Merchandising [Shirts, Feansjop]

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor xander » 10-06-2015 17:49

Zo is het maar net, weer een jaartje naar een verkracht shirt kunnen kijken.
Alle ballen op Henkie!
xander
Superster

Berichtdoor BK2007 » 10-06-2015 17:55

Nee. Die koop ik niet.
Samen maken we de club sterk.
BK2007
Superster

Berichtdoor Superfries1994 » 10-06-2015 17:57

Pffff als dat het wordt.. Ik had de hoop dat het een detail op de mouw was ofzo..
Superfries1994
Superster

Berichtdoor Silver » 10-06-2015 18:11

Flying Frisian schreef:Meteen massaal ageren, misschien dat we de club kunnen overtuigen niet akkoord te gaan met dit eventuele tenue.

Denk dat het daar al (veel) te laat voor is. Paar honderd shirts zijn allang geproduceerd en waarschijnlijk al onderweg naar de club.

Hoop dat ik er naast zit met de impressie, maar mocht het 'm wel worden hebben we tenminste goed argument om weer een ontwerpwedstrijd in het leven te roepen :wink:
Silver
Basisspeler

Berichtdoor Crash » 10-06-2015 18:34

Ik ga hier weinig woorden aan vuil maken: oerlelijk.

Maar goed, dat zullen de mensen van de club die er wat over te zeggen ook wel zien. Maak me dus geen zorgen.
Crash
Superster

Berichtdoor NN9 » 10-06-2015 18:44

We zijn een traditieclub met een traditioneel en herkenbaar tenue. Zo weinig mogelijk aan veranderen dus. Bij het zien van deze sneakpreview lopen de rillingen over mijn lijf.
HEERENVEEN
NN9
Bankzitter

Berichtdoor Johanson16 » 10-06-2015 18:50

Even iets aangepast, zou ook nog kunnen dat het zoiets wordt (blijft lelijk):
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.
Johanson16
Selectiespeler

Berichtdoor Silver » 10-06-2015 18:59

Johanson16 schreef:Even iets aangepast, zou ook nog kunnen dat het zoiets wordt (blijft lelijk):

Zou inderdaad ook kunnen, behalve die witte lijntjes bij de kraag. Die zitten ook niet in dat teamshirt design.
Silver
Basisspeler

Berichtdoor Johanson16 » 10-06-2015 19:05

Misschien dat die lijnen onder de kraag zijn gezet zodat het ontwerp er meer uit komt. Zal vast niet op deze manier zijn inderdaad, misschien één witte lijn?
Johanson16
Selectiespeler

Berichtdoor feanryp23 » 10-06-2015 19:13

Sân pompeblêden, fjouwer blauwe balken en trije wite balken. Dat is it symboal, en dêr bliuwe wy om my fan ôf. :wink:
Fries om utens
feanryp23
Superster

Berichtdoor Silver » 10-06-2015 20:13

Johanson16 schreef:Misschien dat die lijnen onder de kraag zijn gezet zodat het ontwerp er meer uit komt. Zal vast niet op deze manier zijn inderdaad, misschien één witte lijn?

Ja snap denk ik wat je bedoeld. Dat die blauwe designelementen wat beter uitkomen. Zoiets als hieronder...

Maar ja, dat blijft nog even speculeren totdat er meer foto's uitlekken en anders wachten tot 2 juli als ze in het nieuwe shirt spelen. Hoop echt niet dat dit 'm wordt, maar vrees voor het ergste...
Silver
Basisspeler

Berichtdoor Royce_SCH » 10-06-2015 21:01

Ohjeee! Ik ben er bang voor dat het shirt veel op het ontwerp van Silver gaat lijken. Aan de voorkant van het shirt moet niks veranderd worden. Zonde als we weer zo'n Jako exemplaar krijgen... Waar is de stem van de supporters? Kan mij het zwarte uitshirt van 2 á 3 seizoen terug nog herinneren. Dat was direct het beste verkochte uitshirt ooit!

Afbeelding

Dit blijft een geweldig shirt. Nu nog een iets strakker formaat i.p.v. een hangend vuilniszak en dit shirt kan 10 seizoenen mee!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Royce_SCH
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 10-06-2015 21:06

Sneaky preview....
Wetende dat er bij de club al geen tijd was een ontwerpwedstrijd te organiseren rijst bij mij het idee dat de club Jako de opdracht gegeven heeft 'er maar iets van te maken'. Met het oude shirt erbij en de mededeling 'zo moet het er ongeveer uit gaan zien'. Als je mensen dan de vrije hand geeft zonder kennis van zaken v.w.b traditie, krijg je dit soort ontwerpen. Het is niet zoals je een thuisshirt zou wensen, maar het is nog alleszins acceptabel. Ik kreeg al veel ernstiger uitziende ontwerpen op mijn netvlies als ik heel eerlijk ben. Dat ze die 'desigsn' strepen nou net daar hebben geplaatst waar het pompeblêd zit. Die hoort namelijk op een witte baan. Hadden ze die strepen niet helemaal onderaan het shirt kunnen plaatsen?
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor TORCIDA » 10-06-2015 21:24

Ik mag toch hopen dat men het niet in het hoofd haalt om met horizontale en of diagonale strepen ons
shirt gaan verkrachten. Aangezien JAKO over totaal geen creativiteit tijd beschikt houdt ik mijn hart vast
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster

Berichtdoor wijzijnscheerenveen » 10-06-2015 23:51

Je mag toch hopen dat er niet teveel aan het thuisshirt wordt veranderd.. Laat dat ajb in zijn waarde! Wat ze met uitshirts doen moeten ze tot "op bepaalde hoogte" zelf weten, maar thuisshirt? No way!!
wijzijnscheerenveen
Selectiespeler

Berichtdoor Marça » 11-06-2015 10:22

Wat ik het meeste niet begrijp - puur op basis van deze impressie, die waarschijnlijk aardig in de buurt komt van het werkelijke ontwerp - is dat er niemand bij de club op zo'n moment ingrijpt! Dat hockeyshirt van 2010 was een absoluut dieptepunt, waarna het in samenwerking met fans uitstekend is opgepakt.

Vanwege kostenbesparing zal dit nu even een tijdje niet meer gebeuren, maar dan verwacht je wel dat ze weten dat rode pompebleden op een witte achtergrond hoort! Met de mouwen, kraag en blauwe banen kun je genoeg varieren om ze commercieel interessanter te maken.
Marça
Superster

Berichtdoor jeewee » 12-06-2015 11:04

En de volgende sneakpreview...

Afbeelding

Logo lijkt naar het midden te worden verplaatst, zou betekenen dat de symmetrie er ook uit is.
.-
jeewee
Basisspeler

Berichtdoor Mackan68 » 12-06-2015 11:15

jeewee schreef:En de volgende sneakpreview...
Logo lijkt naar het midden te worden verplaatst, zou betekenen dat de symmetrie er ook uit is.

Ik zie dit even niet. Het logo kan toch nog steeds wel geplaatst zijn op de linkerkant van het shirt? dit is zo close-up dat je nauwelijks kunt bepalen wat je precies ziet.
Mackan68
Superster

Berichtdoor jeewee » 12-06-2015 11:19

Mackan68 schreef:Ik zie dit even niet. Het logo kan toch nog steeds wel geplaatst zijn op de linkerkant van het shirt? dit is zo close-up dat je nauwelijks kunt bepalen wat je precies ziet.

Klopt, zag er ook wat verkeerd tegen aan. Feit is wel dat het logo midden op de scheiding tussen twee banen zit, mocht het logo dan niet opgeschoven zijn schuiven de banen wel op.

Ach, laat mij verassen. Hoop dat ze niet te veel aan het shirt veranderen in ieder geval (al zie ik het met de eerste sneakpreview wel somberder in)...
.-
jeewee
Basisspeler

Berichtdoor Mackan68 » 12-06-2015 11:26

jeewee schreef:
Klopt, zag er ook wat verkeerd tegen aan. Feit is wel dat het logo midden op de scheiding tussen twee banen zit, mocht het logo dan niet opgeschoven zijn schuiven de banen wel op.

Ach, laat mij verassen. Hoop dat ze niet te veel aan het shirt veranderen in ieder geval (al zie ik het met de eerste sneakpreview wel somberder in)...

Ik heb het even vergeleken met mijn Umbro shirt van jaren terug. Daar zit het logo in de meest linkse blauwe baan. Een pompeblêd zit daar net rechts boven. In vergelijk met de preview zou het logo dan net iets meer naar het midden geplaatst kunnen zijn. Maar in feite is alles mogelijk.... Ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.
Mackan68
Superster

Berichtdoor Silver » 12-06-2015 12:50

Zo te zien zit het logo inderdaad op de scheiding tussen een witte en blauwe baan. Qua symmetrie zou het JAKO logo dan ook op een blauwe & witte baan moeten zitten.
Maar als ik het goed bekijk, lijkt het alsof het een geprint logo is i.p.v. de geborduurde versie. Sinds dit waarschijnlijk goedkoper is, zou het goed passen in het hele kostenbesparende verhaal.
Gok dat de banen wel even breed zijn gebleven als afgelopen jaren.

Foto's lijken screenshots van een filmpje (waarschijnlijk van scH TV), doet me denken aan deze:
https://www.youtube.com/watch?v=h1yF4aspZIc
https://www.youtube.com/watch?v=83KZf1Q5hnU
Silver
Basisspeler

Berichtdoor Silver » 12-06-2015 13:22

Mackan68 schreef:Wetende dat er bij de club al geen tijd was een ontwerpwedstrijd te organiseren rijst bij mij het idee dat de club Jako de opdracht gegeven heeft 'er maar iets van te maken'. Met het oude shirt erbij en de mededeling 'zo moet het er ongeveer uit gaan zien'.

Denk dat je hier wel aardig dicht bij de waarheid zit. Sinds de ontwerpen meestal in oktober/november worden gemaakt en de nieuwe commerciële manager er toen nog niet was, lag de focus van de commerciële afdeling vast meer op het behouden en aantrekken van sponsors dan op het ontwerp van het shirt.
Dat ze die 'desigsn' strepen nou net daar hebben geplaatst waar het pompeblêd zit. Die hoort namelijk op een witte baan. Hadden ze die strepen niet helemaal onderaan het shirt kunnen plaatsen?

Omdat het ontwerp gebaseerd is op het Pro-sjabloon van JAKO (voor afbeelding zie vorige pagina). Dat is hun startpunt en van daaruit tekenen ze de blauw/witte banen etc. erop.
Silver
Basisspeler

Berichtdoor Irevino » 12-06-2015 17:41

Logo naar het midden kan ook best mooi zijn toch?
Irevino
Nieuw talent

Berichtdoor TORCIDA » 12-06-2015 19:17

Als dit het shirt wordt, een gedrocht.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster

Berichtdoor Silver » 16-06-2015 22:41

Ook een sneakpreview van het uitshirt, op Twitter gezet door huisfotograaf Mustafa Gumussu:

Afbeelding
Klik hier voor grotere versie
Silver
Basisspeler

Berichtdoor NNboss » 16-06-2015 22:51

kzie iets roods, ziet er goed uit!
Pride of the north! :stan:
NNboss
Selectiespeler

Berichtdoor Gearard » 18-06-2015 16:10

http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/prev ... 1520161/10

Waarom doen ze zo mysterieus over het nieuwe shirt? Presenteer het gewoon, artikel op de officiële over de totstandkoming van het nieuwe shirt, berichtje op twitter/facebook; klaar! Het is allang duidelijk hoe het nieuwe shirt eruit komt te zien, dus waarom moet daar zo'n show van gemaakt worden?

Zo te zien zit Silver er met zijn ontwerp niet ver naast.
Gearard
Beheerder

Berichtdoor Knipecity » 18-06-2015 16:31

Gearard schreef:http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/preview-thuisshirt-201520161/10

Waarom doen ze zo mysterieus over het nieuwe shirt? Presenteer het gewoon, artikel op de officiële over de totstandkoming van het nieuwe shirt, berichtje op twitter/facebook; klaar! Het is allang duidelijk hoe het nieuwe shirt eruit komt te zien, dus waarom moet daar zo'n show van gemaakt worden?

Zo te zien zit Silver er met zijn ontwerp niet ver naast.

Dat heet triggeren. Marketing 8) Elk moment dat ze iets presenteren is toch weer een moment dat het nieuwe shirt onder de aandacht komt. Jij bent nu zo nieuwsgierig geworden dat je al ongeduldig wordt.
Knipecity
Superster

Berichtdoor Barrie » 18-06-2015 16:47

Ik heb (toegegeven, na een paar pogingen) even een printscreen gemaakt terwijl het shirt in het previewfilmpje kort voorbij flitste, hoewel de afbeelding een beetje vaag is is dit het resultaat:
thuisshirtpreview.jpg

Opvallendst is toch wel de positie van de bovenste pompeblêden, die opvallend ver boven het club- en Jako-logo zijn gepositioneerd, bijna bovenop de schouders. Boven het Univé-logo lopen er twee (of meerdere) strepen door de blauwe banen, het volgende screenshot komt ook uit het preview-filmpje en laat zien hoe de witte versiersels er bij de schouders uit komen te zien.
thuisshirtpreview2.jpg

Jammergenoeg viel er niet te zien of het nieuwe shirt ook een kraagje heeft. Het is niet het 'traditionele' Heerenveen-shirt (blauw, wit, zeven pompeblêden en logo's), wat zo'n beetje alle supporters als voorkeur hebben, maar zo op het eerste gezicht lijkt het minder storend dan de nachtmerries die onze shirts van 2006-2010 waren (het rode kruis op de rechterschouder in 2006-2007, het shirt met zes pompeblêden in plaats van 7 in 2007-2008, de rode rookworsten op de schouders in 2008/2009 of de horror-hockeysticks uit 2009-2010). Ik wacht nog even met een definitief oordeel geven totdat het shirt officieel gepresenteerd wordt.
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.
Liever een verre vriend dan een Cam buur.
Barrie
Selectiespeler

Berichtdoor Surhuisterveen » 18-06-2015 18:49

Even iets anders dan de thuis en uitshirts.
Mijn autovaantje is kortgeleden stuk gegaan. Zou graag een nieuwe willen maar in de Feansjop heb je tegenwoordig alleen maar van die hele grote vaantjes. Lijkt nergens op.

Is toch niet zo gek dat je een aantal normale autovaantjes op voorraad hebt liggen?
SCH
Surhuisterveen
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen