Merchandising [Shirts, Feansjop]

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

@ feanfandrachten (vat dit niet al te persoonlijk op)

Is er binnen de club wel enige vorm om intern kritische geluiden te laten horen.

De website is volgens jou (ik neem dit als mening van de club) evenals de feansjop prima. De geluiden van buiten de club zijn 180 graden anders.

Dan komt er een ding boven bij mij.. zijn we nu zo slim of jullie zo dom/zijn wij nu zo dom is de club zo slim.

Ik mis bijvoorbeeld een kleding lijn van de club. Kleding waar niet enorme pomplebeden of Heerenveen op staat.
Spijt heb je morgen maar!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

als ik een vacature had voor shopmanager want die was er nadat danny gestopt is en er solliciteert een vestigingsmanager van tnt heerenveen en of wolvega die tevens prof scheids ik, heb ik nou niet direct het idee, he deze man gaat het worden. echter bij heerenveen denkt men ( misschien is ie wel gevraagd) interessant een prof scheids die bij ons shopmanager wordt.
en in mijn beleving als shopmanager bepaal je juist wel of je assortiment aansluit bij de wensen en beleving van je supporters en dan heb je juist alle mogelijheden om nieuwe items te ontwikkelen.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ik ken de vestigingsmanager verder niet hoor maar ook voor merchandise geldt dat er wel eens geprofessionaliseerd mag worden. En dat geldt voor zoveel meer aspecten binnen de club. Ga eens doorpakken.
Fean Fan Drachten
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 08-12-2002 00:56

Bericht door Fean Fan Drachten »

Ebiede schreef:@ feanfandrachten (vat dit niet al te persoonlijk op)

Is er binnen de club wel enige vorm om intern kritische geluiden te laten horen.

De website is volgens jou (ik neem dit als mening van de club) evenals de feansjop prima. De geluiden van buiten de club zijn 180 graden anders.

Dan komt er een ding boven bij mij.. zijn we nu zo slim of jullie zo dom/zijn wij nu zo dom is de club zo slim.

Ik mis bijvoorbeeld een kleding lijn van de club. Kleding waar niet enorme pomplebeden of Heerenveen op staat.
Oh geloof me, er zijn genoeg kritische geluiden. De kritiek op de website, daar gaat wat mee gedaan worden. Ik vind de site mooi, maar op een 'vierkant' scherm oerlelijk. Bovendien zijn niet álle geluiden buiten de club anders, ik hoor ook genoeg andere geluiden. Zelfs binnen dit forum.
Kledinglijn van de club... What about the clubkostuums? Een heel duidelijke, herkenbare kledinglijn. Maar ik neem aan dat je een kledinglijn voor de supporter bedoelt? Heb je toevallig voorbeelden van clubs waar dit wel het geval is?
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Fean Fan Drachten schreef: Kledinglijn van de club... What about the clubkostuums? Een heel duidelijke, herkenbare kledinglijn. Maar ik neem aan dat je een kledinglijn voor de supporter bedoelt? Heb je toevallig voorbeelden van clubs waar dit wel het geval is?
Die zijn inderdaad keurig. Maar ik denk dat hij inderdaad dat voor supporters bedoelt. Hierboven werd Twente als voorbeeld gegeven. Mooie, stakke kleding, met stijl en iets om trots op te zijn. Dat mis ik hier. Ik heb bij deze Feansjopkleding een beetje het carnavalsidee.
Corruption is everywhere, fight it!
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Gaat me inderdaad om kleren die ik normaal ook kan dragen. Dag in dag uit kleren dragen van je favoriete team.

Onderstaand een paar voorbeelden...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een aanrader is echt de webshop van Brondby.. echt mooi spul. zou iets zou geweldig zijn bij Heerenveen. http://brondbyshoppen.dk


Dat is heel wat anders dan dit:

Afbeelding

Nu zie ik bij de webshop wel Vayrinnen in een jas staan wat er op begint te lijken. Het mag echter gewoon wat subtieler.
Het is echt niet nodig dat de Friese vlag over al op staat of dat ons embleem gigantisch groot er op staat..

Truien, overhemden, shirts.. Met alleen het hoofd van Abe (dat dan ook niet buiten proprotie) met daar onder since 1920..
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
davp
Wereldspeler
Berichten: 1595
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Die casuallijn van Brondby is inderdaad erg mooi. Het is inderdaad erg jammer dat er bij ons niet meer te krijgen is qua casual spul.
Gebruikersavatar
xander
Superster
Berichten: 4914
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Ebiede schreef: Een aanrader is echt de webshop van Brondby.. echt mooi spul. zou iets zou geweldig zijn bij Heerenveen. http://brondbyshoppen.dk
http://shop.hannover96.de/

Diverse kleding stijlen..
http://www.hannover96.de/exshop/index.p ... n-Men.html
Black, Alte Liebe, College, HSV, Red Religion, Hannover.
Alle ballen op Henkie!
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik vind dat spul van Brondby toch mooier.. z'n overhemd zou je prima naar je werk aankunnen zonder dat er gigantisch Heerenveen of een friese vlag op staat..

De echte kenners zullen dan zien wat je trots is.

Ik hoef geen alledaagse kleding aan met grote embleems, namen etc erop..

Uiteraard moet dat er ook zijn maar en combi zou prettig zijn.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Dit moet ons thuisshirt worden ;)

Afbeelding

Heeft iemand ooit voor me gemaakt, vind 'm erg mooi.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Ik zal m'n .... er nog niet mee af willen vegen :urgs:
Corruption is everywhere, fight it!
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Spul van Brondby is zeker mooi. Een aantal jaar geleden ben ik er geweest en toen lagen zij al een straateind voor op Heerenveen. De shop van Kopenhagen was ook wel leuk, maar toch minder dan Brondby. Ik heb daar nog een polo gekocht, echt prima kwaliteit.

Kijk voor de aardigheid eens bij de petten en vesten, hoe schrijnend kan het contrast zijn....
Als één man achter onze trots!
Gebruikersavatar
JelleV
Nieuw talent
Berichten: 60
Lid geworden op: 09-03-2010 17:30

Bericht door JelleV »

Zag bij fantasy kits op footballshirtculture dit shirt staan:

Afbeelding

Ik vind hem best wel mooi.
Ik vind het ook mooi dat het alleen het Jako logo is zonder ''JAKO'' er onder of naast, trouwens doet dat Jako logo jullie ook denken aan het Opera gebouw in Sydney?
Laatst gewijzigd door JelleV op 16-04-2010 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
bdb
Selectiespeler
Berichten: 727
Lid geworden op: 22-12-2007 13:30

Bericht door bdb »

Zoiets zou inderdaad wel netjes zijn!
Gebruikersavatar
longa
Invaller
Berichten: 463
Lid geworden op: 20-03-2009 14:21
Locatie: Doetinchem

Bericht door longa »

Als dat het nieuwe thuis-shirt wordt zal ik een grote buiging maken voor Jako!
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Die ziet er schitterend uit, hoop dat dat het ongeveer wordt. Maar ja hij stond dus bij fantasy kits, dus het zal wel niet. Wij krijgen vast weer zo'n prut ding met allemaal drukke frutsels der op ben ik bang.
Wolliepoly
Wereldspeler
Berichten: 1111
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Super!! moeten we maar opsturen naar Jako om te vertellen dat dit het moet worden :D
Voel je niet te klein om groot te denken!!
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Echt een hele mooi webshop van Brondy, voor ieder wat wils.
Kan Heerenveen een voorbeeld aan nemen.
Dieder

Bericht door Dieder »

Als dat het nieuwe thuisshirt wordt dan is dat het mooiste shirt in jaren :)
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Mooi, maar staat allemaal wel in het verkeerde topic
Gebruikersavatar
appelscha
Invaller
Berichten: 418
Lid geworden op: 16-10-2007 01:03
Locatie: Appelscha

Bericht door appelscha »

Dat shirt zou ik echt wel kopen! :bfriend:
Echt mooi :) .
APPELSCHA
Gebruikersavatar
SCH1920
Invaller
Berichten: 429
Lid geworden op: 06-12-2009 22:41

Bericht door SCH1920 »

Over de discussie van het ontwerp van het shirt, persoonlijk geef ik de voorkeur aan wat minder pompeblêden/Ommelanden symbolen op het shirt. Iets minder franje, iets meer klassiek. Zoals het shirt uit het jaren 40.

Even snel 'gepaint'. Zoiets zou ik dan mooier vinden.
Afbeelding

Over de fanshop, ben er laatst eens op een doordeweekse dag langs gegaan om een shirtje (uitshirt) te kopen voor een erg jong neefje van me. Ik was de enige klant in de winkel op dat moment, maar er liepen wel drie verkopers (m/v) rond. Wat overdreven, vond ik.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Een verademing vergeleken met alle ontwerpen die eerder langs zijn gekomen of de huidige soepjurken. Oorspronkelijk zaten er drie pompeblêden voorop (van linkerschouder naar rechtsonder), drie achterop en een op de linkerbovenarm. De shirtreclame verstoort dit patroon. Eigenlijk had ons shirt reclamevrij moeten blijven maar ja, die status hebben we niet dat we dat van sponsors kunnen vragen.
De club had van het nieuwe ontwerp ook weer een feestje kunnen maken. Had de ontwerper(s) van JAKO hier laten komen om met een afvaardiging van de supporters een paar ontwerpen te maken waaruit je vervolgens via internet of voor mijn part door Annie van Riemer een keuze laat maken. Niet alleen levert dat een beter ontwerp op, je vergroot ook weer de betrokkenheid van mensen bij de club. Het is allemaal niet zo moeilijk, denk een beetje na en het ligt voor het oprapen.
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Graag zou ik een reactie van FeanfanDrachten (als vertegenwoordiger van de club) op de volgende vragen zien, die hier de revue zijn gepasseerd:

- Waarom is er geen overleg met fans over het aanbod?
- Is er met Jako besproken dat we een normaal shirt krijgen dit jaar, zoals gepost?
- Is het mogelijk dat we merchandising zoals Brondby krijgen. Deze club is qua budget en achterban niet heel veel groter dan ons.
Spijt heb je morgen maar!
Annie!
Invaller
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-09-2009 13:52
Locatie: Steenwijk

Bericht door Annie! »

Erg mooi shirt!
Wanneer krijgen we de nieuwe shirts voor volgend seizoen te zien?
Gebruikersavatar
longa
Invaller
Berichten: 463
Lid geworden op: 20-03-2009 14:21
Locatie: Doetinchem

Bericht door longa »

De laatste wedstrijd van het seizoen, feyenoord uit dus. Als JAKO zich tenminste niet tegen de zelfde steen aanstoot.
Dieder

Bericht door Dieder »

SCH1920 schreef:Over de discussie van het ontwerp van het shirt, persoonlijk geef ik de voorkeur aan wat minder pompeblêden/Ommelanden symbolen op het shirt. Iets minder franje, iets meer klassiek. Zoals het shirt uit het jaren 40.

Even snel 'gepaint'. Zoiets zou ik dan mooier vinden.
Afbeelding

Over de fanshop, ben er laatst eens op een doordeweekse dag langs gegaan om een shirtje (uitshirt) te kopen voor een erg jong neefje van me. Ik was de enige klant in de winkel op dat moment, maar er liepen wel drie verkopers (m/v) rond. Wat overdreven, vond ik.
Ja zoiets zou ik dan ook mooier, maar de pompebleden dan wat meer random over het shirt verspreidt.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

longa schreef:De laatste wedstrijd van het seizoen, feyenoord uit dus. Als JAKO zich tenminste niet tegen de zelfde steen aanstoot.
Dan gaan ze in de nieuwe uittenues spelen. Wanneer de nieuwe thuisshirts worden gepresenteerd is niet bekend.
Freeze
Selectiespeler
Berichten: 626
Lid geworden op: 15-05-2005 15:57
Locatie: Leiden

Bericht door Freeze »

Ik zou voor de verandering wel weer eens een shirt willen met de pompeblêden erop geplaatst zoals vroeger het geval was. Na de Fila shirts uit 98-99 hebben ze volgens mij altijd een beetje schuin gestaan. Met ons shirt moet natuurlijk niet (teveel) worden geëxperimenteerd maar met het oog op het verleden zou het wel mogelijk moeten zijn. Het onderstaande shirt is een goed voorbeeld:

Afbeelding

Ik weet dat het retroshirt nog te koop is dus die reactie hoeft niet te worden geplaatst.
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

prachtig ontwerp de eerst foto dan. dat shirt zou ik direct kopen!
Hier heb ik geen woorden voor
Plaats reactie