DeGraafschap wil naar de rechter; 'Riemer moet dat ook doen'

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Riemer moet ook naar de rechter stappen, als het mogelijk is?

Ja, want...
10
45%
Nee, want...
12
55%
 
Totaal aantal stemmen : 22

DeGraafschap wil naar de rechter; 'Riemer moet dat ook doen'

Berichtdoor Roelof » 15-04-2003 21:00

Voetbal: De Graafschap wil degradatie aanvechten
DOETINCHEM - Hij heeft nog steeds goede hoop dat het niet zover hoeft te komen. Maar bij rechtstreekse degradatie van De Graafschap uit de eredivisie overweegt voorzitter Derk Haank serieus naar de rechter te stappen. Hij is namelijk nu al van mening dat de competitie niet eerlijk is verlopen.


In de ogen van de preses van de hekkensluiter van de eredivisie kan het niet zo zijn dat een club voor zijn stabiele financiële beleid wordt gestraft. Haank wil als voorzitter van een club uit de eerste divisie niet toekijken hoe clubs met een verre van sluitende begroting wel op het hoogste niveau actief blijven.

,,Stel dat we nog 20 miljoen euro meer aan nieuwe spelers hadden uitgegeven'', redeneert Haank. ,,Zeker weet je het nooit, maar het lijkt me sterk dat we dan ook onderaan hadden gestaan. Het is echt niet zo dat ik vind dat de clubs met een schuldenlast maar moeten degraderen. Maar ik kan de huidige situatie ook niet meer aan mijn achterban verkopen.''

Haank: ,,Nogmaals, wij bij De Graafschap focussen ons nu helemaal op de strijd tegen rechtstreekse degradatie. Ik denk nog steeds dat het ons gaat lukken. Maar bij degradatie moeten juristen van onze club maar onderzoeken of het zin heeft naar de rechter te stappen. In mijn ogen hebben we wel een zaak.''

De voetbalbond is niet bepaald onder de indruk van het dreigement van Haank. Directeur betaald voetbal Henk Kesler nam maandagmiddag nog contact op met de voorzitter van De Graafschap. De KNVB is van mening dat het alles heeft gedaan om een goede competitie te organiseren. De bond vindt het prima als een club besluit toch de regels op dit gebied te laten toetsen.

ANP


Een heel goed idee. En ik vind dus ook dat Heerenveen dat ook zou moeten doen.

Als we nou even kijken naar alle subtoppers waarmee Heerenveen strijdt om Europees voetbal, dan is er geen één club die geen financiele problemen heeft. Utrecht heeft nu net Europees voetbal (voetballen straks waarschijnlijk in het ALS Europees voetbal) gehaald, terwijl ze een schuld van 30 miljoen hebben. Had Heerenveen daar misschien niet gestaan, als Heerenveen nog voor 30 miljoen aan spelers had kunnen investeren of als wij ook een nieuw stadion gehad zouden hebben? Verder hebben ook NAC, NEC, RKC, WillemII, Twente, AZ en zelfs Roda JC enkele problemen. En De Graafschap vecht met Vitesse, Zwolle en Groningen tegen degradatie. Tja...en nog steeds geen subsidie voor een nieuw stadion

Ik kan me er wel woest om maken. Ik weet nietw at er mogelijk is; dat weten ze bij De Graafschap ook nog niet. Maar ik vind wel dat het niet langer kan zo. Ploegen moeten er voor gestraft worden. Wat vinden jullie ervan?
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor Jeroen » 15-04-2003 21:30

Als het volgens de regels mag, en dat mag het blijkbaar, want de KNVB haalt ze niet uit de competitie, kan je er niks aan doen.

In het bedrijfsleven zullen er ook bedrijven zijn met financiele problemen, concurrenten zeggen dan toch ook niet: geef mij je klanten maar, want omdat jij veel geld spendeert haal je meer klanten binnen en dat is niet eerlijk tov mij.

Het enige wat de KNVB kan doen, is de regels voor komend seizoen aanscherpen, en dan strak hanteren.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Booijstra » 15-04-2003 21:39

Ajax, Feyenoord en PSV overwegen nu dus ook om een juridisch duel aan te gaan, zodat de rechter uiteindelijk beslist wie dit jaar kampioen word...

Maar De GRaafschap heeft in zekere zin wel beetje gelijk ja...maar ik word zo langzamerhand ook beetje moe van al die geldproblemen...snap KNVB dan ook niet...sla alarm en ga met zijn allen om de tafel...dit ken zo niet langer....
Avatar gebruiker
Booijstra
Wereldspeler
 
Berichten: 1124
Geregistreerd op: 06-02-2003 15:59
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Noord » 15-04-2003 21:47

Clubs met schulden verbieden betaald voetbal te spelen,
wanneer ze een sluitende begroting hebben kunnen ze zich dan vanuit de eerste divisie weer gaan opwerken naar misschien hun 'oude stekkie'!
Avatar gebruiker
Noord
Selectiespeler
 
Berichten: 235
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:44
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Finuh » 16-04-2003 19:51

Beter!
Heerenveen en de Graafschap zijn zo'n beetje de enige clubs die gezond zijn!
Dan worden we dus kampioen en spelen we volgend jaar weer Champions League!
REDEN VOOR EEN FEESTJE!!
Avatar gebruiker
Finuh
Selectiespeler
 
Berichten: 335
Geregistreerd op: 17-12-2002 18:51
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Heert-Jan » 17-04-2003 07:49

Ze hebben wel een punt. Hoe kun je als Utrecht zijnde nou een stadion bouwen en voor voltooing van het geheel erachter komen dat je een dikke 20 miljoen Euro schuld hebt. Hoe kan Vitesse(net als de Graafschap in degradatiezorgen) tussentijds Jan van Halst aantrekken? Al jaren een financiele draak. Zo zijn er wel meer.

Maar er ligt ook een rol voor de FIFA. Grote clubs in Italie en Spanje staan al jaren rood, weer ze maar eens van het Europese platform, zo kan iedereen wel winnen.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor 1920 » 17-04-2003 08:37

Clubs met schulden verbieden betaald voetbal te spelen,
wanneer ze een sluitende begroting hebben kunnen ze zich dan vanuit de eerste divisie weer gaan opwerken naar misschien hun 'oude stekkie'!


Eeh mensen, denken we er wel aan als we al die clubs gaan uitsluiten dat de competitieduels ook minder interresant worden.

Ik zou meer pleiten voor een puntenaftreksysteem!

Verder vind ik niet dat Riemer niet naar de rechter moet gaan. Als we op zulke manier Europees voetbal moeten halen, zou ik me echt doodschamen. We hebben dit jaar gewoon onder de maat gepresenteerd en we verdienen dan ook niet om Europees te voetballen!
Laat ons maar lekker intertotoën!
Avatar gebruiker
1920
Basisspeler
 
Berichten: 730
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:17

Berichtdoor Niels » 17-04-2003 10:04

Het idee is dus juist dat die clubs juist die spelers hebben omdat ze daar geld aan hebben besteed dat ze helemaal niet hebben.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Olaf » 17-04-2003 10:25

Ik vind dat de club een zaak moet aanspannen. Het is inderdaad van de zotte dat de gezonde clubs worden gestraft voor hun gezonde beleid.

Toch heb ik hier nee gezegd. Net als Sammygoal ben ik van mening dat Heerenveen gewoon onder de maat heeft gepresteerd. Een zaak aanspannen om Europees voetbal te halen zou ik heel erg triest vinden. Heerenveen is toch geen klein kind dat niet tegen zijn verlies kan. Achteraf is het heel makkelijk om te klagen.

De inzet van zo'n zaak zou moeten zijn dat de KNVB en de overheid in de toekomst keihard is tegen 'ongezonde' clubs. Geen overheidssteun meer en als je aan het begin van het seizoen geen sluitende begroting hebt; heel jammer, maar geen licentie.
Olaf
Erelid
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Lissabon

Berichtdoor the rockII » 17-04-2003 11:46

Ik kan heel goed begrijpen dat De Graafschap deze plannen heeft. Ik hoop dat ze haar mogelijkheden gaat onderzoeken.

Voor Heerenveen is hier natuurlijk niets te behalen. Ik zou hier erg op tegen zijn. Daarnaast is het bereiken van Europees voetbal mooier dan het spelen ervan. CL was een hele mooie ervaring, echter van onze UEFA avonturen heb ik geen natte dromen.
Avatar gebruiker
the rockII
Basisspeler
 
Berichten: 606
Geregistreerd op: 17-12-2002 12:08
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor 1920 » 17-04-2003 11:46

Nielshh schreef:Het idee is dus juist dat die clubs juist die spelers hebben omdat ze daar geld aan hebben besteed dat ze helemaal niet hebben.


Nielshh, dan hebben wij nog betere elftal/spelers. Je wou toch niet zeggen gezien het spelersmateriaal dat we minder zijn dan het huidige NEC, Utrecht, RKC :?
En trouwens, zoveel spelers hebben deze clubs ook niet gekocht of gehuurd. Volgens mij is Heerenveen beetje de enige club van de subtop die zich heeft versterkt gedurende het seizoen.

We hebben gewoon gefaald en daarom verdienen wij niet op zo'n manier europees voetbal te halen!
Avatar gebruiker
1920
Basisspeler
 
Berichten: 730
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:17

Berichtdoor arnoudleer » 17-04-2003 17:05

.
Laatst bijgewerkt door arnoudleer op 17-09-2010 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt
arnoudleer
Bankzitter
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 06-04-2003 11:13

Berichtdoor Jaap F. » 17-04-2003 18:04

Naar de rechter stappen was alleen geloofwaardig geweest als het aan het begin van het seizoen was gebeurd, in ieder geval voor de winterstop. Ik ben er sowieso niet zo voor. Gewoon presteren op het veld en niet teveel mekkeren. Deze actie heeft een zeer hoog slachtoffer-gehalte.

Trouwens, op termijn betaalt dat gezonde beleid zich wel uit.
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Fulton » 17-04-2003 20:32

Ik ben er nou niet zo echt voor dat we europees voetbal gaan spelen.
Dan slaan we een nog ergere flater als vorig jaar boekarest uit.
De beste aanval is een goede aanval.
Avatar gebruiker
Fulton
Basisspeler
 
Berichten: 672
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:14
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Onandi » 22-04-2003 11:01

Zowel het idee van De Graafschap als het idee om Heerenveen ook maar naar de rechter te laten gaan is belachelijk. Mocht de rechter De Graafschap wel in het gelijk stellen, dan krijg je allerhande clubs die in het verleden gedegradeerd zijn die ook hun degradatie achteraf willen aanvechten en misschien wel schadevergoedingen gaan eisen wegens derving van inkomsten.
Het is zo simpel als wat: clubs die een licentie hebben mogen dit seizoen voetballen. Als de Graafschap erg veel geluk heeft wordt een club uit de eredivisie genomen en mogen ze misschien nog nacompetitie spelen in plaats van rechstreeks degraderen, maar ik geef ze bar weinig kans.
Bovendien zijn de clubs die nu financieel gezond zijn de winnaars van de toekomst. De KNVB is immers van plan om steeds strenger op de begrotingen toe te kijken, waardoor het voor de clubs onmogelijk is om bijvoorbeeld "verwachte sponsoren" of "verwachte transfers" op de begroting te zetten. Slechts geld dat 100% gegarandeerd binnenkomt mag op de begroting staan. Een club als Heerenveen, die dus naar alle waarschijnlijkheid financieel kerngezond is, hoeft geen leegloop te verwachten omdat het de salarissen niet meer kan betalen, en zal op den duur dus de vruchten plukken van het strengere licensiebeleid van de KNJB. En dus volgend jaar gewoon weer Europa ingaan :)
Onandi Lowe has been a member of the Reggae Boyz squad since 95.
Onandi
Bankzitter
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 10-04-2003 12:09

Berichtdoor hetto » 22-04-2003 19:02

Naar de rechter stappen heeft geen enkele zin. De uitspraak staat van tevoren al vast (verzoek afgewezen) en je krijgt als verliezende club de hoon van het volk over je heen. Niet doen dus. 8)
http://www.hetto.nl
the future's so bright..I gotta wear shades...
Avatar gebruiker
hetto
Selectiespeler
 
Berichten: 225
Geregistreerd op: 03-12-2002 21:08
Woonplaats: knibbeltsjebrege on the beach

Berichtdoor Booijstra » 22-04-2003 21:02

Naar de rechter stappen heeft geen enkele zin. De uitspraak staat van tevoren al vast (verzoek afgewezen) en je krijgt als verliezende club de hoon van het volk over je heen. Niet doen dus


Dit is de eerste keer dat ik Hetto iets zinnigs hoor zeggen... :shock:

Ik denk idd ook dat je er als clun niet bepaald populairder van word ten opzichte van alle andere clubs. Die worden vrijwel allemaal benadeeld, omdat ze ook allemaal in geldzorgen zitten....
Avatar gebruiker
Booijstra
Wereldspeler
 
Berichten: 1124
Geregistreerd op: 06-02-2003 15:59
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Mister Grie » 22-04-2003 21:07

Booijstra schreef:
Naar de rechter stappen heeft geen enkele zin. De uitspraak staat van tevoren al vast (verzoek afgewezen) en je krijgt als verliezende club de hoon van het volk over je heen. Niet doen dus


Dit is de eerste keer dat ik Hetto iets zinnigs hoor zeggen... :shock:


Idd. daar schrok ik ook al van :!: :!: :!: :upto: :upto:

Greetz,
Mr.Grie
Gabber Ben Je Niet Even, Gabber Ben Je Voor Het Leven!!
Mister Grie
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:39
Woonplaats: Woudsend

Berichtdoor Roelof » 23-04-2003 09:27

Een argument is toch ook niet of we er meer of minder populaur door worden.

En iedereen komt met het argument, dat het waarschijnlijk niets uithaald en dat het geen zin heeft. Maar daar gaat de discussie niet over.

Andere vraagstelling dan maar: Is er sprake van competitievervalsing door de enorme schulden die bepaalde clubs hebben?
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor Jeroen » 23-04-2003 10:43

Ja. En het is aan de KNVB om daar duidelijke regels voor op te stellen.

Ik denk echter eerder dat er internationale competitievervalsing is. Laat de UEFA eens een strikt licentiebeleid voor de Champions League opstellen. Kijken of Real Madrid dan nog zo makkelijk wint.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Niels » 23-04-2003 10:53

Jeroen, die schulden van Real zijn volgens mij allang weg nadat ze het trainingscomplex in het centrum van Madrid aan de stad hebben verkocht. Peperdure grond en dus veel geld waard. Daat heeft ze enkele honderden miljoenen opgeleverd. Met die schulden valt het dus wel mee.

Maar competitievervalsing is het zeker wel met al die clubs die meer geld uitgeven dan ze hebben.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 15 gasten