Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Superfries1994 » 29-06-2017 18:03

FeanfanSpursfan schreef:Vind het nieuwe thuisshirt totaal niet mooi. Hij is veel te wijd, die jako stippen staan niet op ons klassieke shirt, dat witte deel op de mouwen vind ik niet mooi en de spelers dragen ook nog eens een wit shirt onder het shirt wat ook totaal niet staat. Kortom zeer teleurstellend van Jako (naar mijn mening).

Ben het vooral met het laatste met je eens. Dat ziet er echt niet uit. Sowieso opvallend om in de zomer nog een (thermo) shirt eronder te gaan dragen, maar dat zal misschien ook persoonlijke voorkeur zijn. Bij Van Aken stond het bijvoorbeeld al veel beter. Die stippen voegt inderdaad weinig toe (gewoon 1 stip met het logo was veel beter geweest).
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor jorrit0206 » 19-07-2017 07:36

FeanfanSpursfan schreef:Vind het nieuwe thuisshirt totaal niet mooi. Hij is veel te wijd, die jako stippen staan niet op ons klassieke shirt, dat witte deel op de mouwen vind ik niet mooi en de spelers dragen ook nog eens een wit shirt onder het shirt wat ook totaal niet staat. Kortom zeer teleurstellend van Jako (naar mijn mening).


@FeanfanSpursfan, Hoe eens ik het ook met je ben wat betreft de stippen, hierover heeft Heerenveen weinig tot niets te vertellen (behalve een andere kledingsponsor zoeken :wink: ). De zogenaamde "jakodots" zijn een handelsmerk van Jako inderdaad, vergelijkbaar met de verticale strepen op broeken en shirts van Adidas. Ik vroeg me af wat jullie vinden van de teruggekeerde verticale witte baan onder de mouwen? Dit vond ik persoonlijk wel erg geslaagd namelijk, benieuwd naar jullie mening. Wat betreft de uittenues is het inderdaad grappig om te lezen hoe de smaken zeer uiteenlopend zijn.
jorrit0206
Bankzitter
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 08-11-2015 17:39

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Silver » 21-07-2017 15:04

Heb wat gemengde gevoelens over het shirt. Heb het shirt nog niet kunnen passen, maar hij lijkt niet echt getailleerd en dan met name de mouwen. Je moet geloof ik de bovenarmen van The Rock hebben zodat het beetje strak zit :wink:
Vind de witte baan aan de zijkant wel prima, al lijkt het erop dat ze het shirt wijder hebben gemaakt om dit voor elkaar te krijgen. Het kraagje hebben ze wel verbeterd t.o.v. vorig seizoen, de blauwe driehoek is nu eleganter vormgegeven.
En vind het ook beter staan nu de Heerenveen badge gecentreerd in een blauwe baan staat, meer symmetrisch.

En de Jako dots is inderdaad een beeldmerk van Jako dat ze nu eenmaal op al hun producten zetten, daar ontkom je niet aan. Maar dit is trouwens bij bijna alle kledingfabrikanten zo, of het nu adidas, Puma, Umbro, Macron etc. is. Denk dat Nike als enige alleen de swoosh op de voorkant heeft.

En jammer dat het sponsorvak op de voorkant nog altijd zo groot is, daar had best van de boven- en onderkant wat vanaf gekund en dan was het GroenLeven logo nog altijd prima zicht- en leesbaar. Ook jammer dat Univé nog altijd in zo'n lelijk wit vlak met de rode letters op de mouwen staat, een wit logo op blauwe achtergrond (zoals Koopmans eerst had) staat veel beter.

Maar goed, dat zijn veel zaken waar jij als ontwerper geen invloed op had, dat komt allemaal vanuit de club (afspraken met sponsors) en de fabrikant.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor JelleLawnmower » 21-07-2017 17:56

Weet iemand hoe lang het contract van Kroon Leverworst met de club nog duurt want het wordt hoog tijd dat hun naam van de rug optyft en DE SPELERSNAAM er weer op komt zoals bij elke andere respectabele club.
Koopmans Verf heeft vandaag hun contract opengebroken en verlengd en zitten i.i.g. tot 2020 met hun naam onder het rugnummer, dus op die slechte plaats de spelersnaam doen als slappe tussenweg is ook niet mogelijk.

En ja, de Jako stippen zijn oerlelijk en de reden dat ik het nieuwe thuisshirt wederom niet koop. en zo denken de meeste mensen die ik ken er over.
JelleLawnmower
Nieuw talent
 
Berichten: 76
Geregistreerd op: 02-04-2017 15:38

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Mackan68 » 21-07-2017 19:19

JelleLawnmower schreef:Weet iemand hoe lang het contract van Kroon Leverworst met de club nog duurt want het wordt hoog tijd dat hun naam van de rug optyft en DE SPELERSNAAM er weer op komt zoals bij elke andere respectabele club.

Beetje meer respect voor een sponsor die al sinds mensenheugenis onze club sponsort zou wel op zijn plaat zijn. Namen op shirts leveren commercieel helemaal niets op. En gezien de stippen voor jou reden genoeg zijn om het shirt überhaupt niet te kopen zou een naam achterop ook niets uitmaken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Jazz » 21-07-2017 19:23

JelleLawnmower schreef:Weet iemand hoe lang het contract van Kroon Leverworst met de club nog duurt want het wordt hoog tijd dat hun naam van de rug optyft en DE SPELERSNAAM er weer op komt zoals bij elke andere respectabele club.
Koopmans Verf heeft vandaag hun contract opengebroken en verlengd en zitten i.i.g. tot 2020 met hun naam onder het rugnummer, dus op die slechte plaats de spelersnaam doen als slappe tussenweg is ook niet mogelijk.

En ja, de Jako stippen zijn oerlelijk en de reden dat ik het nieuwe thuisshirt wederom niet koop. en zo denken de meeste mensen die ik ken er over.


Wat ben ik blij dat jij niet op de commerciele afdeling van de club zit...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Ebiede » 21-07-2017 21:00

JelleLawnmower schreef: DE SPELERSNAAM .


De club dat zijn jij en ik, maar vooral niet een spelersnaam, wat kan mij het schelen wat deze passanten doen. Ik kom voor de club.

Wat mij betreft helemaal geen vaste nummers meer, gewoon de basiself elke week nr 1 tm 11.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Satyr » 22-07-2017 09:15

Naam van de speler is niet verplicht, dus laat daar mooi een sponsor staan. Dat Grasmaaier en zijn 3 vrienden dan het shirt niet willen, moeten we dan maar accepteren.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Ruud Huntbäck » 22-07-2017 09:54

Zie vaak niet zo het verschil tussen het oude en nieuwe thuis-shirt, zijn (voor mij) vaak details.

Persoonlijk vind ik de positie van het gemeentewapen superlelijk, snap ook niet zo de meerwaarde ervan.
Avatar gebruiker
Ruud Huntbäck
Basisspeler
 
Berichten: 805
Geregistreerd op: 18-01-2006 13:51
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Otsje P » 22-07-2017 10:50

Snap überhaupt niet waarom men zo graag de naam van een speler achterop het shirt wil zien. Je kunt het vanaf de tribune toch niet lezen en je weet toch poddorie wel wie je eigen spelers zijn?

Volledig nutteloze toevoeging. Op een WK is het wel lekker, als we tegen Zuid Korea spelen, dan vind ik het nog wel eens lastig om de spelers uit elkaar te houden. :wink:
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Satyr » 22-07-2017 11:10

Otsje P schreef:Op een WK is het wel lekker, als we tegen Zuid Korea spelen, dan vind ik het nog wel eens lastig om de spelers uit elkaar te houden. :wink:


Ach ja, I.L Kim, U.L Kim of O.L Kim dat maakt ook niets uit ;)
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Duo Maxwell » 23-07-2017 17:53

Ik heb een naam achter op een shirt nooit geassocieerd met het feit dat ik de spelers anders niet uitelkaar kan halen. Persoonlijk vind ik het professioneler staan. Het is volgensmij ook vooral de jongere generatie die het leuk vind dat de namen achterop staan. Kan me ook voorstellen dat het voor een speler een trots gevoel moet geven. Plus het is commericeel toch veel slimmer lijkt me.

Ik moet toegeven dat het me een "trots" gevoel gaf wanneer ik een van onze spelers in de samenvatting op tv zag met naam achterop :). Al zijn het passanten, het zijn op dat moment spelers die jou sc Heerenveen vertegenwoordigen naar de buitenwereld. In plaats van dat iedere speler anoniem "kroon leverwost" heet.

Ik was jaren terug een actief PES (online en offline) speler, ik speelde altijd met gepaste trots met sc Heerenveen, het gaf me dan altijd toch een goed gevoel wanneer ik scoorde en in de herhaling mijn poppetje in beeld kwam met naam achterop haha.

Ze hebben jarenlag zonder namen gespeeld, de laatste jaren was daar een positieve kentering in. Nu zijn ze helaas weer terug bij af, druk maken heeft niet veel meer zin. Maar ik denk dat de mensen onderschatten dat de jongere generatie het toch wel leuk vind de namen achterop.
Duo Maxwell
Basisspeler
 
Berichten: 512
Geregistreerd op: 18-05-2008 20:19

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Marça » 23-07-2017 18:00

Ik denk dat ze het bij de club als het er op aan komt ook wel zo mooi vinden, maar dit is puur een financiële afweging geweest. Spelersnamen leveren niks op en dit hopelijk toch een paar ton? Ze moeten maar weer eens Europees gaan spelen, dan hebben ze geen andere keus meer geloof ik ;)
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor igo » 24-07-2017 12:47

Duo Maxwell schreef:Ik heb een naam achter op een shirt nooit geassocieerd met het feit dat ik de spelers anders niet uitelkaar kan halen. Persoonlijk vind ik het professioneler staan. Het is volgensmij ook vooral de jongere generatie die het leuk vind dat de namen achterop staan. Kan me ook voorstellen dat het voor een speler een trots gevoel moet geven. Plus het is commericeel toch veel slimmer lijkt me


Commercieel is het volgens mij gewoon veel slimmer om een sponsor achterop te zetten. Een naam levert niks extra op. En in de Feansjop worden volgens mij alleen shirts verkocht met de hoofdsponsor erop en een leeg vlak op de achterkant waar je prima een naam op kwijt kunt.
igo
Selectiespeler
 
Berichten: 446
Geregistreerd op: 01-03-2011 12:55
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Feanfan 1 » 13-08-2017 21:33

Ik weet niet wanneer we weer een uitshirt verkiezing hebben, maar het uitshirt (hele tenue) van Real Madrid vind ik erg mooi (nu te zien op FOX tegen Barcelona).
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Silver » 13-08-2017 22:20

Deze bedoel je? Zit een beetje tussen groen en blauw in, wel mooie combinatie met donkere broekje.

Afbeelding
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Feanfan 1 » 13-08-2017 22:29

Ja klopt dit is hem, een lekker modern kleurtje. Weet niet of er per sé een pompeblêd op moet....?
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Satyr » 14-08-2017 07:20

Het zal ongetwijfeld een template van Adidas zijn, dat mag Jako vast niet overnemen. Wel een mooi design ja.

edit: Ik zou graag het uitshirt van Wycombe Wanderers als uit tenue hebben:

Afbeelding

Maar dan met de kleuren van dat Madrid shirt. Kun je een pompebled tussen de diagonale lijnen zetten
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Marça » 16-01-2018 22:25

@FeanOnline FeanOnline - SC Heerenveen Fansite schreef:#SCHeerenveen hoopt in februari de tenues voor het nieuwe seizoen te kunnen presenteren. Dit keer gebeurt het ontwerp zonder hulp van fans.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Baas » 17-01-2018 09:06

Ik heb begrepen dat men Henk Bloemers een functie van Merchandise designer heeft aangeboden.
Toen Henk hiervoor heeft gepast, kwam deze taak bij Marieke Kamminga in het pakket.
Ze is hier erg van geschrokken en heeft hier geen ervaring mee, daarom heeft ze haar opdracht teruggegeven.
Luuc Eisenga heeft nog een lijntje uitgegooid bij sponsor GroenLeven, maar ook daar zonder succes.
Volgens bronnen zitten Luuc, Gerry en Jurgen nu met z'n 3en aan de tekentafel.

On: Jammer dat de supporters geen stem krijgen dit keer.
over het algemeen komen er leuke ontwerpen uit!
Het zwarte shirt met de verticale friese vlag baan vond ik het beste.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Silver » 17-01-2018 17:41

Las op Twiter dat de club de nieuwe tenues in februari wil presenteren, inderdaad zonder inbreng van de supporters (hoewel er misschien wel wordt gekeken naar ontwerpen v/d afgelopen jaren). Ze zullen hiervoor ongetwijfeld hun reden hebben, misschien dat de verkoopcijfers van de zelfontworpen tenues tegen vallen.

Hou m'n hart altijd vast als Jako vooral het thuistenue gaat ontwerpen. Vorige keer kregen we dat ontwerp met die schuine strepen erin (deze) wat gebaseerd was op hun catalogusshirt Pro. Vaak gebruiken ze hun nieuwste sjablonen om onze tenues te ontwerpen, voor 2018 zijn dit hun nieuwe shirts:
Shirt Competition 2.0
Shirt Celtic 2.0
Shirt Porto 2.0
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Satyr » 25-04-2018 11:44

Hadden we deze shirts voor twee seizoenen, of komt er nog wat nieuws?
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Silver » 25-04-2018 19:07

2 seizoenen met een set shirts doen is iets uit oudere tijden, tegenwoordig commercieel niet interessant. Je moet elk jaar wel iets nieuws te verkopen hebben.
Nieuwe shirts worden meestal aan het begin van het volgende seizoen gepresenteerd. In het verleden werd er ook wel eens in de laatste wedstrijd van het seizoen met de nieuwe shirts gespeeld. Vorig seizoen speelden we in de één na laatste wedstrijd uit tegen Zwolle in het (toen) nieuwe uitshirt.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor TORCIDA » 31-05-2018 12:46

ik vind de bekendmaking van de nieuwe shirts weer een ouderwets drama. Die hadden er al lang moeten zijn
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor SCH_'05 » 31-05-2018 13:26

Ik heb de vraag gesteld via de Supporters Service Whatsapp. Strekking van het antwoord: "We maken de nieuwe shirts zo snel mogelijk bekend, uiterlijk tijdens de Feandei wanneer de nieuwe Feansjop geopend wordt."
SCH_'05
Selectiespeler
 
Berichten: 304
Geregistreerd op: 24-04-2006 08:43

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Marça » 18-06-2018 11:39

Afbeelding

Dit wordt het nieuwe uitshirt van Bayer Leverkusen - zou met een andere kleurencombinatie best een leuk uitshirt voor ons kunnen zijn?
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Superfries1994 » 18-06-2018 11:42

Marça schreef:Dit wordt het nieuwe uitshirt van Bayer Leverkusen - zou met een andere kleurencombinatie best een leuk uitshirt voor ons kunnen zijn?

Gewoon een netjes shirt zou dat worden inderdaad. Of misschien een keer de Pompeblêden schuin op het shirt? :wink:
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Feanfan 1 » 28-10-2021 21:19

Ik zie RKC nu in het wit voetballen (normaal blauw-geel) en gisteren Almere City in het zwart-rood (normaal rood).
Zou het een idee zijn dat Heerenveen ook jaarlijks in een echt bekertenue gaat spelen ? Mag rood-wit-blauw zoals altijd, maar misschien dat de vlag van de gemeente Heerenveen ook een optie is ? Een blauw broekje en het shirt met horizontale zwart-witte strepen

Dan moet natuurlijk de bekerwinst in 2009 wel heel herkenbaar erin staan. Sowieso met tekst, maar misschien dat je ook de beker in zo'n shirt kan verwerken. Kan je eventueel de namen van selectie en staf van 2009 ook toevoegen en dat dat een extra motivatie is voor de selectie zodat zij dan bij de bekerwinst in een nieuw shirt ook toegevoegd worden

Er zullen genoeg zijn die wel zo'n shirt kunnen maken en/of bedenken.

Het is maar een idee hoor. Misschien slaat het nergens op, maar het kan ook goed uitpakken en qua merchandising valt er ook wel wat te halen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten