Official website, Media en PR

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie

De nieuwe clubsite is

Een hele verbetering
7
32%
Beter geworden
9
41%
Minder geworden
2
9%
Een complete ramp
2
9%
Een kwestie van wennen
2
9%
 
Totaal aantal stemmen: 22

Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Bah, wat lelijk! Dit is echt geen kwestie van wennen. Alles is zo onoverzichtelijk. Nee, dit lijkt nergens op.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Klaas Pier
Invaller
Berichten: 347
Lid geworden op: 02-12-2002 18:32
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Klaas Pier »

Ben er maar net even op geweest, maar ongelooflijk wat een drama.. Innovatie is leuk, maar als je doel is om mensen te informeren, nieuws, achtergronden en filmpjes te laten zien dan snap je toch wel dat dat vooral heel eenvoudig moet zijn!
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Je gaat de website vergelijken met andere clubs, maar Heerenveen loopt nu voor op de rest. Over 3 jaar hebben de meeste clubs zo'n website. Filmpjes met Silverlight in plaats van WMP ook een verbetering. Ik vind het wel wat hebben.

Trouwens ligt het aan mij op klopt dat scrollen op die website niet?
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Superfries88' schreef: Dat betwijfel ik. De Twente-site is sowieso niet ontworpen door TRES, maar door TriMM. Volgens mij is alleen de online kaartverkoop van de overige clubs ontwikkeld door TRES.
Ik weet het wel zeker. Kijk maar eens in de bron van die clubsites. De website van Ajax is bijvoorbeeld gemaakt door Jarvis.nl en GX.nl. Wat Mellius al zegt, de clubsites van de Engelse clubs zijn gebruikersvriendelijk en zien er tevens goed uit.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ironis schreef:PSV heeft al 2 jaar op rij de 'website van het jaar' in de categorie sport.
Vind het niet een hele goede site, maargoed.
Ook die website valt inderdaad nog te verbeteren. Desondanks is het wel een indicatie hoe het ongeveer moet. Veel sites en zo ook sc-Heerenveen.nl hoeven helemaal geen spectaculaire indruk te hebben om succesvol te zijn. De beste sites zijn gewoon strak en duidelijk. Een mooie header, een duidelijk menu, overzichtelijk nieuws, niet al te druk, dat soort kenmerken. De PSV-site, maar ook de andere topclubs en ook AZ en Twente hebben het beter voor elkaar. De vorige Heerenveen-site had wat dat betreft een aantal hele goede eigenschappen. Iets strakker maken, hier en daar wat op de schop halen en je bent een heel eind.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2038
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ane Lenstra schreef:Wachten is nog op een mobiele site. Al die flash vindt mijn iPhone niet leuk, die ondersteund geen flash.
Ik hoop dat ik die flash-vrije site dan ook gewoon op mijn pc kan bekijken.. :wink:
Fean Fan Drachten
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 08-12-2002 00:56

Bericht door Fean Fan Drachten »

Marça schreef: Ik hoop dat ik die flash-vrije site dan ook gewoon op mijn pc kan bekijken.. :wink:
Als je nu nog steeds geen flash gebruikt, dan wordt het nu toch echt tijd om je browser een upgrade te geven... Heel veel sites hebben tegenwoordig flash geïntegreerd, je kunt wel 'koppig' blijven en het niet willen gebruiken, maar de techniek gaat wel verder. Komt op hetzelfde neer als wanneer ik zou zeggen: ik weiger om html te moeten gebruiken, dan kan ik net zo goed mijn internetabonnement opzeggen.

De eerste reacties hier zijn niet echt positief, dat is nog zacht uitgedrukt. Maar wees eens realistisch: over een paar maanden is iedereen de oude site vergeten, deze site went echt heel snel. Gaandeweg leer je 'm wel waarderen. Het is even wennen, het is een nieuwe manier van navigeren, dat klopt. Maar om nou te zeggen dat het een Bart Smit-uitstraling heeft... Goed, iedereen z'n mening natuurlijk. Via het prijsvraag-gebeuren op de site kun je ook je mening geven over de site en verbeterpunten aandragen. Maak hier gebruik van, er wordt echt naar gekeken! Verder moeten er hier en daar nog wat puntjes op de i gezet worden; dat bijvoorbeeld het scrollen bij niet iedereen goed gaat, dat is bekend. Selectiespelers van eerdere seizoenen staan er ook nog niet op, dit komt t.z.t. allemaal goed.

Trouwens: toen dit forum een upgrade kreeg, waren de eerste reacties ook niet positief. Verre van, zelfs. Nu weten we toch niet beter?
Linda05
Nieuw talent
Berichten: 125
Lid geworden op: 10-09-2005 16:27

Bericht door Linda05 »

Fean Fan Drachten schreef:Wat een kort-door-de-bocht reacties... Ik vind 'm prachtig, heel erg innovatief, geen site in Nederland heeft zoiets. Het kost even tijd om 'm te leren kennen, maar in vergelijking met de oude site is het heel logisch ingericht. Die vlakken, daar moet je even aan wennen maar de systematiek is overal gelijk.
De werkdag is voorbij, de SCH bril mag af, nu graag je echte mening :lol:
http://www.sc-heerenveen.nl/pageid=1035 ... _club.html
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ik vind het helemaal niks, kunnen ze het niet terugdraaien.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Drama die nieuwe site. Geef mij maar een iets zakelijker en overzichtelijkere site. Veel te veel poespas, hopen dat ze snel de oude weer online gooien. drama.
Klaas Pier
Invaller
Berichten: 347
Lid geworden op: 02-12-2002 18:32
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Klaas Pier »

Fean Fan Drachten schreef:Trouwens: toen dit forum een upgrade kreeg, waren de eerste reacties ook niet positief. Verre van, zelfs. Nu weten we toch niet beter?
Maar vergelijk dit forum nu eens met de nieuwe site van Heerenveen..

Behalve onduidelijk heeft de nieuwe site ook een response tijd die zijn weerga niet kent, echt onvoorstelbaar slecht..
Ryback
Invaller
Berichten: 404
Lid geworden op: 15-10-2008 14:29

Bericht door Ryback »

Ik vind het jammer, deze site leest niet prettig en is onoverzichtelijk. Design is vreemd, niet mijn smaak en het is onhandig dat het menu inklapt. Ik stem ervoor om de oude website terug te plaatsen
Fean Fan Drachten
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 08-12-2002 00:56

Bericht door Fean Fan Drachten »

Klaas Pier schreef:
Behalve onduidelijk heeft de nieuwe site ook een response tijd die zijn weerga niet kent, echt onvoorstelbaar slecht..
Ik heb een eenvoudige UPC-verbinding en ik heb nergens last van. De vorige site was regelmatig een drama qua response, dit is echt stukken beter. TV-items op de oude site heb ik nooit goed kunnen bekijken.

Natuurlijk is dit forum een andere site, maar het gaat even om het wennen. Toen dit nieuwe forum gelanceerd werd, was het voor sommigen een klein drama. Indeling moest erg wennen. Nu is het algemeen geaccepteerd, ik weet niet eens hoe het vorige forum er uit zag.
Linda05 schreef:
De werkdag is voorbij, de SCH bril mag af, nu graag je echte mening :lol:
l
Als ik hier op het forum ben heb ik geen enkele bril op maar ben ik gewoon supporter. Maar goed, ik ben al een tijdje gewend aan de nieuwe website dus ik weet m'n weg wel te vinden. In het begin moest het erg wennen, dat geef ik toe, maar nu ben ik helemaal 'om'. Het menu vind ik heel overzichtelijk. Als je ergens heen wil heb je met één muisklik het menu open.
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

ItFean82 schreef:Ik vind het helemaal niks, kunnen ze het niet terugdraaien.
Inderdaad, ik vond die oude ook niet verkeerd. Op de breadcrumbs na gaat de nieuwe website niet echt met z'n tijd mee.
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

Dit is inderdaad geen verbetering. Persoonlijk vond ik, schijnbaar als één van de weinigen, de vorige site erg overzichtelijk en grafisch ook vrij redelijk. De nieuwe site is misschien leuk om te zien maar inhoudelijk een gedrocht om informatie te vinden. Honderden muisklikken om bepaalde informatie te vinden. Hebben ze geen gebruikers die dit test? Kan me niet voorstellen dat die positief zijn over de structuur en weergave.

Overigens legt het Tres geen windeieren:
HEERENVEEN - Terwijl opdrachtgevers bezuinigingen op hun internetbudgetten heeft internetbureau Tres in Heerenveen het afgelopen jaar 80 procent meer omzet gedraaid dan in 2008. Met 35 medewerkers trok het bedrijf €1,5 miljoen uit de markt. Over de winst doet woordvoerder Marco van der Voorn geen uitlatingen, anders dan ,,die was gezond’’. Dit jaar denkt hij uit te komen op een omzet van boven €2 miljoen. Tres maakt onder meer subsites voor Univé, KPN en RWE. Het bedrijf heeft nogal wat klanten in de voetbalwereld, zoals AZ, FC Twente, Ajax, SC Heerenveen en Groningen.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Fean Fan Drachten
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 08-12-2002 00:56

Bericht door Fean Fan Drachten »

Onedayflyer schreef:Honderden muisklikken om bepaalde informatie te vinden. Hebben ze geen gebruikers die dit test? Kan me niet voorstellen dat die positief zijn over de structuur en weergave.
Ik begrijp niet waarom mensen vinden dat het zoeken naar informatie zo moeilijk is. Alles staat keurig gecategoriseerd in het menu weergegeven, zoals ook de oude site een redelijk duidelijke menustructuur kende. Probleem met het oude menu was dat er te veel menu-items 'hingen' in de diverse menu's wat de leesbaarheid en navigeerbaarheid niet ten goede kwam. Dat is nu weggenomen.
Klaas Pier
Invaller
Berichten: 347
Lid geworden op: 02-12-2002 18:32
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Klaas Pier »

Fean Fan Drachten schreef:Ik heb een eenvoudige UPC-verbinding en ik heb nergens last van. De vorige site was regelmatig een drama qua response, dit is echt stukken beter. TV-items op de oude site heb ik nooit goed kunnen bekijken.
Dat heeft puur met hosting te maken, ik neem aan dat die niet aangepast is. De response tijd waar ik het over heb is de response in de bewegende bal vlakjes (wat op zich zelf al mateloos irritant is) als je de muis over een ander nieuws item laat gaan.

Over de vindbaarheid van informatie: Het gaat er natuurlijk ook niet alleen om een logische menu structuur te hebben, maar ook om overzicht en weinig afleiding..
Laatst gewijzigd door Klaas Pier op 25-02-2010 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Wat een baggersite, werk voor Baggerraartje?
Klaas Pier
Invaller
Berichten: 347
Lid geworden op: 02-12-2002 18:32
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Klaas Pier »

Zijn de filmpjes nu trouwens alleen nog maar in Silverlight? Lekker voor linux gebruikers.. :roll:
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Hele goede overzichtelijke site. Wanneer je bijvoorbeeld bij de sectie van de beloftes zit, zie je de stand, agenda enz.
Erg mooi gedaan!
Fean Fan Drachten
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 08-12-2002 00:56

Bericht door Fean Fan Drachten »

Klaas Pier schreef: Dat heeft puur met hosting te maken, ik neem aan dat die niet aangepast is. De response tijd waar ik het over heb is de response in de bewegende bal vlakjes (wat op zich zelf al mateloos irritant is) als je de muis over een ander nieuws item laat gaan.
Hosting is ook veranderd. Je moet even door krijgen hoe die vlakjes werken, maar ik kan me voorstellen dat dit eerst wat irritant is. Maar op de vorige site was er ook een dergelijke caroussel, die had ook een beroerde response tijd. Als daar vier of vijf nieuwsberichten in stonden en je wilde er 'doorheen' klikken, had je vaak ook even geduld nodig... Maar goed, ik ben nu bezig om kritiek te weerleggen en dat moet ik niet willen doen. Iedereen ervaart het anders. Ik blijf erbij dat ik het een mooie site vindt, overzichtelijker en bijvoorbeeld qua statistieken veel beter en actueler dan de vorige site.
FeanFan Sneek
Jeugdspeler
Berichten: 4
Lid geworden op: 25-02-2010 21:06

Bericht door FeanFan Sneek »

De site is inderdaad anders dan anders.....ik denk dat wij daar even aan moeten wennen. Desondanks betrapte ik mezelf erop dat ik na vijf minuten al gewend was aan deze innovatieve structuur. Ik kan alle informatie terugvinden middels de nieuwe menustructuur. Op de homepage vind je direct het hot-news en kun je alle filmpjes bekijken. Ook zie ik dat de feansjop online en kaartverkoop zijn geïntegreerd in de site, absoluut een verbetering t.o.v. de oude site. Dit is in mijn ogen een innovative en gewaagde website waarbij is afgeweken van de "normale" structuur. Uiteraard zijn er verbeterpunten, ik heb mijn opmerkingen geplaatst na de prijsvraag te hebben ingevuld.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Klinkt als een pr-medewerkertje van Tres :lol:
FeanFan Sneek
Jeugdspeler
Berichten: 4
Lid geworden op: 25-02-2010 21:06

Bericht door FeanFan Sneek »

Feanatieke schreef:Toch merk ik al dat ik snel wen aan deze site, die ik op het begin nog de grond in wou boren. Ik zie zeker wel voordelen ten opzichte van de vorige website, als men eenmaal gewend is. Het lijkt me interessant om over een maand nogmaals de meningen te horen van de supporters. Je eerste bericht is dit verkooppraatje. Toeval?
Jeetje, excuses voor mn mening. Werk helaas niet bij tress, ben werkzoekende.. Ben al jaren Feanfan en heb me eens ingeschreven op dit forum..vond dit meteen een leuke topic aangezien ik ook uiteraard de nieuwe site heb bekeken. Was benieuwd of er online meningen werden verkondigd, maar denk dat ik me maar laat uitschrijven, word hier niet echt gewaardeerd.
FeanFan Sneek
Jeugdspeler
Berichten: 4
Lid geworden op: 25-02-2010 21:06

Bericht door FeanFan Sneek »

Ane Lenstra schreef:Ach, overdrijven kan ook. Hij vraagt het gewoon normaal toch?
Hest gelyk, maar bij deze dus mijn mening.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

lijkt wel een ouwe-oma site.... wat traag..
FeanFan Sneek
Jeugdspeler
Berichten: 4
Lid geworden op: 25-02-2010 21:06

Bericht door FeanFan Sneek »

geert. schreef:lijkt wel een ouwe-oma site.... wat traag..
Niet normaal inderdaad, was net wel anders. Dit lijkt nergens naar.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Active Server Pages error 'ASP 0113'

Script timed out

/includes/pagebuilder.asp

The maximum amount of time for a script to execute was exceeded. You can change this limit by specifying a new value for the property Server.ScriptTimeout or by changing the value in the IIS administration tools.
:roll:
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Service Unavailable

HTTP Error 503. The service is unavailable.
.. Vulde net de prijsvraag in :(
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

doet het inmiddels weer. Ik mis weer 1 ding, net zoals op de vorige site: een zoekfunctie. Slordig.
Plaats reactie