Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor xander » 16-06-2012 11:05

Opnieuw vrijspraak voor Ajax-supporters

Op 18 februari 2010 werd in Amsterdam een grote groep personen ingesloten door de ME. In deze groep bevonden zich een groot aantal supporters van AJAX. De namen van de supporters werden genoteerd en na verloop van tijd kregen de supporters 'keurig' een bekeuring thuisgestuurd.

De supporters, die volkomen onschuldig hun vrijheid werd ontnomen, gingen niet akkoord met de bekeuring, weigerden te betalen en verenigden zich om zodoende uiteindelijke gezamenlijk voor de kantonrechter te verschijnen. De uitspraak was simpel: vrijspraak.

Interessant gegeven dat tijdens die rechtszaak naar voren kwam, was het feit dat er twee verschillende processen-verbaal waren opgemaakt. De inhoud van het meest recente verbaal was totaal verschillend van het andere proces-verbaal en lijkt gefabriceerd door de politie om een veroordeling van totaal onschuldige supporters eenvoudig door de juridische molen te krijgen. De rechter prikte hier echter feilloos doorheen.

Het Openbaar Ministerie en de politie lieten het hier niet bij zitten en gingen in hoger beroep. De volgende afgang bleef ze echter ook niet bespaard, blijkt deze week. Nadat een maand geleden het proces plaats had, kwam deze week de uitspraak van het Gerechtshof Amsterdam op papier naar buiten.

Een behoorlijke lap tekst. Heb je geen zin om die tekst te lezen dan hebben wij hier de conclusie voor je: Politie en justitie hebben er een juridisch zooitje van gemaakt! Het enige dat volgens de rechtbank uit de dagvaarding en de argumentatie blijkt, is dat een grote groep met supporters van AJAX zich in een groep bevond. En het in een groep bijeenzijn is op zich natuurlijk niet strafbaar. Zou dat wel zo zijn dan zou het nog interessant worden om ooit nog een wedstrijd in een volle ArenA bij te wonen, maar dat terzijde.

Wederom een grote klap in het gezicht voor politie en justitie dus. De afgang van de politie en justitie is echter nog groter wanneer je bedenkt dat er ditmaal zelfs een politieagent in de rechtszaal als getuige werd gehoord. Deze politieagent heeft onder ede gelogen over wat er die avond gebeurde. Het regende die avond, maar meneer agent blijft ontkennen dat dit het geval was. Zelfs overtuigend bewijs van advocaat Christian Visser deerde de agent in zijn vuile spel niet.

Al met al blijkt dat onschuldige supporters in dit land mogen worden ingesloten, mogen worden vastgehouden en als klap op de vuurpijl ook nog een bekeuring mogen betalen. Waar niet rekening mee wordt gehouden is dat supporters niet over zich heen laten lopen en de strijd juridisch durven aangaan met politie en justitie. En met succes mag je zeggen! Keer op keer hebben supporters het gelijk aan hun zijde:

Eerst tikt de Ombudsman de autoriteiten op de vingers rondom de actie bij Cafe Alcatraz in Amsterdam.

Vervolgens spreekt de rechter onschuldige supporters die worden ingesloten in twee verschillende situaties vrij.

Wanneer één zaak in hoger beroep wordt behandeld blijkt vervolgens dat politie en justitie er een zooitje van hebben gemaakt.

Het is nu wachten op de volgende zet waarin politie en justitie onterecht beschuldigde supporters proberen aan te pakken. Mensen die na het horen en zien van dit soort verhalen nog steeds voor een verzwaring van de voetbalwet zijn, moeten maar eens goed nadenken in wat voor land ze willen wonen. Onschuldige mensen die straks volgens de wet opgepakt en berecht mogen worden. Daar gaan we naartoe. En iedereen staat erbij en kijkt ernaar?

Bron: afca.nl
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 19-06-2012 18:56

Hoewel het stukje hier en daar wel overdrijft, vind ik het wel opvallend dat dit nieuwsfeit nergens terug te lezen is. Wanneer er echter een paar verdachten midden in de nacht opgepakt worden voor iets van een maand geleden (wat is de toegevoegde waarde om ze midden in de nacht uit bed te lichten?) lees ik dat direct terug op teletekst. Beetje selectief.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor Surhuisterveen » 03-08-2012 19:39

Wat moesten al die Bonfire's gisteren eigenlijk in Heerenveen? Geen enkele Roemeen in het centrum gezien.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor NOXX » 03-08-2012 20:58

Surhuisterveen schreef:Wat moesten al die Bonfire's gisteren eigenlijk in Heerenveen? Geen enkele Roemeen in het centrum gezien.


Kun je die vraag zelf niet beantwoorden :wink: ? Het is toch algemeen bekend dat de burgemeester altijd bang is dat er iets mis kan gaan bij een wedstrijd van Heerenveen.....
NOXX
Selectiespeler
 
Berichten: 201
Geregistreerd op: 25-08-2011 16:24

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 03-09-2012 17:54

Gisteren bijna geen politie zichtbaar in het centrum (niet iedereen op beeld gezet en willekeurig mensen om id gevraagd dus), maar de tering wat een inzet was er eigenlijk. 4 knollen, 8 busjes Mobiele Eenheid(ook nog eens uit Drenthe en Friesland) en nog agenten in burger uit Amsterdam. Dit allemaal om de looproute van het uitvak naar SKW te beveiligen? Met deze inzet was ev ook wel mogelijk geweest want daar kun je het centrum ook mee 'beveiligen'.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor Arjen » 10-02-2013 07:31

Wat een enorme politiemacht voor een wedstrijd tegen VVV...
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor Currahee » 10-02-2013 09:16

Arjen schreef:Wat een enorme politiemacht voor een wedstrijd tegen VVV...


viel mij ook al op. vooral de me die aanwezig waren. En er waren al snel 12 supporters uit venlo...
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor zweed1 » 10-02-2013 10:31

Arjen schreef:Wat een enorme politiemacht voor een wedstrijd tegen VVV...


Eeb van de VVV supporters was Geert Wilders, dus dat geeft extra aandacht.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor Sverige. » 10-02-2013 10:36

Waarschijnlijk hebben ze van tevoren opgepikt dat bepaalde personen puur zouden komen om te rellen. Liep 's avonds in de stad toen een groep mannen met harde hand werd gestuurd door de politie. Ze waren agressief, eentje bebloed. Ze deden op een bepaald punt hun riemen af om te gaan vechten met de politie en wilden de stoelen van het terras waar wij stonden, ook gebruiken. Gelukkig kwam het daar niet van maar ze hebben nog wel een hele tijd door Heerenveen gelopen getuige de politiewagens die zo nu en dan voorbij reden. Geen idee wie deze opgefokte sukkels waren (ze klonken bepaald niet Limburgs), maar het leek alsof ze alleen maar uit waren op rellen.
Sverige.
Selectiespeler
 
Berichten: 154
Geregistreerd op: 15-03-2009 15:22

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor Freezeman » 10-02-2013 12:27

Leeuwarder Courant:
HEERENVEEN - Na afloop van de wedstrijd tussen SC Heerenveen en VVV uit Venlo zijn zaterdagavond in het centrum van Heerenveen ongeregeldheden geweest.Er zijn uiteindelijk negen mensen tussen de 20 en 46 jaar opgepakt.Ze kwamen allemaal uit Leeuwarden en omgeving.De Mobiele Eenheid (ME) moest ingrijpen om de groep weg te drijven van de aanwezigen in een café in de Nieuwstraat. Waarom zij de confrontatie zochten met de cafégangers is onduidelijk.ME'ers hebben volgens een politiewoordvoerder ,,tikken uitgedeeld'' en er is pepperspray gebruikt.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor xander » 10-02-2013 12:42

Politie voorkomt confrontatie tussen twee groepen

Laatste update: 10-02-2013 | 11:12
Heerenveen - De politie heeft zaterdagavond in het centrum van Heerenveen dankzij snel ingrijpen een confrontatie tussen twee groepen kunnen voorkomen. Daarbij werden negen aanhoudingen verricht.

Na afloop van de wedstrijd sc Heerenveen – VVV zagen surveillerende ME-ers een groep lopen richting een horecagelegenheid aan de Nieuwstraat. De groep zocht de confrontatie met de aanwezigen in het café. Door snel ingrijpen kon dat worden voorkomen. Met behulp van pepperspray en de lange wapenstok werd voorkomen dat de groep in het café de straat op kon. De andere groep, die buiten op straat stond, werd vervolgens weggedreven. Ook daarbij werd gebruik gemaakt van de lange wapenstok. De ME-ers hielden vervolgens negen van hen aan. De verdachten, in de leeftijd van 20 tot 46 jaar, kwamen allemaal uit Leeuwarden of directe omgeving. De negen werden overgebracht naar het politiebureau en daar voor nader onderzoek ingesloten.

De politie wist van meer dus, hebben het mooi ver laten komen.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor SpongeBob » 10-02-2013 12:47

Wat hadden ze dan moeten doen? Snelwegen weer overdreven op slot gooien zoals vorig jaar de laatste wedstrijd tegen Feijenoord? Hier doe je niks aan van te voren als politie zijnde volgens mij....
Ik heb geen onderschrift nodig...
Avatar gebruiker
SpongeBob
Wereldspeler
 
Berichten: 1089
Geregistreerd op: 26-10-2005 08:31
Woonplaats: Sneek

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 11-02-2013 13:46

SpongeBob schreef:Hier doe je niks aan van te voren als politie zijnde volgens mij....


Volgens mij wou de politie zelf gewoon even lekker rellen, want die groep uit lwd heeft nog enige tijd op de Koemarkt vertoeft. Dat was volgens mij echt wel bekend is bij de politie, gezien ze tijdens de wedstrijd nog met mensen in het centrum waren wat zelfs tegen Groningen niet eens voorkomt.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor Calimero » 11-02-2013 14:41

SpongeBob schreef:Wat hadden ze dan moeten doen? Snelwegen weer overdreven op slot gooien zoals vorig jaar de laatste wedstrijd tegen Feijenoord? Hier doe je niks aan van te voren als politie zijnde volgens mij....


Alsof het niet opvalt als een grote groep ineens vertrekt richting de kroeg waar Heerenveensupporters zich bevonden terwijl er nog allemaal politie op de been was in het hele centrum. Dat zie je alleen niet als de bedoeling is dat ze tot daar kunnen komen, lijkt mij.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor sch4-live » 01-10-2013 14:16

Mag ook wel eens gezegd worden, ondanks dat de politie massaal aanwezig was hebben ze Zondag naar mijn idee redelijk goed gehandeld. Geen provocaties, en niet onnodig ingrijpen, dat is wel eens anders geweest.
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor xander » 01-10-2013 15:54

Sluit ik me volledig bij aan wou precies hetzelfde zeggen gisteren maar kon dit topic even niet vinden. De derby prima aangevoeld, waarom kan dit niet bij bijvoorbeeld Feyenoord thuis?
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 02-10-2013 08:18

xander schreef:waarom kan dit niet bij bijvoorbeeld Feyenoord thuis?


Omdat er dan niet zoveel mensen zijn om het te filmen. Excessief geweld was afgelopen zondag direct op beeld vastgelegd, ze zijn ook niet helemaal achterlijk.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor NN19 » 05-11-2013 16:48

Avatar gebruiker
NN19
Basisspeler
 
Berichten: 515
Geregistreerd op: 24-08-2009 19:40

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor feanryp23 » 05-11-2013 17:45

Je zou ze toch een oplawaai gewen! Wat een ongelooflijke onzin, als ik deze kant van het verhaal mag geloven. Werkelijk, laat even één agent of zelfs een eehh... (hoe heet zo iemand ook alweer, die de orde in de stad bewaart?? :lol: ) even zeggen dat hij die fiets moet laten staan en laat dan iedereen met rust!

Ik had meer zo'n situatie in gedachten waarbij ze met zo'n open busje de stad doorscheurden zoals vorig seizoen bij het stadion van Roda JC, maar dit lijkt me gewoon niet meer dan fatsoenlijk.

Ik was er niet bij, maar ik neem graag aan dat de politie-inzet weer zwaar overdreven was..
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor Gekko » 05-11-2013 20:51

feanryp23 schreef:.. laat even één agent of zelfs een eehh... (hoe heet zo iemand ook alweer, die de orde in de stad bewaart?? :lol: )

Bedoel je veldwachter of koddebeier? :)
Domme actie van politie Utrecht. Maar ja, tegen Heerenveen supporters durven ze blijkbaar wel. Je zou ze allemaal in de gracht kieperen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor feanryp23 » 05-11-2013 21:16

Heb de hele middag op dat woord zitten broeden, maar ik bedoelde natuurlijk "handhaver". :lol:
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor Mackan68 » 06-11-2013 07:37

NN19 schreef:http://www.nieuwnoord.org/portal/index.php/nieuwnoord/meer/criminalisering_bij_supporters_in_utrecht

Dit mag je gerust scharen in de categorie 'Volkomen de weg kwijt, van het padje of knettergek'. Hier moet toch iets tegen te doen zijn? Zou je de Ankertjes niet eens om informatie kunnen vragen over dit voorval?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor Gekko » 06-11-2013 09:05

Als ze nou tegen die ene persoon hadden opgetrede vanwege het "wederrechtelijk verplaatsten van een niet aan de verkeerswet voldoende tweewieler met in hoge mate roestvorming"....
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor Superfries1996 » 07-11-2013 19:25

Op de buitensporige inzet van de politie na is dit prima gehandeld.

Begrijp me niet verkeerd hoor, maar zet het nou eens in perspectief en draai het om. Ik weet niet wie de politie gebeld heeft of dat de politie er al was, maar wat zij te horen krijgen is dat een groep voetbalsupporters onder invloed van alcohol schade aanricht in het centrum.

Zo zal het waarschijnlijk niet gebeurd zijn, maar de doorsnee ME-agent is net zo goed op zoek naar sensatie als een baldadige voetbalsupporter. Die lui zijn vaak op zoek naar een reden om in te kunnen grijpen, geef ze die dan ook niet! Je kunt je toch zelf ook wel bedenken dat het niet handig is om op een wedstrijddag met een groep van c.a. 20 man in het centrum van Utrecht al zingend en met vuurwerk door de binnenstad te lopen? Dat sommige supporters een biertje te veel op hebben en met spullen gaan lopen slepen draagt ook niet echt bij..
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor Neymar » 09-11-2013 23:28

Donderdag ging ik als Dinamo supporter naar Dinamo Zagreb - PSV. Daar was de politie inzet echt veel te overdreven. Valt bij ons allemaal reuze mee. Ze waren zo bang dat de harde kern naar Eindhoven zou komen, dat ze een beetje zijn doorgedraafd. We werden om de vijf minuten gecontroleerd op kaartjes en legitimatie. Gecontroleerd door de hondenbrigade. Op zich wel geinig om een keer mee te maken, maar hoeveel zal die extreme politie inzet hebben gekost voor die 150 supporters? Best sneu eigenlijk.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor feanryp23 » 09-11-2013 23:39

Vergeleken met daar zal het inderdaad meevallen.. Ik geloof je blind dat de politie-inzet daar veel en veel groter is dan hier, maar het is hier ook overdreven. Wat een thuiswedstrijd qua politie-inzet bij sc Heerenveen kost, durf ik niet te zeggen, maar ik weet wel dat Feyenoord de kroon spant met €39.000 per thuiswedstrijd (in 2009)! :shock:
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor Calimero » 11-11-2013 20:00

Superfries1996, buiten het feit dat je gelijk hebt wat betreft de doorsnee ME-er sla je verder de plank behoorlijk mis met je tekst vol aannames. Hoe weet jij nou wat de politie gehoord heeft en of/hoe ze zijn ingelicht? Ben je erbij geweest waardoor je weet wat er precies gebeurd is en weet je precies wat er gecommuniceerd is en door wie?
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor Superfries1996 » 11-11-2013 21:19

Calimero schreef:Superfries1996, buiten het feit dat je gelijk hebt wat betreft de doorsnee ME-er sla je verder de plank behoorlijk mis met je tekst vol aannames. Hoe weet jij nou wat de politie gehoord heeft en of/hoe ze zijn ingelicht? Ben je erbij geweest waardoor je weet wat er precies gebeurd is en weet je precies wat er gecommuniceerd is en door wie?


Nee, dat zijn aannames. Maar ik wel degelijk hoe dat in het algemeen in zijn werk gaat. De politie-inzet hier is natuurlijk ontzettend overdreven en het kwam er misschien niet helemaal lekker uit, maar wat ik bedoel is dat je zelf toch ook wel kan bedenken dat dit niet handig is? Als ik agent was had ik die jongens ook op hun gedrag aangesproken, op zijn minst.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor Friezennn » 11-11-2013 23:38

@ Superfries1996,

op zijn minst de jongens aangesproken? Dat is in mijn ogen het enige wat ze hadden ''mogen'' doen, de jongen(s) op hun gedrag aanspreken. Maar laten we het niet groter maker dan het is wel. Als dat verhaal klopt( en voor zover ik het nu weet klopt dit ook) Dan is het in mijn ogen simpel: Machtsmisbruik, puur supportertje ''pesten''. Wanneer jij dit doet als ''niet voetbalsupporter'' wanneer er geen wedstrijd is, zal er, wanneer je pech hebt door max 2 agenten erop worden aangesproken. Dit gaat in mijn ogen echt nergens meer over, zoveel stillen/blauw dat een groepje massaal insluit kom op zeg. Bovendien gaan deze jongens (bijna) altijd naar uitwedstrijden, en zorgen ze nooit voor problemen.
Friezennn
Selectiespeler
 
Berichten: 213
Geregistreerd op: 19-08-2010 17:12

Re: Politie-inzet rondom wedstrijden SC Heerenveen

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 12-11-2013 11:47

Het ergste van dit alles is dat de Veiligheidscoördinator van Heerenveen (die dus op hoort te komen voor deze personen) hen gewoon de toegang heeft ontzegd tot uitvak en ze terug laten sturen, toen de politie contact zocht met Heerenveen. Dat is gewoon een smerige naaistreek, maar daar is dit vrouwtje sowieso niet vies van. Weg met haar!
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron