Opbrengsten transfers

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Korneev
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 25-02-2006 16:32
Locatie: Damwâld
Contacteer:

Opbrengsten transfers

Bericht door Korneev »

Hierbij een lijstje van transfers van SCH. Heb een inschatting gemaakt van sommige bedragen, als het niet juist mocht zijn hoor ik het graag!

Totaal heeft SCH aan de verkoop van top-spelers meer dan € 100.000.000,- EURO opgehaald in de afgelopen 12 jaar.
Dus de bedragen voor spelers als Ebbinge, Seip, Bakkatti e.d. zijn niet meegnomen.

Sulejmani 16 miljoen
Zuiverloon 4
Bradley 4 (moet nog worden verkocht)
Nilsson 3
Alves 18
Waterman 2
Huntelaar 9
Samaras 7
Sibon 4
Vayrinene 4
Edman 4
Allback 4
Yildirim 2
Lurling 3
Korneev 3
Tobiasen 2
Tom sier 2
Tomasson 4
V.Nistelrooij 7

TOTAAL ca. € 116.000,-
Laatst gewijzigd door Korneev op 05-07-2008 10:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Een aantal klopt sowieso niet. Bruggink, Hansson, Jensen en Radomski waren transfervrij. Dat scheelt dus alweer een miljoen of 10-15 in het lijstje.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Misschien waren het peanuts, maar zou b.v Samarczic destijds niets hebben opgebracht bij zijn overgang naar Feyenoord?
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Garcia 2X vergeten (650.000)
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Mis ook nog Rob Friend 2 mln
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Korneev schreef:
Sulejmani 16 miljoen
Zuiverloon 4
Bradley 4 (moet nog worden verkocht)
Nilsson 3
Alves 18
Waterman 2
Huntelaar 9
Samaras 7
Sibon 4
Vayrinene 4
Edman 4
Allback 4
Yildirim 2
Lurling 3
Korneev 3
Tobiasen 2
Tom sier 2
Tomasson 4
V.Nistelrooij 7

TOTAAL ca. € 116.000,-
Ik meen dat hierin nog ontbreekt Garcia-Garcia. Verder heeft Heerenveen meer verdient aan van Nistelrooy omdat dit, bij een doorverkoop van PSV, hen nog een paar procent van de transfersom zou opbrengen. Deze voorwaarden zijn zover ik weet ook opgenomen in de deal met Huntelaar en Samaras.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Yildirim is ook gratis weggegaan. We hadden echter wel een 50% doorverkoop clausule, alleen is hij in Turkije ook weer gratis van club gewisseld doordat hij geen salaris kreeg. Die heeft dus geen cent opgeleverd.

Verder mag er van het totaalbedrag 20% aan commissies, tekengelden en meer van dat soort onzin afgehaald worden. Het totaalbedrag is dus zo'n 20 miljoen lager.
visje
Invaller
Berichten: 424
Lid geworden op: 16-01-2006 23:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door visje »

En lurling kan je er wel tussen uit halen met 3 miljoen.. die zal binnenkort wel voor het zelfde bedrag worden terug gekocht heb ik het vermoeden.. ;)

maar goed dit zal wel offtopic zijn.. haha
Gebruikersavatar
dagizmo
Invaller
Berichten: 285
Lid geworden op: 31-03-2007 11:02
Locatie: Groningen

Bericht door dagizmo »

Ga je ook een topic maken van de kosten? Anders is het wel eenzijdige journalistiek.
Het lijkt me wel relevant om ook alle doorverkoop %, premies en andere zaken mee te tellen.

Je achterliggende doel is duidelijk, maar denk je dat je op grond van deze punten over een periode van 12 jaar(!) een duidelijk overzicht kunt creeeren van transferinkomsten en evt. de transferkosten, laat staan de werkelijke inkomsten/kosten?

Of moeten we gaan huilen bij het idee dat we 120 miljoen hebben binnengekregen en nog steeds de eeuwige 5e zijn? Maw; er kort door de bocht dan.
Overigens wel een puik plan om deze transfers eens uit te meten, alleen kunnen we helaas nooit de werkelijke inkomsten/kosten zien en dat zou t nou juist zo interessant maken!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Met al dat geld hebben we in Heerenveen en geweldig complex en vele toekomstige toppers voorbij zien komen. Laats vertelde ik iemand, volgens mij een duitser, dat Ruud van Nistelrooy ook bij ons heeft gespeeld. En dan merk je toch een stukje waardering. Ik hoop dat we nog zo door kunnen gaan maar heb ook wel het verlangen eens de toppers vast te houden en "ooit" kampioen te worden. :oops:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Ago
Selectiespeler
Berichten: 746
Lid geworden op: 12-08-2005 23:07

Bericht door Ago »

Ook de staatskas wil graag nog wat centjes hebben.
...en dat is volgens mij niet te weinig.
Dus zijn het in principe allemaal brutobedragen die je noemt.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Ugur Yildirim tekent vandaag een driejarig contract bij het Turkse Gaziantepspor. De nummer elf van vorig seizoen betaalt SC Heerenveen een relatief klein bedrag voor de aanvaller en laat de Friese club meedelen bij een eventuele doorverkoop.
Niet helemaal gratis dan, maar 1 miljoen is het ZEKER niet.
Plaats reactie