:Tweede zou ik niet doen, lijkt te veel op de FC Utrecht shirts. Met name door het blauwe randje denk ik.
Eens, ook mijn eerste gedachte toen ik 'm af zag. Maar wou toch iets maken met een grotendeels rood shirt.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Er komen een aantal fantastische ontwerpen voorbij zeg! Zo moeilijk is het blijkbaar niet.

Overigens, is het een idee om hier een verkiezing aan te hangen. Om te zien welk shirt het populairst is?
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Die shirts met contouren van Abe vind ik ook wel wat hebben alle laaste 3 bevallen mij wel.


Wellicht kunnen de moderaters iets organiseren? Tot een bepaalde datum kan je inzenden ofzo. Het mooiste shirt wordt door Nieuw Noord op de markt gebracht ;)
Laatst gewijzigd door xander op 18-05-2011 15:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Alle ballen op Henkie!
Plaats reactie