Winterstop/Voetballen met kerst

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Winterstop/Voetballen met kerst

Bericht door ALS 26.000 »

Momenteel punt van discussie.
Wat zijn de meningen hier? Willen we een lang winterstop en in de 'mooie' maanden meer voetballen, of het hele seizoen door 1x per week?

Zelf ben ik groot voorstander van een langere winterstop. Wat is er aan om bij -5 op de tribune zitten te kleumen? Je gaat normaal toch ook niet buiten zitten als het vriest?? :frown:

Doe het maar meer zoals in Duitsland, dus langere winterstop en meer voetballen in september, april, mei. Afschaffen die play-offs.

Wat jullie?
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

De play offs afschaffen ja. Maar wel lekker voetballen met kerst,Wat moet je anders rond de kerst ?. En de trainers hebben aan het begin van het seizoen er allemaal meeingestemd dus ze moeten niet zeuren.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Waardeloos.
En niet alleen om de laatste resultaten.
Tot pak'm beet 20 december voetballen en dan halverwege januari maar weer los.
Anti anti. :)
SCH-FAN
Wereldspeler
Berichten: 1109
Lid geworden op: 22-08-2007 15:21

Bericht door SCH-FAN »

ik ben tegen voetballen met de kerst.
ik vind het ook een soort competitievervalsing, de top 3 + az hebben allen 1 wedstrijd minder in de benen, az zelfs 2. u tijdens het drukke programma valt de wedstrijd van az uit tegen de graafschap uit, zij hebben dus veel meer tijd om zich voor te bereiden op het duel van dit weekend. ook is de kans op blessures en schorsingen groter als je meer wedstrijden speelt.

ik vind het dus een vorm van competitievervalsing.
en daarbij komt ook dat je met de kerst bij je familie moet zijn en niet op een trainings/wedstrijdveld.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Ik ben juist voor. Erger me dood aan al het gezeur onder leiding van Bert van Marwijk en het gros van de spelers.
Voetbal drijft op de publieke belangstelling. Daar staan riante salarissen tegenover. Aan de toeschouwersaantallen valt af te lezen dat mensen graag met kerst en oud en nieuw naar het stadion gaan, dan heb je dit maar te accepteren.

Kijk naar Boxing Day in Engeland, daar is men trots op die traditie, hoor je geen enkele trainer/speler klagen.

Daar komt bij dat ik het wel mooi vind, rond de feestdagen naar Heerenveen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Persoonlijk heb ik dubbele gevoelens bij voetballen met kerst.

Kerst is natuurlijk een soort familiefeest en zeker voor buitenlanders is dit een belangrijke periode. Dat voetballers, die alleen een zomervakantie hebben, en coaches liever een winterstop hebben (en zeker als je bovenin meedraait) kan ik dan ook goed voorstellen.

Als supporter ben ik echter wel blij met dit programma. Lekker tijdens de vakantie naar voetbalwedstrijden, heerlijk.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Op zich prima, maar de wedstrijden die wij krijgen rond kerst zijn drama. RKC uit en nu Roda uit. Plan dan de wedstrijd tegen AZ of Groningen op deze dag, nu gaan alleen de mensen heen die echt niet bij hun schoonfamilie op bezoek willen. :wink:
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Vorig seizoen was de weekindeling toch Excelsior-NEC-Utrecht? Nijmegen is in principe wel te doen.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Dan was RKC alweer een jaar eerder... gaat snel. :shock:
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Jeroen schreef:Nu gaan alleen de mensen heen die echt niet bij hun schoonfamilie op bezoek willen. :wink:
Jij hebt hem door. Ik vond het uitvak in Kerkrade gisteren al opvallend vol. :)
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Uit het oogpunt van de voetballers kan ik me voorstellen dat die ook graag vrij willen zijn met de kerstdagen en oud en nieuw. Met name de buitenlandse spelers zullen hun familie niet vaak zien, behalve tijdens de zomervakantie.
Daar tegenover staat natuurlijl wel dat ze in principe "over"betaald worden en ze dus maar moeten werken voor dat geld.

Als het aan mij ligt mag het afgeschaft worden. Zit ook niet echt voor mijn plezier met -5 op de tribune, maar daar kan iedereen zich op kleden natuurlijk. Al is het gewoon eeuwig zonde dat zodra het mooie weer er weer aan komt het voetballen afgelopen is. Dit jaar helemaal natuurlijk, met de playoffs en het EK.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Tsja, ik kan moeilijk zonder voetbal, maar qua weer zeg ik; half december tot half februari geen voetbal, dus twee maanden plat de boel, of in ieder geval 6 weken. Kunnen er mensen terug komen van blessures en iedereen kan weer wonden likken. En wij zitten niet zo te kleumen op tribune. Veel meer voetballen in de mooie periode. Voetbal is geen wintersport als schaatsen, of skien!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

De Duitse variant vind ik optimaal. Ieder jaar weer de helft van de competitie afwerken voor de Kerst en in februari weer beginnen voor de tweede helft. Het is duidelijk, ieder treft de ander een keer voor en na de winterstop.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Winterstop van een week of 6. Geef de jongens wat rust, een leuke kerst, een herstel mogelijkheid. En daarna weer lekker er tegenaan!
100% achter Marco van Basten!
The_Hunter
Selectiespeler
Berichten: 503
Lid geworden op: 28-02-2005 14:19

Bericht door The_Hunter »

En dan onder het ek2008 maar doorvoetballe in de competitie?
1,2,3,4,5,6,7 zoveel goals heeft Alves gegeven
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

The_Hunter schreef:En dan onder het ek2008 maar doorvoetballe in de competitie?
Dat doen ze in Duitsland toch ook niet? Ook daar ligt de competitie 6 weken stil.
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

In Duitsland hebben ze geen play-offs of nacompetitie. Dat scheelt snel een week of drie op de wedstrijdkalender. En je wilt toch niet zeggen dat de play-offs afgeschaft moeten worden?? :lol:
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Eigenlijk was het perfect geweest als we na Twente thuis aan de winterstop waren begonnen (22 december). Vroeg starten in Januari zie ik niet echt als een probleem, maar meestal begint dan wel het "vieze" weer heb ik het idee.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

In VI stond laatst een verhaal dat wordt nagedacht over starten in juli van de competitie. NL clubs zullen veel vroeger Europees in actie komen en zullen competitieritme nodig hebben. Dat zou een mooie variant zijn. Je moet er met je vakantie wel rekening mee kunnen houden anders is het niet leuk.
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Ja lekker dom idee, half Nederland is in Juli ongeveer op vakantie.....
Een onderschrift: wat is dat?
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ondernemers in de bouw willen ook graag van de bouwvak af. Ka Kessler dat in één moeite door regelen.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Gekko schreef:Ondernemers in de bouw willen ook graag van de bouwvak af. Ka Kessler dat in één moeite door regelen.
Die bouwvak kan inderdaad wel tijdens de winterstop, de bouw ligt dan toch al stil bij vorst. Win-win! :D
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

sc heerenveen 4 ever schreef:Ja lekker dom idee, half Nederland is in Juli ongeveer op vakantie.....
Ik zie het probleem niet, dat is het probleem van andere clubs.
En tenslotte kies je er zelf voor om op vakantie te gaan. Zit je in Makkum aan het strand kan je echt nog wel naar Heerenveen.

En rond kerst is half nederland op Wintersport.
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Er gaan veel meer mensen in Juli op vakantie dan met kerst. En dat je er zelf voor kiest vind ik ook zoon idioot argument, dat is gewoon een drogreden zo kun je bjna alles wel weerleggen. Niet iedereen heeft zin om lekker in de regen op Makkum te zitten. En als de stadions halfvol zitten spelen de clubs toch niet.
Een onderschrift: wat is dat?
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Voetballen in juli?? Zullen de stadions lekker leeg zijn. De gemiddelde Nederlander heeft meestal in juli vakantie.
Bij mij ligt dat anders, de ene keer heb ik vroeg vakantie (juli) en de andere keer laat (begin augustus).
En dat het je eigen keuze is, is dikke bullshit. Bepaalde werkgevers willen dat je in juli vakantie neemt, omdat ze dan het minste werk hebt. Andere werkgevers (zoals de mijne) gaan in principe het hele jaar door.

Ben inderdaad wel voor het Duitse systeem. Op die manier kunnen de spelers goed herstellen en fris de 2e helft van de competitie in. Er wordt veel gezegd over.. ze krijgen er genoeg voor betaald dus spelen. Maar het lichaam krijgt met het huidige schema weinig tijd om te herstellen.

Je ziet tegenwoordig vrij veel bagger-wedstrijden. Dit komt ook omdat de spelers geen tijd krijgen te herstellen en vermoeid aan de volgende wedstrijd moeten beginnen. En 3 wedstrijden spelen in 1 week is als je heel logisch nadenkt te belachelijk voor woorden.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Veel spelers en supporters hebben ongetwijfeld een voorkeur voor een winterstop en langer voetballen in de zomer. Het ouderwetse systeem dus. Voor de velden en dus de spelers is dat alleen maar voordelig. En als je de play-offs gaat schrappen (wat alleen maar mooi zou zijn) dan is dat heel makkelijk te doen. Spelers blij, coaches blij en supporters blij. Wat wil je nog meer?

Wel moet de voetbalbond m.i. rekening houden met de supporters. Er is een periode waarin veel Nederlanders op vakantie gaan en dan moet je niet voetballen. Simpel. Je kan dan wel zeggen dat mensen dat zelf beslissen, maar dat zie ik als kul-argument. Voetbal is er VOOR de supporters, dus dan moet je zorgen dat je het zo voordelig mogelijk kan maken. Dat lukt nooit voor de volle 100%, maar je moet er wel naar streven om een goed niveau te halen en het zo positief mogelijk te laten verlopen.

Zelf ben ik wel blij met het huidige systeem, maar dat is persoonlijk. Ik weet echter wel dat de meerderheid liever een winterstop heeft en tijdens zomerdagen in het stadion wil zitten. Dus gewoon weer een winterstop en een paar weken langer doorgaan in de zomer, wat makkelijk is te doen door het schrappen van de play-offs.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Nou, direct een nieuwsbericht op FCUpdate.nl:
Het komt voorlopig niet meer voor dat de winterstop in de Eredivisie slechts twee weken duurt, zoals dit seizoen het geval is. Volgend seizoen duurt de winterpauze al één week langer en vanaf het seizoen 2009/2010 krijgen de teams zelfs vijf tot zes weken rust in de wintermaanden, zo meldt het AD. Volgens de krant is dat een gevolg van de nieuwe opzet van de Europese toernooien.

Vanaf het seizoen 2009/2010 moeten Nederlandse teams die deelnemen aan de UEFA Cup, al vanaf half juli kwalificatiewedstrijden spelen. Eind juli staat bovendien al de eerste voorronde van de Champions League op het programma, waaraan ook een Nederlandse ploeg deel zal nemen.

"Op verzoek van het technische platform begint de competitie dan eerder", zegt competitieleider Bert van Oostveen. Dit 'technische platform' bestaat uit onder meer Marco van Basten, Martin van Geel, Fred Rutten, Marcel Brands en Danny Blind. "De ervaring leert immers dat een ploeg wedstrijdritme nodig heeft om goed te presteren in een Europese voorronde. Zo is Ajax mede vanwege een gebrek daaraan twee jaar achter elkaar al in de voorronde uitgeschakeld."

Van Oostveen sluit dan ook niet uit dat de Eredivisie in 2009 al in juli begint. Ter vergelijking: dit seizoen begon de competitie op 17 augustus. De weken die hiermee 'bespaard' worden, zullen worden ingehaald door middel van een langere winterstop.
Plaats reactie