De grens

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

De grens

Bericht door TWR22 »

Naar aanleiding van een discussie in een wedstrijdtopic, is dit misschien een leuke stelling. Het voetbal is al een jaar of 3 slecht (met 4 trainers), we moeten bezuinigen, we hebben vele miskopen en er heerst volgens mij een grotere onvrede onder supporters dan ooit het geval was. Ik merk ook meer en heftigere discussie onderling!

De stelling is: wat moet er gebeuren zodat jij je seizoenkaart opzegt?

En zeg niet meteen "niks, ik zeg m nooit op" want eenieder heeft een grens. Wat is nou jouw grens?
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Ik gaf het in een ander topic al aan. Voor mij is er geen grens. Als de club overgenomen wordt, is het gewoon de club niet meer. Dan ben ik nog steeds fan van de club Heerenveen, die dan echter niet meer bestaat. De mensen die dan komen, zijn aanhangers van 'FC Wannabee' of 'FC Luchtbel'.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Dit poste ik eerder over dit onderwerp in het Vitesse topic:

Als Heerenveen door een Jordania wordt overgenomen lever ik mijn SK per direct in. Het voetbal dat we spelen of op welk niveau zal nooit een reden zijn voor mij om niet meer te komen. Al belanden we met hots knots piet pak de leuning boerenkool voetbal in de Topklasse, dan nog zal ik blijven komen. Maar ik kan me wel voorstellen dat dat voor iemand die op 125 km afstand (TWR22) of verder woont anders ligt.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Ik moet zelf ook antwoorden natuurlijk.

Op zich is afstand geen bezwaar, alleen ik moet me "1 met de club" blijven voelen. Dit wordt nu bij mij minder dan het ooit was. Ik mis het oude Heerenveen: Ajax stond met 1 - 0 achter in de supporterstunnel want ze wisten: die Friezen klappen er zo vol op. Beetje wat wij nu hebben bij De Graafschap, bij Heracles. Ik snap niet waarom dat niet meer bij ons is. Ik vind Veenstra niet geschikt voor ons, want er moet een voetbaldier zitten mét management ervaring. Smit van Heracles en uiteraard Twente laten dat zien, Riemer vroeger bij ons. Zo'n man heeft inzicht of een scouting goed is, of de trainers echt wel top zijn en de spelers wel werken, een Veenstra niet. Maar goed, terug naar de vraag.

Mijn grens is als ik me te lang niet 1 voel met Heerenveen, als ik me eerder moet verantwoorden dan dat ik trots ben dat ik Heerenveensupporter ben (in mijn regio ligt dat anders dan in Friesland namelijk). Ik zeg nu: als het volgend jaar weer zo is, stop ik er mee. Maar ik zeg er achteraan: misschien zeg ik dat wel 40 jaar lang en blijf ik toch altijd komen, uit liefde voor de club.

Wat wel een grens is: degradatie naar de Topklasse. Dan stop ik er wel mee ja.
100% achter Marco van Basten!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

De Topklasse lijkt me fantastisch. Draait het eindelijk weer eens om voetbal....
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Gekko schreef:De Topklasse lijkt me fantastisch. Draait het eindelijk weer eens om voetbal....
Vind ik ook. Mooi vis eten in Spakenburg en Katwijk. Heerlijk toch!
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Fanatic 4-ever schreef: Vind ik ook. Mooi vis eten in Spakenburg en Katwijk. Heerlijk toch!
Spakenburg kan ik vanaf hier uit het raam zien vanaf mijn kantoor ... is zeker een mooie club, alleen het is wel allemaal anders dan de Eredivisie hoor. En dat zijn wel de uitzonderingen, die 2 die je noemt met IJsselmeervogels. En zaterdagmiddag vind ik niks.
100% achter Marco van Basten!
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Stukkie uit ander topic :
Mijn grens ? Ik zou het niet weten zoals ik je eerder in deze post al zei dat wanneer ik een keer niet zou gaan dan zal dat om een of andere protest actie wezen maar anders kan ik geen reden bedenken alleen een fusie dan is het ook gebeurd.Ik kom niet voor de spelers of voor bestuursleden naar het stadion want die hebben het bij mij ook al een tijdje verneukt ik kom voor Heerenveen,en dat zal altijd zo blijven. Het gevoel is misschien moeilijk uit te leggen, de jongens die hetzelfde hebben snappen dit.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Er is altijd wel een reden denkbaar waardoor het opzeggen van een seizoenkaart een realistische optie is. Dat hoeft niet eens Heerenveen-gerelateerd te zijn. Wanneer je die redenen even uitsluit heb ik persoonlijk het gevoel dat mijn grens heel ver reikt. Resultaten, goed voetbal, goed beleid, sfeer en dergelijke zijn zaken die ik hoog aansla, maar die mijn clubliefde niet zullen verpesten. Ook een overname niet. Het is en blijft Heerenveen, ongeacht wie er op het veld staan, wie er op de bank zit en wie in de directie. Ik kan het ermee oneens zijn, maar opgeven behoort dan niet tot de optie. Ik vind dat je juist wel moet komen en massaal een statement moet maken. Wegblijven heeft echt weinig effect, tenzij dat heel massaal gaat gebeuren, maar dat is doorgaans een utopie.

Ik kan slechts één Heerenveen-gerelateerde reden bedenken waardoor ik een seizoenkaart zou opzeggen. Namelijk wanneer de club zou gaan fuseren, dit op een hele duidelijke manier. Dat staat wat mij betreft gelijk aan een faillissement, of nog erger zelfs.
Gebruikersavatar
NN19
Selectiespeler
Berichten: 515
Lid geworden op: 24-08-2009 20:40

Bericht door NN19 »

Had al gereageerd in ander topic maar doe het nu ff hier waar het hoort.
Voor mij is de grens, Wanneer onze club door een grote investeerder wordt overkocht (zie vitesse). Dan heeft het namelijk niks meer met voetbal en heerenveen te maken maar met geld en daar pas ik voor, Voor de rest zal ik er altijd blijven staan, In goede en slechte tijden.
Gebruikersavatar
appelscha
Invaller
Berichten: 418
Lid geworden op: 16-10-2007 01:03
Locatie: Appelscha

Bericht door appelscha »

Zelfde als NN19.
APPELSCHA
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ik denk niet dat ik een grens heb, het gaat om de liefde met de club. Niet met dat eromheen of de passanten die het proberen te besturen of iets dergelijks.
GJ7300
Invaller
Berichten: 373
Lid geworden op: 15-05-2009 19:35

Bericht door GJ7300 »

grens komt er niet zo snel, ook niet met geldschieter.
Sponsor, tvgelden, bezoekers: alles zit op de max.
Geldschieter kan best, zolang het maar een Fries is die niet teveel op aandacht geilt
SCH-FAN
Wereldspeler
Berichten: 1109
Lid geworden op: 22-08-2007 15:21

Bericht door SCH-FAN »

TWR22 schreef: Ik vind Veenstra niet geschikt voor ons, want er moet een voetbaldier zitten mét management ervaring. Smit van Heracles en uiteraard Twente laten dat zien, Riemer vroeger bij ons. Zo'n man heeft inzicht of een scouting goed is, of de trainers echt wel top zijn en de spelers wel werken, een Veenstra niet. Maar goed, terug naar de vraag.
Geef Veenstra wel even de tijd. Riemer en Smit zijn bij mijn weten ook nooit profvoetballer geweest. Wie zegt dat Veenstra dat inzicht niet heeft of niet zou kunnen ontwikkelen. Ik denk dat Riemer in zijn eerste jaren ook best fouten heeft gemaakt. Bovendien heeft Veenstra op technisch vlak nog niks gedaan, dus ook nog niets fout gedaan. Ik vind dat we hem wel de kans moeten geven zodat hij kan laten zien hoe hij de club leidt en welke adviezen van welke personen hij ter hand neemt (bijvoorbeeld van een Riemer, ik denk dat hij daar wel open voor staat).
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

SCH-FAN schreef: Geef Veenstra wel even de tijd. Riemer en Smit zijn bij mijn weten ook nooit profvoetballer geweest. Wie zegt dat Veenstra dat inzicht niet heeft of niet zou kunnen ontwikkelen. Ik denk dat Riemer in zijn eerste jaren ook best fouten heeft gemaakt. Bovendien heeft Veenstra op technisch vlak nog niks gedaan, dus ook nog niets fout gedaan. Ik vind dat we hem wel de kans moeten geven zodat hij kan laten zien hoe hij de club leidt en welke adviezen van welke personen hij ter hand neemt (bijvoorbeeld van een Riemer, ik denk dat hij daar wel open voor staat).
Riemer is een voetbaldier, ook al heb je zelf niet gespeeld, denk ook aan Foppe. Maar je hebt gelijk: hij moet de tijd krijgen. Dit is alleen wel mijn gevoel over Veenstra. Niet iedereen is het met me eens maar als voorbeeld wil ik JAP noemen. Als je die 60.000 bruto biedt, dan ben je niet van deze wereld denk ik. Zeker niet als je zelf 3,5 ton mee naar huis fietst . Ik denk dat Veenstra gewend is aan gortdroge lerarenvergaderingen en dat soort dingen en dat je voor de hyperdynamische voetbalwereld, iemand anders nodig hebt. Maar we zijn nu erg off topic (excuses).
100% achter Marco van Basten!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

De grens, een externe geldschietert die de club "overneemt" of kunstgras. In die 2 gevallen kom ik er nooit weer.
Bedankt Torcida:-)
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

De grens ligt bij mij vooral in de persoonlijke sfeer denk ik. Ik moet nu een uur rijden naar Heerenveen maar als dat 2 uur zou worden kom ik geen 17x per seizoen meer. Verder als een evt gezinssituatie ten koste zou gaan van het voetbal is de keus ook eenvoudig.

Sportieve redenen gelden bij mij vooral voor uitwedstrijden. Moet eerlijk zeggen dat sinds ik Eredivisie Live heb en het voetbal in uitwedstrijden zo verschrikkelijk is, de keus dit seizoen heel eenvoudig is waar ik die wedstrijd kijk.... :oops:

Een overname interesseert me vrij weinig eerlijk gezegd. We klagen nu allemaal over de slechte spelers die gehaald worden, bij een overname door een sjeik is dat verleden tijd. In Engeland zijn 17 van de 20 clubs in handen van een rijke eigenaar... en iedereen hier heeft ondanks dat nog steeds wel sympathie voor een Engelse club. Als Van Gaal straks in 2014 kampioen is met Vitesse zit het stadion daar ook gewoon vol hoor. Een voorhoede Robben - Dzeko - Narsingh lijkt mij wel wat. :wink:
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

De grens, een externe geldschietert die de club "overneemt" of kunstgras. In die 2 gevallen kom ik er nooit weer.
Van kunstgras in ons stadion zou ik niet eens vreemd opkijken. Dat knollenveld wat wij hebben is ook niet best (al zijn er clubs met nog veel beroerdere grasmatten). Zeker met het oog op kostenoverweging zou kunstgras voor het bestuur op lange termijn nog wel uit kunnen ook. Maar ook ik moet er niet aan denken...
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

De volgende redenen gaan in elk geval op:
1) opgaan in b.v een FC Friesland ( met Cambuur ),
2) herhaaldelijk wangedrag op grote schaal bij het eigen publiek,
3)overname door een Jordania - achtige ( m.i vage, onbetrouwbare ) figuur.
Mogelijk toch ook degradatie: ik heb ruim 20 jaar gewacht op promotie naar de Eredivisie en heb eigenlijk geen zin meer in de Jupiler Liga met een zeer sterk verminderd aantal toeschouwers. Over dit laatste punt zou ik overigens nog wel eens langdurig nadenken als het zover zou komen. Om de afstand naar het stadion hoef ik het in elk geval niet te laten, die is ruim 400 meter.
O ja, gezinssituaties zullen altijd voorgaan.
XbWdX
Bankzitter
Berichten: 163
Lid geworden op: 14-05-2009 10:13
Locatie: Duiven

Bericht door XbWdX »

Mijn grenzen:

1. Als het niet meer te combineren zou zijn met mijn (toekomstige) gezin o.a. qua reistijd (75 minuten).
2. Als ik alleen naar de wedstrijd zou moeten gaan. (nu met mijn pa en een maat)
3. Regelmatig extreem wangedrag in en rond het stadion door ons publiek.
4. Degradatie naar Top Klasse.
5. Als de prijs van een seizoenkaart te hoog wordt. (Geen idee wat de grens zou zijn).
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Mijn grens is in elk geval niet die van Friesland. :wink: De laatste jaren bezoek ik vrijwel alle uit- en thuiswedstrijden. Heerenveen gaat bij mij voor alles, tenzij ik belangrijke verplichten heb voor mijn werk of in de familie- en vriendensfeer. Op sportieve gronden zal ik niet afhaken. Degradatie naar de topklasse lijkt me zelfs een zaligheid. Een overname door een dubieze figuur of een fusie zouden mij wél afschrikken. Wat uitwedstrijden betreft zou een verplichte buscombi de enige reden zijn om niet meer te gaan. Dat is, gezien de reisafstanden, gekkenwerk. Met de bekerfinale als enige uitzondering.
Jouster
Nieuw talent
Berichten: 131
Lid geworden op: 11-01-2009 17:26

Bericht door Jouster »

Mijn grens is heel hoog denk ik. Degradatie is geen reden voor mij om nooit meer naar Heerenveen te gaan, supporter ben je ook in mindere tijden. Overname door een dubieus figuur (lees Jordania) lijkt mij niks, zeker niet als diegene er 200 spelers per seizoen doorheen drukt en de club haar identiteit verliest. Maar supporter af word ik nooit, gok ik. Het gaat gewoon om Heerenveen, de club, niet om (om maar even een paar mensen hier te quoten) de passanten. Om afstand hoef ik het in ieder geval niet te laten :mrgreen:
Wy binne it Hearrenfean!
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

De grens voor mij...

Die is afgelopen zaterdag voor mij bij de uit wedstrijden wel bereikt. PSV, VVV en Roda ga ik niet meer heen.
Als de dames zich zo zonder inzet laten afslachten dan maar mooi zonder mij.
Naar de thuiswedstrijden blijf ik voor alsnog wel gewoon gaan.
Was het maar zomerstop!!
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Sluit me aan bij gedykster.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Feanatieke schreef:Uit het wedstrijdtopic van Heracles, een citaat van Ironis dat misschien wel goed in dit topic past: Feyenoord staat onder ons en heeft ook een dramatische terugval gehad na jaren in de (sub)top. Ironis heeft hier wel een punt.
maar misschien is het verschil wel dat er bij feyenoord in de meeste wedstrijden wel erg hard gewerkt werd. de spelers kunnen alleen niet beter + dat het veel jonge jongens zijn met al dal niet wat talent. Door de pers gevoed dat er veel talent zit wil je als supporter wel wat door de vingers zien. Bij ons zie je gewoon een team wat totaal niet voor elkaar werkt. Zich week in en week uit kinderlijk wedstrijden verliest op inzet.

Wij verloren van feyenoord paar weken terug. Maar de spelers gingen er wel voor. Ik vond de uitslag natuurlijk niet geweldig maar ging toch met een redelijk gevoel naar huis omdat het team knokte voor elke meter. Zolang de spelers blijven gaan voor de winst zich een slag in de ronde weken dan krijg je meer krediet van de supporters.
Friezennn
Bankzitter
Berichten: 213
Lid geworden op: 19-08-2010 18:12

Bericht door Friezennn »

Ik denk niet dat ik een grens heb..
Mijn sk kan ik simpelweg niet opzeggen, zelfs niet bij degradatie.
Ondanks dat ik er vooral de afgelopen jaren bijna elk weekend de pest pleuris aan heb en een paar dagen er even niets van moet hebben, zal ik toch blijven komen. Ik kan er simpelweg gewoon niet wegblijven. Maar pijn doet het wel elke week dit Heerenveen te zien worden afgebluft, en meestal wordt ik daar goed kwaad/sjag van. Psv sla ik evenals Heracles over, maar na VVV en Roda ga ik wel. We maken er gewoon een lang weekend van, hebben we er in ieder geval nog iets aan.
En een nederlaag goed wegzuipen helpt ook meestal wel aardig :mrgreen:
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Feanatieke schreef:Uit het wedstrijdtopic van Heracles, een citaat van Ironis dat misschien wel goed in dit topic past: Feyenoord staat onder ons en heeft ook een dramatische terugval gehad na jaren in de (sub)top. Ironis heeft hier wel een punt.
Vind ik niet, de Feyenoordsupporters hebben talloze malen het hoofdgebouw bestormd, hun spelers voor rotte vis uitgemaakt (iedereen herinnert zich het massale 'zakkenvullers' nog wel, wij zongen gezellig mee). Hier in Heerenveen hebben ze zelfs de spelersbus belaagd. Wij spuien alleen wat kritiek op een forumpje. Ik vermoed dat het op de Feyenoordforums er net zo kritisch aan toe gaat.

Als wij ons aan de Feyenoorders moeten gaan spiegelen, gaan we hier nog wat meemaken...
Gebruikersavatar
NN19
Selectiespeler
Berichten: 515
Lid geworden op: 24-08-2009 20:40

Bericht door NN19 »

Ook is de achterban 10x groter als bij ons. Staan daar 300 man voor het maasgebouw na een verlies bij willem II. Staan er bij ons 30 de bus op te wachten. Verder merk je in het stadion weinig aan de mensen. Ons stadion zit toch ook gewoon elke wedstrijd (bijna) vol?
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Ik blijf voorlopig wel komen, maar laat makkelijk een wedstrijd schieten.

Als het spel én vooral de inzet gedurende een jaar of 2/3 dramatisch is, haak ik trouwens af. Tegen die tijd is een seizoenkaart niet meer noodzakelijk.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

H-J schreef:Ik blijf voorlopig wel komen, maar laat makkelijk een wedstrijd schieten
Eens. Ook ik laat makkelijker een wedstrijd schieten. Als de heren weigeren te vechten / werken voor de club, dan hoef ik hen niet te ondersteunen. Verliezen & slecht spelen. mag. Maar geen strijd, mentaliteit hebben mag nooit en te nimmer.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Plaats reactie