Samenwerkingsverband met Sparta

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Scoobix
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 15-12-2004 17:09
Locatie: Heerenveen

Samenwerking met Sparta

Bericht door Scoobix »

Heerenveen en Sparta gaan samenwerken
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op zondag, 5 november om 18:58

Na afloop van de onderlinge ontmoeting sloten SC Heerenveen en Sparta Rotterdam vanmiddag een overeenkomst om te gaan samenwerken op het gebied van technische zaken, scouting, jeugdopleiding, commerciële en overige zaken.

“SC Heerenveen is evenals Sparta een club met een rijke historie. We passen qua imago goed bij elkaar” Aldus Peter Bonthuis, algemeen directeur van de Rotterdammers.

De Friezen wonnen vandaag het competietreffen met 2-0 en nemen de achtste plaats in de Eredivisie in. Sparta bezet de laatste plaats met vier punten uit elf wedstrijden.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Samenwerken op technisch gebied (in zijn algemeenheid) met een mede eredivisionist? Hoort naar mijn mening niet!!

Maar goed, we horen wel eens vaker van die berichten over samenwerkingsverbanden en na een half jaar tot een jaar staat er altijd weer in de media dat het weer wordt beeindigd dus ook dit zal wel geen lang leven beschoren zijn.
Bedankt Torcida:-)
Frisian4life
Wereldspeler
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17-09-2006 17:16

Bericht door Frisian4life »

Waarom samenwerken op scouting en jeugdopleiding? dat gaat nu toch fantastisch bij Heerenveen?
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Frisian4life schreef:Waarom samenwerken op scouting en jeugdopleiding? dat gaat nu toch fantastisch bij Heerenveen?
Ze laten Sparta meesnoepen, waarvan ik totaal niet begrijp waarom ze met Sparta gaan samenwerken.
MarteNN
Bankzitter
Berichten: 157
Lid geworden op: 07-02-2006 15:53
Locatie: Dronrijp

Bericht door MarteNN »

Meesnoepen in de zin van?
Sparta heeft ook best leuke jeugdopleiding. Niet dat ik me erin heb verdiept, maar je hoort toch wel regelmatig een speler uit de Sparta-jeugd in het eerste. Daarnaast meen ik dat de jeugdelftallen het altijd wel leuk doen. Bij Heerenveen hebben ze er vast overna gedacht en er voordelen van ingezien.
En verder:
Samenwerken op technisch gebied (in zijn algemeenheid) met een mede eredivisionist? Hoort naar mijn mening niet!!
Mede-eredivisionist? Muah, heb even geduld :mrgreen:
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Als het maar beter loopt dan de samenwerking met veendam een aantal jaren geleden. Hoewel Radomski en Seip daar toch vandaan zijn gekomen heeft het qua stallen van talent volgens mij weinig opgeleverd.
Scoobix
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 15-12-2004 17:09
Locatie: Heerenveen

Bericht door Scoobix »

Juist wel met een mede eredivisionist ! spelers zoals bijvoorbeeld Henrico Drost komen nu bij respectievelijk Excelsior mooi aan spelen toe , hierdoor komen ze met meer ervaring terug !

Storm , Türk, Boersma , Johnsson, Bradley etc. etc. , zouden hier misschien eventueel ook wel voor in aanmerking komen ....
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Het samenwerkings verband is wel veel breder dan mensen denken, het is niet alleen scouting maar ook ideeen en dergelijke uitwisselen.

Volgens mij zou het werken als een talent het niet haalt bij de A junioren, bijvoorbeeld naar Sparta vertrekt waar hij het misschien dan wel heelt.

Scouting kan ook heel handig zijn, stel je voor dat heerenveen Jan Pieters scout uit hoekietoekiestan, en hij is niet goed genoeg voor heerenveen, kan hij misschien aan Sparta getipt worden.

Maar om daar naar massaal talenten te gaan stallen lijkt mij niet van toepassing, hoewel het wel werkt met Drost en Steur bij Exelsior, maar dan moeten ze wel spelen.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Lipton schreef:Scouting kan ook heel handig zijn, stel je voor dat heerenveen Jan Pieters scout uit hoekietoekiestan, en hij is niet goed genoeg voor heerenveen, kan hij misschien aan Sparta getipt worden.
Dat is dan leuk voor Sparta, maar wat hebben wij er aan dan? Dan maak je alleen een ander team uit dezelfde competitie beter. Lijkt me nou niet echt bepaald handig. :urgs:
Op naar het volgende seizoen....
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Gisteren werkte het samenwerkingsverband blijkbaar prima..Er zijn trouwens maar weinig van dergelijke samenwerkingen duurzaam geblekenbijdiverse clubs.
Gerrits
Selectiespeler
Berichten: 687
Lid geworden op: 14-04-2003 12:46
Locatie: Axel

Bericht door Gerrits »

Ik heb op het forum van Sparta gekeken. Daar word gesproken dat ze er niks aan hebben. Dat ze beter een samenwerkingsverband met een Nederlandse TOPclub kunnen hebben of een Europese subtopper. Wat denken die mensen niet. Heerenveen zou maar een Net geen subtopper zijn. En de jeugdopleiding van Heerenveen is ook niks :roll:

Vergeten ze misschien dat het tweede van Heerenveen eerste staat in de reservecompetitie. En dat er genoeg jeugdig talent rondloopt.

Nu mijn eigen mening:

Ik weet niet of Heerenveen er zelf iets aan heeft. We kunnen de talenten misschien stallen, maar de kans dat Sparta degradeert is wel groot.
Dus misschien heb je er een half jaar wat aan maar voor de rest niet.
Scouting kunnen we niks leren van Sparta, eerder andersom...
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

" Scouting kunnen we niets leren van Sparta ".
Nee, misschien niet, maar er zit wel heel veel talent in de dichtbevolkte Rijnmond en daar zal Sparta toch wel dichter bovenop zitten ( en het dus nog beter in kaart hebben ).
Bovendien hebben wij geen kijk op die mogelijke commerciele samenwerking. Wie zegt dat dat niet lucratief kan zijn?
Alle reacties gaan in de richting van " Sparta stelt niets voor en dus hebben WIj er niets aan. " Er zal toch wel over nagedacht zijn?
Dat ze bij Sparta ( althans op hun fora ) Heerenveen geen subtopper vinden is jammer, maar op zichzelf momenteel juist. Meer dan een redelijke middenmoter zijn we nu niet.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Sparta test beloften van SC Heerenveen
Geschreven door Franklin Stoker op vrijdag, 11 januari om 08:17

Sparta Rotterdam gaat deze week bekijken of twee jeugdspelers van SC Heerenveen in de smaak vallen. De Kasteelcub heeft de jongelingen Maciej Wilusz en Gunnar Drooduin een stage aangeboden.

Wilusz is een negentienjarige centrale verdediger die met name in de linkerzone speelt. De speler komt uit Polen en is tevens jeugdinternational. Leeftijdsgenoot Drooduin is een aanvallend ingesteld type en mag in Rotterdam eveneens gaan laten zien of hij een contract verdient.

Ook Frank van Mosselveld wordt momenteel door trainer Foeke Booy binnenstebuiten gekeerd of hij eventueel een toekomstig Spartaan kan worden. De 23-jarige verdediger mag RKC Waalwijk verlaten.
Dit is een goede zaak dat jongens uit de jeugd eredivisie ervaring gaan opdoen.
Spijt heb je morgen maar!
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Precies. Kan me nauwelijks voorstellen dat die jongens al klaar zijn voor de eredivisie want het zijn nog niet bepaalde de toppers uit Jong Heerenveen. Die zou je eerder in de eerstedivsie verwachten, maar goed, we zien wel.
Er zullen dan waarschijnlijk veel A-junioren doorstromen naar Jong Heerenveen want dat loopt aardig leeg, maar goed opleiden is belangrijker dan dat Jong Heerenveen kampioen wordt.
gertjuh19
Nieuw talent
Berichten: 116
Lid geworden op: 23-08-2007 11:03

Bericht door gertjuh19 »

Deze jongens gaan het niet redden!
Ik denk dat ze zelfs de eerste divisie niet halen, HVN moet eens afscheid nemen van die B-spelers die het toch nooit gaan redden om bij het eerste te komen.
* Johansen
*J.Drost
*Drooduin
*wilusz
*Balkestein
* Tom Siwe
SCH-FAN
Wereldspeler
Berichten: 1109
Lid geworden op: 22-08-2007 15:21

Bericht door SCH-FAN »

maar goed opleiden is belangrijker dan dat Jong Heerenveen kampioen wordt.
vind ik ook, ik wil veel liever dat er wat jongens van de A1 af en toe meedoen en dat ze 6e worden dan dat ze nooit een A-junior aan het niveau laten proeven en dat ze meedoen om het kampioenschap.

opleiden is belangrijker dan kampioen worden. uiteindelijk moet het eerste elftal van heerenveen profijt krijgen van de jeugdopleiding. Doordat je jongens van de A1 wat vaker (niet elke wedstrijd maar gewoon ongeveer 7/8 wedstrijden in een jaar) laat spelen bij de beloften (en misschien een aantal trainingen volgen bij de beloften), is de kans groter dat ze doorbreken doordat ze op een hoger niveau trainen en spelen.
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

gertjuh19 schreef:Deze jongens gaan het niet redden!
Ik denk dat ze zelfs de eerste divisie niet halen, HVN moet eens afscheid nemen van die B-spelers die het toch nooit gaan redden om bij het eerste te komen.
* Johansen
*J.Drost
*Drooduin
*wilusz
*Balkestein
* Tom Siwe
dit ben ik totaal niet met je eens. drost en johansen kunnen het zeker wel doen bij excelsior. en in de eerste divisie helemaal
Cross-Side on tour
steward
Bankzitter
Berichten: 243
Lid geworden op: 29-09-2005 09:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door steward »

gertjuh19 schreef:Deze jongens gaan het niet redden!
Ik denk dat ze zelfs de eerste divisie niet halen, HVN moet eens afscheid nemen van die B-spelers die het toch nooit gaan redden om bij het eerste te komen.
* Johansen
*J.Drost
*Drooduin
*wilusz
*Balkestein
* Tom Siwe
Ben het niet met je eens wat betreft Balkestein, zit zeker potentie in die jongen, dat heeft hij al wel bewezen bij de beloftes.
Leafer dea as Cambuur supporter
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Dit heet doorselecteren, liever een iets minder brede met meer kwaliteit dan teveel van die gasten die het net niet zullen worden
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2024
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Wilusz heette altijd een groot talent te zijn, maar heeft dit mede door blessures nog niet kunnen waarmaken geloof ik. Op Skoatterwâld heb ik hem volgens mij een keer zien invallen (één van de laatste thuiswedstrijden), Drooduin heeft niet heel veel meer wedstrijden gespeeld. Sparta zal deze spelers dan ook voor het beloftenelftal willen halen lijkt me, omdat ze hier buiten de boot vallen. Het zou me niet verbazen dat Heerenveen na dit seizoen dan ook definitief afscheid wil nemen van deze spelers. Bij Sparta kunnen ze zich nog eventueel in de kijker spelen voor een langer verblijf.
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

gertjuh19 schreef:Deze jongens gaan het niet redden!
Ik denk dat ze zelfs de eerste divisie niet halen, HVN moet eens afscheid nemen van die B-spelers die het toch nooit gaan redden om bij het eerste te komen.
* Johansen
*J.Drost
*Drooduin
*wilusz
*Balkestein
* Tom Siwe
Ook ik ben het niet met je eens, denk dat Tom Siwe zeker nog wel een kans maakt. Vind dat hij bij de beloften steeds beter gaat spelen (ok, beloften hebben nog niet het niveau van het 1e) maar denk dat hij er zeker gaat komen..
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Heeft Heerenveen ook nog iets aan dit samenwerkingsverband? Want tot nog toe heb ik daar weinig van gezien.
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

BS schreef:Heeft Heerenveen ook nog iets aan dit samenwerkingsverband? Want tot nog toe heb ik daar weinig van gezien.
Komt vaak niet veel uit voort behalve de kans om spelers bij Sparta te laten spelen. Lopes heeft er een half jaar gespeeld, maar ook een Paulo, Smarasson of J. Drost zou er een half jaar kunnen spelen. Dan worden je spelers beter en dan heb je er zeker wat aan.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

drika746 schreef:Komt vaak niet veel uit voort behalve de kans om spelers bij Sparta te laten spelen. Lopes heeft er een half jaar gespeeld, maar ook een Paulo, Smarasson of J. Drost zou er een half jaar kunnen spelen. Dan worden je spelers beter en dan heb je er zeker wat aan.
Dat snap ik, maar er is tot op heden nog nauwelijks gebruik gemaakt van die mogelijkheid (op Lopes na).
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Een samenwerkingsverband is niet alleen het uitwisselen van spelers. Werd er toen ook niet gesproken over de jeugdopleiding e.d.?
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Superfries88' schreef:Een samenwerkingsverband is niet alleen het uitwisselen van spelers. Werd er toen ook niet gesproken over de jeugdopleiding e.d.?


Ik heb toen wel iets gehoord over scouting. Spelers die net onder Heerenveen niveau zitten of boven Sparta portemonnee aandragen bij de andere club.
Plaats reactie