Merchandising [Shirts, Feansjop]

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Royce_SCH » 10-06-2015 20:01

Ohjeee! Ik ben er bang voor dat het shirt veel op het ontwerp van Silver gaat lijken. Aan de voorkant van het shirt moet niks veranderd worden. Zonde als we weer zo'n Jako exemplaar krijgen... Waar is de stem van de supporters? Kan mij het zwarte uitshirt van 2 á 3 seizoen terug nog herinneren. Dat was direct het beste verkochte uitshirt ooit!

Afbeelding

Dit blijft een geweldig shirt. Nu nog een iets strakker formaat i.p.v. een hangend vuilniszak en dit shirt kan 10 seizoenen mee!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Mackan68 » 10-06-2015 20:06

Sneaky preview....
Wetende dat er bij de club al geen tijd was een ontwerpwedstrijd te organiseren rijst bij mij het idee dat de club Jako de opdracht gegeven heeft 'er maar iets van te maken'. Met het oude shirt erbij en de mededeling 'zo moet het er ongeveer uit gaan zien'. Als je mensen dan de vrije hand geeft zonder kennis van zaken v.w.b traditie, krijg je dit soort ontwerpen. Het is niet zoals je een thuisshirt zou wensen, maar het is nog alleszins acceptabel. Ik kreeg al veel ernstiger uitziende ontwerpen op mijn netvlies als ik heel eerlijk ben. Dat ze die 'desigsn' strepen nou net daar hebben geplaatst waar het pompeblêd zit. Die hoort namelijk op een witte baan. Hadden ze die strepen niet helemaal onderaan het shirt kunnen plaatsen?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor TORCIDA » 10-06-2015 20:24

Ik mag toch hopen dat men het niet in het hoofd haalt om met horizontale en of diagonale strepen ons
shirt gaan verkrachten. Aangezien JAKO over totaal geen creativiteit tijd beschikt houdt ik mijn hart vast
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor wijzijnscheerenveen » 10-06-2015 22:51

Je mag toch hopen dat er niet teveel aan het thuisshirt wordt veranderd.. Laat dat ajb in zijn waarde! Wat ze met uitshirts doen moeten ze tot "op bepaalde hoogte" zelf weten, maar thuisshirt? No way!!
wijzijnscheerenveen
Selectiespeler
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 20-05-2015 11:40

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Marça » 11-06-2015 09:22

Wat ik het meeste niet begrijp - puur op basis van deze impressie, die waarschijnlijk aardig in de buurt komt van het werkelijke ontwerp - is dat er niemand bij de club op zo'n moment ingrijpt! Dat hockeyshirt van 2010 was een absoluut dieptepunt, waarna het in samenwerking met fans uitstekend is opgepakt.

Vanwege kostenbesparing zal dit nu even een tijdje niet meer gebeuren, maar dan verwacht je wel dat ze weten dat rode pompebleden op een witte achtergrond hoort! Met de mouwen, kraag en blauwe banen kun je genoeg varieren om ze commercieel interessanter te maken.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor jeewee » 12-06-2015 10:04

En de volgende sneakpreview...

Afbeelding

Logo lijkt naar het midden te worden verplaatst, zou betekenen dat de symmetrie er ook uit is.
.-
Avatar gebruiker
jeewee
Basisspeler
 
Berichten: 705
Geregistreerd op: 27-03-2009 23:56
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Mackan68 » 12-06-2015 10:15

jeewee schreef:En de volgende sneakpreview...
Logo lijkt naar het midden te worden verplaatst, zou betekenen dat de symmetrie er ook uit is.

Ik zie dit even niet. Het logo kan toch nog steeds wel geplaatst zijn op de linkerkant van het shirt? dit is zo close-up dat je nauwelijks kunt bepalen wat je precies ziet.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor jeewee » 12-06-2015 10:19

Mackan68 schreef:Ik zie dit even niet. Het logo kan toch nog steeds wel geplaatst zijn op de linkerkant van het shirt? dit is zo close-up dat je nauwelijks kunt bepalen wat je precies ziet.


Klopt, zag er ook wat verkeerd tegen aan. Feit is wel dat het logo midden op de scheiding tussen twee banen zit, mocht het logo dan niet opgeschoven zijn schuiven de banen wel op.

Ach, laat mij verassen. Hoop dat ze niet te veel aan het shirt veranderen in ieder geval (al zie ik het met de eerste sneakpreview wel somberder in)...
.-
Avatar gebruiker
jeewee
Basisspeler
 
Berichten: 705
Geregistreerd op: 27-03-2009 23:56
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Mackan68 » 12-06-2015 10:26

jeewee schreef:
Klopt, zag er ook wat verkeerd tegen aan. Feit is wel dat het logo midden op de scheiding tussen twee banen zit, mocht het logo dan niet opgeschoven zijn schuiven de banen wel op.

Ach, laat mij verassen. Hoop dat ze niet te veel aan het shirt veranderen in ieder geval (al zie ik het met de eerste sneakpreview wel somberder in)...

Ik heb het even vergeleken met mijn Umbro shirt van jaren terug. Daar zit het logo in de meest linkse blauwe baan. Een pompeblêd zit daar net rechts boven. In vergelijk met de preview zou het logo dan net iets meer naar het midden geplaatst kunnen zijn. Maar in feite is alles mogelijk.... Ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Silver » 12-06-2015 11:50

Zo te zien zit het logo inderdaad op de scheiding tussen een witte en blauwe baan. Qua symmetrie zou het JAKO logo dan ook op een blauwe & witte baan moeten zitten.
Maar als ik het goed bekijk, lijkt het alsof het een geprint logo is i.p.v. de geborduurde versie. Sinds dit waarschijnlijk goedkoper is, zou het goed passen in het hele kostenbesparende verhaal.
Gok dat de banen wel even breed zijn gebleven als afgelopen jaren.

Foto's lijken screenshots van een filmpje (waarschijnlijk van scH TV), doet me denken aan deze:
https://www.youtube.com/watch?v=h1yF4aspZIc
https://www.youtube.com/watch?v=83KZf1Q5hnU
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Silver » 12-06-2015 12:22

Mackan68 schreef:Wetende dat er bij de club al geen tijd was een ontwerpwedstrijd te organiseren rijst bij mij het idee dat de club Jako de opdracht gegeven heeft 'er maar iets van te maken'. Met het oude shirt erbij en de mededeling 'zo moet het er ongeveer uit gaan zien'.

Denk dat je hier wel aardig dicht bij de waarheid zit. Sinds de ontwerpen meestal in oktober/november worden gemaakt en de nieuwe commerciële manager er toen nog niet was, lag de focus van de commerciële afdeling vast meer op het behouden en aantrekken van sponsors dan op het ontwerp van het shirt.
Dat ze die 'desigsn' strepen nou net daar hebben geplaatst waar het pompeblêd zit. Die hoort namelijk op een witte baan. Hadden ze die strepen niet helemaal onderaan het shirt kunnen plaatsen?

Omdat het ontwerp gebaseerd is op het Pro-sjabloon van JAKO (voor afbeelding zie vorige pagina). Dat is hun startpunt en van daaruit tekenen ze de blauw/witte banen etc. erop.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Irevino » 12-06-2015 16:41

Logo naar het midden kan ook best mooi zijn toch?
Irevino
Nieuw talent
 
Berichten: 118
Geregistreerd op: 03-06-2015 21:53

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor TORCIDA » 12-06-2015 18:17

Als dit het shirt wordt, een gedrocht.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Silver » 16-06-2015 21:41

Ook een sneakpreview van het uitshirt, op Twitter gezet door huisfotograaf Mustafa Gumussu:

Afbeelding
Klik hier voor grotere versie
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor NNboss » 16-06-2015 21:51

kzie iets roods, ziet er goed uit!
Pride of the north! :stan:
Avatar gebruiker
NNboss
Selectiespeler
 
Berichten: 422
Geregistreerd op: 27-09-2013 18:16

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Riverside » 18-06-2015 15:10

http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/prev ... 1520161/10

Waarom doen ze zo mysterieus over het nieuwe shirt? Presenteer het gewoon, artikel op de officiële over de totstandkoming van het nieuwe shirt, berichtje op twitter/facebook; klaar! Het is allang duidelijk hoe het nieuwe shirt eruit komt te zien, dus waarom moet daar zo'n show van gemaakt worden?

Zo te zien zit Silver er met zijn ontwerp niet ver naast.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Knipecity » 18-06-2015 15:31

Gearard schreef:http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/preview-thuisshirt-201520161/10

Waarom doen ze zo mysterieus over het nieuwe shirt? Presenteer het gewoon, artikel op de officiële over de totstandkoming van het nieuwe shirt, berichtje op twitter/facebook; klaar! Het is allang duidelijk hoe het nieuwe shirt eruit komt te zien, dus waarom moet daar zo'n show van gemaakt worden?

Zo te zien zit Silver er met zijn ontwerp niet ver naast.

Dat heet triggeren. Marketing 8) Elk moment dat ze iets presenteren is toch weer een moment dat het nieuwe shirt onder de aandacht komt. Jij bent nu zo nieuwsgierig geworden dat je al ongeduldig wordt.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Barrie » 18-06-2015 15:47

Ik heb (toegegeven, na een paar pogingen) even een printscreen gemaakt terwijl het shirt in het previewfilmpje kort voorbij flitste, hoewel de afbeelding een beetje vaag is is dit het resultaat:
thuisshirtpreview.jpg


Opvallendst is toch wel de positie van de bovenste pompeblêden, die opvallend ver boven het club- en Jako-logo zijn gepositioneerd, bijna bovenop de schouders. Boven het Univé-logo lopen er twee (of meerdere) strepen door de blauwe banen, het volgende screenshot komt ook uit het preview-filmpje en laat zien hoe de witte versiersels er bij de schouders uit komen te zien.
thuisshirtpreview2.jpg


Jammergenoeg viel er niet te zien of het nieuwe shirt ook een kraagje heeft. Het is niet het 'traditionele' Heerenveen-shirt (blauw, wit, zeven pompeblêden en logo's), wat zo'n beetje alle supporters als voorkeur hebben, maar zo op het eerste gezicht lijkt het minder storend dan de nachtmerries die onze shirts van 2006-2010 waren (het rode kruis op de rechterschouder in 2006-2007, het shirt met zes pompeblêden in plaats van 7 in 2007-2008, de rode rookworsten op de schouders in 2008/2009 of de horror-hockeysticks uit 2009-2010). Ik wacht nog even met een definitief oordeel geven totdat het shirt officieel gepresenteerd wordt.
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.
Liever een verre vriend dan een Cam buur.
Barrie
Selectiespeler
 
Berichten: 220
Geregistreerd op: 04-02-2008 17:13
Woonplaats: 050

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Surhuisterveen » 18-06-2015 17:49

Even iets anders dan de thuis en uitshirts.
Mijn autovaantje is kortgeleden stuk gegaan. Zou graag een nieuwe willen maar in de Feansjop heb je tegenwoordig alleen maar van die hele grote vaantjes. Lijkt nergens op.

Is toch niet zo gek dat je een aantal normale autovaantjes op voorraad hebt liggen?
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Jazz » 18-06-2015 19:15

Surhuisterveen schreef:Even iets anders dan de thuis en uitshirts.
Mijn autovaantje is kortgeleden stuk gegaan. Zou graag een nieuwe willen maar in de Feansjop heb je tegenwoordig alleen maar van die hele grote vaantjes. Lijkt nergens op.

Is toch niet zo gek dat je een aantal normale autovaantjes op voorraad hebt liggen?


Even uitleggen in de Feansjop hoe en wat. Neem aan dat ze nog ergens een voorraadje hebben achterin.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor xander » 18-06-2015 19:16

Zelfde met de mini auto kits tijden niet te krijgen. Geen idee of ze er alweer zijn zo vaak om geweest kom daarom al niet meer in de feanshop.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor 1983 » 20-06-2015 15:08

Belachelijk lelijk shirt als dat het wordt. Toch knap hoe altijd maar weer blijkt dat de meeste ontwerpers erin slagen om een lelijk shirt te produceren. Echt van 9 van de 10 clubs wordt het shirt verkracht door de producent. Dat terwijl het echt niet zo moeilijk is om er een simpel, traditioneel shirt uit te persen dat ieder jaar weer in detail kan verschillen zodat het ook verkocht wordt. Sterker nog een simpel doch traditionele shirt wat maar in klein detail verschild van het shirt van een jaar eerder zal beter verkopen dan dit soort gedrochten. Maar ik zal het wel verkeerd zien, daarom werk ik ook niet bij Nike, Adidas of Jako.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Superfries1994 » 20-06-2015 15:53

1983 schreef:Belachelijk lelijk shirt als dat het wordt. Toch knap hoe altijd maar weer blijkt dat de meeste ontwerpers erin slagen om een lelijk shirt te produceren. Echt van 9 van de 10 clubs wordt het shirt verkracht door de producent. Dat terwijl het echt niet zo moeilijk is om er een simpel, traditioneel shirt uit te persen dat ieder jaar weer in detail kan verschillen zodat het ook verkocht wordt. Sterker nog een simpel doch traditionele shirt wat maar in klein detail verschild van het shirt van een jaar eerder zal beter verkopen dan dit soort gedrochten. Maar ik zal het wel verkeerd zien, daarom werk ik ook niet bij Nike, Adidas of Jako.


Inderdaad. Nike heeft vaak nog wel redelijk mooie simpele shirts, maar ook zij verprutsen veel (zie Barcelona).
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor fuotbalgek » 21-06-2015 11:21

Ze willen iedere keer iets 'innovatiefs' zodat het shirt weer gekocht moet worden. Wanneer het shirt ieder jaar hetzelfde is, dan is de drang tot het kopen van het shirt minder groot. Maar de meeste van deze 'vernieuwende invloeden' op het thuisshirt maken het shirt er niet beter op. Het scheelt dat we ons dieptepunt al hebben bereikt met het klassieke Ajax shirt, maar het is toch jammer dat de grillen van de JAKO collectie ook leidend zijn voor onze shirts. Een shirt met wat meer klassieke invloeden zou veel mooier zijn én hoge verkoopcijfers opleveren.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Silver » 22-06-2015 15:09

Afgaande op het filmpje op de officiële site, denk ik dat het uitshirt er ongeveer zo uit komt te zien. Wederom gebaseerd op het Pro-template van Jako en met het pompeblêd dat op het uitshirt van afgelopen jaar een watermerk was, nu vol in het rood.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Satyr » 22-06-2015 16:06

Ja, dat is 'm. Helaas. Geen nieuw shirt voor mij dit jaar.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Feanfan13 » 22-06-2015 18:10

Vindt het shirt opzich niet eens zo heel erg.

Vind overigens wel dat de supporters weer wat moeten kunnen inbrengen. al zet je gewoon 5 ontwerpen neer waar op gestemt kan worden.
Laatst bijgewerkt door Feanfan13 op 22-06-2015 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor feanryp23 » 22-06-2015 19:52

Zo'n ontwerpwedstrijd of stemming is leuk, maar een afwijkend shirt kost ook geld en tijd, dus ik snap de keuze van de club. Het is natuurlijk wel jammer, want die frutsels maken het shirt er naar mijn mening beslist niet mooier op.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Makkum8 » 23-06-2015 10:10

Heel acceptabel uitshirt naar mijn mening. Altijd beter dan dat geval van Camb**r :lol:
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Jazz » 23-06-2015 18:41

Zonder die rare "vleugels" bij je borstkas is het stukke beter. Jammer, maar helaas. Waarom is er niet meer interactie met de achterban als het gaat om het kiezen van de shirts? Ik verwacht geen ontwerpwedstrijden, maar meer iets van polls of een suggestiedoos. Is natuurlijk leuk en aardig dat je nieuwe shirts ontwerpt, maar als er geen vraag is dan is het redelijk nutteloos te noemen...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron