Parkeren tijdens thuiswedstrijden

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Ironis schreef:Je bent verplicht om je te kunnen legitimeren. Daarbij horen adresgegevens. Heeft niets met voetbalwet te maken in mijn ogen, maar heeft te maken met identificatieplicht.
Er geldt inderdaad een identificatieplicht, maar het is wel vereist dat er sprake is van betrokkenheid bij een strafbaar feit en/of dreigende orderverstoging rondom een wedstrijd. Een opsporingsambtenaar mag derhalve niet iedere burger zomaar om een identiteitsbewijs, rijbewijs of paspoort vragen.
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

jaren geleden had je nog een rotonde zoals Joure in Heerenveen ipv het huidige klaverblad. Kan me herinneren dat wij bij een wedstrijd in het oude ALS de auto midden op deze rontonde geparkeerd hadden :D .
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

Ach als je ruim op tijd bent dan kan je mooi dichtbij staan...
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Vorige thusiwedstrijd had ik een parkeerkaart bij de hoofdingang. Vandaag stond ik weer bij mijn eigen vertrouwde plekje en trof een rode kaart aan met een waarschuwing. Die zullen de meesten 3 weken geleden dus ook wel gehad hebben.
Ik sta daar bij die slooot bij Skoatterwald (wel via de weg van Bos & Tuin) en ik sta echt niemand in de weg. Er komt werkelijk geen rijdend verkeer langs en de fietsers en voetgangers gaan over het fietspad.
Laten ze dan dat stuk land ombouwen tot parkeerplekken, maar dat zullen ze wel niet doen :evil:
Enig smetje op deze fantastische middag
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Vorige keer was het een gele kaart. Zal wel een laatste waarschuwing betekenen en volgende keer boete. Overigens stonden er vandaag gewoon enkelen op de plek waar onze auto altijd staat en die hadden dan weer geen boete deze keer. Althans, als ze niet goed verstopt waren.

Ik ben benieuwd of de parkeerterreinen nu beter worden gebruikt. Wij hebben in ieder geval een ander leuk plekje gevonden :mrgreen:.
diny777
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 19-11-2008 11:18
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

Bericht door diny777 »

Wij zetten de auto altijd bij de Aldi, maar daar mochten we vandaag ook niet staan. Dat was voor de uitsupporters.
Gebruikersavatar
appelscha
Invaller
Berichten: 418
Lid geworden op: 16-10-2007 01:03
Locatie: Appelscha

Bericht door appelscha »

Vandaag ook boete van 60 euro gekregen.... Stond aan Het Meer ofzo in de berm.. Geldt wel een parkeerverbod maar er staan werkelijk 10tallen auto's daar zo.. Doe moeilijk ofzo.... :roll:
APPELSCHA
Graszode
Jeugdspeler
Berichten: 7
Lid geworden op: 31-08-2009 08:28

Bericht door Graszode »

Ik stond gisteren ook aan het Mar. Ik meende dat je hier wel mocht parkeren. Vrienden van ons waarschuwden ons (te laat)dat je alleen op de plaatsen mag staan waar een tegel met een 'P' ligt. Dit wordt blijkbaar ook met borden aangegeven. Ik heb de borden helaas niet gezien (mijn fout) en stond niet op een aangegeven parkeerplaats, dus terecht een 60-euro-prent gekregen.
Volgende keer dus toch maar naar P8....

Overigens kan ik me wel voorstellen dat je niet meer in de berm in Skoaterwald mag parkeren. Na de wedstrijd is het namelijk erg druk en moeten alle auto's die van de betaalde plek P6 komen allemaal wachten op de auto's die van de gratis plekken komen. Dat is immers verkeer van rechts. Dit is/was volgens mij ook de reden dat P6 lang niet vol is. Waarom daar parkeren als je tijden moet wachten om daar weg te kunnen komen?
Bovendien is bij drukte de ontsluiting van de wijk niet goed.
Al met al heb ik er begrip voor dat de club en de gemeente het parkeerverbod hebben ingesteld en de bezoekers naar de P8 willen hebben.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Iedereen weet toch dat het december is? Dan moeten alle agentjes hun bonnenquotum nog halen. Ze staan in deze maand ook altijd overal op licht te controleren, maar in januari zie je ze (gelukkig) niet meer. En wat is er nu makkelijker dan bij een voetbalwedstrijd te bekeuren? Je hebt ruim 90 minuten tijd om in alle rust rond te lopen en uit te schrijven. En als je de club belt, willen ze vast ook nog wel zeggen waar vaak geparkeerd wordt. En anders weet het CID het wel, toch?
Corruption is everywhere, fight it!
Ultras'01
Selectiespeler
Berichten: 702
Lid geworden op: 11-01-2010 19:14
Locatie: lemmer

Bericht door Ultras'01 »

Graszode schreef: Overigens kan ik me wel voorstellen dat je niet meer in de berm in Skoaterwald mag parkeren. Na de wedstrijd is het namelijk erg druk en moeten alle auto's die van de betaalde plek P6 komen allemaal wachten op de auto's die van de gratis plekken komen. Dat is immers verkeer van rechts. Dit is/was volgens mij ook de reden dat P6 lang niet vol is. Waarom daar parkeren als je tijden moet wachten om daar weg te kunnen komen?
Is niet helemaal waar. Rechts heeft daar idd voorrang maar na de wedstrijd wordt er meestal om en om gedaan.
Het maakt dus niet gek veel uit in welke rij je aansluit.
Wij zijn HEERENVEEN
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Heb eens een bekeuring van 55 euro gehad voor fout parkeren. Belachelijk, had de auto op een plaats staan waar niemand er last van had, maar oké.

De beste plaats is toch wel bij de stoplichten bij de Mc rechtdoor en dan achter die kantoorgebouwen parkeren. Altijd ruimte, op een minuut of tien lopen, snel weg na de wedstrijd (mocht je daar belangstelling in hebben) en de Mc is natuurlijk ook een voordeel.

Nu niet iedereen er heen gaan, anders heb ik geen plaats meer.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Frisian Viking schreef:
De beste plaats is toch wel bij de stoplichten bij de Mc rechtdoor en dan achter die kantoorgebouwen parkeren. Altijd ruimte, op een minuut of tien lopen, snel weg na de wedstrijd (mocht je daar belangstelling in hebben) en de Mc is natuurlijk ook een voordeel.

Nu niet iedereen er heen gaan, anders heb ik geen plaats meer.
Daar zet ik hem ook altijd neer. Alleen waren de slagbomen laatst bij een doordeweekse wedstrijd dicht.. :angry:
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Geen medelijden met mensen die niet de moeite nemen om hun auto gewoon in de daarvoor bestemde vakken zetten. De waarschuwingen werden al langer uitgedeeld, dat heeft de krant gehaald en ook op het forum de nodige aandacht gehad. Als je het dan nog vertikt, moet je maar een keer voelen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Regels zijn regels natuurlijk, dus een eventuele boete is inderdaad eigen schuld. Al blijf ik van mening dat er echt maatregelen worden genomen die a) niet nodig zijn en b) niet het gewenste resultaat opleveren. Dat laatste kan ik wel toelichten. Wij kunnen niet meer parkeren op de plek waar we voorheen stonden, maar kennen een gratis en legale plek die dichterbij is dan de parkeerplekken die de club aanwijst. Ik heb geen problemen met lopen, maar waarom verder lopen dan nodig? Zo denken er nog velen. Al met al zorg je met bepaalde onnodige verboden er gewoon voor dat de chaos toeneemt.

We zijn een gemakkelijk volk, dat is gewoon zo. Alleen daarom zal je volgens mij sowieso al geen optimaal rendement behalen met zulke beslissingen.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Frisian Viking schreef:Nu niet iedereen er heen gaan, anders heb ik geen plaats meer.
:mrgreen: Moeten we nog eerder van huis om een plekkie te krijgen :shock:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Jeroen schreef: Daar zet ik hem ook altijd neer. Alleen waren de slagbomen laatst bij een doordeweekse wedstrijd dicht.. :angry:
Haha daar staan wij dus ook altijd :)
Tussen die kantoren door ben je altijd binnen 5 minuten weer op de snelweg. Ideaal. Daar is echt plek zat want je kunt ook altijd nog op het gras parkeren.

Soms zie je welees mensen richting de Mac rijden om daar dan via de stoplichten te gaan.. Dom want daar gaan 2 auto's door en dan is het weer rood.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Flying Tilster schreef: :mrgreen: Moeten we nog eerder van huis om een plekkie te krijgen :shock:
Zo lang je maar om je heen kijkt of er nog een plekkie overblijft natuurlijk :-D .

Over die boetes. Het is duidelijk dat Heerenveen de grote toestroom aan supporters om wedstrijden van Heerenveen niet aan kan. Dat is gewoon een zooitje. Mensen zijn er op een gegeven moment ook toe gedwongen om de auto op plaatsen neer te zetten waar dat niet mag, wil je op nog beloopbare afstand van het stadion parkeren. Het beleid om wedstrijden heen zou wel wat soepeler mogen. Zo lang er geen gevaar is voor mede weggebruikers mag je hem wat mij betreft overal neerzetten. En anders van al dat opgehaalde geld aan bekeuringen maar een mooie parkeergarage bouwen, nog maar één...
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

feanfans schreef:Soms zie je welees mensen richting de Mac rijden om daar dan via de stoplichten te gaan.. Dom want daar gaan 2 auto's door en dan is het weer rood.
Dat slaat echt alles inderdaad. Twee auto's, maximaal drie inderdaad. Sta je weer stil. Gewoon richting de rotonde rijden en weer terug. Is het aller snelst. En als je vroeg genoeg bent bij een wedstrijd kun je hem aan de andere kant neerzetten, ben je nog sneller weg.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Frisian Viking schreef: Het beleid om wedstrijden heen zou wel wat soepeler mogen. Zo lang er geen gevaar is voor mede weggebruikers mag je hem wat mij betreft overal neerzetten. En anders van al dat opgehaalde geld aan bekeuringen maar een mooie parkeergarage bouwen, nog maar één...
Waarom zou er een uitzondering moeten gelden voor voetbalwedstrijden? Fout is fout toch? Ik kan zo nog een waslijst opnoemen van regels die geen gevaar voor anderen opleveren, maar je ook voor bekeurd wordt.

Het is alleen wel lachwekkend dat dit aan het einde van het jaar zo veel gebeurt. In het nieuwe jaar wordt je echt niet meer bekeurd hoor, dan geldt immers weer een nieuw bonnenquotum voor de betrokken agentjes. Ik weet ook wel zeker dat je een week lang gewoon je auto daar kunt neerzetten, maar je alleen op een wedstrijddag een boete gaat krijgen. Lekker makelijk verdienen, toch?
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

feanfans schreef:Tussen die kantoren door ben je altijd binnen 5 minuten weer op de snelweg. Ideaal. Daar is echt plek zat want je kunt ook altijd nog op het gras parkeren.
Bij de kantoren waar wij staan is echt geen gras te vinden. (Ik sta op het parkeerterrein waar de dokterswacht gevestigd is).
Als iedereen een beetje rekening met elkaar houdt ben je zo weg.
Je moet na wedstrijden ook niet bezig zijn met voorrangsregels, want dan kom je echt niet weg van die parkeerterreinen. Maar zoals het nu gaat om-en-om.. dan ben je inderdaad zo weg.

Ik heb één keer op het grote parkeerterrein bij de McDonalds gestaan, maar daar wegkomen is echt een drama!
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Flying Tilster schreef:[Bij de kantoren waar wij staan is echt geen gras te vinden. (Ik sta op het parkeerterrein waar de dokterswacht gevestigd is).
Als iedereen een beetje rekening met elkaar houdt ben je zo weg.
Je moet na wedstrijden ook niet bezig zijn met voorrangsregels, want dan kom je echt niet weg van die parkeerterreinen. Maar zoals het nu gaat om-en-om.. dan ben je inderdaad zo weg.

Ik heb één keer op het grote parkeerterrein bij de McDonalds gestaan, maar daar wegkomen is echt een drama!
Ik bedoel de kantoren aan de kant van de weg waar ook de McDonalds zit. Ik denk dat jij de andere kant bedoeld. Daar waar Tres zit. Grasveld is misschien wel wat te mooi gezegd want eigenlijk is het dat niet, maar je kunt daar altijd parkeren. Het is iets verder lopen, maar dan hebben we het over 75 meter. Dat is te verwaarlozen.

Als je nog iets bij de Mac wilt halen kun je dat beter lopend doen want dat gaat veel sneller dan in de auto. Wij drinken altijd nog even wat na de wedstrijd dan rij je sowieso snel weg.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Klopt. En aangezien ik weer op de snelweg naar Drachten moet is dat voor mij de handigste parkeergelegenheid :wink:
En inderdaad.. die paar meter zijn te verwaarlozen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Fanatic 4-ever schreef:Waarom zou er een uitzondering moeten gelden voor voetbalwedstrijden? Fout is fout toch? Ik kan zo nog een waslijst opnoemen van regels die geen gevaar voor anderen opleveren, maar je ook voor bekeurd wordt.

Het is alleen wel lachwekkend dat dit aan het einde van het jaar zo veel gebeurt. In het nieuwe jaar wordt je echt niet meer bekeurd hoor, dan geldt immers weer een nieuw bonnenquotum voor de betrokken agentjes. Ik weet ook wel zeker dat je een week lang gewoon je auto daar kunt neerzetten, maar je alleen op een wedstrijddag een boete gaat krijgen. Lekker makelijk verdienen, toch?
Omdat de gemeente niet voor voldoende parkeergelegenheid zorgt op loopafstand van het stadion. Uitdelen van boetes is niets mis mee, maar dan moet je ook zorgen dat de voorwaarden er wel zijn om je aan de regels te houden.
Flying Tilster schreef:Bij de kantoren waar wij staan is echt geen gras te vinden. (Ik sta op het parkeerterrein waar de dokterswacht gevestigd is).
Als iedereen een beetje rekening met elkaar houdt ben je zo weg.
Je moet na wedstrijden ook niet bezig zijn met voorrangsregels, want dan kom je echt niet weg van die parkeerterreinen. Maar zoals het nu gaat om-en-om.. dan ben je inderdaad zo weg.
Dit gaat de laatste jaren zeer goed inderdaad. Was voorheen nog wel eens een drama, een ander voor laten. Maar tegenwoordig zie ik zelden nog iemand die doorrijdt zonder iemand door te laten. Vrijwel iedereen laat bij elke uitrit een auto voor, waarvoor hulde!
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Frisian Viking schreef: Omdat de gemeente niet voor voldoende parkeergelegenheid zorgt op loopafstand van het stadion. Uitdelen van boetes is niets mis mee, maar dan moet je ook zorgen dat de voorwaarden er wel zijn om je aan de regels te houden.
De gemeente heeft in deze niks te maken. Het is een commercieel evenement van de KNVB en clubs, en niet van de gemeente. Die organiseert de wedstrijd niet. En de club schuift het weer weg onder het mom 'er zijn genoeg (betaalde) parkeerplaatsen). En daar hebben ze groot gelijk in, mensen zijn echter te beroerd om te lopen. Als je invalide bent kan er pas een uitzonderingspositie gelden. Als het echt een groot probleem is om zo ver te lopen, schrijf de club dan een brief om een parkeerplaats op het industrieterrein op te leveren, en pendelbussen te laten rijden ofzo.
Corruption is everywhere, fight it!
XbWdX
Bankzitter
Berichten: 163
Lid geworden op: 14-05-2009 10:13
Locatie: Duiven

Bericht door XbWdX »

Flying Tilster schreef:Klopt. En aangezien ik weer op de snelweg naar Drachten moet is dat voor mij de handigste parkeergelegenheid :wink:
En inderdaad.. die paar meter zijn te verwaarlozen.
Kan prima. Je moet alleen niet langs de Mac willen, klote stoplicht. Je neemt de parallel weg richting Joure en je kan bij de 2e rotonde de A7 op draaien richting Drachten.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Ik kom sowieso niet bij de mac langs :wink: Als je vanaf de mac naar de stoplichten rijdt.. ja.. daar heb je echt een probleem. Ben een keer een half uurtje voor de wedstrijd pas aanwezig geweest, maar dan moet je bijna wel bij de mac staan.

Dan kun je echt beter eerst een half uur in FunPlaza blijven.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Feanfan-4-life
Invaller
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-08-2007 21:28

Bericht door Feanfan-4-life »

Flying Tilster schreef:Ik kom sowieso niet bij de mac langs :wink: Als je vanaf de mac naar de stoplichten rijdt.. ja.. daar heb je echt een probleem. Ben een keer een half uurtje voor de wedstrijd pas aanwezig geweest, maar dan moet je bijna wel bij de mac staan.

Dan kun je echt beter eerst een half uur in FunPlaza blijven.
Ik kan me ook elke keer weer verbazen over het feit dat er door het bewuste stoplicht elke keer als het op groen springt, er maar drie, maximaal vier auto's doorgelaten worden. Hierna springt 'ie weer op rood en dan kun je weer gaan wachten. Weet iemand hier waarom dit stoplicht maar zo kort op groen staat? Heeft dit een specifieke reden, of is het gewoon dramatisch ingesteld?
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Omdat er buiten de uurtjes na een wedstrijd/evenement in het ALS amper een auto vandaan komt? Normaal gesproken is die 3-4 auto's per keer meer dan voldoende om het verkeer vlotjes af te handelen. Alleen na afloop van een wedstrijd staat het stamp- en stampvol en dan is het een drama..
In case of doubt, make it sound convincing
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

Frisian Viking schreef: Omdat de gemeente niet voor voldoende parkeergelegenheid zorgt op loopafstand van het stadion. Uitdelen van boetes is niets mis mee, maar dan moet je ook zorgen dat de voorwaarden er wel zijn om je aan de regels te houden.
Er is een grote parkeerplaats op het industrie terein (achter het oude gebouw waar vroeger de nieuwe weme, later het friesland college zat) dan is het nog 12 minuten lopen naar het stadion. Er kunnen daar 1200!! auto's staan. Dat is best op loop afstand. En wat is 12 minuten op een mensen leven...
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Daar heb je gelijk in, maar ik sta/stond nu op een plek en dat is 5 minuten lopen.
En als ik nou iemand in de weg sta of voor een oprit sta, ok, dan kan ik het me nog voorstellen. Maar ik sta op een afgelegen plek, er komt geen rijdend verkeer langs en de fietsers/voetgangers kunnen over het fietspad
Vind het kinderacthig
Plaats reactie