Parkeren tijdens thuiswedstrijden

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor FeanfanPieter » 21-11-2010 18:20

Vandaag na afloop van de wedstrijd tegen Willem II kwam ik er achter dat ik m'n auto al 5 seizoenen op plaats heb te staan waar dit verboden is.. (bij skoatterwald) Na afloop van de wedstrijd bij m'n auto aangekomen zat er een gele kaart onder m'n ruitenwisser met het volgende bericht.

Waarschuwing

Geachte bestuurder,

Met deze gele kaart laten we u weten dat uw voertuig geparkeerd staat op een plaats waar dit verboden is

De sanctie voor een dergelijke overtreding is €60,00

Onderstaande locaties zijn beschikbaar voor het parkeren van uw voertuig:
* Reguliere parkeergelegenheden in het centrum
* Parkeergarage Geert Willigenplein
* Parkeerterrein P8 op industrieterrein De Kavels (vrij)
* Parkeergelegenheden SC Heerenveen


Houd u er rekening mee dat binnen afzienbare termijn door de politie wordt opgetreden tegen foutief parkeren op deze lokatie.

Met vriendelijke groet

Politie Frylan
Team Heerenveen


Die klote politie, nu staan we lekker op 5 minuten lopen van het satdion en zijn we na de wedstrijd ook weer mooi snel weg. Niemand heeft er last van we staan niet midden in een woonwijk ofzo.. En wanneer we de auto nu in het centrum of op P8 moeten parkeren zijn we aardig meer tijd kwijt :x Of is er aardig wat parkeergelegenheid bij gekomen in het centrum want een paar jaar geleden stonden we daar altijd tijden en tijden vast...
'Ik voel me meer Fries dan Nederlander. '
Avatar gebruiker
FeanfanPieter
Selectiespeler
 
Berichten: 368
Geregistreerd op: 02-08-2007 13:49
Woonplaats: DKV van DKV

Re: Parkeer gelegenheden rondom de wedstrijden

Berichtdoor Superfries88' » 21-11-2010 18:26

In de berm aan de andere kant van de snelweg? Daar parkeren wij altijd en wij hadden er vandaag ook eentje. Nogal onzinnig inderdaad. Niemand die er last van heeft, want a) woont er niemand op dat gedeelte en b) kun je er met de auto nog moeiteloos langs.

Maar goed, dat zal een andere plek zoeken worden dus. Per wedstrijd 60 euro is ook wat teveel van het goede...
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Parkeer gelegenheden rondom de wedstrijden

Berichtdoor Ultras'01 » 21-11-2010 18:48

parkeerkaart op p6 :D
Wij zijn HEERENVEEN
Ultras'01
Basisspeler
 
Berichten: 702
Geregistreerd op: 11-01-2010 19:14
Woonplaats: lemmer

Re: Parkeer gelegenheden rondom de wedstrijden

Berichtdoor Riverside » 21-11-2010 21:07

Neem de fiets! :mrgreen:
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Parkeer gelegenheden rondom de wedstrijden

Berichtdoor Feanfan 1 » 21-11-2010 22:10

Superfries88' schreef:In de berm aan de andere kant van de snelweg? Daar parkeren wij altijd en wij hadden er vandaag ook eentje. Nogal onzinnig inderdaad. Niemand die er last van heeft, want a) woont er niemand op dat gedeelte en b) kun je er met de auto nog moeiteloos langs.
Maar goed, dat zal een andere plek zoeken worden dus. Per wedstrijd 60 euro is ook wat teveel van het goede...

Wij gaan altijd langs dat Bos & Tuin en even verderop een weggetje naar rechts en via dat weggetje kan je helemaal naar achteren rijden richting SKW. Daar bij dat weiland waar laatst heel wat schapen hebben gelopen
Bedoelen jullie dat P-plekje ?
Ik had net toevallig vandaag een P-kaart bij stadion
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Parkeer gelegenheden rondom de wedstrijden

Berichtdoor Superfries88' » 21-11-2010 23:15

Nee, ik althans niet. Wij staan hier ongeveer met de auto normaliter:
Afbeelding

Dit is een paar minuten lopen. Als je een beetje op tijd bent sta je vooraan en als je niet direct weggaat kun je er ook moeiteloos wegrijden. Zonder parkeerkaart zijn er niet heel veel betere plekken m.i.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Parkeer gelegenheden rondom de wedstrijden

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-11-2010 08:15

Dit plekje ken ik wel, dit is vlak bij die snackkar die er meestal staat. Ik sta 200 meter verder naar het zuiden
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Parkeer gelegenheden rondom de wedstrijden

Berichtdoor Rednax » 22-11-2010 09:11

Volkomen terecht. Jammer dat ze niet meteen een boete uitdelen. Dat foei vingertje helpt niet. Bermen zijn niet om in te parkeren.

Als ik naar het stadion ga en zie dat de helft van het parkeerterrein bij Bos nog leeg is. Ga daar dan staan. Maar ja, dan moet je even wachten en dat kan natuurlijk niet, stel je voor dat je een kwartier later thuis bent, de rapen binne gear.

Misschien als je 10 minuten voor tijd weg gaat, omzeil je de file :wink:
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Avatar gebruiker
Rednax
Wereldspeler
 
Berichten: 1146
Geregistreerd op: 02-10-2006 10:45
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Parkeer gelegenheden rondom de wedstrijden

Berichtdoor mitrita » 22-11-2010 12:07

Voor iedereen die er wat moeite voor doet is er op minder dan 10 minuten lopen van het stadion voldoende legale parkeergelegenheid te vinden.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Parkeer gelegenheden rondom de wedstrijden

Berichtdoor Hielke » 22-11-2010 12:12

Zeker als je een beetje op tijd bent. De laatste tijd kom ik noodgedwongen nogal eens een kwartier voor de aftrap aan, dan staan er files op de afritten en zijn alle legale, gratis parkeerplaatsen al bezet. Terwijl je drie kwartier eerder bij wijze van spreke de eerste bent.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Parkeer gelegenheden rondom de wedstrijden

Berichtdoor Dreetje » 22-11-2010 14:55

Ben zelf altijd ruim op tijd en heb altijd genoeg ruimte in de Pr. Kennedylaan. 5 min lopen naar het stadion.
Nog nooit problemen gekend.
Na de wedstrijd nog even een borrel in FeanPlaza en daardoor nooit problemen met file-rijden.
Laat het AUB weer over voetbal gaan ipv bestuurlijk geneuzel..
Dreetje
Nieuw talent
 
Berichten: 119
Geregistreerd op: 04-02-2008 12:18

Re: Parkeer gelegenheden rondom de wedstrijden

Berichtdoor sch4-live » 22-11-2010 15:56

Rednax schreef:Volkomen terecht. Jammer dat ze niet meteen een boete uitdelen. Dat foei vingertje helpt niet. Bermen zijn niet om in te parkeren.

Als ik naar het stadion ga en zie dat de helft van het parkeerterrein bij Bos nog leeg is. Ga daar dan staan. Maar ja, dan moet je even wachten en dat kan natuurlijk niet, stel je voor dat je een kwartier later thuis bent, de rapen binne gear.

Misschien als je 10 minuten voor tijd weg gaat, omzeil je de file :wink:


Bij bos heb je toch een parkeerkaart voor nodig ? Dat dacht ik tenminsten altijd omdat daar een steward voor staat.
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Eric » 22-11-2010 16:36

Heel erg netjes die gele kaarten, ik snap het gevloek op de politie (dit keer) dan ook niet echt. In Rotterdam zijn de afgelopen twee jaar ook heel veel betaald parkeerplaatsen bijgekomen wat veel mensen niet wisten. Daar hebben ze gelijk heel veel boetes uitgedeeld om zo maar alvast binnen te zijn voor het gehele jaar...
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Superfries88' » 22-11-2010 17:02

Eric schreef:Heel erg netjes die gele kaarten, ik snap het gevloek op de politie (dit keer) dan ook niet echt.


Gevloek klinkt nogal negatief voor een behoorlijk ingetogen discussie. Het 'probleem' is vooral dat je kan betwisten of deze maatregel nou echt nodig is. Op het desbetreffende gebied heeft niemand last van je, want je hebt er eigenlijk niets en je kunt er gewoon langs blijven rijden. Dat ze het verbieden in de regio waar de woningen staan is logisch, helemaal. Maar dat stuk berm waar auto's al jarenlang worden neergezet en niemand last van heeft? En dit hooguit 6-7 uur lang en dat gemiddeld genomen één keer in de twee weken?

Een betere plaats zonder parkeerkaart kan ik niet bedenken. Je bent er in een paar minuten, het is gratis en niemand heeft last van je. En je bent er ook snel weg als je even in het ALS blijft hangen. Zo'n plaats verliezen terwijl ik er op die plek helemaal geen nut inzie lijkt me wel een legitieme reden om even te klagen. Ook als er andere plekken worden aangewezen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 22-11-2010 17:23

Er zijn inderdaad zat andere plaatsen waar je je auto kwijt kunt op hetzelfde aantal minuten lopen. Wat de club misschien wel beter kan doen, is een van de vele parkeerplaatsen direct naast het stadion 'los' te verkopen. Nu kom je er alleen met een parkeerkaart op, die je voor het hele jaar betaald (correct me if i'm wrong). Als je dan in een keer een paar tientjes neer moet leggen schrikt dat mensen meer af dan dat je elke keer voor 2 of 3 euro naast het stadion mag parkeren. Voor dagjesmensen ook ideaal, lijkt mij.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Calimero » 22-11-2010 17:47

FeanfanPieter schreef:Vandaag na afloop van de wedstrijd tegen Willem II kwam ik er achter dat ik m'n auto al 5 seizoenen op plaats heb te staan waar dit verboden is.


Als je al langer bij de club komt, is het toch een kleine moeite om een parkeerplaats op te zoeken of een parkeerkaart te nemen? :roll:

Ik snap dat "gezeik" wel, want al die plekken zijn er gewoon niet voor bedoeld om voetbalsupporters op te vangen. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor invalideplekken voor het stadion. Die mensen hebben dan wellicht gewoon een parkeerkaart, het is zo dat de invalideplaatsen vrij moeten zijn voor eventueel ambulancepersoneel die wel eens nodig kon zijn. Echter, omdat men te lui is om een stukje (een meter of... 10) verder te lopen, worden de auto's daar gewoon gedropt.

Netjes dat ze het met een waarschuwing afdoen, maar ik betwijfel de effectiviteit ervan.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Wiggs » 22-11-2010 18:00

Reken maar dat het helpt
vorig jaar kreeg ik al een gele kaart
Nu nog steeds komt de politie elke wedstrijd controleren en deelt bekeuringen uit daar waar
ze kunnen,geen auto staat meer fout meer geparkeerd
Wiggs
Wereldspeler
 
Berichten: 1315
Geregistreerd op: 03-12-2006 17:24

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Superfries88' » 22-11-2010 18:20

Calimero schreef:Als je al langer bij de club komt, is het toch een kleine moeite om een parkeerplaats op te zoeken of een parkeerkaart te nemen? :roll:

Waarom? De desbetreffende plaats is op goede loopafstand, gratis en voorheen mócht je er zelfs parkeren. Voor een deel van de berm was namelijk een parkeerverbod, voor dat andere deel dus niet. En bovendien werd het door sc Heerenveen zelf nog gestimuleerd ook. Ik overdrijf echt totaal niet als ik zeg dat ik tientallen keren heb meegemaakt dat supporters zonder PK werden doorverwezen naar de berm. Door stewards dus.

Kortom: het betreft een plaats waar je mocht parkeren, waar je (als je tenminste wat op tijd was) moeiteloos kon parkeren en nog gratis ook. Dit op nog geen vijf minuten lopen van het stadion. Ik zou niet weten waarom je zoiets zou inruilen voor een andere plaats. Een gratis plaats op nóg kortere loopafstand is er bijna niet te vinden, terwijl ik de voordelen van een parkeerkaart te mager vind. Sterker nog: ik vind de voordelen zelfs in het niet vallen bij de nadelen.

Maar het gaat me ook niet zozeer om de loopafstand. Ik vind het helemaal niet erg om even tien minuten (wat het dubbele is van nu) te lopen voor een goede plek. Het gaat mij erom dat je een prachtige parkeerplek verliest omdat men na jaren opeens denkt van: oh, laten we eens verbieden om daar nog te parkeren. Ik kan me niet herinneren dat die berm een speciaal doel dient en er zijn geen bedrijven/huizen die er last van hebben. Al helemaal niet tijdens een weekend voor die 6-7 uur eens in de twee weken.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Calimero » 22-11-2010 18:48

Superfries88' schreef:Waarom? De desbetreffende plaats is op goede loopafstand, gratis en voorheen mócht je er zelfs parkeren. Voor een deel van de berm was namelijk een parkeerverbod, voor dat andere deel dus niet. En bovendien werd het door sc Heerenveen zelf nog gestimuleerd ook. Ik overdrijf echt totaal niet als ik zeg dat ik tientallen keren heb meegemaakt dat supporters zonder PK werden doorverwezen naar de berm. Door stewards dus.

Kortom: het betreft een plaats waar je mocht parkeren, waar je (als je tenminste wat op tijd was) moeiteloos kon parkeren en nog gratis ook. Dit op nog geen vijf minuten lopen van het stadion. Ik zou niet weten waarom je zoiets zou inruilen voor een andere plaats. Een gratis plaats op nóg kortere loopafstand is er bijna niet te vinden, terwijl ik de voordelen van een parkeerkaart te mager vind. Sterker nog: ik vind de voordelen zelfs in het niet vallen bij de nadelen.

Maar het gaat me ook niet zozeer om de loopafstand. Ik vind het helemaal niet erg om even tien minuten (wat het dubbele is van nu) te lopen voor een goede plek. Het gaat mij erom dat je een prachtige parkeerplek verliest omdat men na jaren opeens denkt van: oh, laten we eens verbieden om daar nog te parkeren. Ik kan me niet herinneren dat die berm een speciaal doel dient en er zijn geen bedrijven/huizen die er last van hebben. Al helemaal niet tijdens een weekend voor die 6-7 uur eens in de twee weken.


Wat vroeger is, is nu misschien niet meer. Ik snap best dat de gemeente dit soort dingen niet wil, er is namelijk genoeg parkeerplek voor de bezoekers, en als men dan iets langer moet lopen omdat er geen moeite wordt gedaan om a. op tijd te komen en/of b. geen parkeerkaart te nemen, dan is dat een probleem voor die desbetreffende supporter.

Wat betreft je argument over stewards: vergeet niet dat ook stewards maar mensen zijn waar fouten door gemaakt kunnen worden. Het gebeurt zovaak dat een supporter alle hoeken van het stadion bezoekt omdat hij verkeerd doorgewezen wordt door een steward. Dat is niet correct, maar ik begrijp het wel wanneer de betreffende steward net nieuw o.i.d. is. Daarbij komt dat de stewards echt niet elke wedstrijd op de hoogte worden gehouden van aanpassingen door de gemeente en/of politie.

Er zal vast niet gedacht zijn van 'o laten we dat eens verbieden'. Er is gewoon genoeg gelegenheid om de auto gratis en/of goedkoop neer te zetten, en ik snap dan best dat men er op een bepaald ogenblik gewoon moe van wordt als dat niet gebeurd. Het gaat niet om het feit of er hinder plaatsvind, het gaat erom dat er genoeg geïnvesteerd is om dit soort dingen gewoon te voorkomen. Parkeren in de vakken is een kleine moeite.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Rednax » 22-11-2010 19:05

Tijdje terug zijn er in de woonwijk Skoatterwald boetes uitgedeeld aan wildparkeerders. Het liep ook de spuigaten uit. In de wijk mag alleen geparkeerd worden op eigen erf of duidelijk aangegeven parkeerplaatsen. De auto's werden echter op de stoep/straat geparkeerd en dat leverde dus boetes op.

Nog wat anders: je kan niet van de noord naar de zuidkant en vise versa van de wijk rijden. Heb het meegemaakt dat automobilisten de houten palen uit de grond trokken om zo toch van de ene kant van de wijk in de andere kant te kunnen komen, dat voor 10 minuten tijdwinst :roll: Hoe aso kun je zijn ?

Tipje: als je bij Bos en Dier doorrijd de wijk in en dan 2e/3e rechts gaat, rij je recht op het MFC af. Daar zijn zat parkeerplaatsen (legaal en gratis) en is hooguit 10 minuten lopen naar het stadion. In de straten geld wel een 30 km/u maximumsnelheid.

En nu niet massaal daar gaan parkeren, dan raakt het daar nog vol ook :lol:
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Avatar gebruiker
Rednax
Wereldspeler
 
Berichten: 1146
Geregistreerd op: 02-10-2006 10:45
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Superfries88' » 22-11-2010 19:19

@ Calimero: naar mijn mening onderschat je een aantal aspecten nu.

Punt één: de desbetreffende regio. Het was verboden om te parkeren in een deel van de berm, dit was ook zo aangegeven met borden. Voor dat overige gedeelte was dat niet van toepassing. Kortom: het was volkomen legaal om daar te parkeren. Het is eigenlijk zelfs een soort vrijbrief, want waarom zou je het anders bewust maar tot een klein gedeelte beperken? Dat dit door stewards (en dat waren 100% zeker niet alleen de onervaren) zelfs werd geadviseerd komt daar bovenop.

Het was dus gewoon legaal om te parkeren in de berm daar. Dit met allerlei voordelen: je hebt geen overdreven lange wachttijd, als je circa een half uur (of langer) in het ALS blijft hangen kun je zeer geregeld in één keer weg. Dan zit je in no-time op de snelweg richting huis. Een betere plek is nauwelijks denkbaar. Het voordeel van een parkeerkaart is hooguit een paar honderd meter, maar dat is a) geen garantie en b) mijn ervaring is dat de wachttijd langer is. Waarom zou je dan per seizoen fors gaan betalen? Al helemaal omdat we al genoeg kosten maken, bijvoorbeeld de brandstof die we iedere keer kwijt zijn.

Maar belangrijker nog: waarom zo opeens? Het is jarenlang zonder enige wanklank toegestaan. Logisch, want je mocht er parkeren en er was niemand die er echt last van zal hebben gehad. Simpelweg omdat je daar weinig hebt en wat er zit, dat heeft er zeker tijdens een weekend geen hinder van. Mooi en aardig dat ze allerlei andere terreinen aanleggen, maar ik vind dat geen sterk argument. Dat maakt het voor ons eerder lastiger dan vriendelijker. En dat terwijl ik gewoon niet geloof dat er echt een probleem was met de oude situatie.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 22-11-2010 19:23

Het valt nog mee dat er niet met een sv wordt gedreigd. Je hebt immers de voetbalwet, en dit gedrag is voetbalgerelateerd. Maandje of 6 sv denk ik?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor xander » 22-11-2010 20:11

Feanatieke schreef:Breng ze eens op een idee zeg.

Ik wil niet veel zeggen maar dit is de realiteit momenteel! Veel mensen beseffen dat schijnbaar nog niet.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor geert. » 22-11-2010 22:07

Fanatic 4-ever schreef:Het valt nog mee dat er niet met een sv wordt gedreigd. Je hebt immers de voetbalwet, en dit gedrag is voetbalgerelateerd. Maandje of 6 sv denk ik?


Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoelt, want dit valt natuurlijk totaal niet onder de voetbalwet.

Ten tweede is de voetbalwet niet een wet op zich, maar een wijzigingswet.
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Currahee » 22-11-2010 22:14

geert. schreef:Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoelt, want dit valt natuurlijk totaal niet onder de voetbalwet.

Ten tweede is de voetbalwet niet een wet op zich, maar een wijzigingswet.



jup dat was sarcastisch. F4E probeert zo vaak mogelijk de voetbalwet op de korrel te nemen om maar zo vaak mogelijk te laten blijken dat hij het er niet mee eens is. (wat zijn goed recht is al is het soms wel wat te om het elke keer te roepen)
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 22-11-2010 23:10

Natuurlijk was dat sarcastisch, maar als je al hoort dat alle gegevens van die mensen die zo'n 'gele kaart' hebben gekregen ook doodleuk naar de club door worden gespeeld (ja ik weet dat dat mag met een convenant) dan heb ik toch mijn twijfels bij het nut ervan. En de voetbalwet wordt inderdaad door agenten op een manier zoals ik het zeg gebruikt. Geen adresgegevens af willen staan zonder dat je iets fout doet? 'We arresteren je, mag met de voetbalwet, he', ik hoor het een agent nog zo zeggen.

Maargoed, maar weer ontopic.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Superfries88' » 23-11-2010 00:02

Iedereen een brief en voortaan geen auto meer mee naar een thuiswedstrijd dan maar? :mrgreen:
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Calimero » 23-11-2010 10:38

Superfries88' schreef:Iedereen een brief en voortaan geen auto meer mee naar een thuiswedstrijd dan maar? :mrgreen:


Of gewoon even de auto op een parkeerplek zetten die ervoor bedoeld is ;)
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Ironis » 25-11-2010 09:33

Wat heeft iedereen toch tegen een stukje lopen. Ik parkeer altijd op P8. Binnen 15 minuten ben je in het stadion. Na de wedstrijd ook in 15 minuten bij de auto en je rijdt zo de snelweg op.. Is het nu echt zo belangrijk om 5 minuten minder te lopen?

Fanatic 4-ever schreef:Geen adresgegevens af willen staan zonder dat je iets fout doet? 'We arresteren je, mag met de voetbalwet, he', ik hoor het een agent nog zo zeggen.

Maargoed, maar weer ontopic.

Je bent verplicht om je te kunnen legitimeren. Daarbij horen adresgegevens. Heeft niets met voetbalwet te maken in mijn ogen, maar heeft te maken met identificatieplicht.
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Superfries88' » 25-11-2010 10:30

Ironis schreef:Wat heeft iedereen toch tegen een stukje lopen. Ik parkeer altijd op P8. Binnen 15 minuten ben je in het stadion. Na de wedstrijd ook in 15 minuten bij de auto en je rijdt zo de snelweg op.. Is het nu echt zo belangrijk om 5 minuten minder te lopen?

Daar gaat het helemaal niet om. Mij althans niet. In het verleden hadden wij de auto ook op zeker tien minuten lopen te staan en zelfs dan stonden we nog wel eens vast, maar daar maakten wij geen probleem van. Mijn klacht is vooral dat we voorheen op een terrein stonden op prachtige afstand van het ALS en dit van de één op de andere dag verboden is gemaakt. Terwijl die berm geen speciaal doel dient of dat er huizen/bedrijven last van hebben, dus volgens mij kan dat prima.

Dan kan je natuurlijk zeggen dat de berm niet voor parkeren is en dat er fors geïnvesteerd is in parkeergelegenheid. Dat eerste moet iedereen voor zichzelf beoordelen, dat tweede is absoluut waar. Maar dan is de vraag of de club en/of gemeente serieus denkt dat de parkeerterreinen opeens wél veel beter worden gebruikt. Ik denk dat de meerderheid van de desbetreffende groep parkeerders het liefst op soortgelijke afstand blijft staan en binnen die cirkel gaat zoeken naar parkeergelegenheid.

Ik denk eigenlijk dat men de problemen hiermee vergroot in plaats van kleiner maakt, ook op de langere termijn. En of dat het waard is om het verbieden van die paar honderd auto's in de berm eens in de paar weken? Ik neig naar nee.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Volgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 4 gasten