Hoe beleef jij als supporter sc- Heerenveen?

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Hoe beleef jij als supporter sc- Heerenveen?

Bericht door paparazzi »

Ik vraag mezelf weleens af hoe de gemiddelde Heerenveen supporter toeleeft naar een bepaalde wedstrijd. Ook ben ik wel benieuwd hoe de supporter zich gedraagt tot enige dagen na cq voor een bepaalde wedstrijd.
Persoonlijk heb ik het gevoel dat ik vroeger intenser meeleefde met de club als nu. Dat is geen verwijt, slechts een constatering.

Hoe ziet jouw week eruit voordat je een wedstrijd van Heerenveen gaat bezoeken cq beluisteren/ En hoe is dat als je na b.v. een schrijnend verlies toch weer aan het werk moet?
Ben je dan de gehele week sjagerijnig ? Of juist niet. Heeft de voetbalclub Heerenveen veel invloed op je leven, of is het slechts een deel van je week-invulling?

Hier ben ik wel erg benieuwd naar!


Brand maar los zou ik zeggen!!
Miereneukert!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Mijn onderschrift geeft min of meer al antwoord. Voor mij is Heerenveen absoluut meer dan een week-invulling. Ik kan soms enorm balen van een nederlaag, maar kan ook enorm genieten van een overwinning. Al ben ik niet iemand die dat naar buiten ook echt laat blijken.

Voor een wedstrijd hou ik de (fan)sites van beide clubs een beetje in de gaten. Op de wedstrijddag gaat het Heerenveen-shirt aan, sjaaltje gaat mee en ik ben meestal vroeg aanwezig. Doorgaans ben ik niet enorm gespannen. Vanaf Zuid zing ik het meeste mee en volg ik de wedstrijd intens. Na de wedstrijd wacht ik altijd op de ronde van de spelers en meestal vertrek ik pas als het stadion vrijwel leeg is.

Uitwedstrijden (die ik niet bezoek) bekijk ik via Planet.nl. Vrijwel altijd met zweterige handen.
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

paparazzi schreef: Hoe ziet jouw week eruit voordat je een wedstrijd van Heerenveen gaat bezoeken cq beluisteren/ En hoe is dat als je na b.v. een schrijnend verlies toch weer aan het werk moet?
Ben je dan de gehele week sjagerijnig ? Of juist niet. Heeft de voetbalclub Heerenveen veel invloed op je leven, of is het slechts een deel van je week-invulling?
Mijn week voordat ik een wedstrijd ga bezoeken.. ( ben van de partij in het NN vak) is meestal een gewone schoolweek. Het nadeel van die schoolweek is dat ik in Groningen op school zit. Hierdoor heb ik nogal eens opmerkingen tegen Heerenveen. Voor de wedstrijd bepaal ik pas of ik een shirtje van sc Heerenveen aandoe, dat verschilt nogal eens van mijn humeur, of ik daarna de stad nog inga, of dat ik nog iets anders ga doen. Mijn sjaal gaat eigenlijk wel altijd mee.

Als er verloren is heb ik meestal ècht de pé in, ook al is het verdiend verloren. Helaas moet ik dit dan ook altijd horen op school in Groningen, tja.. de Groningers he;). Maar als we dan gewonnen hebben en Groningen niet, tja, dan ben ik ook zo kinderachtig om het terug te kaatsen.. Wie de bal gooit..

De voetbalclub is voor mij echt een manier van leven, wat Superfries hierboven ook al gemeld heeft. Het heeft erg veel invloed op mijn leven, ook doe ik vrijwilligerswerk voor de SC.

Oftewel, Heerenveen is a way of life!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Superfries88' schreef:Mijn onderschrift geeft min of meer al antwoord. Voor mij is Heerenveen absoluut meer dan een week-invulling. Ik kan soms enorm balen van een nederlaag, maar kan ook enorm genieten van een overwinning. Al ben ik niet iemand die dat naar buiten ook echt laat blijken.

Voor een wedstrijd hou ik de (fan)sites van beide clubs een beetje in de gaten. Op de wedstrijddag gaat het Heerenveen-shirt aan, sjaaltje gaat mee en ik ben meestal vroeg aanwezig. Doorgaans ben ik niet enorm gespannen. Vanaf Zuid zing ik het meeste mee en volg ik de wedstrijd intens. Na de wedstrijd wacht ik altijd op de ronde van de spelers en meestal vertrek ik pas als het stadion vrijwel leeg is.

Uitwedstrijden (die ik niet bezoek) bekijk ik via Planet.nl. Vrijwel altijd met zweterige handen.
Dit is ook op mij van toepassing met de aanvulling dat ik het wel laat blijken dat we verloren hebben.
Op naar het volgende seizoen....
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

In welke zin? Tijdens een wedstrijd kan ik vreselijk de pest in hebben, maar na afloop kan ik een nederlaag wel relativeren. Het is niet zo dat ik niet aanspreekbaar ben of in die zin. Dat bedoelde ik dus met het "niet laten blijken". Inwending heb ik natuurlijk wel de pest in.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Dan beleven we de wedstrijd vrijwel hetzelfde.
Op naar het volgende seizoen....
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

Superfries88' schreef:In welke zin? Tijdens een wedstrijd kan ik vreselijk de pest in hebben, maar na afloop kan ik een nederlaag wel relativeren. Het is niet zo dat ik niet aanspreekbaar ben of in die zin. Dat bedoelde ik dus met het "niet laten blijken". Inwending heb ik natuurlijk wel de pest in.
Als we echt terecht hebben verloren kan ik het wel relativeren, echter hebben we verloren op een manier die Heerenveen onwaardig is ( geen strijd, inzet, slappe hap dus , of in de laatste minuten/seconden van de wedstrijd, fout van de scheids) dan ben ik meestal erg pissig in het begin. Ben wel aanspreekbaar maar als je dan flauw gaat doen dan krijg je ook een opmerking terug...
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Ik volg het hele jaar door elke dag de forums van Heerenveen en sites.. Voor elke wedstrijd van Heerenveen neem ik vrij. 2 uur voor de wedstrijd even naar de kroeg in het centrum met andere Heerenveen fans even bieren. En dan fanatiek achter Heerenveen staan in het stadion al let ik niet meer zoveel op het spel sinds ik in :stan: sta. Verder probeer ik elk seizoen minimaal 8 uitwedstrijden te bezoeken.. Als we na de wedstrijd verloren hebben heb ik het gouw bekeken in Heerenveen en heb ik een kut avond, vind het overigens knap dat veel Feanfans dan nog een feestje kunnen bouwen in Funplaza.. Verder ben ik ook mochten er acties zijn als bijvoorbeeld massaal een training bezoeken van de partij.. Verder help ik :stan: zo nu en dan met tifo acties.. Ik kom grotendeels voor de sfeer en wat minder voor het voetbal. Tactieken, spelers etc. intresseren me minder.
Alle ballen op Henkie!
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Heerenveen is mijn alles. Elke thuiswedstrijd ben ik aanwezig maar omdat mijn ouders dwas zitten ga ik niet na uitwedstrijden. Elke vrijdag denk ik yes het is weer tijd voor een weekend Heerenveen. Ben vaak uur van te voren in het stadion en kan dan niet wachten tot dat de wedstrijd begint. Een dag voor de wedstrijd begint het al te kriebelen en bij uefa cup wedstrijden of derby's een week van te voren. Zodra de wedstrijd begint haal ik alles uit mijn stem wat er in zit en in de rust het gebruikelijke broodje hamburger maar zodra ik het moet bestellen kan ik bijna geen woord zeggen na wat drinken lukt dat alweer aardig en kan ik weer verder met de 2e helft. Na de wedstrijd blijf ik meestal nog wel een uur in of rondom het stadion omdat je anders toch in de file staat dus kun je net zo goed even wachten bij ons mooie abe lenstra stadion. Verder als Heerenveen verliest ben ik vaak diezelfde dag en de dag daarna nog ontzettend sjagerijnig maar dat hangt ook van de wedstrijd af. Als ik nu iets over de wedstrijd tegen Helsingsborg iets lees word ik alweer boos en sjagereinig. Sta overigens natuurlijk in NieuwNoord waar ik me lekker uit kan leven. En niet alleen in NieuwNoord zing ik ik zing zelfs in de klas nog de liedjes van Heerenveen en inmiddels kent de hele klas de liedjes al.

Heerenveen tot mijn dood !
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

sch4-live schreef:Heerenveen tot mijn dood !
Kijk, dat zijn nog eens afspraken! :wink:

Ik realiseerde me dat laatst overigens ook ineens. Vroeger stond ik er eigenlijk niet zo bij stil. Maar naarmate ik ouder ben geworden [42] , besefte ik ineens dat ik sc-Heerenveen al meer dan 35 jaar in mij meedraag. Uiteraard zullen er velen mij nog overtreffen, maar toch! Bij mij is het wel degelijk een deel van m`n leven geworden. Om nu te zeggen, ik ga met Heerenveen naar bed en sta ermee op, dat nog net niet. Maar het komt wel aardig in de richting. :mrgreen:

Heerenveen was eigenlijk vroeger altijd mijn grote 'oom' , tegenwoordig is het mijn kindje. En er is niets ergers als wanneer ik ergens in het land ben, en er wordt lacherig of neerbuigend over mijn club gepraat, dan exploseer ik van binnen maar soms ook van buiten. Poten af van mijn club, en dat zal ik ze laten weten ook!

Ik zou bijvoorbeeld ook nooit mijn clubliefde kunnen delen. Dat zou ik een geval van 'sportief vreemdgaan vinden.'
Toch schijnen er supporters bij Heerenveen rond te lopen met eigenlijk een dubbele nationalteit. :lol: En voor Ajax en voor Heerenveen! Met alle respect, maar dat zou ik persoonlijk nooit kunnen.

Maar om op de laatste zin terug te komen van sch4-live ; Heerenveen tot mijn dood, daar kom ik al bijna niet meer onderuit. Gelukkig maar! :mrgreen:
Miereneukert!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Heerenveen heeft heel veel invloed op mijn leven. Ik sta er mee op en ga er mee naar bed (oh nee, dat is mijn vriendin).
Nee, zonder gekheid Heerenveen betekent veel voor mij, al ruim 17 jaar. Ik kan ook echt vreselijk slecht tegen een verliespartij. Ik word dan echt chagrijnig. En laat dat ook echt merken. Dat is wel afhankelijk van het verwachtingspatroon. Bij een voorziene nederlaag is het stukken minder dan bij een onvoorziene nederlaag. Tijdens de wedstrijd leef ik fanatiek mee en herken ik mezelf niet altijd............ :mrgreen:

Het enige wat ik meer moet doen is uitwedstrijden bezoeken alleen ik vind dat busgereis helemaal niks en met eigen vervoer gaan heb ik slechte ervaringen.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Heerenveen beheerd mijn leven sinds 1990.Eerst thuis en 1a2 jaar later ook uit.Meestal met de bus.
Miste bijna geen wedstrijd.Op het werk waren ze er niet zo blij mee.Vele snipperdagen heeft het gekost.
Bij een nederlaag vele dagen chagrijnig en slecht te genieten.Vooral thuis.Daar zorgde mijn oude heer wel voor.
In 1998 ontmoete ik mijn huidige vrouw in de suppotersbus.sinds 2003 is het allemaal wat minder geworden.
Mijn eerste zoon werd geboren.Nu begint het weer te kriebelen.Inmiddels heb ik 2 pracht jongens,die wij als heerenveen
fans probeer op tevoeden.Het lukt nu aardig.Hoop ooit nog eens dat ze mee gaan naar de wedstrijden.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
Feanfan
Selectiespeler
Berichten: 585
Lid geworden op: 30-08-2003 11:47
Locatie: Gorredijk/Boxtel

Bericht door Feanfan »

Hoe ik naar een wedstrijd toe leef...
Ik kijk dagelijks op de fansites (3), de officiele site en het forum voor nieuwtjes. Als de wedstrijddag zelf aanbreekt beginnen de zenuwen al op te spelen! Ik ga meestal vanaf huis rechtstreeks naar het stadion (2uur rijden) of even bij mn ouders langs! Ik ben dan meestal ook al 1,5 - 2 uur voor de wedstrijd in de buurt van het stadion te vinden! Na winst is alles goed, bij verlies is het erg zuur vooral de 2 uur terug naar huis, alleen in de auto!! Als ik de volgende dag moet werken hoop ik dat SCH het beter dan Ajax en PSV gedaan heeft (collega's...) want anders moet ik het de hele dag aanhoren! Zelf beleef ik het spel meer dan vroeger maar dat zal met de plaats in het stadion te maken hebben!
Plaats reactie