Het oude stadion. Expeditie middenstip!

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor Scoobix » 08-03-2010 16:53

Pas de 1e x dat ik dit topic zie , maar werkelijk waar : geniaal !

vooral voor iemand die het stadion nooit echt heeft meegemaakt (zoals ik zelf helaas :( ) is dit erg mooi om te zien
Scoobix
Selectiespeler
 
Berichten: 284
Geregistreerd op: 15-12-2004 17:09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor Beetle » 13-03-2010 00:24

Binnenkort weer een oude foto die niemand nog gezien heeft. Ik werk bij een onderneming die grondonderzoek doet t.b.v. de bouw. Een collega stond met een sondeerrups op het speelveld nadat het stadion gesloten was. Hij moest voortmaken aangezien de elftalfoto voor het seizoen 1994/1995 nog in het oude stadion werd geschoten.

En nog wat shots uit de oude doos:
Afbeelding

Het huidige stadion. Intussen ook al bijna onherkenbaar van zijn oorsprong....
Afbeelding

En dit is ook al een aantal matten geleden.
Afbeelding

En wat glommen de stoeltjes toen.
Afbeelding

Het heeft me altijd dwars gezeten waarom ik hier niet bij ben geweest. Achteraf heb je altijd spijt van dingen die je niet meer terug kunt draaien. Hier het afscheid.
Afbeelding

Al kon niet iedereen afscheid nemen....
Afbeelding

Nog zo'n vervloekt object. Het bestaat nog steeds, op een andere plek weliswaar, en in een ander kleurtje....
Afbeelding

Zo ongeveer de laatste foto vanuit een intact oud stadion.
Afbeelding

Een goedlachse Prince Polley op de puinhopen van het oude stadion.
Afbeelding

Op de achtergrond rechts, daar waar vroeger een lichtmast stond, waaronder een groen transformator hokje, dat was mijn plekje. Met wat klimwerk en het risico je schoenen open te halen aan de scherpe punten rond de voet van de lichtmast, had je een magnefiek uitzicht op het veld. Ik was een van de eersten die op die manier naar de wedstrijd keek. Meer mensen kwamen op het idee hetzelfde te doen en weldra moest ik me haasten om op tijd te komen om nog een plekje te krijgen op die trafo. Goeie oude tijd....

Meer oude doos. Vincent blaast de oude site op. 1998. Wat me te denken geeft. Ik moet zo ongeveer ook al 12 jaar op het forum, met al zijn voorgangers, actief zijn. :mrgreen:

En zo begon het forum!!
Drie onderdelen. Ongelogen, ik was hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor "Off-topics", hahahahaa!!!!!! :lol: De usual suspects zijn er nu nog steeds. Hier staan nog een hoop bekende namen bij!

Afbeelding

Er stond ook ene Sammygoal tussen. Wie was dat ook alweer?? :wink:
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor Beetle » 26-03-2010 21:02

Een collega van mij, Allard Beckering (hier in het artikel genoemd) kwam na een opruim actie het volgende artikel tegen. Dit onderzoek vond dus plaats een jaar voordat Heerenveen zou verhuizen naar het nieuwe stadion.

Afbeelding
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor Satyr » 26-03-2010 21:06

crossider :mrgreen:

Ik weet niet meer of dat nou een ongelofelijk l*l was, of juist heel aardig.

edit: Ik gok het eerste

Kippeveltopic, jammer dat de oudere links naar naat een artikel op de website nu niet meer werken.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor Ebiede » 26-03-2010 21:42

Wat gaaf ik zie mijn ouder forumnaam er ook weer tussen staan.. Na tijdelijk van het forum te zijn geweest was ik de naam en ww kwijt.

Nu zie ik superradomski staan en ging het belletje rinkelen.. er grappig.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor Thieme » 25-05-2010 12:54

Weer zo'n mooi topic. Prachtige beelden. Het gekke is dat ik mij Sportpark Noord alleen nog vaag kan herinneren vanuit de begin jaren negentig maar dat ik er verder totaal geen blijvende herinnering aan heb in de zin van foto's. Het totaalplaatje zoals ik mij dat nu voor de geest kan halen is qua afmetingen alleen sterk vertroebeld sommige delen van het sportpark zijn in mijn hoofd enorm klein tegenover andere onderdelen die dan weer mythische proporties aannemen zoals de hoofdtribune. Wel jammer.

mitrita schreef:De laatste van vandaag uit 1956 met opnieuw de oude oosttribune met het scorebord


Een foto die ik nog op mijn computer had staan, genomen in 1951 na de 11-3 overwinning op Leeuwarden waarop goed zichtbaar is dat die Oostribune toen nog geeneens de hele breedte van het veld besloeg. Ik vraag me af wanneer het moment kwam dat het veld z.g.a. geïsoleerd kwam te liggen tussen de tribunes, zoals dit het geval was in de laatste jaren van het sportpark. Zijn er mensen die weten na welke verbouwing (jaar) dit wél zo was?

Hier de foto:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thieme
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 23-05-2010 21:19
Woonplaats: Amsterdam/Kopenhagen

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor Flying Frisian » 14-01-2011 17:01

Wij als beheerdersteam zijn van mening dat dit topic een prominentere plaats op het forum verdient dan het huidige Algemeen-topic. Hierbij melden wij u derhalve met trots dat dit topic naar De Pronkkeamer wordt verplaatst.

Indien er zaken aan dit topic moeten worden toegevoegd, stuur dan even een PB naar een van de beheerders, zodat het tijdelijk geopend wordt.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor Beetle » 26-04-2012 17:48

BOEM!



Daar was dit topic weer! Het verhuisde enige tijd geleden naar de "Pronkkeamer" hier beneden aan het forum maar het begint weer te malen in mijn kop. Op mijn verzoek is het slot er weer afgehaald. Het is alweer een tijd geleden dat ik me hier mee bezig hield maar loslaten deed het me niet. Het "project" (zullen we maar zeggen) is niet verder gekomen dat een gesprek met Yme Kuiper. Die heeft al lang en breed het veld moeten ruimen bij de club en nu is Robert Veenstra daar aan het roer. Yme vond het een sympathiek streven maar verder kwam het dus niet.

Nu liggen er me twee dingen op de lever.
1) Moet ik dit hele topic herschrijven in een hapklaar artikel en dit dan laten plaatsen in de Feanfan?
2) Hoe staan jullie er tegenover? Overdreven of vooral doen en dit project weer van de grond krijgen?


Robert Veenstra is in ieder geval een fan die de sfeer in het oude stadion van jongs af aan heeft geproefd. Ik heb nu nog geen contact gehad maar als hij net zo denkt als ik, dan moet het wel mogelijk zijn een permanent aandenken aan het oude stadion daar te kunnen realiseren. De kantlijnen in gele steentjes of zo, is maar een idee.

Ik ben benieuwd.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor Flying Frisian » 26-04-2012 19:07

Goede zaak dat je dit weer op hebt gepakt, Beetle en een mooi vervolg c.q. afsluiting zou mooi zijn.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor Hielke » 27-04-2012 08:58

Ik zou bij de nieuwe directie toch nog eens een poging wagen. Er is weliswaar niet veel geld, maar gezien de nadruk die op de clubcultuur wordt gelegd, vind ik het project wel in het straatje van Veenstra passen.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor Squerrel » 27-04-2012 09:29

Leuk! Doen.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor paparazzi » 27-04-2012 12:44

Mijn instemming heb je!
Prachtig die oude foto`s allemaal. Pure nostalgie!

Er is nog zo`n soort topic. Opa vertel eens...
Kunnen deze twee topics misschien samengevoegd worden?

Beetle succes!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor Flying Frisian » 27-04-2012 13:17

paparazzi schreef:Mijn instemming heb je!
Prachtig die oude foto`s allemaal. Pure nostalgie!

Er is nog zo`n soort topic. Opa vertel eens...
Kunnen deze twee topics misschien samengevoegd worden?

Beetle succes!

Het Opa vertel eens...topic houden we voor mooie anekdotes die onze ouderen van dagen hier op het forum te binnen schieten. Dit meesterwerkje van Beetle verdient in onze ogen een eigen plekkie.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor Beetle » 10-05-2012 19:11

Interesse bij Feanfan is gewekt!
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor vak-27 » 11-05-2012 09:33

Lijkt mij mooi om er een soort vervolg-story in Feanfan van te maken, zal wrs. een boel reacties en evt. "nieuwe" oude foto's opleveren. En niet te vergeten nieuwe anekdote's en verhalen. Gaan!!!!!!!!! Misschien combineren met "verhalen uit de oude doos"?
Avatar gebruiker
vak-27
Selectiespeler
 
Berichten: 284
Geregistreerd op: 11-08-2006 12:00

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor Beetle » 13-05-2012 02:44

Weer wat plaatjes gevonden. Hier de aankondiging van de open dag van seizoen 1977-1978.

Afbeelding

De selectie van 1978-1979.
Afbeelding

Nieuwe zoektocht: Waar is Kickie de Kikker? :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

(Ja jongelui, dit was echt de eerste mascotte van sc Heerenveen. Niet slim om een mascotte te kiezen met een naam die rijmt op flikker. Ik dacht dat hij niet eens een seizoen volmaakte.)
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor Muck » 13-05-2012 19:55

Beetle schreef:Niet slim om een mascotte te kiezen met een naam die rijmt op flikker. Ik dacht dat hij niet eens een seizoen volmaakte.)


Kickie begon dat seizoen heel enthousiast voor Noord langs de hekken te lopen. Wij kochten altijd zakjes 'Kokindjes'. Altijd bedoeld om op te eten / uit te delen. Vanaf dat seizoen om Kickie te raken en vooral om die in zijn mond te gooien. Duurde maar een paar wedstrijden, toen durfde hij niet meer in de buurt van Noord te komen.....
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor xander » 13-05-2012 19:58

Kickie de kikkah was getuige..
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4909
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor Beetle » 15-05-2012 19:27

Gaan we dit topic nog even opstoken met nog wat fototjes. Kickie was niet populair, getuige deze ingezonden brief in de LC.
Afbeelding

Het allerlaatste doelpunt in het oude stadion in de maak. Erik Regtop is niet zelfzuchtig en geeft een assist op Wilco Hellinga.
Afbeelding

Op de site van Nieuw Noord staat deze foto.
Afbeelding

Dat gat tussen die muren was het laatste seizoen mijn plek. Ik had altijd een houten kist zonder bodem mee. Daarin had ik een valhelm geschroefd en zo nam ik dat ding dus mee naar het stadion...
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor Jurjenv » 05-10-2012 15:24

Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor TORCIDA » 06-10-2012 09:10

blauwe rook en een friese muts in het groningen vak? tis wel het oude uitvak. misschien dat dat toen nog kon
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor mitrita » 06-10-2012 11:03

Zo te zien is de foto van de wedstrijd in 1980.
Groningen zou dat jaar promoveren en daarna was er een hele tijd geen Groningen-Heerenveen.
Groningen draaide bovenin mee en bij Heerenveen was net het van Brussel-effect ingetreden, zodat dit de 1e wedstrijd in vele jaren was die 10.000 man publiek trok.
En zoiets als een uitvak, dat bestond nog niet.
Alles stond gewoon door elkaar.

edit: toch twijfel ik bij nader inzien.
Dat stevig hekwerk, dat was er in 1980 nog niet.
Daarvoor had je een simpel gaashekje dat bij de eerste de beste nacompetitie wedstrijd simpel plat gedrukt werd.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor 1983 » 06-10-2012 13:42

uhmm..er staat toch gewoon bij van welk jaar het is :roll: :
Supporters van FC Groningen bij SC Heerenveen in 1991.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor mitrita » 06-10-2012 14:09

Superfries1983 schreef:uhmm..er staat toch gewoon bij van welk jaar het is :roll: :

:oops: :mrgreen:

de roemruchte 4-2 dus
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Het oude stadion. Expeditie middenstip!

Berichtdoor igo » 05-03-2017 12:35

Dit is waarschijnlijk de plek waar vroeger de middenstip lag. Dit beeld staat namelijk op een 'rare' plek in de achtertuin van het het gebouw aan de Kastanjelaan. Ik heb geen idee wat het beeld voor zou moeten stellen.

Afbeelding
igo
Selectiespeler
 
Berichten: 446
Geregistreerd op: 01-03-2011 12:55
Woonplaats: It Hearrenfean

Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast