Official website, Media en PR

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie

De nieuwe clubsite is

Een hele verbetering
7
32%
Beter geworden
9
41%
Minder geworden
2
9%
Een complete ramp
2
9%
Een kwestie van wennen
2
9%

Totaal aantal stemmen: 22

Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Re: Official website, Media en PR

Bericht door Feanfan 1 »

Helemaal mee eens. Houd wel van zelfspot
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Weet even niet in welk topic dit het beste past, maar wat de club allemaal doet voor KiKa is wel echt goud! Om ieder seizoen een wedstrijd aan KiKa op te dragen - en bijvoorbeeld eerder met de beertjes op de tribune, doen ze écht goede dingen! 🧡

Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Helemaal met Marça eens.
Heel goed van de club.
Ook mooi om te zien dat spelers van Utrecht er ook mee deden voor de foto.
Anti anti. :)
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Absoluut fantastisch dat Heerenveen hier jaarlijks aandacht aan besteedt met de berenactie als absoluut hoogtepunt. Heb er in mijn directe omgeving ook mee te maken gehad, dus gisteravond deed ook wel wat met me
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Oef, jammer dat hij juist deze wedstrijd heeft bezocht 😅
igo
Invaller

Bericht door igo »

Prachtig stuk over Jan Hylkema in De Volkskrant in de rubriek: Postuum. Hier worden onlangs overleden bekende en onbekende Nederlanders geprofileerd. Jan Hylkema was jarenlang samen met zijn vrouw gastgezin voor buitenlandse spelers van Heerenveen. Onder andere Lasse Schöne en Jon Dahl Tomasson woonden bij hen in Luinjeberd.

https://www.volkskrant.nl/a-b23df630
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

igo schreef: 29-05-2024 18:48 Prachtig stuk over Jan Hylkema in De Volkskrant in de rubriek: Postuum. Hier worden onlangs overleden bekende en onbekende Nederlanders geprofileerd. Jan Hylkema was jarenlang samen met zijn vrouw gastgezin voor buitenlandse spelers van Heerenveen. Onder andere Lasse Schöne en Jon Dahl Tomasson woonden bij hen in Luinjeberd.

https://www.volkskrant.nl/a-b23df630
Helaas zit het artikel achter een betaalmuur.
igo
Invaller

Bericht door igo »

Voor veel buitenlandse talenten van Heerenveen was slager Jan Hylkema (1946-2024) hun voetbalvader

Als slager trad hij niet graag op de voorgrond. Als voetbalfan van Heerenveen verwelkomde hij tientallen jonge, buitenlandse voetbaltalenten in zijn huis als gastouder. Jan Hylkema behandelde ze als onderdeel van zijn eigen gezin, en voor veel voetballers was dat wederzijds.

Het was in 1992 dat Jan Hylkema, slager in het Friese dorp Luinjeberd nabij Heerenveen, in het stadion een oproep hoorde. De club zocht een gastgezin voor twee Poolse proefspelers. ‘Is dat niks voor ons?’, vroeg hij op de tribune aan zijn vrouw Afke. Het stel had nog een kamertje over, nu hun dochter het huis uit was. Daar konden die Polen toch prima in?

Uiteindelijk zouden tussen 1992 en 2007 zo’n dertig spelers in het gezin worden opgenomen, van de Deense middenvelder Lasse Schöne tot de Russische doelman Andrei Sidelnikov. Voor velen van hen voelde de slagerij als hun nieuwe thuis. Zo was er eens een Poolse speler die bang was dat hij heimwee zou krijgen op trainingskamp. Afke: ‘En daarmee bedoelde hij dus heimwee naar Luinjeberd.’

Hylkema behandelde de voetballers alsof het zijn eigen kinderen waren. Warm, liefdevol en streng als de situatie daar om vroeg. Zoals die keer dat er telkens meisjes aanbelden voor de Nigeriaanse spelers Godfrey Nwankpa en Henry Onwuzuruike. Afke: ‘Die komen er niet in, zei hij dan beslist’. Een vaste vriendin, prima. Maar niet elke week een ander schatje. ‘Die jongens waren een week boos op Jan, daarna snapten ze het wel.’

Hoewel Hylkema in het dorp vaak werd aangesproken over Heerenveen – ‘Ze denken waarschijnlijk dat ik nu ook verstand van voetbal heb’ – bleef hij het liefst op de achtergrond. Zo was het in de slagerij ook: Afke deed de winkel, hij stond achter in de zaak om de koeien uit te benen. Zijn specialiteit was het maken van worst – hij werd in 1999 algemeen Noordelijk Kampioen.

Ook van de voetballers die hij in huis nam, miljonair in de dop of niet, verwachtte hij dat ze meehielpen in de slagerij. Afke: ‘Een van de Nigeriaanse jongens zei zelfs dat hij slager wilde worden. Maar na tien minuten bedacht hij zich. Hij vond het vlees te koud.’

Liever speelden de jongens schutjassen, een soort klaverjassen, met Hylkema. Of praatten ze gewoon over het leven met hem, zoals Lasse Schöne. Afke: ‘Vaak op zaterdagavond. Dan ging ik naar bed en trokken zij een biertje open. Die gesprekken duurden soms wel tot drie uur ’s nachts.’ Zoals Hylkema Schöne als zijn zoon beschouwde, zo beschouwde Schöne hem als zijn vader. Op diens bruiloft werd Hylkema aan de familietafel ingedeeld.

Omdat Jan en Afke het eerste gastgezin ooit waren van Heerenveen, was het pionieren. Met woordenboeken in de hand werden gesprekken gevoerd en sportmaaltijden bestonden nog niet. De voetballers aten gewoon Hollandse pot mee: aardappelen, groente en een stukje vlees. Afke: ‘Later werd het professioneler, moesten we ook op vergaderingen komen. Maar dat vond Jan niks. Hij zei: het gaat al twintig jaar goed, waarom zou het anders moeten?’

De IJslander Arnór Smárason was in 2007 de laatste speler aan wie onderdak werd verleend in Luinjeberd. Hoewel Jan nog wel had willen doorgaan, kreeg zijn vrouw steeds meer lichamelijk ongemakken en vond ze het mooi geweest. Zo werd Hylkema weer ‘gewoon’ supporter van Heerenveen.

Toen hij na Heerenveen-Cambuur thuis van de fiets viel en zijn heup brak, begon het kwakkelen. In juni vorig jaar werd bij hem maagkanker ontdekt, iets waarover hij ondanks alle pijn nooit zou klagen. De Poolse speler Maciej Kulik wilde nog het vliegtuig nemen om afscheid te nemen van Hylkema. Afke: ‘Maar dat kon hij emotioneel niet meer aan.’

Jan Hylkema overleed op 6 maart. Lasse Schöne kwam hoogstpersoonlijk naar Luinjeberd om zijn medeleven getuigen, met een grote bos bloemen in zijn hand. Vele andere spelers stuurden een bericht. Een van hen was Godfrey Nwankpa: ‘So sad, the big boss has gone’. Jan Hylkema werd 77 jaar.
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

Stuk heeft een paar weken geleden in de LC gestaan.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Fladian
Invaller

Bericht door Fladian »

Heerenveen pakt groots uit met Knaken Settle
30 - 05 - 24 Knaken

Als er iets is dat Rotterdam en Heerenveen verbindt, is het wel de drang om vooruit te denken en grenzen te verleggen. Daarom zijn we trots om aan te kondigen dat Knaken en SC Heerenveen de handen ineenslaan voor een unieke samenwerking. Met Robin van Persie als nieuwe trainer van Heerenveen brengen we niet alleen de Rotterdamse flair naar het veld, maar ook de toekomst van betalen naar de tribunes.
Knaken ‘Preferred Supplier Transfers’ van Heerenveen

Bij Knaken geloven we in de kracht van samenwerking en innovatie. We zijn dan ook trots om co-sponsor te zijn van SC Heerenveen en de titel 'Preferred Supplier Transfers' te dragen. Onze Settle Transfers technologie maakt internationale transfers eenvoudig en veilig met behulp van cryptovaluta, terwijl de ontvangende club gewoon in euro’s betaald krijgt. Dit betekent geen gedoe meer met valuta-omzettingen en snellere, goedkopere transacties. Deze samenwerking onderstreept dat zowel Knaken als SC Heerenveen klaar zijn om nieuwe standaarden te zetten en voorop te lopen in hun velden.
Heerenveen zet fans op de eerste plaats

Vanaf nu kunnen fans van SC Heerenveen hun seizoenkaarten, losse tickets en merchandise betalen met cryptovaluta via Knaken Settle. SC Heerenveen is hiermee de eerste Nederlandse club die deze moderne betaaloplossing zo breed inzet. Dit zegt veel over de eredivisieclub en hoe zij in dienst staat voor haar supporters.

"Bij SC Heerenveen streven we ernaar om onze supporters en zakelijke relaties de best mogelijke ervaring te bieden, zowel op als naast het veld. Door samen te werken met Knaken en de Settle-betaalmethode te introduceren, kunnen we meer flexibiliteit en gemak bieden. Dit past perfect bij onze ambities om als club vooruitstrevend en innovatief te zijn," zegt Martin Koopman, Commercieel Manager van SC Heerenveen.

Betalingen worden sneller en veiliger afgehandeld, zonder gedoe met traditionele bankzaken. Voor Heerenveen betekent dit dat ze met één voet in de toekomst staan, zonder de risico’s van crypto-assets op de balans. We zorgen ervoor dat de supporters dezelfde innovatieve ervaring krijgen die de club omarmt.
Een vleugje Rotterdam in het Noorden

Het feit dat Van Persie, een echte Rotterdammer, nu de trainer is van SC Heerenveen, maakt deze samenwerking voor ons nog specialer. Net zoals hij altijd het beste uit zijn team haalt, streven wij bij Knaken ernaar om de beste financiële oplossingen te bieden. Samen met Heerenveen willen we laten zien dat innovatie en ambitie hand in hand gaan. Net zoals Robin succes zoekt op het veld, streven wij naar succes in de financiële wereld door innovatie en betrouwbaarheid te leveren. "SC Heerenveen laat met deze samenwerking zien dat ze lef hebben en voorop willen lopen. Als early adopters van onze technologie omarmen ze de toekomst van financiële transacties. Dit is niet zomaar een stap vooruit; het is een krachtig statement. Samen brengen we innovatie naar het voetbalveld en maken we digitale assets toegankelijk voor iedereen," zegt Erik Hollander, CCO van Knaken.
https://knaken.nl/academy/blog/heerenve ... en-settle/
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

De eerste nieuwe sponsor door de komst van Van Persie?
jeewee
Basisspeler

Bericht door jeewee »

Als met de komst van Knaken het betalen bij de catering ook eens gemakkelijker wordt in plaats van eerst een kwartier in de rij te moeten voor de munten...

Meende dat de club dat vorig seizoen al aan wou pakken, nog weinig van gezien...
.-
N01tra
Verified
Nieuw talent

Bericht door N01tra »

jeewee schreef: 30-05-2024 11:56 Als met de komst van Knaken het betalen bij de catering ook eens gemakkelijker wordt in plaats van eerst een kwartier in de rij te moeten voor de munten...

Meende dat de club dat vorig seizoen al aan wou pakken, nog weinig van gezien...
Catering rondom het veld en feanplaza lig bij Blaauw/Beijk, vandaar dat het ook niet in de tekst genoemd wordt.

Overigens heb ik nog nooit een kwartier in de rij hoeven staan voor munten :mrgreen:
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

N01tra schreef: 30-05-2024 12:05 Catering rondom het veld en feanplaza lig bij Blaauw/Beijk, vandaar dat het ook niet in de tekst genoemd wordt.

Overigens heb ik nog nooit een kwartier in de rij hoeven staan voor munten :mrgreen:
Ik ook niet, maar ik koop ook nooit munten :mrgreen:
CJunior
Bankzitter

Bericht door CJunior »

Zojuist een mail ontvangen van de club nadat het nieuws over Knaken als sponsor bekend is gemaakt. De strekking van de mail: maak een account aan bij Knaken en krijg 10 euro cashback uitgekeerd in je Knaken wallet. Dit bedrag kun je meteen gebruiken of omzetten in crypto.
Als je het mij vraagt motiveer je hiermee [met de laatste keuze] je supporters om in crypto te gaan handelen, terwijl dat nog best onbekend en dubieus is.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Dezelfde mail ook gekregen en moet zeggen dat ik er niet heel blij van wordt. Erg gestuurd vanuit Knaken en ik zie zo het voordeel niet. Cryptovaluta heeft misschien een toekomst maar voor de toepassing binnen het Abe Lenstra Stadion zie ik echt nul toegevoegde waarde.
sc Heerenveen richt zich niet alleen op het gebruiksgemak voor supporters, maar ook voor clubs. Als eerste club ter wereld geven de Friezen de optie om in- en uitgaande transfers af te wikkelen via Knaken Settle. Voordelen van deze betaalmethode zijn dat het sneller, goedkoper en veiliger is, zonder gedoe met eventuele valuta-omzettingen. Ook hiermee blijft de club namelijk in euro’s betalen of betaald krijgen, waardoor er geen extra risico’s aan vastzitten.

Erik Hollander, CCO van Knaken, noemt de club door de samenwerking 'een pionier op dit gebied'. "sc Heerenveen toont met deze samenwerking het lef om voorop te lopen en zich te onderscheiden. De club omarmt de toekomst van financiële transacties. Dit is niet zomaar een stap vooruit, het is een statement. Samen brengen we innovatie naar het voetbalveld."
Welke in- en uitgaande transfers? Welke valuta-omzettingen? :lol:

Hopelijk levert deze samenwerking de club de nodige centen op, anders snap ik niet direct waarom ze dit doen.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Misschien dat we de Ejuke-miljoenen zo eindelijk terugkrijgen?
N01tra
Verified
Nieuw talent

Bericht door N01tra »

CJunior schreef: 30-05-2024 14:13 Zojuist een mail ontvangen van de club nadat het nieuws over Knaken als sponsor bekend is gemaakt. De strekking van de mail: maak een account aan bij Knaken en krijg 10 euro cashback uitgekeerd in je Knaken wallet. Dit bedrag kun je meteen gebruiken of omzetten in crypto.
Als je het mij vraagt motiveer je hiermee [met de laatste keuze] je supporters om in crypto te gaan handelen, terwijl dat nog best onbekend en dubieus is.
Het is wat offtopic; persoonlijk denk ik niet dat het mensen aanzet om cypto te gaan (ver)handelen, hooguit tot het betreden van de crypto wereld.
En je kunt je afvragen in hoeverre €10,- een hele grote groep (niet tech-savvy) oudere supporters gaat overhalen om crypto dingen te gaan doen.
Daarbij kun je ook stablecoins kopen, welke redelijk veilig en in principe waardevast zijn omdat ze gekoppeld zijn aan de dollar.

Overigens verwacht ik dat je die €10,-- cashback gewoon in echte euros krijgt (die je ook weer naar je bankrekening kunt overmaken).
Ik verwacht ook dat je met je naar knaken overgemaakte euro's ook direct kunt betalen, zonder eerst crypto te hoeven kopen.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ligt het aan mij of ben ik de enige die direct onderstaande associatie heeft met 'Knaken'/ 'Kraken'. :lol:

Afbeelding
Jazz
Verified
Beheerder

Bericht door Jazz »

Ik ben voor Crypto, maar tegen dat Heerenveen met een cryptopartij in zee gaat. Dubieuze business met veel dubieuze partijen.
Heerenveen fan in Leiden
N01tra
Verified
Nieuw talent

Bericht door N01tra »

Marça schreef: 30-05-2024 14:24 Dezelfde mail ook gekregen en moet zeggen dat ik er niet heel blij van wordt. Erg gestuurd vanuit Knaken en ik zie zo het voordeel niet. Cryptovaluta heeft misschien een toekomst maar voor de toepassing binnen het Abe Lenstra Stadion zie ik echt nul toegevoegde waarde.
Je hoeft niet met crypto te betalen, je kunt ook gewoon euro's storten en die gebruiken.
Welke in- en uitgaande transfers? Welke valuta-omzettingen? :lol:
Clubs kunnen zonder tussenkomst van een bank en diens wisselkoersen geld overmaken.
Geef een bedrag op in euro's en dan wordt er voor dat bedrag in euro aan crypto verkocht. De ontvanger krijgt dan de euro's gestort.
Hopelijk levert deze samenwerking de club de nodige centen op, anders snap ik niet direct waarom ze dit doen.
Ik neem aan dat knaken idd gewoon betaalt voor de naamsbekendheid en de adoptie van hun platform.
En wellicht profiteert de club ook nog mee op basis van Knaken's affiliate programma.
Marça schreef: 30-05-2024 14:41 Ligt het aan mij of ben ik de enige die direct onderstaande associatie heeft met 'Knaken'/ 'Kraken'. :lol:
Ik dacht aan deze Afbeelding :mrgreen:
Jazz schreef: 30-05-2024 14:51 Ik ben voor Crypto, maar tegen dat Heerenveen met een cryptopartij in zee gaat. Dubieuze business met veel dubieuze partijen.
Knaken is wel geregistreerd bij De Nederlandsche Bank en heeft oa Bunq als partner.
Maakt het al wat minder dubieus.
N01tra
Verified
Nieuw talent

Bericht door N01tra »

Van de cashback actie pagina:
Afbeelding
pes5
Beheerder

Bericht door pes5 »

Een mail aan de leden van de Junior Heroes en ze oproepen om een account bij Knaken te nemen. Dat kan zorgvuldiger lijkt mij.
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

sc Heerenveen houdt kennismakingsavond voor walking Football

Als ze dat nu eens niet, doen bij uitwedstrijden....
Wéér uit!!!!
jeewee
Basisspeler

Bericht door jeewee »

Het speculeren kan weer beginnen. Ik kan er nog geen touw aan vastknopen, zolang het maar geen Sylvester van der Water is 😉
.-
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Ik vermoed het uitshirt
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Wajer Yachts nieuwe hoofdsponsor?
Spijt heb je morgen maar!
henkjan101
Nieuw talent

Bericht door henkjan101 »

Zal het uitshirt inderdaad zijn.

Feanstore is morgenmiddag vanaf 13u ook weer geopend na een week dicht te zijn geweest en dan zal dus de hele nieuwe collectie te koop zijn.
Plaats reactie