Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

Thanks!
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Leuk topic en goed initiatief. Gewoon aanbieden aan de commerciele afdeling, zonder gezeur over 'Ajax-shirt'.
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Moet het ´schitterende´ontwerp van Heerenveen niet ook als keuze optie genoemd worden :mrgreen:
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Dit prachtige shirt van Johanson16 is overduidelijk als winnaar uit de bus gekomen. Als je het mij vraagt is dit topic op initiatief van Johanson16 een enorm succes geworden. Niet schreeuwen aan de zijlijn, maar zelf actie ondernemen! En zie waar het toe leidt: volgend seizoen hebben we zowaar inspraak in het design.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Een witte met rode baan lijkt me wel wat voor volgend jaar...
Silver

Bericht door Silver »

Gefeliciteerd Johanson16! Is een fantastisch ontwerp!

Hopelijk gaat de club hier iets mee doen en zien we onze spelers in het seizoen '12/'13 in dit shirt spelen.

Edit: heb voor het totaalplaatje nog even een broekje gemaakt en de Eredivisie & KIKA badge aan het shirt toegevoegd. Neem aan dat zwart broekje de bedoeling was onder dit shirt.
http://i1185.photobucket.com/albums/z35 ... 1306515075
Laatst gewijzigd door Silver op 27-05-2011 18:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Zou mooi zijn, Roorda is 2012/13 nog in ons shirt....
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Geweldig shirt, waarom een jaar wachten? Als ze toch willen luisteren naar supporters, begin dan meteen en zorg dat dit shirt voor het komende seizoen het uit tenue wordt.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Zo makkelijk gaat dat allemaal niet. Wees blij dat ze van dat gekke uitshirt hebben afgezien. Het vervangende uitshirt lijkt niet zo gek te zijn.
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Criz schreef:Zo makkelijk gaat dat allemaal niet. Wees blij dat ze van dat gekke uitshirt hebben afgezien. Het vervangende uitshirt lijkt niet zo gek te zijn.
Precies dit is al heel wat voor Heerenveen en we moeten nu niet door gaan ''zeuren'' dat het shirt van dit seizoen niet geweldig is ziet iedereen wel maar het is wel 10 keer beter dan dat gedrocht waar we tegen Roda JC in speelden.

Staat die badge van Kika ook altijd op de shirts wanneer je ze in de feansjop koopt ? Ik vindt dat namelijk een stuk minder er uit zien,alhoewel ik de steun voor Kika wel harstikke goed vindt maar zou het niet beter staan op het broekje ? Maak je waarschijnlijk nog steeds genoeg reclame.
Silver

Bericht door Silver »

sch4-live schreef:
Staat die badge van Kika ook altijd op de shirts wanneer je ze in de feansjop koopt ?
Is optioneel, je kan kiezen of je de Kika- en/of de Eredivisie badge erop wilt zetten. Volgens mij is het zo dat als je de Kika badge neemt er dan een bijdrage naar Kika gaat.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Silver schreef:Volgens mij is het zo dat als je de Kika badge neemt er dan een bijdrage naar Kika gaat.
Klopt, de volledige opbrengst zelfs ;)
erikdefries
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 28-05-2011 08:48

Bericht door erikdefries »

Nog een ontwerp, met paint gemaakt dus ziet er niet uit denk ik maarja post hem toch maar:
igo
Invaller
Berichten: 451
Lid geworden op: 01-03-2011 12:55
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door igo »

Hier nog een ontwerp:
heerenveen.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
sch87
Invaller
Berichten: 300
Lid geworden op: 31-08-2009 17:33

Bericht door sch87 »

Afbeelding

het shirt van Johanson16 kan maar het shirt van aston villa vind ik mooier maar weet niet of dat bij dit ontwerp past vlag lijkt mij niet zo mooi aan de zijkant blokjes zijn mooier
Silver

Bericht door Silver »

sch87 schreef: het shirt van Johanson16 kan maar het shirt van aston villa vind ik mooier maar weet niet of dat bij dit ontwerp past vlag lijkt mij niet zo mooi aan de zijkant blokjes zijn mooier
Dan krijg je zoiets als dit:
2001
Jeugdspeler
Berichten: 36
Lid geworden op: 16-02-2009 16:33

Bericht door 2001 »

Ik heb net al je ontwerpen even bekeken Silver en ik moet zeggen, er zitten een aantal mooie shirts tussen. Hier mijn 'selectie' welke ik de mooiste vind:
1.Afbeelding
(Maar dan het Pompebled misschien rood?)
2.Afbeelding
(Maar dan het Pompebled misschien rood?)
3.Afbeelding
(Misschien het zwarte lijntje die in de midden zit, tussen de blauwe en witte strook, er tussenuit halen?)
4.Afbeelding
5.Afbeelding
(Misschien met een ander patroon? Inplaats van de schuine strepen, hetzelfde patroon wat in het uitshirt van dit seizoen ook zit?)

Bij de meeste broekjes zit er ook een baan op in dezelfde kleur als het shirt, persoonlijk vind ik dat niet echt mooi. De broekjes moeten gewoon 1 kleur blijven, vind ik.
Verder, echt mijn complimenten voor deze mooie shirts! En vooral ook die Friesche Vlag, een mooi detail!
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

wist even geen ander topic maar van de officiële site:
Samen maken we de club. En samen gaan we de komende tijd het nieuwe Pompeblêden- en reservetenue van sc Heerenveen maken. Kledingsponsor Jako en sc Heerenveen bieden de unieke kans om jouw eigen ontwerp te maken, waarin we komend seizoen gaan spelen. Hoe? We roepen onze fans op om via de link op de website een nieuw en origineel ontwerp van ons Pompeblêdenshirt en reservetenue te maken en op te sturen. Uit de mooiste en beste ontwerpen maken we, samen met Jako, een eerste selectie. Daar kun je vervolgens op stemmen. De tenues met de meeste stemmen zullen in het seizoen 2012-2013 onze officiële wedstrijdtenues zijn. Zo maken we samen de club!
Pompeblêdenshirt
Natuurlijk hebben we ons eigen Pompeblêdenshirt waarin we altijd willen spelen! En dat houden we ook zo. Maar jij kunt nu jouw favoriete Pompeblêdenshirt ontwerpen. Welke details wil je? Geef ze duidelijk aan via de website en wij laten iedereen meestemmen over het Pompeblêdenshirt 2012-2013!

Reservetenue
Afgelopen jaar was er de nodige commotie over het ontwerp van ons reservetenue. We grepen terug op ons klassieke tenue uit de jaren dertig, maar al snel werd duidelijk dat associaties met een bestaand tenue te groot waren… De club heeft daarom besloten van dat tenue af te zien, en direct afgesproken dat we onze fans de kans willen bieden om het nieuwe reservetenue 2012-2013 samen te stellen. Maak jij een geheel nieuw ontwerp of grijp je terug op een shirt uit ons rijke verleden? Maak er iets moois van dat past bij onze club en motiveer duidelijk jouw keuze Wie weet, wordt jouw ontwerp het officiële reservetenue.

Voorwaarden
Er zijn een aantal voorwaarden waaraan de officiële tenues moeten voldoen. Daarom zijn in de ontwerpen al een aantal zaken ingevuld: ruimte voor shirtsponsor, grootte van het rugnummer en logo van de club. Vanwege de productie van het shirt zijn er ook een aantal standaard zaken, zoals een ronde hals, v-hals of kraag, waaruit je moet kiezen. Zodoende zijn we er zeker van dat het ontwerp ook kan worden uitgevoerd!

Samen winnaar…
Natuurlijk zijn we samen winnaar, als we straks in prachtige ‘eigen’ tenues kunnen spelen. Maar voor de winnaars van de beide ontwerpen bieden we nog een aantal extra’s naast het feit dat het tenue natuurlijk in productie wordt genomen! In de tenues zal een speciale vermelding staan en de winnaars krijgen een verrassend VIP-arrangement aangeboden door Jako en sc Heerenveen. Altijd prijs dus!
dus leef jullie uit

Goeie actie trouwens van de club :)
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

Dit lijkt mij een mooie actie voor de ontwerpers onder ons, die ook al eerder hier mooie dingen hebben laten zien.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

http://www.sc-heerenveen.nl/tenue

De link hiervoor ;)
Was gister ook duidelijk te zien op de reclameborden waardoor iedereen in het stadion er vanaf weet :)
Silver

Bericht door Silver »

Heb een paar ontwerpen klaar, allereerst de thuisshirts.

Nr. 1: shirt gebaseerd op het 'classic voetbalshirt' uit de Feansjop. Pompeblêden lijken wat raar verdeeld, dit komt doordat de centrale baan in het shirt blauw is ipv wit waardoor het lastiger wordt om 7 blêden mooi te verdelen.

Nr 2: shirt met 4 smallere banen (t.o.v. het huidige shirt), heeft gelijkenissen met de Umbro shirts van aantal seizoenen terug met als uitzondering dat de banen alleen onderbroken worden voor het Univé logo en niet voor het logo van de kledingsponsor en de clubbadge.

Nr. 3: shirt met vrij brede blauwe en witte banen (Breder dan het huidige shirt).
Silver

Bericht door Silver »

Ook wat ontwerpen voor het uitshirt omgezet naar het Jako sjabloon. Veel van de shirts hebben pompeblêden erin met als motivatie dat de pompeblêden iets zijn wat uniek aan onze club. Dus zelfs als je het Heerenveen logo eraf zou halen, zou je het kunnen herkennen als een Heerenveenshirt.

Nr. 1: shirt dat ik ook voor de designwedstrijd hier op het forum had gemaakt. Marineblauw shirt met een blauw-witte sjerp met de 7 pompeblêden erin.

Nr. 2: Marineblauw shirt met een verticale blauwe en witte baan. In de banen zitten als watermerk 7 pompeblêden verwerkt. Aan de zijkant en onderkant van het shirt en ook aan het einde van de mouwen zitten witte details. Op de sokken zit bovenin een pompeblêd verwerkt en de aan de andere de initialen van de club.

Op de achterkant zit net onder het kraagje een kleine Friese vlag met net daarboven de clubinitialen.

Nr. 3: heb altijd wel een zwak gehad voor de rode Umbro-shirts van aantal seizoenen geleden. Dus wou ook een rood shirt maken, hierin zit een grote verticale blauwe baan verwerkt met hierin het logo van de club en Jako en een silhouet van Abe.
Onder de blauwe baan zit een smallere witte baan met daarin de 7 pompeblêden. Aan het einde van de mouwen zitten een brede witte en een smalle blauwe strook. Op de sokken zitten dan nog de initialen van de club verwerkt.

Op de achterkant zit net onder het kraagje een kleine Friese vlag met net daarboven de clubinitialen.
Laatst gewijzigd door Silver op 30-10-2011 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Silver

Bericht door Silver »

Nr. 4: een erg lichtblauw shirt met over de borst een blauw-witte baan die gescheiden worden een pompeblêd. Op het einde van de mouwen en aan de onderkant van het shirt zitten zwarte details. Shirt kan met een lichtblauw broekje of met een zwart broekje (afhankelijk van de kleur van het broekje van de tegenstander).

Op de achterkant zit net onder het kraagje een kleine Friese vlag met net daarboven de clubinitialen.
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

@silver, er was ook een ontwerp gemaakt met een abe in een shirt verwerkt. Dat is ook wel iets als uitshirt.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Tot welke datum kunnen we de ontwerpen inzenden ? Zal er binnenkort ook even mee aan de slag.
@Silver hoe kom jij aan die achtergrond ?
Silver

Bericht door Silver »

@ gerdykster: klopt, je bedoelt waarschijnlijk deze met het Abe silhouet en gouden pompeblêden op de schouders. Misschien dat ik die ook nog wel ga omzetten, als mensen die mooi vinden. Ben er zelf ondertussen niet meer zo weg van.

@ sch4-live: neem aan dat je het sjabloon bedoelt? Die kan je downloaden via http://www.sc-heerenveen.nl/tenue. Of bedoel je de achtergrond van de ontwerpen op m'n Photobucket-account. Dat is een wallpaper van de Heerenveensite (linkje)
MafiosiBianco
Nieuw talent
Berichten: 134
Lid geworden op: 01-11-2008 15:32

Bericht door MafiosiBianco »

Als ik eerlijk ben vindt ik jouw shirts spuuglelijk Silver. De kleuren combinatie gaat hier en daar nog wel, maar hoe kom je erbij om zo'n horizontale balk te plaatsen, waar het clublogo oa in is verwerkt. Ziet er niet uit. Maar toch respect dat je aan het ontwerpen bent, zelf kan ik het niet.
Patjepeeër
Gebruikersavatar
NN19
Selectiespeler
Berichten: 515
Lid geworden op: 24-08-2009 20:40

Bericht door NN19 »

Ben ook niet zo'n Fan van die horizontale balk.
Blijf erbij dat ik Dit Shirt toch echt de mooiste vind.
Ontwerp is van Johanson16.

Afbeelding
Silver

Bericht door Silver »

MafiosiBianco schreef:Als ik eerlijk ben vindt ik jouw shirts spuuglelijk Silver. De kleuren combinatie gaat hier en daar nog wel, maar hoe kom je erbij om zo'n horizontale balk te plaatsen, waar het clublogo oa in is verwerkt. Ziet er niet uit. Maar toch respect dat je aan het ontwerpen bent, zelf kan ik het niet.
Maakt niet uit, respecteer je mening. Lastige aan het ontwerpen van shirts is dat je nooit iedereen tevreden kan stellen. Jij vindt die horizontale balken niets, heb ook wat reacties gehad van mensen die het wel mooi vonden. Kan wel motiveren waarom ik daarvoor heb gekozen. Heb in m'n ontwerpen zoveel mogelijk onze clubkleuren proberen te gebruiken (en als het kan één of meerdere pompeblêden).

Vind de uitshirts van tegenwoordig zo onpersoonlijk. Haal de logo's eraf en je kan het shirt in principe voor elk team gebruiken. Daarom wou ik graag het wat persoonlijker maken door middel van de kleuren blauw & wit en het gebruik van de pompeblêden (iets wat echt uniek is aan onze club) waardoor je in één oogopslag kan zien dat het een Heerenveenshirt is.
Plaats reactie