Official website, Media en PR

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie

De nieuwe clubsite is

Een hele verbetering
7
32%
Beter geworden
9
41%
Minder geworden
2
9%
Een complete ramp
2
9%
Een kwestie van wennen
2
9%
 
Totaal aantal stemmen: 22

Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Mijn eerste indruk was 'lelijk, maar misschien is het gewenning'. Helaas heb ik steeds meer de neiging om de site te nomineren tot lelijkste website van de Eredivisieclubs. Natuurlijk zijn er best positieve punten, het wedstrijdenoverzicht gaat nog wel. Maar het totaalplaatje? Nee, doe mij dan nog liever de oude website (en daar mankeerde al genoeg aan).
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

DRAMA DEZE NIEUWE SITE!!!!!!!!

Ik ben er para van :mrgreen: weet neit wat ik moet kijken zie zoveel dingen.


Weg ermee!
Alle ballen op Henkie!
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Heel erg onoverzichtelijk en dat maakt de site niet mooi, het is best wel leuk gedaan hoor maar om dit nou als officiele website te hebben. Ik kijk nu wel op een van de betere fan-site's.
Gebruikersavatar
Abe B
Jeugdspeler
Berichten: 22
Lid geworden op: 23-02-2010 22:34

Bericht door Abe B »

Wat een drama zeg. Na een slecht aankoopbeleid, slechte shirts, slecht voetbal, slecht trainersbeleid is dit de volgende flater. Van een bedrijf als Tres had ik meer verwacht.
Alles zal rechtkom
Fean Fan Drachten
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 08-12-2002 00:56

Bericht door Fean Fan Drachten »

Wat een kort-door-de-bocht reacties... Ik vind 'm prachtig, heel erg innovatief, geen site in Nederland heeft zoiets. Het kost even tijd om 'm te leren kennen, maar in vergelijking met de oude site is het heel logisch ingericht. Die vlakken, daar moet je even aan wennen maar de systematiek is overal gelijk.
pyter
Selectiespeler
Berichten: 561
Lid geworden op: 02-12-2002 16:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door pyter »

Mooi werk. Ja.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Nou.. de site is er absoluut niet op vooruit gegaan. Wat een spuuglelijk ontwerp. Totaal geen overzicht. Dit is meer iets wat je hoort te krijgen voordat je de echte site betreedt. Ik zou me schamen als mijn bedrijf zo'n site had.
Weer een enorme bak met geld het riool ingegooid.

Na de crisis op het veld, slaat de crisis nu ook over op de site. Ongelooflijk wat een amateurisme. Dan was de oude site nog beter.. :bfriend:
Laatst gewijzigd door Flying Tilster op 25-02-2010 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Abe B
Jeugdspeler
Berichten: 22
Lid geworden op: 23-02-2010 22:34

Bericht door Abe B »

Fean Fan Drachten schreef:Wat een kort-door-de-bocht reacties... Ik vind 'm prachtig, heel erg innovatief, geen site in Nederland heeft zoiets. Het kost even tijd om 'm te leren kennen, maar in vergelijking met de oude site is het heel logisch ingericht. Die vlakken, daar moet je even aan wennen maar de systematiek is overal gelijk.
Ieder zijn smaak natuurlijk, maar gelukkig zijn er niet meer van zulke sites in Nederland, dan zou ik mijn internetverbinding direct opzeggen en weer lekker de krant lezen. Ik heb het zojuist 10 seconden vol gehouden, maar het is totaal niet praktisch. Die nieuwsberichten bijvoorbeeld, je kunt niet eens fatsoenlijk scrollen.
Laatst gewijzigd door Abe B op 25-02-2010 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles zal rechtkom
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Tja, ik wordt er zo op het eerste gezicht ook niet echt vrolijk van!

Maar misschien dat ik er nog aan gewend raak...
Gebruikersavatar
Abe B
Jeugdspeler
Berichten: 22
Lid geworden op: 23-02-2010 22:34

Bericht door Abe B »

Ik kan het mis hebben, maar werkt FFD niet voor sc-Heerenveen.nl, dan kan ik zijn punt begrijpen. :wink:
Alles zal rechtkom
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

De officiële website is een visitekaartje voor een club. Het hoeft niet perse zeer zakelijk ingericht te worden, maar dit is dan weer de andere kant van de medaille. In tegenstelling tot Fean Fan Drachten zou ik juist deze website als 'onlogisch ingericht' willen omschrijven. De vorige website had ik ook genoeg commentaar op, maar die had ik vrij snel onder de knie.
Als ik de vorige website vergeleek met die van o.a. de top drie, Twente en AZ zat daar een enorm verschil in. Met de aankondiging van de nieuwe website had ik gehoopt dat het verschil in elk geval teruggebracht zou worden, maar ik heb de indruk dat het verschil alleen maar groter is geworden.

Nee, dit is 'm zeker niet wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Ane Lenstra schreef:Hier geen probleem hoor. (doorsnee XP computer met Google Chrome)
Helemaal met Fean Fan Drachten eens.
Het is en blijft amateurisme ten top. Ze hadden een voorbeeld kunnen nemen aan FeanOnline.
De logische volgorde is er totaal niet. Tuurlijk is elke nieuwe site wennen, maar ik stop nu na 5 seconden al om de nieuwberichten te lezen. Ik wordt er helemaal tureluurs van.

En ja.. dat 2 spelers uit de selectie de site goed en fantastisch vinden lijkt me logisch. Die zullen de club op de eigen site niet afbranden.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Jazzy F.
Invaller
Berichten: 299
Lid geworden op: 30-01-2005 17:05

Bericht door Jazzy F. »

Wat een gedrocht! De vorige site was al onoverzichtelijk en lelijk, dit is de overtreffende trap. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een mooie, functionele site te maken? Ze moesten eens een voorbeeld nemen aan sites van clubs uit de NBA/NHL, of deze van rugby-club London Irish.
pyter
Selectiespeler
Berichten: 561
Lid geworden op: 02-12-2002 16:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door pyter »

We zijn en blijven Friezen. Verandering doet ons vaak niet goed. Zet je daar eens overheen en open je voor nieuwe dingen.
Gebruikersavatar
Abe B
Jeugdspeler
Berichten: 22
Lid geworden op: 23-02-2010 22:34

Bericht door Abe B »

pyter schreef:We zijn en blijven Friezen. Verandering doet ons vaak niet goed. Zet je daar eens overheen en open je voor nieuwe dingen.
Gaap, clichés. Zonde van die 20.000 tot 30.000 euro.
Alles zal rechtkom
pyter
Selectiespeler
Berichten: 561
Lid geworden op: 02-12-2002 16:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door pyter »

Abe B schreef:Gaap, clichés. Zonde van die 20.000 tot 30.000 euro.
Het leven is één groot cliché. Clubsites normaal ook. Dus prima dat Heerenveen eens afstapt van de 'clichéwebsite'.
Gebruikersavatar
Abe B
Jeugdspeler
Berichten: 22
Lid geworden op: 23-02-2010 22:34

Bericht door Abe B »

pyter schreef:Het leven is één groot cliché. Clubsites normaal ook. Dus prima dat Heerenveen eens afstapt van de 'clichéwebsite'.
Een website is voor mij geen cliché, zie het als een vrouw. Je kunt het mooi vinden of juist niet, deze website had rimpels en heeft zojuist een plastische ingreep ondergaan. Sommige mensen vinden dat mooi. Zo zie ik het, maar laten we maar stoppen met deze toch eigenlijk zinloze discussie. Om nog maar eens een mooi cliché te gebruiken: over smaak valt te twisten.
Alles zal rechtkom
pyter
Selectiespeler
Berichten: 561
Lid geworden op: 02-12-2002 16:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door pyter »

Amen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

pyter schreef:We zijn en blijven Friezen. Verandering doet ons vaak niet goed. Zet je daar eens overheen en open je voor nieuwe dingen.
Oneens. Wat mij betreft was de officiële clubsite juist grondig toe aan een renovatie, dus ik was juist vóór verandering. Alleen hebben ze wat mij betreft juist enkele stappen achteruit gezet in plaats van voorwaarts. Als ik alle kritiekpunten op een rijtje zet, dan kan ik voor mezelf niet anders concluderen dan dat het gewoon een lelijke website is.

Overigens betwijfel ik of dit komt omdat we Friezen zijn. De reacties van supporters van andere clubs die ik elders las zijn zelfs louter negatief. Reacties als 'verschrikkelijk', 'hobby site', 'om te huilen', 'test-pagina' en 'grap' kwam ik daar tegen.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Rare site, ik wordt nu al gestressed van al die reclame die constant heen een weer knippert. Het menu links is wel duidelijk en helder. Daarentegen nodigt deze site totaal niet uit om artikels/berichten te lezen of filmpjes te kijken (waar het toch draait lijkt mij). De headlines zijn in vergelijking met bv. de reclame enorm klein, en voor filmpjes moet je even zoeken. Nee, een doorsnee bezoeker (waar ook ter wereld) die info over onze club wil klikt snel weer weg ben ik bang.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2024
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ik dacht dat Heerenveen zich er altijd zo van bewust was dat de meerderheid van de supporters 45+ is.. Nu maken ze een website waaruit niet echt blijkt dat ze hier rekening mee hebben gehouden..

Moet zeggen dat ik dat idee met die 'voetbalvlakken' wel origineel vindt. Wat ik als hinderlijk ervaar is dat het scrollen veel moeilijker is (Vista+Firefox) en dat de foto's qua kwaliteit een stuk minder zijn geworden. Denk dat dat juist steeds belangrijker wordt aangezien de meeste mensen steeds meer de beschikking krijgen over beter internet en grotere beeldschermen.

Zoals hierboven ook beschreven staat nodigt het niet uit tot lezen. Die TOTO-advertentie valt meer op dan die drie headlines linksboven.

Bovendien als je een nieuwsbericht kijkt moet je exact op 'Sluiten' klikken, ipv gewoon op het blauw links zoals bij de meeste flash-sites.. Wellicht dat er bij het lezen hiervan nog wat aan verandert kan worden.. :) Want reken er maar op dat ze bij TRES nu alemaal meelezen.. ;)
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Dan nog iets, wat the fuck interesseert het mij wat Dingsdag en Haglund van de site vinden? Laat ze lekker voetballen, hebben ze het al moeilijk genoeg mee!
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Hehe :mrgreen: dat zal toch nooit negatief zijn anders krijgen ze ontslag.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Het lijkt wel alsof ik op een website van de Bart Smit zit te kijken. Wat een amateuristisch, onoverzichtelijke websites. Het doet me denken aan de nieuwe website die Feanfan een jaar geleden introduceerde en na een paar maanden alweer liet vervangen door de vele negatieve reacties. Door Tres je clubsite te laten maken is natuurlijk ook geen goede zaak.
el nino
Bankzitter
Berichten: 242
Lid geworden op: 14-01-2003 10:57
Locatie: joure

Bericht door el nino »

Ik vind het een ramp!
Net 'speelgoedwinkel site', wat al eerder genoemd is!
Laatst gewijzigd door el nino op 25-02-2010 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Nou, usability is ver te zoeken. Ook is de laadtijd op een langzame verbinding dramatisch en dus zorgelijk.
Er zijn natuurlijk nog steeds mensen met een 1 Mbit lijntje, of soms nog langzamer, die 10 minuten moeten wachten op een pagina.

Verder is de overzichtelijkheid niet denderend. Het verborgen menu spreekt me niet aan. Ik zit nu die prijsvraag te doen, om even te kijken hoe de site er uit ziet. Eerste dramatische punt wat ik tegenkom is het wedstrijdverloop.
In het midden alleen de clubs en uitslag. Ergens rechtsonder in een heel klein blokkie met het wedstrijdverloop. Jammer

Selecteren van een speler: kan niet scrollen in de veel te klieine pull-down.
Historie: Veel te klein schermpje om te lezen. Ik blijf scrollen (zonder scrollwiel inderdaad een drama, gelukkig heb ik er wel één).
Agenda op nieuwspagina: Klein en onhandig. Zie maar één item. veel scrollen nodig.
Nieuwspagina verder: ziet er wel aardig uit. Overizchtelijk, maar kleine letters (inzoomen met ctrl-scroll werkt overigens prima).

Menu is even weten waar het zit, maar zit op een logische plek. Duidelijke structuur en links. Jammer dat als je naar Engels overschakelt alles Nederlands blijft op 5 linkjes na, die anders niet bestaan..

Ik vind het enigszins wennen. De site is over het geheel wel logisch, maar niet over alles. Zoals de agenda, spelerselectie, historieschermpje die niet te lezen valt.

Al met al loop ik niet erg warm, maar snap de zet. Het idee is goed, de uitwerking kan nog beter. Ik hoop ook dat ze dit in de komende weken / maanden verder gaan verbeteren, en ik hoop dat ze eindelijk eens een goede mobiele versie maken van de site, want dat is al helemaal niet handig met deze site (werkt wel beter dan de oude).

Overigens heeft Tres ook site FC Twente, Ajax en AZ gemaakt. Ook onze oude. Eigenlijk is dit gewoon de oude met een nieuw schilletje eroverheen. Meer niet.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ironis schreef: Overigens heeft Tres ook site FC Twente, Ajax en AZ gemaakt. Ook onze oude. Eigenlijk is dit gewoon de oude met een nieuw schilletje eroverheen. Meer niet.
Dat betwijfel ik. De Twente-site is sowieso niet ontworpen door TRES, maar door TriMM. Volgens mij is alleen de online kaartverkoop van de overige clubs ontwikkeld door TRES.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Superfries88' schreef: Dat betwijfel ik. De Twente-site is sowieso niet ontworpen door TRES, maar door TriMM. Volgens mij is alleen de online kaartverkoop van de overige clubs ontwikkeld door TRES.
Ah, da's goed mogelijk natuurlijk.. Ik zag die logo's op hun site en trok misschien wat te snel de conclusies.
Overigens weet ik niet of TRES ook de lay-out heeft ontworpen. Zij leveren volgens mij alleen het CMS (en dat eventueel gecombineerd met de service: schilletje maken).

Edit: PSV heeft al 2 jaar op rij de 'website van het jaar' in de categorie sport.
Vind het niet een hele goede site, maargoed. Wat wij nu hebben is te ambitieus voor een website van een SC.
Gebruikersavatar
Sneek
Invaller
Berichten: 323
Lid geworden op: 07-03-2004 16:25
Locatie: Sneek

Bericht door Sneek »

De nieuwe website is echt verschrikkelijk! Neem een voorbeeld aan (bijna) alle Engelse clubs hoe het wel kan.
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

Waarom niet gewoon simpel en effectief?
Dat geld hadden ze beter aan een taaldeskundige kunnen geven en de oude site kunnen behouden
Dan was het euvel van de taalfouten ook opgelost
Plaats reactie