Onderzoek ivm voetbalverslaggeving

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Voetbalverslaggeving
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 02-02-2009 14:05

Onderzoek ivm voetbalverslaggeving

Bericht door Voetbalverslaggeving »

In het kader van mijn onderzoek over de Voetbalverslaggeving in de Lage Landen wens ik een rondvraag te houden onder de supporters van alle Belgische en Nederlandse voetbalclubs uit de hoogste afdeling. Onderstaand ziet U een reeks vragen die met een cijfer tussen 0 en 10 moeten beantwoord worden, waarbij 0 staat voor ‘helemaal niet’ en 10 staat voor ‘ontzettend veel/groot’. Ik zou het enorm op prijs stellen indien er per club een hoop mensen zich willen representeren en mij verder op weg helpen. Gelieve uw antwoordenlijst door te mailen naar voetbalverslaggeving@hotmail.com . Ik wil u op voorhand hartelijk bedanken en wens uw favoriete club een fantastische tweede seizoenshelft toe.
Vragenlijst:
Naam en voornaam:
Woonplaats:
Leeftijd:
Favoriete club:
Wat betreft eigen club:
- In hoeverre vindt U de persaandacht voor uw club voldoende?
- In welke mate vindt U die aandacht voldoende positief?
- In hoeverre vindt U het logisch dat goed presterende clubs meer aandacht krijgen?
- In welke mate komt het beeld dat de media schept over uw club overeen met hoe de club echt is?

Wat betreft de media in eigen land:
- In hoeverre is de nationale voetbalmedia objectief in zijn verslaggeving van het vaderlandse voetbal?
- In welke mate doet de media zijn best om de binnenlandse voetbalcompetitie aantrekkelijk te maken?
- Hoe hoog schat je de rol van de voetbalmedia in bij het bepalen van de perceptie van de voetballiefhebber?
- Welke drie eersteklasseclubs krijgen teveel positieve aandacht?
- Welke drie eersteklasseclubs krijgen teveel negatieve aandacht?
- In welke mate is er genoeg persaandacht voor het nationale elftal?
- In welke mate is de nationale sportpers kritisch voor de nationale ploeg?
- In welke mate worden de prestaties van het nationaal elftal beïnvloed door de pers?

Wat betreft de media over de grens:
- In welke mate volg je het voetbal in in België?
- In welke mate gebeurt dit via de Belgische media?
- In welke mate doet de media in België zijn best om de binnenlandse voetbalcompetitie aantrekkelijk te maken?
- Hoe hoog schat je de rol van de Belgische voetbalmedia in bij het bepalen van de perceptie van de voetballiefhebbers?
Johanson16
Invaller
Berichten: 392
Lid geworden op: 05-07-2008 17:26

Bericht door Johanson16 »

Met eersteklasseclubs bedoel je waarschijnlijk eredivisieclubs?
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6246
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Je wilt een onderzoek doen en hebt daar voor nodig mijn naam en woonplaats. Nu dan vul ik het bij voorbaat al niet in. Niet dat ik iets te verbergen heb, maar wat moet je daar mee.. Ik heb 10 Pietjes uit Timboektoe die de voetbalverslaggeving matig vinden.

Totaal niet relevant voor een onderzoek en wie garandeert me dat je dat alleen voor je onderzoek gebruikt en niet voor andere doeleinden. Mijn leeftijd mag je nog hebben maar andere gegevens niet.

Ik doe dus niet mee.
Spijt heb je morgen maar!
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Ebiede schreef:Je wilt een onderzoek doen en hebt daar voor nodig mijn naam en woonplaats. Nu dan vul ik het bij voorbaat al niet in. Niet dat ik iets te verbergen heb, maar wat moet je daar mee.. Ik heb 10 Pietjes uit Timboektoe die de voetbalverslaggeving matig vinden.

Totaal niet relevant voor een onderzoek en wie garandeert me dat je dat alleen voor je onderzoek gebruikt en niet voor andere doeleinden. Mijn leeftijd mag je nog hebben maar andere gegevens niet.

Ik doe dus niet mee.
Je woonplaats is op zich ook vrij makkelijk te achterhalen :wink:
Fean Fan Drachten
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 08-12-2002 00:56

Bericht door Fean Fan Drachten »

Ebiede schreef:Niet dat ik iets te verbergen heb, maar wat moet je daar mee..
Veel onderzoekers vinden demografische gegevens ook interessant. Wat is de mening van iemand uit het noorden van NL ten opzichte van mensen uit het westen? Alleen een naam en een woonplaats vragen vind ik niet eens zo gek.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Desnoods vul je een andere naam in. Ipv Jan Klaasen uit Heerenveen maak je er gewoon Gerard de Boer uit Akkrum van. Maakt toch niet uit? Ik zal hem vanavond wel even invullen denk ik, als ik er tijd voor heb.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Een woonplaats + je favoriete club kunnen ze van mij krijgen. Mijn naam krijgen ze nooit en te never.
Word je straks weer doodgegooid met enquetes en commerciële zaken. Dit onderzoek wil ik wel invullen, alleen met woonplaats en mijn favo club.
Meer krijg je niet.. (sorry)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Plaats reactie