Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Eric schreef:Mooi, maar besef wel dat beide shirts niet als uitshirt gedragen kunnen worden. Te veel blauw.
Waarom zou dat niet kunnen? We hebben een paar jaar geleden ook een een heel mooi blauw uitshirt gehad. Ajax, Feyenoord, PSV, AZ, ADO, Groningen, Utrecht, Roda, Twente, VVV, NEC, NAC, Heracles spelen allemaal niet in het blauw.

Die blauwe met die witte baan met pompebleden is schitterend. Stoppen verder jongens, dat is hem! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Het gaat er toch om dat je juist een shirt hebt voor tegen clubs als de Graafschap, Zwolle etc.? Daarom is het huidige Rood-Witte shirt toch ook bedacht?
Gebruikersavatar
longa
Invaller
Berichten: 463
Lid geworden op: 20-03-2009 14:21
Locatie: Doetinchem

Bericht door longa »

Eric schreef:Het gaat er toch om dat je juist een shirt hebt voor tegen clubs als de Graafschap, Zwolle etc.? Daarom is het huidige Rood-Witte shirt toch ook bedacht?
Een blauw/zwart shirt met donker blauwe broek en sokken kan heus wel tegen de Graafschap/Zwolle. Zij spelen met een wit broekje en witte sokken, als je daar tegen speelt in donkere kleding kan dat heel goed.
2001
Jeugdspeler
Berichten: 36
Lid geworden op: 16-02-2009 16:33

Bericht door 2001 »

Silver schreef:4: lichtgrijs met donkerblauw en knoopjes (zonder reclame)
5: donkerblauw met goud en abe silhouet
6: blauw met goud en abe silhouet (zonder reclame)

5 & 6 met het risico afgebrand te worden voor de gouden pompeplêden :oops:
De 1e (nummer 4) vindt ik echt supervet! Persoonlijk zou ik Jako wegdoen en het Heerenveen logo in de midden, of is dat niet mooi? De 2e (nummer 5) is ook mooi, persoonlijk zou ik dan de pompebleden op de schouders wegdoen en het pompebled in de midden op het kraagje laten staan en de reclame (Unive en Jako) weg en het Heerenveen logo in de midden. Zou je dat willen ontwerpen? :oops:
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

longa schreef: Een blauw/zwart shirt met donker blauwe broek en sokken kan heus wel tegen de Graafschap/Zwolle. Zij spelen met een wit broekje en witte sokken, als je daar tegen speelt in donkere kleding kan dat heel goed.
Zijn de regels eigenlijk ergens te vinden op het internet? En is het tegenwoordig verplicht om elke wedstrijd een uitshirt te dragen of mag je ook in het thuisshirt spelen?
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Eric schreef: Zijn de regels eigenlijk ergens te vinden op het internet? En is het tegenwoordig verplicht om elke wedstrijd een uitshirt te dragen of mag je ook in het thuisshirt spelen?
Je bent nooit 'verplicht' om in het uitshirt te spelen. Volgens mij zijn clubs redelijk vrij in keuze van tenue, gezien we bij Roda helemaal niet in het uitshirt hadden hoeven spelen, en dit niet het 'officiële' uitshirt van dit jaar was. Was ter promotie, net als vorig jaar bij Feyenoord. Daar spelen we normaal ook in ons normale shirt. Toen Henk en Yme er nog zaten, hebben ze gezegd dat men er naar streeft zo vaak mogelijk in het thuisshirt te spelen, omdat deze uniek is. Van Erve zat toen ook in de directie. Ik neem dus aan dat het nog steeds hetzelfde is.
Corruption is everywhere, fight it!
Silver

Bericht door Silver »

Heb 'm nog beetje donkerder gemaakt, maar denk dat de eerste ook prima kan. Als je bv naar het Graafschap shirt kijkt, dan is dit voldoende onderscheidend denk ik. Die gebruiken volgens ongeveer dezelfde kleur blauw als ons thuisshirt.
Afbeelding

Ook nog een zwarte versie met goudaccenten en abe silhouet.
Laatst gewijzigd door Silver op 19-05-2011 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Eric schreef:Het gaat er toch om dat je juist een shirt hebt voor tegen clubs als de Graafschap, Zwolle etc.? Daarom is het huidige Rood-Witte shirt toch ook bedacht?
Tuurlijk ja, je hebt gelijk. Anders kunnen we ook wel gewoon in ons thuisshirt spelen.
Silver

Bericht door Silver »

2001 schreef: De 1e (nummer 4) vindt ik echt supervet! Persoonlijk zou ik Jako wegdoen en het Heerenveen logo in de midden, of is dat niet mooi? De 2e (nummer 5) is ook mooi, persoonlijk zou ik dan de pompebleden op de schouders wegdoen en het pompebled in de midden op het kraagje laten staan en de reclame (Unive en Jako) weg en het Heerenveen logo in de midden. Zou je dat willen ontwerpen? :oops:
Uiteraard.

Donkerblauw met goudaccenten en Abe silhouet (zonder pompeblêden):
http://i1185.photobucket.com/albums/z35 ... 2_37-2.jpg

Lichtgrijs met donkerblauw en knoopjes (zonder reclame & logo gecentreerd)
http://i1185.photobucket.com/albums/z35 ... 2_38-3.jpg
2001
Jeugdspeler
Berichten: 36
Lid geworden op: 16-02-2009 16:33

Bericht door 2001 »

Top, bedankt! Vindt ze er wel vet uitzien, Heerenveen logo van dat grijs blauwe shirt, wat lager, of zou dat niet mooi zijn?
Silver

Bericht door Silver »

2001 schreef:Heerenveen logo van dat grijs blauwe shirt, wat lager, of zou dat niet mooi zijn?
Nee, ff uitgeprobeerd & ziet er niet zo goed uit maar logo moet ook niet te laag zitten. Op 't huidige uitshirt zit ie ook ongeveer op deze hoogte.
Silver

Bericht door Silver »

Toch nog ff een rode versie van het blauwe shirt met de blauw/witte baan.
Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

Silver schreef:Toch nog ff een rode versie van het blauwe shirt met de blauw/witte baan.
Op zich wel leuk, maar lijkt heel erg op het Utrecht shirt
Silver

Bericht door Silver »

Hmm, vindt deze nog wat meer op 't Utrecht shirt lijken dan deze. Maar je houdt met rode shirts al snel dat ze vergeleken worden met de shirts van Utrecht/Twente. Maar tegen clubs spelen we toch meestal in 't thuisshirt.
Iets donkere versie:
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Is iets met wit misschien wat ?
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Eric schreef:Zijn de regels eigenlijk ergens te vinden op het internet? En is het tegenwoordig verplicht om elke wedstrijd een uitshirt te dragen of mag je ook in het thuisshirt spelen?
De regels van de KNVB zeggen het volgende: in uitwedstrijden mag je ook met thuistenue spelen, mits genoeg onderscheid met de thuisclub (dit ter beoordeling van de scheidsrechter). Verder stelt de club van elkaar afwijkende thuis- en uittenues vast en moet het bestuur betaald voetbal deze eerst goedkeuren. Shirts mogen niet worden gewijzigd zonder toestemming van dit bestuur.
Superfean4
Basisspeler
Berichten: 912
Lid geworden op: 29-03-2011 17:39
Locatie: Langs de Luts

Bericht door Superfean4 »

JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Silver

Bericht door Silver »

Skopperij schreef: De regels van de KNVB zeggen het volgende: in uitwedstrijden mag je ook met thuistenue spelen, mits genoeg onderscheid met de thuisclub (dit ter beoordeling van de scheidsrechter). Verder stelt de club van elkaar afwijkende thuis- en uittenues vast en moet het bestuur betaald voetbal deze eerst goedkeuren. Shirts mogen niet worden gewijzigd zonder toestemming van dit bestuur.
Enige wedstrijd waarbij het donkerblauwe shirt een probleem is, is Heracles uit. Maar daar werkte 't huidige uitshirt (zwart met witte strepen) ook niet, dit jaar speelden we daar ook in het lichtblauwe shirt van paar seizoenen geleden.

Volgens mij werd ook de vraag gesteld of de club het uitshirt voor komend seizoen nog zal wijzigen. Denk dat de kans heel klein is. Las dat Adidas bij Ajax al moeite had met die extra ster toe te voegen, omdat de productie van het shirt zo'n 6 tot 9 maanden in beslag nam. Nou heeft Adidas veel meer clubs waar ze shirts aan moeten leveren dan Jako en zullen ze ook een grotere oplage moeten leveren, maar denk niet dat Jako in een 2 maanden tijd een compleet nieuw shirt kan ontwerpen & produceren. Dus ben bang dat we het volgend seizoen nog moeten doen met de 'Ajax'-variant.
Silver

Bericht door Silver »

sch4-live schreef:Is iets met wit misschien wat ?
Niet echt logisch, zit al erg veel wit in ons thuisshirt en ook hebben veel clubs wit in hun shirt.
Zou misschien wel kunnen als we Europees speelden en er nog een 3e shirt moest komen.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ik vind dat shirt met die diagonale streep en van "Dost" echt prachtig! Vooral het donkerblauwe ontwerp, het rode vind ik inderdaad ook iets minder. wat mij betreft kan de directie echt niet om dit shirt heen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Calimero schreef:Ik vind dat shirt met die diagonale streep en van "Dost" echt prachtig!
Inderdaad! Schitterend shirt. Mijn stem heeft ie. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Plaats al deze shirts op een spandoek met de tekst: Zoveel moois, maar wij lopen in een Ajaxshirt (oid)
Dieder

Bericht door Dieder »

Feanatieke schreef:Het zou heel mooi zijn als de club een handreiking wil doen naar de supporters. Concreet. De top 3 die wij kiezen uit alle inzendingen, als poll op de clubsite en Feanfan en Nieuwnoord en op alle supporterswebsites met meer dan 1000 bezoekers per dag. Alle stemmen verzamelen en het meest gekozen shirt daadwerkelijk produceren volgend seizoen.
Zo makkelijk zal het heus niet gaan.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Zoals gezegd zou ik de 'Psv-versie' direct kopen.
Die onderste link van 1920 vind ik ook schitterend!
SCH
Gebruikersavatar
NN19
Selectiespeler
Berichten: 515
Lid geworden op: 24-08-2009 20:40

Bericht door NN19 »

http://i54.tinypic.com/vxepm8.jpg

de 1e die in dit topic voorbij kwam vind ik toch echt de mooiste!
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

INZENDINGEN 'DAT KUNNEN WIJ BETER!'

Bij deze alle inzendingen voor de ontwerpwedstrijd:

Criz - 1
Afbeelding

Criz - 2
Afbeelding

Johanson16 - 1
Afbeelding

Johanson16 - 2
Afbeelding

Lardy - 1 (klik voor groter formaat)
Lardy1.jpg
Lardy - 2 (klik voor groter formaat)
Lardy2.jpg
Calimero - 1
Afbeelding

Calimero - 2

Volgt z.s.m!

Silver - 1 (klik voor groter formaat)
SCH-Away_11-12_Final1.jpg
Silver - 2 (klik voor groter formaat)
SCH-Away_11-12_Final2.jpg

Stemmen kan in de poll. Succes!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Voor mij duidelijk Silver 1. Is het meest een Heerenveen shirt. De shirts Criz 2 en Lardy 1 zijn ook mooi, maar dat zijn AC en Inter shirts. Silver 2 was mooi geweest als het met wit was geweest ipv geel. Blauw/geel (dan kun je beter bij DKV gaan zitten) hoort totaal niet bij Heerenveen.
Laatst gewijzigd door Heerenveen rules op 22-05-2011 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
xander
Superster
Berichten: 4914
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Johanson16 - 1, al is Silver 2 ook wel mooi met een paar kleine aanpassingen nog.
Laatst gewijzigd door xander op 22-05-2011 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Ik heb voor Criz 1 gestemd, eindelijk eens iets met de vlag van Heerenveen. Blauw broekje erbij en het is helemaal top.
Abe op het shirt hoeft van mij niet zo eerlijk gezegd.
Plaats reactie