Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ane Lenstra schreef:Mooi goud is geen geel.
De kleur op het plaatje lijkt geel. Als het goud is, is het al beter ja.
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Mijn stem gaat naar het 1e shirt van Johanson 16. Prachtig shirt!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Mijn stem is uitgegaan naar Silver 1. De meeste shirts zijn zeker aantrekkelijk, maar dit was de enige die er voor mij echt bovenuit stak. Een mooie donkere kleur, de Friese vlag erin verwerkt en verder niets. Dat spreekt mij het meest aan.
Silver

Bericht door Silver »

Ane Lenstra schreef: Mooi goud is geen geel.
Voor de duidelijkheid: het is inderdaad goud en absoluut geen geel!
frisianbadboy
Wereldspeler
Berichten: 1380
Lid geworden op: 22-07-2008 19:11

Bericht door frisianbadboy »

Ik heb gestemd op het, voor mij veruit, mooiste shirt van Silver-1. Het heeft gelijkenissen met het shirt van Johanson16-1. Maar ik denk dat de schuine balk over het shirt qua zicht als de spelers het shirt aanhebben, beter zal ogen dan het shirt met de verticale balk. Dat kan weer dik of raar ogen naar mijn mening. Je moet ook rekening houden met het feit hoe een shirt lijkt als de spelers dit aanhebben. Dan is de verticale balk in het midden van het shirt te smal om mooi te laten lijken bij het dragen. Dan is optisch de schuine balk veel beter.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Komt bij dat het Johanson 1 shirt wel erg veel op het ontwerp van het PSv uitshirt lijkt. Die heeft ipv de pompebleden wit/rode blokken en iets meer naar de zijkant.

Doen we geen Ajax kopie, dan toch geen PSV kopie? :mrgreen:
Gebruikersavatar
longa
Invaller
Berichten: 463
Lid geworden op: 20-03-2009 14:21
Locatie: Doetinchem

Bericht door longa »

Heerenveen rules schreef:Komt bij dat het Johanson 1 shirt wel erg veel op het ontwerp van het PSv uitshirt lijkt. Die heeft ipv de pompebleden wit/rode blokken en iets meer naar de zijkant.

Doen we geen Ajax kopie, dan toch geen PSV kopie? :mrgreen:
Dat vind ik anders, bij het huidige uit-shirt kopiëren wij het thuis-shirt van Ajax waar zij al tig jaren in voetballen, dit ontwerp lijkt op het uit-shirt wat PSV 2 jaar heeft gehad, dat is toch wel een groot verschil.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dat is zeker anders, maar het gaat om het 'kopieren'. Als ik dat shirt zie dan denk ik direct aan het PSV uitshirt. Ik vind dat je een eigen shirt moet hebben. Niet een shirt die je doet denken aan een andere club.
Gebruikersavatar
longa
Invaller
Berichten: 463
Lid geworden op: 20-03-2009 14:21
Locatie: Doetinchem

Bericht door longa »

Daar heb je gelijk in, maar toch blijf ik het een schitterend shirt vinden. :)

Hoe zouden eigenlijk de Kika/Eredivisie badges op de shirts staan?
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Qua ontwerp vind ik die van Criz 1 het mooist, maar omdat Johanson 1 de Friese vlag er een beetje in heeft en het toch iets meer Heerenveen uitstraalt ga ik daarop stemmen.
sta
Bankzitter
Berichten: 201
Lid geworden op: 10-12-2008 14:39

Bericht door sta »

Kan niet kiezen, zulke mooie shirts.
Eén Vraagje: Ik mis het "zwart-witte Ajax shirt" van Silver in de collectie om te kiezen. Terwijl ik die WEL heel mooi vind. Heb ik ergens iets gemist?
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Die heeft Silver meer ontworpen als snelle, realistische vervanging voor het huidige shirt. Niet als inzending voor de wedstrijd.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Johannson16-1 steekt er qua populariteit nu ver boven uit en dat vind ik gezien de weerstand tegen het "ajax-shirt" volslagen onbegrijpelijk. Het is immers niets meer of minder dan een kopie van het uitshirt van PSV.
Daar waar het "Ajax-shirt" nog is geworteld in de historie van onze club, ontbreekt dat volkomen bij deze variant.
De weerzin tegen Ajax is kennelijk groter dan die tegen PSV :roll:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

mitrita schreef:Johannson16-1 steekt er qua populariteit nu ver boven uit en dat vind ik gezien de weerstand tegen het "ajax-shirt" volslagen onbegrijpelijk. :
Hier ben ik het volkomen mee eens! Een onbegrijpelijke keuze. Ik snap er niks van.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Dat shirt van Johannson16 lijkt op het uitshirt dat PSV nu 2 jaar lang gehad heeft. Komend seizoen hebben ze alweer een heel anders shirt. Dat vind ik toch echt wel wat anders dan een vrijwel exacte kopie van het thuisshirt van een club die daar al 100 jaar in speelt. Kom op zeg, als je dat verschil niet ziet :roll:
Niet dat het shirt van Johannson16 het van mij hoeft te worden want, in tegenstelling tot velen blijkbaar vind ik het niet echt mooi.
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Het is niet te hopen dat het 2e shirt van Calimero een prachtig ontwerp wordt. Een groot aantal hebben hun stem al laten gelden. Ik vind de vergelijking met het shirt van Johanson 16 met PSV een beetje overdreven. Ik vind het een mooi en strak uitshirt. Vooral de kraag sluit goed aan op de blauwe lijnen. Met een zwarte broek en zwarte sokken hebben we sinds tijden weer een fantastisch uitteneu. Tenminste áls dit hem wordt en áls het bestuur wil meedenken...
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Heerenveen rules schreef:Hier ben ik het volkomen mee eens!
Zie daar ! Een gedenkwaardig moment ! :wink:
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Het gestemd op het shirt van silver. Die van Johanson1 vind ik persoonlijk minder mooi dan die van Silver2.
Maar één ding is zeker. Alle shirts zijn mooier dan het Ajax-shirt wat er nu is.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Royce_SCH schreef: Ik vind de vergelijking met het shirt van Johanson 16 met PSV een beetje overdreven.
Heb je het PSV uitshirt bekeken?
Superfries1983 schreef: Komend seizoen hebben ze alweer een heel anders shirt.
Ik vind het vreemd deze opmerking. Het gaat om het idee erachter. Dat shirt lijkt heel erg op een shirt wat nu al wordt gedragen. Totaal niet orgineel dus. Dat ze het volgend seizoen niet dragen doet niet ter zake naar mijn idee.
mitrita schreef:Zie daar ! Een gedenkwaardig moment ! :wink:
Ja ja, het is zowaar gebeurd! We zijn het eens. :mrgreen:
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Heerenveen rules schreef: Ik vind het vreemd deze opmerking. Het gaat om het idee erachter. Dat shirt lijkt heel erg op een shirt wat nu al wordt gedragen. Totaal niet orgineel dus. Dat ze het volgend seizoen niet dragen doet niet ter zake naar mijn idee.
Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat PSV maar 2 jaar in dat shirt gespeeld heeft, Ajax speelt al 100 jaar in het witte shirt met de rode baan. Dat vind ik nogal een verschil. Het is niet een shirt waar ze regelmatig in de clubhistorie in hebben gespeeld of zoiets. Gewoon een shirt waar ze de afgelopen 2 jaar in hebben gespeeld. Zodoende dus ook niet een echt PSV shirt. Verder lijkt het shirt van Johansson 16 er wel op, maar het is lang niet die 2 druppels water zoals met dat Ajax ding.
Ik vind de stelling van mitrita, waar jij het mee eens bent, dat als we in het shirt van Johansson 16 zouden gaan spelen dat dat dan hetzelfde is als nu met het Ajax shirt en dat er dan dezelfde ophef over zou moeten zijn dan ook overdreven.
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Heerenveen rules schreef: Heb je het PSV uitshirt bekeken?
Afbeelding
Afbeelding

Je kan zo een aantal verschillen vinden. Bovendien had PSV over het algemeen een rode broek bij dit shirt. Persoonlijk vind ik het shirt van Heerenveen er net wat gelikter uitzien.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Johansson16 - 1. Wat een belachelijk mooi shirt. Hoop dat het door de supportersverenigingen aan de club voorgelegd kan worden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Royce_SCH schreef:Je kan zo een aantal verschillen vinden. Bovendien had PSV over het algemeen een rode broek bij dit shirt.
Zelfde argumenten gelden voor het ""Ajax-shirt".
De rode baan bij onze variant is minder breed dan bij het echte Ajax shirt en bij ons shirt hoort een zwarte broek i.p.v. een witte.
Frisian Viking schreef:Hoop dat het door de supportersverenigingen aan de club voorgelegd kan worden.
Een pol van 150 man en en hier nu bijna 70 stemmen zal denk ik nog niet veel indruk maken.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

mitrita schreef: Een pol van 150 man en en hier nu bijna 70 stemmen zal denk ik nog niet veel indruk maken.
Het is in ieder geval meer dan de 10 man van de commerciële afdeling...
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Ajax heeft dat shirt ook niet uitgevonden en heeft er geen copyright op
Zowel de kleurencombinatie (rood-wit) en lay out (brede verticale baan) als ook de combinatie daarvan is niet uniek.
Ajax is alleen de meest bekende club die dit tenue draagt.
Toevallig dat men ooit in Heerenveen dezelfde keuze maakt en als men daar nu voor de verandering eens op teruggrijpt vindt ik dat alleen maar prima. Dat het op een Ajaxshirt lijkt zal mij dan een zorg zijn.

Het PSV uitshirt is een aardig design en ook razend populair onder de PSV-fans.
De versie van Johannes is erg duidelijk daarop geïnspireerd, niks mis mee maar iedereen, zeker de fanatiekere supporters van andere clubs, zal ook die vergelijking direct maken.

Overigens is die discussie ook wel uitgekauwd en hoort hier verder ook niet in dit topic thuis.
(Ik weet het, ben er zelf ook debet aan) :oops:
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Vind die vergelijking bullshit. Maar ja als de club nu met dat shirt komt zal het wel opvallen denk, warenze er eerder mee gekomen had je niemand gehoord.

Dit vind ik toch wel een vermelding waard Leden http://tegenhetuitshirt.hyves.nl/ (1058).
Alle ballen op Henkie!
Johanson16
Invaller
Berichten: 392
Lid geworden op: 05-07-2008 17:26

Bericht door Johanson16 »

De vergelijking met het PSV shirt snap ik niet helemaal, is dan elk zwart shirt met een willekeurige baan, (blokjes/strepen), (midden/rechts), (blauw/rood) een PSV shirt? Als we op die manier gaan redeneren zijn we nu aan het kiezen tussen een AC Milan shirt, een Internazionale shirt, een Schaktar Donetsk shirt, een PSV shirt, een NAC shirt (alles met diagonale baan gelijkt dan met NAC?) en een drietal andere shirts waarvan er overigens één ook nog eens een scheiding tussen wit en een andere kleur heeft zoals dat op het shirt van Feyenoord het geval is, in het midden dus.

Als we gelijkenissen gaan zoeken met shirts van andere clubs dan zullen we die altijd vinden, niet nodig om dan bij elk shirt zoiets te gaan roepen.. :lol:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Johanson16 schreef:De vergelijking met het PSV shirt snap ik niet helemaal, is dan elk zwart shirt met een willekeurige baan, (blokjes/strepen), (midden/rechts), (blauw/rood) een PSV shirt? Als we op die manier gaan redeneren zijn we nu aan het kiezen tussen een AC Milan shirt, een Internazionale shirt, een Schaktar Donetsk shirt, een PSV shirt, een NAC shirt (alles met diagonale baan gelijkt dan met NAC?) en een drietal andere shirts waarvan er overigens één ook nog eens een scheiding tussen wit en een andere kleur heeft zoals dat op het shirt van Feyenoord het geval is, in het midden dus.
Het Silver shirt lijkt op geen enkel shirt en heeft ook een mooie Friese vlag als baan. Dat shirt lijkt op die van geen enkele andere club.
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

kan er iemand in de beginpost de opties waarop gestemd kan worden even in 1 rijtje weergeven?
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Jelmer1981 schreef:kan er iemand in de beginpost de opties waarop gestemd kan worden even in 1 rijtje weergeven?
viewtopic.php?f=2&t=5450&start=150#p408854 :wink:
Plaats reactie